Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 7:05



Antwoord op onderwerp  [ 1214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 49  Volgende
Formule 1, Seizoen 2017 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Lijkt me niet. Verstappen wordt vergeleken met de allergrootste zoals Senna en wint als jongste rijder ooit een grand prix. Als dat allemaal geen goede PR is.... Rijdt altijd vooraan, kan inhalen als de beste en heeft bravour. Past volgens mij allemaal perfect bij het imago van RB dat jong, snel, dynamisch wil zijn en daarom de meest extreme sporten sponsort. Dan is Ricciardo juist een beetje te burgerlijk en saai....
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


26 jun 2017 20:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
https://speld.nl/2017/06/25/verstappen- ... jke-volvo/

:mrgreen:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


26 jun 2017 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Franz schreef:
Onzin, dan kreeg Miranda Kerr wel een stoeltje bij RBR :mrgreen:


Of ikke...
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


26 jun 2017 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Targa Floriaan schreef:
Bij de eerste botsing waar Max achter zat, zei ik nog tegen mn zoon: er vliegt een stuk carbon bij Max in de sidepot. Dat moeten ze in de pit toch ook hebben gezien? Later was er sprake van koelingsprobleem. Als ze m meteen binnen hadden gehaald hadden ze t er zo uit kunnen halen. Bij Ric haalden ze t wel uit z'n brakeduct...


En daar is nog met zijn engineer over de boardradio over gesproken. Maar wie durft Max, na alles wat gebeurd is, nog naar de kant te halen omdat er mss iets in zijn luchtinlaat zit? Mocht er niets inzitten dan zie ik het al gebeuren: "Verstappen podiumplaats door de neus geboord door poetsbeurt monteurs in pitstraat".
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


26 jun 2017 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Ik zou verwachten dat als ze op de data zien dat er iets in de luchtinlaat zit wat potentieel de motor sloopt, ze hem zeker naar binnen halen.
Blijkbaar was dit nu niet het geval, denk ook dat we er niet achter gaan komen.....


26 jun 2017 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Wat betreft de brake test van Lewis, die is er helemaal niet geweest;
https://www.autoblog.nl/nieuws/telemetr ... niet-99919


26 jun 2017 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Zeker de beelden niet gezien? Hij vertraagd toch echt wel zodra hij de bocht door is...
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


26 jun 2017 22:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Lewis vertraagt wel, maar remt niet en zou hetzelfde patroon hebben laten zien in eerdere ronden achter de SC. Snap het gevoel van Vettel wel, maar je zou wat meer verstand verwachten.
Bij Peptalk van Ziggo Sport was Verstappen vanavond wel redelijk openhartig. En Jack en Olav ook over de restricties van verslaggeving binnen de F1. Interessant om te zien.


26 jun 2017 23:02
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Lewis remde wel...

71216
_________________________________________
rouge et noir


27 jun 2017 0:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Retep schreef:
Energiedrankconcern Red Bull wil graag veel blikjes van hun energiedrank verkopen. Een onderdeel van hun marketing-strategie is het overnemen van een Formule-1 team (in 2005, het Jaguar Team). Dit genereert veel bekendheid en daar is het Red Bull om te doen. Het is leuk als een jong jochie hard rijdt in hun wagen, maar het is nog beter als iemand met de looks en het charisma van Daniel Ricciardo op het podium staat in een Red Bull-tenue. Dus als er een kans is om Daniel in de spotlights te zetten, doet Red Bull dat. En dat mag Max niet verpesten door voor Daniel te gaan rijden. Daniel is een money-maker voor Red Bull, het perfecte uithangbord. Vergeet niet het werkelijke doel van Red Bull (drankjes verkopen) en wie Dr. Marko en Christian Horner betaalt. En wie betaalt.... :wink:

Dit soort reacties bedoel ik dus... :salut: Als je gelijk had gehad, zou Kvyat nog steeds naast Ricciardo in het team rijden... :idea:

het wereldwijde web schreef:
De wedstrijdleiding in Azerbeidzjan heeft de data uit de auto van Lewis Hamilton bekeken en geen bewijs gevonden dat de Brit concurrent Sebastian Vettel een ‘brake test’ zou hebben gegeven.
Hoewel Vettel ervan overtuigd is dat Hamilton opzettelijk hard vertraagde om hem te verrassen, is daar in de data geen bewijs voor te vinden. Volgens de telemetrie reed Hamilton bij de eerste herstart op precies dezelfde manier bij de vijftiende bocht als bij de tweede herstart. De Brit moest op die plek wel een groot gat laten vallen naar de safety car omdat hij anders Bernd Mayländer zou passeren op het lange rechte stuk dat volgt na de zestiende bocht, nog voor bij de safety car-lijn te zijn.

MickRS schreef:
Lewis remde wel...

Wat weet jij dat de wedstrijdleiding niet kan zien in de data en telemetrie van de Mercedes? :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 jun 2017 0:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Retep schreef:
Energiedrankconcern Red Bull wil graag veel blikjes van hun energiedrank verkopen. Een onderdeel van hun marketing-strategie is het overnemen van een Formule-1 team (in 2005, het Jaguar Team). Dit genereert veel bekendheid en daar is het Red Bull om te doen. Het is leuk als een jong jochie hard rijdt in hun wagen, maar het is nog beter als iemand met de looks en het charisma van Daniel Ricciardo op het podium staat in een Red Bull-tenue. Dus als er een kans is om Daniel in de spotlights te zetten, doet Red Bull dat. En dat mag Max niet verpesten door voor Daniel te gaan rijden. Daniel is een money-maker voor Red Bull, het perfecte uithangbord. Vergeet niet het werkelijke doel van Red Bull (drankjes verkopen) en wie Dr. Marko en Christian Horner betaalt. En wie betaalt.... :wink:

Dat is echt een vreemde gedachtekronkel. Red Bull heeft meer publiciteit als zowel Max and Daniel podiumplaatsen pakken. Waarom bewust Max afstoppen? Denk je nou echt dat Daniel heeft gewonnen alleen maar omdat Max pech kreeg?


27 jun 2017 2:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
horn schreef:
MickRS schreef:
Lewis remde wel...

Wat weet jij dat de wedstrijdleiding niet kan zien in de data en telemetrie van de Mercedes? :scratch:


Kijk op de foto die hierboven geplaatst is, daar zie je dat "Brake" roodgekleurd is ( hij remt). Bovendien, al zou hij alleen maar zijn gas losgelaten hebben, in een Formule 1 auto remt dat gigantisch hard af (compleet verschillend van gasloslaten in een " gewone auto").

Het was gewoon een bijzonder onhandige actie van Lewis om dat gelijk te doen bij het uitkomen van de bocht, ongetwijfeld heeft hij niet de intentie gehad om Seb een "braketest" te geven! Maar gevaarlijk was het wel.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


27 jun 2017 7:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Het zegt niets dat hij heeft geremd.
Het gaat namelijk om de mate van remmen en niet dat hij zijn rempedaal heeft gebruikt.
Een brake test houdt in zeer abrupt remmen of van je gas af gaan.
De FIA heeft alle data bestudeerd en heeft hier geen bewijs voor gevonden.
Lewis heeft zelfs in die bocht exact hetzelfde gedaan bij de eerste safety.
https://www.motorsport.com/f1/news/f1-h ... ng-923425/


27 jun 2017 8:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Hij wist precies wat hij deed. Het gevolg en de reactie van Vettel dan weer niet.

Hamilton is een geslepen coureur. Leep en ook wel eens een smeerlapke als het moet. Enkel niet zo zichtbaar als bv. Vettel die altijdkabaal maakt over de boordradio.

Of het nu remmen was of gas loslaten precies bij het uitkomen van de bocht het was gewoon een tegennatuurlijke actie. Willens en wetens. Telemeter of niet. Hamilton weet ook dat hij bij zo een actie zich gewoon achter de regels kan verschuilen.

Perfecte move om de rijder achter je meer defensief te laten rijden om wat meer meters te maken wanneer er weer vrij baan gegeven wordt. Dat Vettel er achterop knalt was denk ik niet de bedoeling denk ik. Wel om gemeen beetje op te naaien en te treiteren. Dat is volgens mij zeer goed gelukt ;)

Al bij al geniaal hoe hij dat allemaal zo aanpakt!


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 27 jun 2017 8:26, in totaal 1 keer bewerkt.



27 jun 2017 8:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Wat een kul redenatie zeg over dat Ricciardo een beter marketinginstrument zou zijn. Heb je enig idee wat het kost om een F1 team te runnen? En weet je wat het je kost als je niet presteert? Kijk naar wst er met grootheid McLaren gebeurt... die doen dat echt niet voor de lol. Bovendien wordt de motor/PU van RB door Renault geleverd, ook daar valt niet zoveel aan te saboteren want veel is verzegeld i.v.m. de motoren/PU regelgeving


27 jun 2017 8:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
outletvalve schreef:
Kijk op de foto die hierboven geplaatst is, daar zie je dat "Brake" roodgekleurd is ( hij remt). Bovendien, al zou hij alleen maar zijn gas losgelaten hebben, in een Formule 1 auto remt dat gigantisch hard af (compleet verschillend van gasloslaten in een " gewone auto").

Mij allemaal bekend. Maar een screenshot van een uitzending die ik niet kan vinden (Skysports) met een rood blokje zegt me niet zoveel. Zeker niet als de FIA zegt de data en telemetrie onderzocht te hebben en geen enkel bewijs gevonden te hebben dat HAM geremd zou hebben. Ik zie de auto vertragen op de beelden, maar dat kan idd ook zijn door gas te lossen. En als ik dan hoor dat hij dat op dat punt in de wedstrijd 3x zo gedaan heeft bij 3x een SC, verbaast het me nog minder.

Dat Lewis een eikel kan zijn, is me ook bekend. Dat topsporters in de regel niet tegen hun verlies kunnen ook. Ook de reactie van VET verbaast me niet, de beste man een beetje analyserend. Ben ervan overtuigd dat HAM dit bewust deed en dat VET zat te pitten. Waarna hij moest pitten voor een nieuwe neus. Shit happens. En als ik dan headlines zie van 'Hamilton wil niet in gesprek met Vettel over wat er gebeurd is' - uiteraard niet. Je bent concurrenten, je moet racen, je doet aan topsport. Dat moet je doen, niet over praten. Voorbij en door naar de volgende.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 jun 2017 8:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Ff algemene reactie voordat iemand zich aangesproken voelt.
Lewis remde niet maar bleef ca 50km p/u rijden( zelf gezien op het schermpje)Vettel verwachtte waarschijnlijk dat hij zou gaan versnellen na de bocht(logisch)maar dat deed Lewis niet.
Lewis had er geen baat bij om aangereden te worden maar je tegenstander een beetje narren hoort erbij.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


27 jun 2017 9:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
horn schreef:
Dit soort reacties bedoel ik dus... :salut: Als je gelijk had gehad, zou Kvyat nog steeds naast Ricciardo in het team rijden... :idea:


Kvyat was gewoon te slecht voor RB, dat soort promotie werkt averechts. Daarom moest hij weg.


27 jun 2017 10:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Helemaal eens. Ongeleid projectiel. Maar ik geloof niet dat RB inzet op RIC en dus niet wil dat VER goed scoort. Gaat er bij mij gewoon niet in. Maar zoveel mensen zoveel meningen. :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 jun 2017 10:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Ik weet zeker niets meer dan iedere andere toevallige toeschouwer. Ik zie alleen een plaatje, waarbij het rood van brake aan is... Verder vind ik het vooral vermakelijk. :mrgreen:
_________________________________________
rouge et noir


27 jun 2017 11:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Lekker actief draadje afgelopen dag..

Zie ik de terechte verbazing over Facebook geneuzel, komt er vervolgens precies zo'n complottheorie reactie in dit topic :lol:

Red Bull heeft zwaar haar nek uitgestoken om Max te laten debuteren op uiterst jonge leeftijd en nogmaals bij de promotie naar team 1. Praat niet zo raar.
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


27 jun 2017 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex Boxster 986 2.5
Ede
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
@ ASW: +1 wat mij betreft!
Ongelooflijk wat één chaotische F1 race aan reacties op kan roepen, he?
Volgens mij kan een simpele conclusie worden getrokken: de sport is in Nederland wel gaan leven, sinds Max Verstappen zijn eerste GP won.
Ik hoop in vredesnaam wel dat hij er in dit lopende seizoen nóg eentje zal kunnen winnen; zijn we in 1 klap van heel veel gezeur (en speculatie) af!


27 jun 2017 11:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Volgens mij is VER auto gehacked door de Russen. En anders was het Obama


27 jun 2017 13:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
horn schreef:
Helemaal eens. Ongeleid projectiel. Maar ik geloof niet dat RB inzet op RIC en dus niet wil dat VER goed scoort. Gaat er bij mij gewoon niet in. Maar zoveel mensen zoveel meningen. :thumleft:


Gaat er bij mij ook niet in. Maar steeds als ik Christian Horner zie, denk ik weer dat hij het méér op RIC heeft voorzien dan op VER. Hij is best positief over VER, maar steeds denk ik weer dat Horner VER minder gunstig gezind is (dan RIC). Wellicht was Horner niet meteen enthousiast toen Helmut Marko VER naar Red Bull haalde? Ik zal wel de enige zijn die dit zo 'ziet'. Heb er verder niemand over gehoord :?
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


27 jun 2017 14:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Kan je vertellen dat je het fout ziet.


27 jun 2017 14:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 49  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.