Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 7:42



Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Jeugdsentiment 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Jeugd sentiment
Mijn eerste auto was een Gele DAF 66 Combi Marathon, 'de wesp'. Schitterende techniek, die Variomatic. Op LPG, tufte er van Friesland mee heen en weer naar Wageningen. Op een mooie winterse ochtend frontaal tegen een lantarenpaal gezet.

Afbeelding

Mijn tweede auto was een groene DAF 44, zo eentje zonder differentieel. Mijn eerste luchtgekoelde boxer! Bredere banden eronder en een dubbele uitlaat in het midden (demper weg gesaneerd, prachtig laag geluid). In de sneeuw stuur om en gas erop, en je draaide rondjes op een voorwiel. Bodem was zo gaar dat hij gesloopt moest worden.

Afbeelding

De derde tenslotte was een zilveren Autobianchi A112. Prachtig hitsig karretje. Werd voor de deur van mijn studentenkamer Total loss gereden door twee botsende auto's.

Afbeelding
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


01 mei 2017 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Jeugd sentiment
Ik begon op mijn 19de met deze:
Innocenti De Tomaso, bj, '79, wie kent ze nog? Tegenhanger van de A112 Abarth met 70pk Mini 1300 cooper S blokje. Innocenti bouwde vanaf ergens in de jaren '70 Mini's in licentie onder eigen naam met ook eigen details. Dit model had een door Bertone getekende carrosserie en was het topmodel uit de 90 en 120 serie Mini nuova. Wat was het een gaaf autootje met nog steeds de Mini als basis, waaronder het scheef staande stuurtje. Wel was de kwaliteit van staal echt Italiaans uit die tijd.....zijn er daarom niet veel meer van over, helaas.
AfbeeldingAfbeelding

Daarna overgestapt in deze Golf GTI , ook bj. '79.
AfbeeldingAfbeelding

Deze GTI werd uiteindelijk ingeruild op een Fiat Ritmo 105TC, bj. '83
Afbeelding


01 mei 2017 20:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Jeugd sentiment
Gaaf zon Innocenti :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 mei 2017 22:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Jeugd sentiment
Anne 2.7 schreef:

Afbeelding


De Abarth versie is bijna niet meer te vinden, de motor gebruiken ze voor de race in de 1000 Abarth :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


02 mei 2017 0:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Jeugd sentiment
Ja geweldige bakkies, die A112. Die DeTomaso trouwens ook.


02 mei 2017 6:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Jeugd sentiment
Een rode Fiat Ritmo. Heb ik mijn rijbewijs in gehaald :cheesy:

De onsoortige kleur beige van mijn vaders 1307GLS (zie hierboven, maar ik zat in de auto toen ik dat schreef en kon geen plaatjes zoeken op de Iphone...)

Afbeelding

En de beige Simca 1100. Sh*t wat ziet dat ding er een stuk ouderwetser uit dan in mijn gedachten... :shock:

Afbeelding

En mijn eerste 3:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 mei 2017 8:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Jeugd sentiment
Die 1307 heeft van die mooie "witte" knipperlichtglazen, oranje lampje erin, in midden jaren 70 was dat retemodern
Echt een ledikant van een auto


02 mei 2017 8:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Jeugd sentiment
rijbewijs gehaald in het leger als 17 jarige (TS) op de beroemde "dikke DAF" vanaf mijn 16e jaar een BUICK Elektra 225 uit `74 gereden tot aan mijn rijbewijs datum (kon allemaal in die tijd :mrgreen: ). op mijn verjaardag de B Kadett overgenomen van mijn zus, jaartje later een Ford Capri 1300 uit `69 die ik later ombouwde naar een 2600 RS ging niet helemaal goed komen met het chassis :lol: Opel Ascona A 19 SR uit `74 geweldige auto, tja en daarna bijna elke maand een andere auto. heb nog een half jaar met een afgedankte lijkwagen gereden, wat een feesten kon je daar in houden :twisted:
_________________________________________
Picasa album


02 mei 2017 8:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Jeugd sentiment
renetrzes schreef:
Simca rancho

yep een Rancho, in die tijd deden we niet zoveel aan de wegligging, zaten er alleen maar ezeltjes onder het kapje, bouwden we er van allerlei radio`s en equalizers in om maar zoveel mogelijk enige vorm van geluid uit je ene speaker te halen, bouwden we een mistlamp op de achterkant waar je bij het wassen je klauwen aan open haalde maar je had wel een mistlamp, nog maar te zwijgen over de lange antenne op de auto`s hoe langer hoe mooier en dan de kleuren, GEWELDIG wat een leuke tijd was dat. nu zeker niet ontevreden, op mijn ruim 60e wil ik zoveel mogelijk boven de 300 rijden en ben ik nog steeds verliefd op alles wat luchtgekoeld is (ja ja ook op mijn luchtig geklede wederhelft :lol: ) de antennes zijn verdwenen en een radio boeit mij niet zoveel omdat ik eindelijk echte paarden onder de kap heb die via de uitlaat een betere sound laten horen dan de radio ooit kan doen en ja de kleuren van vroeger probeer ik nog steeds ergens op of in mijn auto`s terug te laten komen ook al zijn het de nieuwere versie daarvan. :drive: :wink:
_________________________________________
Picasa album


02 mei 2017 9:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Jeugd sentiment
70883

de Simca matra rancho
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


02 mei 2017 18:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Jeugd sentiment
:thumleft: :thumleft: gaaaaaaaaaaaaaaaaffffffffff
_________________________________________
Picasa album


02 mei 2017 18:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Jeugd sentiment
Als je snel kijkt is het net een Landrover Discovery. Maar ik vond het ook een gaaf ding.


02 mei 2017 19:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Jeugd sentiment
ik vond hem top. liet hem toevallig afgelopen weekend aan totmbo (10 jaar jonger) zien en die reageerde met 'oeps, dat is een lelijk hok....' :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 mei 2017 20:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Jeugd sentiment
Geen gevoel voor styling, uitstraling, emotie en nostalgie :D
Dat lijnenspel. Daar word je toch helemaal warm van :D


02 mei 2017 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Jeugd sentiment
10 jaar jonger?
Ik voel een nieuw topic aankomen :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 mei 2017 21:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Jeugd sentiment
Yep. En alleen voorwielaandrijving, dus..... zag er stoerder uit dan hij was.

Buurman von ons had deze 8)

: 70885


03 mei 2017 6:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Jeugd sentiment
70887

Zo'n soort Opel 2.8 automaat heb ik ooit nog eens gehad. .Reed geweldig maar beetje onpraktisch :mrgreen:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


03 mei 2017 16:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Jeugd sentiment
Hoezo onpraktisch? Plek voor vijf en flink wat bagage toch?!


03 mei 2017 17:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Jeugd sentiment
Onpraktisch in de zin van benzine verbruik van 1 op 4 :roll:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


03 mei 2017 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Jeugd sentiment
dat was nog voor het kwartje van Kok dus dat geldt niet :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


03 mei 2017 18:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Jeugd sentiment
Mmmmm, slurp..... :res:

Bij het pompstation werd de rode loper wel uitgerold als je in aantocht was, of niet? :drive: :mrgreen:

Voor een heer van stand als jij is 1 op 4 natuurlijk een onbelangrijk detail, dat snap ik best. :wink:


03 mei 2017 18:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Jeugd sentiment
Ik heb de foto's niet digitaal dus maar even twee vergelijkbare van internet geplukt.
Mijn eerste en tweede;

Afbeelding Afbeelding

Een witte Mazda 323F was onze eerste gezamenlijke auto, gekocht toen we nog in Duitsland woonden.
Een week na aanschaf reed mijn schat de achterbumper stuk en drie weken later had ze hem van voren 30 cm ingekort... :shock: :bang: :mrgreen:
Ik heb het haar vergeven en ben er later toch nog mee getrouwd... :wink:
Hij is weer gerepareerd en hij is meeverhuisd naar Oostenrijk en later weer terug naar Nederland.


03 mei 2017 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Jeugd sentiment
Dit was mijn eerste auto...in 1987 voor 1.000 gulden (plaatje is van internet, hij was grijs metallic met zwart dak en standaard wielen)
70898
Herinneringen:
1. (op stip): bij het wegrijden uit een parkeerplaats een andere Taunus vol in de flank geraakt; die was total loss, ik had alleen wat schade aan mijn linkerspatbord. nooit gerepareerd natuurlijk
2. de wegligging...op de snelweg kon ik het stuur een kwart naar links en een kwart naar rechts draaien zonder dat die taunus noemenswaardig van richting veranderde...
3. Arc de Triomphe in Parijs...na deze 10 keer gerond te hebben op een manier dat zelfs Parijzenaars ontzag voor ons hadden werden beleefd maar duidelijk door de Gendarmerie erop gewezen dat we weg moesten wezen
4. zijn eind of beter gezegd het uitstel daarvan. hij wilde maar niet kapot; we reden van een schans, knalden op bomen, gooiden banden voor de auto
uiteindelijk nog bijna 3 jaar en 50.000km mee gereden. Als ik ze nog zie rijden dan steek ik mijn duim op naar de bestuurder :D
Maar nog kopen? Nein, dass war einmal :mrgreen:
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


03 mei 2017 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
West Friesland
Bericht Re: Jeugd sentiment
Mijn eerste autootje , een peugeot 106 1.3 rallye in het rood TOPWAGEN !
Heb haar nog steeds, nog steeds genieten .


03 mei 2017 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Jeugd sentiment
Mijn lesauto was een Mitsubishi Lancer :D ;
Daarna de Kever van mijn moeder mogen lenen (moest ik hem elk jaar tectyleren en olie-verversen) en uiteindelijk mijn eerste gekochte auto; Hfl 3.750,00. Ging hem ophalen bij de garage en na 200 meter klapte de motorkap open tegen de voorruit :shock: (had de garage niet goed dichtgedaan; knik in de kap en lakschade en weer een week niet kunnen rijden vanwege de schadeherstel).
2 jaar in gereden (en aan het repareren geweest) en verkocht voor Hfl 2750,00.

Afbeelding


Daarna (zakelijk en prive):
Mitsubishi Galant 2.0GLS
Suzuki Swift GTI (2x)
Opel Astra GSI
Opel Vectra V6
Opel Vectra GTS V6
Hyundai i30 (2x), i20 en ix20 (bijgenaamd "het hondenhok")
Nissan 350Z
Porsche Boxster 981S (Brulaap)
Mini Cooper
BMW 118i
Porsche Macan GTS
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


04 mei 2017 15:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.