Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 7:47



Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Klopt, maar hier zijn duidelijk regels overtreden,
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 sep 2016 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Utrecht
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Mr.Borrie schreef:
Ronaldo schreef:
Toeterboy schreef:
Hoe zit dat dan? Als je door schuld van een ander van de baan gereden word?


Ieder is verantwoordelijk voor de schade aan zijn of haar eigen auto. Niks meer, niks minder.


Cazzo Super Veloce schreef:
Meestal moet je tekenen dat de organisatie niet aansprakelijk gesteld kan worden.
Wordt dus lastig, maar misschien niet onmogelijk?


Ronaldo heeft gelijk, vergeet het maar ieder voor zich op het circuit.


Met als beginsel dat iedereen op de baan over een juiste licentie, veiligheidsvoorzieningen, briefing e.d. beschikt. Aan de organisatie de taak om hier op toe te zien. Dat zijn de voorwaarden die je accepteert om op eigen risico te rijden. Zo'n verklaring dat je ze niet aansprakelijk kunt stellen gaat alleen op als de organisatie al zijn verplichtingen na komt.


27 sep 2016 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Was dit een Vrijrijden.nl sessie ? Ik moet toegeven dat mijn licentie ook nooit is gecontroleerd voor de supersport versie. (al kent men mij nog we) Ik reed trouwens met mijn Volvo 360 Cup wagen er tussen. Nooit problemen gehad als je respect hebt voor elkaar. Maar het risico is er altijd dat er iets mis gaat wat niet perse jou schuld hoeft te zijn.

In dat geval is het gewoon jammer volgens mij... en ook terecht anders kunnen er nooit meer voor lage kosten circuit opengezet worden. Dan moet je maar naar DF dagen of competitiedagen gaan (wat ik tevens ook doe)
_________________________________________
My other ride is a Volvo


27 sep 2016 11:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Dit was Porsche driversday (of zoiets). Gaat uit van Porsche Nederland volgens mij, corrigeer me als ik fout zit.
De prijzen om deel te nemen zijn iig wel Porsche waardig :mrgreen: Maar mede daardoor verwacht je ook geen vrijrijden kapriolen op de baan :bang:

Echt beschamend dit voor de organisatie, en wat zetten sommige personen zichzelf te kijk zo. Tis nog net geen Zaandam, maar het is niet best.
Als je het verslag van die Duitser leest stonden ze al te filmen toen hij nog gewond in de auto zat.......
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


27 sep 2016 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Ga morgen weer wat rondjes rijden op Zandvoort, hoe heet de Den Haag speler ook weer :?:
Rustig aaaaaaaannnnnnn :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


27 sep 2016 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Tom Beugelsdijk.
rustuuugh


27 sep 2016 15:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
jacobt schreef:
Dit was Porsche driversday (of zoiets). Gaat uit van Porsche Nederland volgens mij, corrigeer me als ik fout zit.
De prijzen om deel te nemen zijn iig wel Porsche waardig :mrgreen: Maar mede daardoor verwacht je ook geen vrijrijden kapriolen op de baan :bang:

Echt beschamend dit voor de organisatie, en wat zetten sommige personen zichzelf te kijk zo. Tis nog net geen Zaandam, maar het is niet best.
Als je het verslag van die Duitser leest stonden ze al te filmen toen hij nog gewond in de auto zat.......


Je moet m.i niet de organisatie aanspreken, maar de bestuurder.
Die heeft willens en wetens de regels overschreden.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 sep 2016 16:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Of beiden.


27 sep 2016 16:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Zonder in te gaan op de daadwerkelijke feiten en oorzaken en wie nu schuld is aan deze crash, wil ik kort reageren. Helaas is er op deze prachtige dag iets mis gegaan. dat kan gebeuren bij het circuit rijden. Ik wil echter niet zeggen dat het erbij hoort. Zeker op een dag als deze, die overigens niet door Porsche Nederland is georganiseerd, is het geen wedstrijd, maar gewoon een lekkere dag waar iedereen zijn Porsche kan uitlaten. De regels, en zeker voor ervaren rijders zijn dat de snelle deelnemer van zijn lijn afgaat, en de langzame deelnemer op zijn lijn blijft bij het inhalen. beide hebben zich keurig aan deze regels gehouden, helaas nam de snellere deelnemer hierbij te veel risico en dan kunnen dit soort zaken gebeuren. Staat overigens los van de reacties van Werner en de blogger. Dit had met meer respect mogen gebeuren.
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


27 sep 2016 16:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
jacobt schreef:
Dit was Porsche driversday (of zoiets). Gaat uit van Porsche Nederland volgens mij, corrigeer me als ik fout zit.
De prijzen om deel te nemen zijn iig wel Porsche waardig :mrgreen: Maar mede daardoor verwacht je ook geen vrijrijden kapriolen op de baan :bang:

Echt beschamend dit voor de organisatie, en wat zetten sommige personen zichzelf te kijk zo. Tis nog net geen Zaandam, maar het is niet best.
Als je het verslag van die Duitser leest stonden ze al te filmen toen hij nog gewond in de auto zat.......


Bestuurder was niet gewond, overigens rijd iedereen op eigen risico. Prijzen waren lager dan de gemiddelde vrij rijden dag, het was geen evenement door Porsche Nederland georganiseerd. Wellicht eerst de feiten weten voordat dit soort insinuaties de wereld in worden geholpen. Zo, genoeg correctie lijkt mij. :wink:
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


27 sep 2016 17:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Cazzo Super Veloce schreef:
Beschamend. Had Budding wel hoog zitten, maar valt hier zwaar door de mand.
Zou er geen enkele grond zijn om de vlogger aansprakelijk te stellen?
Hij neemt bewust het risico om als onervaren bestuurder in een raceklasse te gaan rijden.


+1

WB heeft zich hier ontzettend laten kennen en zoals je zegt ook voor mij zwaar door de mand gevallen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 sep 2016 18:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Cazzo Super Veloce schreef:
Beschamend. Had Budding wel hoog zitten, maar valt hier zwaar door de mand.
Zou er geen enkele grond zijn om de vlogger aansprakelijk te stellen?
Hij neemt bewust het risico om als onervaren bestuurder in een raceklasse te gaan rijden.


Weet niet beter dan dat je altijd voor eigen risico rijdt :scratch:
Heb wel eens een coureur bewust iemand aan zien rijden, denk dat dit wel betaald zal worden :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


27 sep 2016 20:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Er is al genoeg gezegd en geschreven, maar de moraalridders hebben weer het meeste commentaar zonder aanwezig geweest te zijn of kennis te hebben van wat er werkelijk gebeurd is.

+1, op het circuit is het voor eigen risico en een snellere rijder gaat van zijn lijn om de langzamere in te halen.
Foutje is zo gemaakt en dan moet je achteraf niet gaan huilen maar de schade accepteren en doorgaan. Kan je bovenstaande niet accepteren, lekker de gehele baan voor je zelf huren dan heb je nergens last van, indien je het huren te duur vindt niet gaan circuit rijden.


27 sep 2016 21:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Dat is vrij stoere praat waarschijnlijk van iemand die er wel zelf bij is geweest en veel circuit rijdt.

Discussie gaat ook niet over de vraag of je op het circuit voor eigen risico en schade rijdt en opdraait. Want dat weet je als je daar regelmatig rijdt.

Het gaat erom hoe dit "verhaal" (in beeld) wordt gebracht. En je kunt daar zelf prima een mening over vormen zonder er zelf bij te zijn geweest. Als we overal bij moeten zijn geweest kunnen we het halve forum wel opdoeken. CPZ en Porsche wereldje is daarnaast ook niet zo groot ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 sep 2016 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Jos Targa schreef:
De regels, en zeker voor ervaren rijders zijn dat de snelle deelnemer van zijn lijn afgaat, en de langzame deelnemer op zijn lijn blijft bij het inhalen. beide hebben zich keurig aan deze regels gehouden, helaas nam de snellere deelnemer hierbij te veel risico en dan kunnen dit soort zaken gebeuren.


Als het in de Sportklasse is gebeurt: Hoe komt die straatauto dan op de baan met bestuurder zonder licentie?


http://www.dpdd.nl/dag.html Schrijft:

Gedurende de hele dag kunt u met uw eigen Porsche rijden op het circuit.
Er kan dan met uw Porsche gereden worden in 3 verschillende groepen:
TOUR - SPORT - SUPERSPORT.

TOUR :
In deze groep wordt er relatief rustig gereden met standaard straat Porsches.
Met name voor die personen die minder ervaring hebben in circuit rijden en het meestal ook rustig aan doen op de straat.
Lekker toeren op het besloten circuit. Onder gecontroleerde omstandigheden.
Eventueel onder begeleiding van één van onze instructeurs werken aan uw Porsche-rijvaardigheid.
We horen namelijk vaak onze relaties de wens uitspreken beter te leren sturen met de Porsches.
"We hebben nu wel een Porsche, maar hoe kun je nu het beste ermee rijden, hoe stuur je 'm het mooist door de bochten..."
De TOUR-klasse is daarom ideaal uw Porsche beter te leren kennen.
Niets moet, alles mag, onder veilige omstandigheden.

SPORT:
In deze groep wordt er al wat steviger gereden.
Voor de meer ervaren rijder die al weet wat ie doet.
De RS-en, GT3's, de turbo's, maar ook de "normalere" Porsches kunnen hier pittiger over het circuit.
Voorwaarde is echter wel dat de Porsches in deze groep normaal op straat moeten zijn toegelaten (dus geen race auto's).
Technische keuring vooraf verplicht.

SUPERSPORT:
Alleen voor race Porsches voor ervaren coureurs met een geldige racelicentie.
Technische keuring vooraf verplicht.
In onze pit boxen bieden wij u de noodzakelijke technische ondersteuning.
LET OP: voor al deze groepen geldt een maximum aantal deelnemers.

Gizmo schreef:

Foutje is zo gemaakt en dan moet je achteraf niet gaan huilen maar de schade accepteren en doorgaan.


Maar dan nog moeten de rijders en de organisatie zich wel aan de regels houden natuurlijk. Natuurlijk kolder om een straatauto met absoluut onervaren bestuurder in de supersportklasse mee te laten rijden. (Als het echt deze klasse betrof)
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


27 sep 2016 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Porsche Gelderland zat ook in het event, maar dan in een VIP arrangement voor hun relaties. Hun auto's reden ook gewoon in alle klasses mee, had ik de indruk. En dus vermoed ik ook de deelnemers onder begeleiding van ervaren bestuurders in de raceklasse. Dat was dus zo op voorhand afgesproken met de organisatie lijkt me. En de race klasse deelnemers wisten dit hopelijk ook.

Ik heb er mij verder niet in verdiept wie nu waar in welke klasse reed. Dus het zou ook anders kunnen zijn.

Gewoon pech dat het zo gelopen is. Per klasse waren er max.ongeveer 20 wagens op het circuit. Dus heel rustig. Dat het toch zo mis kan gaan!

Ik denk een beetje het verhaal van de straatauto met veel pk en onervaren bestuurder die op de bochtige stukken stuk trager is dan de minder krachtige circuitauto. Maar op de rechte stukken telkens wel weer een gaatje kan slaan. Dat kat en muisspel duurt zo een rondje of twee en bij scheivlak ziet de achterste auto toch een gaatje om er met meer snelheid er voorbij te kunnen. Met slicks en raceonderstel kan je daar nl. veeeeeeel harder door de lange bocht.

De manier van in beeld brengen is helaas niet zo gelukkig. Maar wel typerend hoe er vandaag maar in het wilde weg gehannes wordt zonder maar enige zelfreflectie. Jammer


27 sep 2016 22:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Jammer Henk dat je weer zo reageert zonder aanwezigheid zijn, laat staan de organisatie te voeren. Maar goed, zo gaat het nu eenmaal met jouw. Altijd dat domme commentaar leveren op zaken waar je gewoon geen weet van hebt. Alle gasten die aanwezig waren op uitnodiging hadden de mogelijkheid om onder begeleiding van een ervaren coureur op het circuit te rijden of mee te rijden. Werner Buding is ondanks het commentaar wat is geleverd weldegelijk een ervaren coureur. De hele dag is er geen enkel incident geweest en helaas gaat het hier mis. Uiteraard zijn de beelden van de crash door de organisatie en Zandvoort terug gekeken in de controle toren en is de toedracht geheel duidelijk. En zitten de meest van jullie er geheel naast. Zoals reeds eerder aangegeven was het die dag geen wedstrijd al dacht hier iemand dat het wel zo was. Als ervaren coureur wat deze 911 rijder is koos hij ervoor om op dit punt in te halen, terwijl hij meerdere opties had om op een ander punt voorbij te gaan. Hij nam echter het risico en dat pakte helaas niet goed uit. Niemand hoefde die dag als eerste over de streep. Nogmaals het het commentaar wat anders mogen zijn van Werner en de blogger, maar daar houd echt alles wat beide heren betreft op. Het zou dan ook fijn zijn dat men zonder de feiten te weten gewoon geen domme dingen zegt.
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


27 sep 2016 23:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
met die stelling als uitgangspunt staan vanaf morgen alle kranten maar halfvol Jos.


28 sep 2016 7:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
dpRide schreef:
met die stelling als uitgangspunt staan vanaf morgen alle kranten maar halfvol Jos.


Daar heb jij dan weer een punt :mrgreen:
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


28 sep 2016 7:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Jos, je reageert in dit onderwerp meer dan eens als door een wesp gestoken als iemand er iets van vind wat gewoon kan op dit forum.
Dat de feiten op een forum soms net niet helemaal kloppen is idd waar, maar als jij ook op alle andere onwaarheden wil reageren hier zoals je nu doet heb je een dag taak. Welk belang heb jij hier, om juist hier zo fanatiek in te duiken?
Hoe komt het dat ik die duitser gewond heb genoemd? Dat staat te lezen op de Albersmotorsport blog.

Lachend prostituieren sie sich filmend und öffentlichkeitswirksam ihrem Youtube - Publikum, denn Sie partizipieren finanziell an den Werbeklicks.
Unser lieber Freund sitzt dabei anfangs noch verletzt und benommen im Auto


Dit lijkt op welles nietes, jij zegt van niet en zij zeggen van wel.

Maar moet ik alles 100% dubbel checken om hier ook iets van te vinden. Daar heb ik geen tijd en zin in. Het is maar een forum.

Waar het mij hier in de kern om gaat is dat die Pudding en zn irritante vlog vriend (die totaal geen affiniteit met autosport heeft) als een stel pubers zit na te genieten van andermans ellende, en vervolgens voor eigen gewin de beelden verspreiden. Enthousiast dat ze zijn want ze krijgen kijkers. En toch blijf ik het ontzettend raar vinden dat dit soort types de baan op mogen tussen echte snelle auto's. Begeleiding of niet, laat ze lekker in de tourklasse. Ik vind (en dat mag gelukkig) dat de organisatie verantwoordelijk is om onervaren rijders te mijden in de sport of race klasses.

Dan nog ff wat anders, ben nu toch bezig.
Het excuus dat de Duitse Porsche rijder geen prijzen kan pakken die dag vind ik ook volstrekt waardeloos. Op de openbare weg mag je niks, daarvoor ga je naar een circuit.
Vervolgens worden er klasses gemaakt om het verschil in snelheid een beetje te vermijden.
De duitser haalt zijn race licentie, koopt een snelle race auto, en dan lopen er gasten te roepen dat je niet moet denken dat er prijzen te halen zijn. Wat een gehannes.
Die man haalt er voldoening uit om lekker hard over het circuit te knallen, zo hard als hij kan met een licentie en blijkbaar ook al jaren race ervaring in de geschikte auto. Moet ie mooi blijven doen. Volgende keer zal hij beter moeten uitzoeken bij welke club/organisatie hij gaat rijden om te zorgen dat hij tussen gelijkgestemden terecht komt. Mocht het dan mis gaan heeft deze man (en Albers Motorsport) er waarschijnlijk geen probleem mee, ik vermoed dat hij dan ook niet lachend gefimd wordt en de beelden voor eigen gewin verspreid worden.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


28 sep 2016 7:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Je hebt uiteraard een punt als het gaat om de reactie van Werner en de vlogger. Echter is het niet zo dat er op een circuit geen regels zijn en je gewoon maar even hard kunt rijden. Dat ik mij aangesproken voel lijkt mij logisch omdat ik en aanwezig was, en de organisator ben van dit evenement. Er was sprake van wat kneuzingen maar geen verwondingen. Als je zo'n klap maakt dan is dit meestal zo. Absoluut geen sprake van welles nietes maar enkel van het weten van alle in's en out's. En inderdaad is dit een forum en mag iedereen zijn mening geven. Stoor mij er wel aan dat diegene met de grootste meningen in zijn geheel niet weten wat er is gebeurd, laat staan aanwezig zijn geweest. En ook dat mag gezegd worden toch?
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


28 sep 2016 7:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Tuurlijk Jos :thumleft:
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


28 sep 2016 8:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
jacobt schreef:
En toch blijf ik het ontzettend raar vinden dat dit soort types de baan op mogen tussen echte snelle auto's. Begeleiding of niet, laat ze lekker in de tourklasse. Ik vind (en dat mag gelukkig) dat de organisatie verantwoordelijk is om onervaren rijders te mijden in de sport of race klasses.


Tja, het deelnemende Porschecentrum zal waarschijnlijk een goeie sponsor zijn, en zal een speciaal arrangement gekregen hebben. Ik lees hier wel eens, wie betaalt, bepaalt ... Lijkt me nogal logisch. Op zich heb ik er ook geen problemen mee. Er waren zo weinig auto's op de baan dat het makkelijk zat was om als ervaren coureur met dito auto perfect en veilig voorbij te steken. Zelfs tijdens het vrij rijden op het einde van de dag was het betrekkelijk rustig.

Daarbovenop, wie inhaalt moet dat veilig en verantwoord doen. Dat is letterlijk zo op de briefing gezegd.

Misschien is het wel toeval dat juist een auto-journalist hierbij betrokken is? :evil:

Toen ze het fiilmpje maakten zaten ze nog vol met adrenaline en waren ze net weggestuurd door de baancommissaris. Dus kan wel begrijpen dat ze in een emotionele opwelling dingen gezegd hebben die misschien niet zo netjes zijn. En we weten allemaal dat journalisme meer en meer op sensatie gericht is.


28 sep 2016 9:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Gizmo schreef:
Er is al genoeg gezegd en geschreven, maar de moraalridders hebben weer het meeste commentaar zonder aanwezig geweest te zijn of kennis te hebben van wat er werkelijk gebeurd is.

+1, op het circuit is het voor eigen risico en een snellere rijder gaat van zijn lijn om de langzamere in te halen.
Foutje is zo gemaakt en dan moet je achteraf niet gaan huilen maar de schade accepteren en doorgaan. Kan je bovenstaande niet accepteren, lekker de gehele baan voor je zelf huren dan heb je nergens last van, indien je het huren te duur vindt niet gaan circuit rijden.


Heeft niets met moraalridderschap te maken. :scratch: :bang:

Er is een evenement met 3 klassen van vrij rijden.
De snelste klasse is met raceauto's en mensen die snappen waar ze mee bezig zijn.
In alle klassen rijden auto's mee van PCG, met ervaren coureurs, en rijden relaties de hele dag mee als passagier.

Dat aan het eind van de dag WB besluit om deze beginnend bestuurder zelf te laten rijden in de raceklasse is dom en onverantwoord. Als PCG en/of de organisatie daar toestemming voor heeft gegeven zijn de mede verantwoordelijk.
Ik kan me dat niet direct voorstellen overigens, zouden beter moeten weten.

Uiteraard staat dit los van het risico dat er altijd is en het niet verhalen van de kosten. Je kan altijd wachten met inhalen tot een veiliger stuk.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


28 sep 2016 11:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Vlogger crasht met Porsche op Zandvoort
Elferhenkie2 schreef:
Als het in de Sportklasse is gebeurt: Hoe komt die straatauto dan op de baan met bestuurder zonder licentie?

Gizmo schreef:

Foutje is zo gemaakt en dan moet je achteraf niet gaan huilen maar de schade accepteren en doorgaan.


Maar dan nog moeten de rijders en de organisatie zich wel aan de regels houden natuurlijk. Natuurlijk kolder om een straatauto met absoluut onervaren bestuurder in de supersportklasse mee te laten rijden. (Als het echt deze klasse betrof)


Jos Targa schreef:
Jammer Henk dat je weer zo reageert zonder aanwezigheid zijn, laat staan de organisatie te voeren. Maar goed, zo gaat het nu eenmaal met jouw. Altijd dat domme commentaar leveren op zaken waar je gewoon geen weet van hebt.


Jos, waarom direct zo op je p*k getrapt terwijl ik gewoon 1 enkele vraag aan jou stel en op Gizmo reageer terwijl ik daarbij duidelijk aangeef: als het deze klasse betrof.
In de vraag die ik aan jou stel, begin ik ook met: ALS het in de sportklasse is gebeurt.




Ik wist trouwens niet eens dat jij in de organisatie zat, dat wordt verder ook nergens vermeld volgens mij zodat ik dat kon weten.


Jos Targa schreef:

Bestuurder was niet gewond, overigens rijd iedereen op eigen risico.


Jos Targa schreef:
Er was sprake van wat kneuzingen maar geen verwondingen. Als je zo'n klap maakt dan is dit meestal zo.


Kneuzingen zijn ook verwondingen toch?
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


28 sep 2016 12:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.