Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 17:19



Antwoord op onderwerp  [ 1214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 49  Volgende
Formule 1, Seizoen 2017 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Verleden jaar was het weinig aan op dit circuit en het meeste spektakel wat je nu zag waren klappers op de (te) smalle stukken.

Wat Vettel betreft ben ik het helemaal eens; veel te soft gestraft.
Wat hij deed was vergelijkbaar met een naschoppende voetballer en hij had daar een soort van rode kaart voor moeten krijgen.

In de vraaggesprekken erover; geeft hij Lewis de schuld van het voorval en snapt zgn niet waarom Lewis ook geen straf heeft gekregen.
Over het tweede voorval zegt hij alleen maar dat hij er hem naast heeft gezet om zijn ongenoegen te laten blijken.
Hij zegt niets over dat hij Lewis (daarbij) opzettelijk heeft geraakt.
Citaat:
“As I said I drove alongside him and raised my hand to say ‘that’s not the way to do it’, because at that moment I damaged my front wing and I think he paid the price as well by having slight damage to his car as well.

“In the end I don’t agree with the penalty that I got, because if you penalise me then you should penalise us both, because that was not the way to do it.”

https://www.formula1.com/en/latest/head ... d-too.html

Tijdens de race was hij zich ook zgn nergens van bewust.
Gevalletje van hopelijk staat het niet op beeld, of ging het licht even bij hem uit?

-


25 jun 2017 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Nou.... ik vond die actie van Lewis (plotseling gas loslaten = zeer sterk afremmen ) erg onhandig/gevaarlijk zo kort na die bocht....

Wat Vettel daarna deed is natuurlijk niet goed te praten, en terecht dat hij een straf kreeg.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


25 jun 2017 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Leukste race van het seizoen tot nu toe !

Ben wel benieuwd waarom de auto van Max er mee stopte: zou het iets met de losse onderdelen te maken hebben die in zijn auto kwamen te zitten waardoor de koeling verminderd werd? Zijn engineer maakte daar melding van tijdens de race.
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


26 jun 2017 0:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
outletvalve schreef:
Nou.... ik vond die actie van Lewis (plotseling gas loslaten = zeer sterk afremmen ) erg onhandig/gevaarlijk zo kort na die bocht....

Wat Vettel daarna deed is natuurlijk niet goed te praten, en terecht dat hij een straf kreeg.

Hamilton's motivatie was natuurlijk duidelijk, wilde Vettel op verkeerde been zetten en vond het waarschijnlijk helemaal geen probleem dat Vettel daarnij wat schade opliep, maar zijn actie valt m.i. binnen "de marge" van wat nog acceptabel is, "leader sets the pace" etc etc.

Vettel daarentegen was gewoon totaal belachelijke actie van het soort dat we gelukkig maar weinig zien (Schumacher had er ook wel een handje van) en moet m.i. inderdaan veel zwaarder worden gestraft. Punten inleveren, zoiets.

En arme Max... gvd.


26 jun 2017 3:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Brake test niet netjes, maar gebeurt wel vaker. Imho onsportieve actie van Lewis, maar ongelofelijke debiele reactie van Vettel. :bang:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jun 2017 7:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Hoewel Hamilton de pace mag bepalen vraag ik mij wel af of zijn actie niet ook onder "dangerous driving" valt. Vettel's actie is zeker fout. Ik vraag mij af of Vettel niet nog een tweede straf had moeten krijgen: want door zijn actie om Hamilton een tik te verkopen heeft hij volgens mij heel eventjes voor Hamilton gereden. Dat is inhalen onder geel ...

En zeker jammer van Max. Hij heeft absoluut geen geluk dit jaar. Ik vraag mij overigens af of RB niet aan het experimenteren is met de motor. Ze hebben nu een iets andere samenstelling van de brandstof waarmee het vermogen iets is toegenomen. Ik vraag mij af of ze dat bij Max wellicht iets meer uitproberen dan bij Riccardo. Max is sneller dan Riccardo. Komt dit alleen door zijn rijden of komt het omdat ze bij hem aan het experimenteren zijn? Overigens kunnen ze de brandstof wel verbeteren, maar onderhuids wordt het blok natuurlijk niet sterker ..... hierdoor lopen ze wel sneller kan op een blok dat het gaat begeven.

Het chassis is wel duidelijk verbeterd. Max kan er langzamerhand weer lekker mee smijten zoals hij dat met een kart ook deed.


26 jun 2017 7:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Ik ben toch wel benieuwd naar wat er zich intern bij RBR afspeelt nu. Max gaf duidelijk aan dat er iets niet oke was aan zijn auto maar het team antwoordde dat er niets aan de hand was en liet hem doorrijden. Een hoop geklooi bij RBR terwijl zijn teammaat (anderhalve seconden langzamer) er steeds met de punten vandoor gaat. Volgend jaar lekker naar Merc.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 jun 2017 13:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Hij mag toch niet weg. En RBR gaat hem echt niet laten gaan...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jun 2017 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Kom op, 'tuurlijk wel. Alles kwestie van geld. Opvolger van de Iceman?
Overigens denk ik dat die soep niet zo heet wordt gegeten. Max zet nu gewoon flink de druk op RBR. Maar echt weggaan is ook een gok: wat als de RBR 14 wèl goed is?!


26 jun 2017 13:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Zeker kwestie van geld. Maar soms is iets zo duur dat niemand dat er voor over heeft...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jun 2017 13:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
RBR heeft dit seizoen 2017 liever het lachende hoofd van Ricciardo op het podium dan jochie Max. Daniel Ricciardo is het gezicht van RBR, hij wordt ook meer gebruikt in hun publiciteitsfoto's en merchandising dan Max. Hij ligt beter bij het grote publiek en maakt altijd een mooie show met zijn 'shoey'. Ik vermoed dat het geen toeval is dat Ricciardo steeds op het podium staat terwijl Max uitvalt. Misschien sturen ze het zo door hem bijv. niet binnen te halen terwijl hij een koelprobleem heeft, of heeft hij (bewust?) een slechter team monteurs, of wordt hij gebruikt als testcase voor motorupgrades. Hopelijk is dit niet het geval, maar raar is het wel. :roll:


26 jun 2017 13:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Jullie zien spoken (mijn POV). Max heeft gewoon even domme pech, ik geloof niet in een vooropgezet plan van RBR om Daniel de betere auto te geven. Zowel Max als Daniel leveren prima public relations voor het merk RB, kan me niet voorstellen dat ze 1 van de 2 willen "bevoordelen".
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


Laatst bijgewerkt door outletvalve op 26 jun 2017 15:21, in totaal 1 keer bewerkt.



26 jun 2017 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
horn schreef:
Zeker kwestie van geld. Maar soms is iets zo duur dat niemand dat er voor over heeft...

Behalve als ze Merc zover krijgen dat ze de motoren gaan leveren aan RBR :wink:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 jun 2017 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Retep schreef:
RBR heeft dit seizoen 2017 liever het lachende hoofd van Ricciardo op het podium dan jochie Max. Daniel Ricciardo is het gezicht van RBR, hij wordt ook meer gebruikt in hun publiciteitsfoto's en merchandising dan Max. Hij ligt beter bij het grote publiek en maakt altijd een mooie show met zijn 'shoey'. Ik vermoed dat het geen toeval is dat Ricciardo steeds op het podium staat terwijl Max uitvalt. Misschien sturen ze het zo door hem bijv. niet binnen te halen terwijl hij een koelprobleem heeft, of heeft hij (bewust?) een slechter team monteurs, of wordt hij gebruikt als testcase voor motorupgrades. Hopelijk is dit niet het geval, maar raar is het wel. :roll:

Lachende ideale schoonzonen worden nooit wereldkampioen.

Maar ik vind het tot nu toe wel een heel leuk en interessant seizoen. Vettel en Hamilton die gewaagd zijn aan elkaar, incidenten tussen Mercedes en Ferrari zoals Bottas-Raikonen en Vettel-Hamilton met alle berichtgevingen er omheen. Vettel met zijn typische gedrag. Max als een kind geërgerd als ie weer eens uitvalt. Dat maakt het voor ons als kijker stiekem wel erg leuk allemaal :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


Laatst bijgewerkt door Franz op 26 jun 2017 14:58, in totaal 1 keer bewerkt.



26 jun 2017 14:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Klopt. Daarom heb ik het ook niet gered.


26 jun 2017 14:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
:mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 jun 2017 14:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Bij de eerste botsing waar Max achter zat, zei ik nog tegen mn zoon: er vliegt een stuk carbon bij Max in de sidepot. Dat moeten ze in de pit toch ook hebben gezien? Later was er sprake van koelingsprobleem. Als ze m meteen binnen hadden gehaald hadden ze t er zo uit kunnen halen. Bij Ric haalden ze t wel uit z'n brakeduct...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


26 jun 2017 15:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Briljant wat een onnozele reacties je leest op al die MV facebook fanpages...

"RBR gebruikt Max als proefkonijn"
"Dit is sabotage"
"Ze laten hem express niet finishen om hem te straffen omdat hij naar Ferrari wil"
"Dit moet doorgestoken kaart zijn, want RIC en VER hebben exact dezelfde auto's en die van VER gaat steeds kapot"

Ik zit me soms echt kapot te ergeren aan die onnozelheid... :shock: :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jun 2017 15:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Eens. Is pech. Punt. Komt goed.


26 jun 2017 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
horn schreef:

Ik zit me soms echt kapot te ergeren aan die onnozelheid... :shock: :roll:
+1
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


26 jun 2017 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Nepnieuws allemaal.


26 jun 2017 16:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Enguess schreef:
Eens. Is pech. Punt. Komt goed.

Nou, dat vraag ik me nu juist af. Accuprobleem en uitvallen motor nadat Max duidelijk aangaf dat er iets niet jofel aan zijn auto was kun je ook bestempelen als nalatigheid en onzorgvuldigheid van het team. Zijn schriftelijke verklaring onderstreept dat volgens mij ook. Want bij normale pech zou hij gewoon de pers te woord staan.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 jun 2017 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Wing schreef:
Ik vraag mij af of Vettel niet nog een tweede straf had moeten krijgen:


Vettel heeft een extra straf:
"Vettel was also handed three-penalty points for deliberately driving into the side of Hamilton's car, which brings his 12-month tally to nine, which is just three short of a race ban – however two of those points expire after the British Grand Prix." (Bron: http://www.motorsportweek.com )

Dus 3 extra strafpunten op z'n licentie, hij staat nu op 9. Bij nog een keer 3 erbij wordt hij een wedstrijd geschorst.......


26 jun 2017 19:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Energiedrankconcern Red Bull wil graag veel blikjes van hun energiedrank verkopen. Een onderdeel van hun marketing-strategie is het overnemen van een Formule-1 team (in 2005, het Jaguar Team). Dit genereert veel bekendheid en daar is het Red Bull om te doen. Het is leuk als een jong jochie hard rijdt in hun wagen, maar het is nog beter als iemand met de looks en het charisma van Daniel Ricciardo op het podium staat in een Red Bull-tenue. Dus als er een kans is om Daniel in de spotlights te zetten, doet Red Bull dat. En dat mag Max niet verpesten door voor Daniel te gaan rijden. Daniel is een money-maker voor Red Bull, het perfecte uithangbord. Vergeet niet het werkelijke doel van Red Bull (drankjes verkopen) en wie Dr. Marko en Christian Horner betaalt. En wie betaalt.... :wink:


26 jun 2017 19:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Onzin, dan kreeg Miranda Kerr wel een stoeltje bij RBR :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 jun 2017 20:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 49  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.