Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:30



Antwoord op onderwerp  [ 228 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 2015 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
mooie VW BUS :cheers: :thumleft:


21 aug 2017 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
ik weet het niet hoor. Maar ik zie sinds 2015 volgens mij geen daling in de prijzen. De 911's zijn over het algemeen ook fors duurder geworden. De Ferrari 308 is van 30 a 35K gestegen naar 50 tot 75K. Een Mercedes Pagode leverde een paar jaar geleden vanaf zo'n 30 a 35K op. Nu ongeveer 65 a 75K. De laatste tijd zijn de R107's (280 SL's tot 500 SL's) uit de serie '71 - '89 ook hard omhoog aan het gaan.

Hoezo daling ...? Sommige auto's blijven overigens wel behoorlijk vlak zoals een Triumph TR6, een Spitfire, een MG A of B. Deze prijzen blijven hangen. Maar er zijn wel degelijk auto's die in waarde stijgen...


05 sep 2017 20:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ik hou met name de Ferrari-markt in de gaten: de VRAAGprijzen zijn enorm gestegen, maar er wordt al twee jaar niets verkocht!
Onlangs een mooie 348 zomaar van 79K naar 69K gezakt....ze vonden zelf waarschijnlijk de VRAAGprijs toch ook iets teveel van het goede. En wat stelt 10.000,- eurietjes nou eigenlijk nog voor. En nóg wordt deze niet verkocht. 355's idem, hoewel deze eigenaren wat hardnekkiger zijn in het laten zakken van de prijs. Maar ook die zullen het licht gaan zien.
Reden: er is niets speciaals aan deze auto's, behalve de rijeigenschappen. Er zijn er erg veel van geproduceerd, de running costs zijn absurd hoog, en een Ferrari roest nou eenmaal in ons klimaat...wil een investeerder dan een SC of een 348 hebben? Ik denk van niet: elke week wordt de markt overspoeld door nog meer 'speciale' auto's. Ze komen uit Japan, vooral Italië, de V.S., en heel langzaam komt er ook weer wat terug uit het Oostblok.
Porsches dito: er is erg veel aanbod, maar het blik 'investeerders' raakt ook zo'n beetje leeg. In het hoogste segment houdt de markt nog wel goed aan: 2.7 RS, 964 RS (hoewel ook onder druk), F40, Countach, Miura, Gulwing, en wat raceauto's met een verleden. Komt nog bij dat het aantal liefhebbers een uitstervend ras is. Zelfs hier prediken een aantal hoe fijn een auto op batterijen is. Bij het rijexamen wordt straks gevraagd of U het knopje weet waarmee de auto ingeparkeerd kan worden ("The button that does "BEEP" :mrgreen: )
Dan hou je een grote groep liefhebbers over, die écht geen 60K voor een moegestreden SC willen/durven/overwegen neer te leggen. En zéker niet om er van te genieten in de weekenden. Daarin ga ik dus mee met Ferry P.

Daar komt nog bij dat bijvoorbeeld Porsche eindeloos GT3's blijft produceren.....uiteindelijk heeft zo'n beetje elke P-liefhebber straks zo'n inmiddels niet-meer-unieke auto in zijn schuur staan. Hell, ik doe er nog een schepje bovenop:
elk huishouden heeft straks een unieke 'klassieker' in de schuur staan....dan blijft alleen het grote ruilen nog over....
Respect voor de man die zijn 930 al 30 jaar rijdt, en probeert er een miljoen kilometer op te zetten! Dat is waar het eigenlijk om zou moeten gaan, en niet op basis van speculatie.

Overigens wacht elke handelaar op de kip met het gouden ei, maar over de prijzen valt momenteel wel goed te praten. Die kip laat vaak, zelfs steeds vaker, op zich wachten :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


06 sep 2017 0:39
Profiel
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
hendrik914 schreef:
.........
En leg niet alle eieren in hetzelfde mandje.

Helemaal mee eens :-)


06 sep 2017 1:25
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
@steef: ik vrees dt je gelijk hebt. Raar momentum in de markt.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


06 sep 2017 8:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Heikant (zws-vl)
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
steef schreef:
en een Ferrari roest nou eenmaal in ons klimaat...


na er 2 binnen gehad hebben en nu die van mijn pa (348) aan het doen ben, kan ik het tegendeel bewijzen dat ze niet roesten net als ne porsche :salut:
en deze is uit de periode van de 964, en die zijn er meestal anders aan toe. :wink:
_________________________________________
http://www.ccr-vanleuven.nl


06 sep 2017 8:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Hoe verder van de kust ook hoe beter het is. Groot verschil of je in west of oost je auto parkeert.


06 sep 2017 8:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Heikant (zws-vl)
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
:scratch: tuurlijk
_________________________________________
http://www.ccr-vanleuven.nl


06 sep 2017 8:46
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Afgelopen weekend in Beaulieu geweest en ook bij Bonhams gaan kijken , prijzen dalen voor de wat
"gewonere" auto's veel aanbod. Auto's met race historie stijgen door . Het zg meeliften op het merk is
een beetje over lijkt mij. Handelaren daar verwachten toch een verdere daling , mede door het grote aanbod
uitblijven van "beleggingsinvesteerders " in " normale " klassiekers.
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


06 sep 2017 8:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Timo, wat Kheldar zegt klopt! Overigens roesten de treeplanken van zowel de 348 als 355 standaard weg! Dus als die van jullie in goede staat waren, dan waren ze al een keer vervangen. De carrosserieën zijn overigens meestal goed, maar vooral overige zaken gaan eraan! Het plaatje is altijd mooi om naar te kijken, maar onderhuids gaat er wel het 1 en ander mis...het zijn échte hobby-auto's. Er is altijd wat aan te doen. En das dan weer het fijne aan een Porsche, dat gaat een heel stuk beter.

Overigens je vergelijk met de 964 gaat niet helemaal op: daar is altijd een enorm verschil in gebruik. Wel eens een 348 met 3 ton op de teller gezien? Die ook in de winter werd doorgereden? Dat hoef je met een 348 niet te proberen!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


06 sep 2017 9:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Kheldar schreef:
Hoe verder van de kust ook hoe beter het is. Groot verschil of je in west of oost je auto parkeert.


Ok ok het was een beetje een korte stellingname.

Ik heb hier op kantoor een hoop collega's die hun mooie oltimer vanuit het (zonnige/drogere) buitenland mee met hun boedel naar Nederland hebben verhuisd en die in de loop van de tijd hier (6-7km) van de kust hun wagen opeens bijna letterlijk zagen wegroesten. Heeft te maken met de hogere vochtigheid en de halogenen (jood, chloor, fluor) uit het zeewater die in de lucht 'verneveld' corrosie versnellen. Zelfs RVS gaat er sneller door oxideren omdat de normaal stabiele dunne oxidelaag die op RVS gevormd wordt niet meer stabiel is in de aanwezigheid van deze halogen (zout is natriumchloride). Maar goed dat is alom bekend.

Hoe verder weg van de kust hoe minder deze halogenen in de lucht aanwezig zijn hoe minder agressief de roest om zich heen bijt.


06 sep 2017 10:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Afgelopen zaterdag bij een gaaf evenement geweest waar het helemaal niet over geld, waardestijging of beleggen ging maar over bouwen, rijden en lol maken. Wat een verademing. Meest waanzinnige hotrods, standaard Porsches en een 9FF met 1150 PK :shock:

Was zelfs een Spanjaard op af gekomen en die had 1900 km gereden voor dit eendaagse evenement. Wil mijn 964 ook nog kopen... :?


06 sep 2017 10:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Laatst een mooie discussie met een race maatje van mij hierover. Wij zijn beide begin 30 en als wij om ons heenkijken interesseert verder bijna niemand zich voor oude auto's. Laat staat dat ze er een zouden willen kopen.

Ik verwacht ook dat binnen nu en 10-20 jaar er een enorme daling gaat komen als de huidige eigenaren komen te overlijden en de erfgenamen "dat oude ding" liever kwijt dan rijk zijn.

Best wel heel erg jammer maar ik denk dat er echt meer aanbod dan vraag zal ontstaan en zelfs sommige bijzondere wagens op de sloop gaan belanden, want waar zet je het allemaal neer als je in een appartementje in de binnenstad woont. :oops:
_________________________________________
My other ride is a Volvo


06 sep 2017 10:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Gedoe over die prijzen...

Ik doe het al bijna 15 jaar zo, en ik ga het nog 30 jaar zo doen.
Tegen die tijd zien we wel verder....
Onbetaalbaar, onvervangbaar (voor mij).

71698
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


06 sep 2017 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Kheldar schreef:
Kheldar schreef:
Hoe verder van de kust ook hoe beter het is. Groot verschil of je in west of oost je auto parkeert.


Ok ok het was een beetje een korte stellingname.

Ik heb hier op kantoor een hoop collega's die hun mooie oltimer vanuit het (zonnige/drogere) buitenland mee met hun boedel naar Nederland hebben verhuisd en die in de loop van de tijd hier (6-7km) van de kust hun wagen opeens bijna letterlijk zagen wegroesten. Heeft te maken met de hogere vochtigheid en de halogenen (jood, chloor, fluor) uit het zeewater die in de lucht 'verneveld' corrosie versnellen. Zelfs RVS gaat er sneller door oxideren omdat de normaal stabiele dunne oxidelaag die op RVS gevormd wordt niet meer stabiel is in de aanwezigheid van deze halogen (zout is natriumchloride). Maar goed dat is alom bekend.

Hoe verder weg van de kust hoe minder deze halogenen in de lucht aanwezig zijn hoe minder agressief de roest om zich heen bijt.


Oxideren van RVS: viel me laatst ook op. De doe-het-zelf bouwmarkten leveren RVS 304 (aka A2) met beperkte bescherming. RVS 316 (ala A4) levert een veel betere bescherming in omgevingen zoals dichtbij de kust. Uiteindelijk voor mijn bouwklussen gewoon A2 genomen: omg. Eindhoven lijkt me ver genoeg van de kust...
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


06 sep 2017 21:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Het probleem is dat elk RVS oxideert... eigenlijk heet het passiveren. Het oppervlak oxideert en vormt een harde stabiele 'oxidehuid' bijna op atomair niveau, paar atomen dik. Deze laag beschermt het metaal tegen externe invloeden. Let wel het RVS roest ook gewoon maar een stuk trager dan ijzer of anders gelegeerde staalsoorten.

Het probleem is dat als RVS in aanraking komt met zgn halogenen (Cl, I, F, Br, ...) wordt deze passivatielaag instabiel en poreus en breekt steeds af wat het doorroesten veroorzaakt. Denk aan gewoon ijzer en de roestschilfers die er opkomen en afbreken.

Afhankelijk van de legering van het staal kan de resistentie tegen deze invloed van halogenen op het staal worden verbeterd. Een staal is RVS als het op zijn minst 10,5% chroom bezit. 316 heeft tov van 304 het grote verschil dat het 2% Molybdeen bezit wat het beter bestand maakt tegen de invloeden van invloeden komende van de zee. Het percentage molybdeen in overige RVS soorten kan oplopen tot 7% afh. van de blootstelling en gebruik van het staal en hoe resistent men het wil hebben.

Ok we gaan te ver off-topic...


06 sep 2017 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Heikant (zws-vl)
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
steef schreef:
Overigens roesten de treeplanken van zowel de 348 als 355 standaard weg! Dus als die van jullie in goede staat waren, dan waren ze al een keer vervangen. Wel eens een 348 met 3 ton op de teller gezien? Die ook in de winter werd doorgereden? Dat hoef je met een 348 niet te proberen!


dat jij dit allemaal weet zeg. :thumleft:

maar heb je toch een probleem, want die van mijn vader staat 115K op de teller, en een kennis van ons heeft er een van meer dan 225K op staan, en dit zonder revisie.
bij beiden zin de druppels nog niet vervangen en/of rot, en wij zien dit ook niet (wel of niet vervangen) want hebben er totaal geen verstand van. :?

als ze doorrijden in de winter zullen ze rotten, dus op dat punt gelijk misschien aan porsche, en hebben er ook nog nooit een van binnen gehad (porsche) die niet rot was, ook al was er in de winter niet met gereden, of de laatste jaren zeer zware vertroeteld werd.
ik wil porsche of een ander merk oldtimer totaal niet afkraken, want ben liefhebber van vele klassieke merken, maar door de vele autos die we al gedaan hebben schiet porsche tot en met de 964 er echt wel uit qua roest.
denk dat ik niet overdrijf want is hier al dikwijls aangehaald met topjes van de ijsberg. :wink:
_________________________________________
http://www.ccr-vanleuven.nl


07 sep 2017 9:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
en de luchtkoelers maar denken dat de waterkoelers een probleem hebben :popcorn:


07 sep 2017 9:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Imagoprobleem is wat anders dan roestprobleem :mrgreen:


07 sep 2017 9:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Kheldar schreef:
Het probleem is dat elk RVS oxideert... eigenlijk heet het passiveren. Het oppervlak oxideert en vormt een harde stabiele 'oxidehuid' bijna op atomair niveau, paar atomen dik. Deze laag beschermt het metaal tegen externe invloeden. Let wel het RVS roest ook gewoon maar een stuk trager dan ijzer of anders gelegeerde staalsoorten.

Het probleem is dat als RVS in aanraking komt met zgn halogenen (Cl, I, F, Br, ...) wordt deze passivatielaag instabiel en poreus en breekt steeds af wat het doorroesten veroorzaakt. Denk aan gewoon ijzer en de roestschilfers die er opkomen en afbreken.

Afhankelijk van de legering van het staal kan de resistentie tegen deze invloed van halogenen op het staal worden verbeterd. Een staal is RVS als het op zijn minst 10,5% chroom bezit. 316 heeft tov van 304 het grote verschil dat het 2% Molybdeen bezit wat het beter bestand maakt tegen de invloeden van invloeden komende van de zee. Het percentage molybdeen in overige RVS soorten kan oplopen tot 7% afh. van de blootstelling en gebruik van het staal en hoe resistent men het wil hebben.

Ok we gaan te ver off-topic...


Nee, wat mij betreft juist leuk. Nog een kleine aanvulling/aanpassing:
RVS 304: 18% Chroom; 8% Nikkel
RVS 316: 16% Chroom; 10%Nikkel; 2% Molybdeen (zoals je al aangaf).

Verder is er nog Ferritisch RVS (o.a 304/316), austenitisch RVS (serie 400) en Martensitisch RVS (ook serie 400)
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


07 sep 2017 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
porschenot schreef:
en de luchtkoelers maar denken dat de waterkoelers een probleem hebben :popcorn:

Antwoord op al uw vragen: 993
The Best Porsche By Far :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 sep 2017 10:37
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Hoho...volgens mij bedoel je second best Porsche by far

Want iedereen weet dat de 964 met zijn roest en olieverslaving i.e. patina is tog wel de best Porsche by far is :D
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


07 sep 2017 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Binnen 15-20 jaar heeft men enkel interesse in "moderne" oldtimers. Zie het als 356 vs 911. Tuurlijk heeft een 356 zijn charme, maar de overgrote massa gaat voor rijkwaliteiten en iets meer comfort. Dus... op de langere termijn komt de 997 als beste Porsche (911) uit de bus. Perfect balans tussen authentiek Porsche rijden en luxe :-)
_________________________________________
2005 997S Tiptronic - Bahrain


07 sep 2017 14:31
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ik zou zeggen, sla jullie slag voor de 924 te duur is 8)

Ook Baardmans heeft een verzamling aangelegd

Hagerty schreef:
... the market finally seems to be waking up to the merits of all of the transaxle Porsches—924, 944, 928, and 968. No less than Magnus Walker (an L.A.-based 911 aficionado/taste-maker) has taken a shine to them; he owns 13 turbo versions...
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


07 sep 2017 14:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Cazzo Super Veloce schreef:
porschenot schreef:
en de luchtkoelers maar denken dat de waterkoelers een probleem hebben :popcorn:

Antwoord op al uw vragen: 993
The Best Porsche By Far :salut:


Idd, 993, there is no substitute.

En dit zeg ik, net als jullie, geheel onafhankelijk.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


07 sep 2017 15:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 228 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.