Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 9:19



Antwoord op onderwerp  [ 966 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 39  Volgende
Formule 1, Seizoen 2018 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Retep schreef:
Anders wordt hij Kvyat 2.0. :drive:


Nogmaals misschien wil hij dit ook wel. Lauda heeft nu wel zijn opmerkingen, maar zal als 1e aan de deur staan. Want hun begeleiden Max dan beter en zal hij zoiets nooit meer doen.
_________________________________________
Mvg,

René


16 apr 2018 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Ook dit hoort erbij. Hier worden dit soort rijders alleen maar volwassen van. Het enige wat je hem deze wedstrijd kunt aanrekenen is dat hij te gretig en ongeduldig de wedstrijd aan het rijden was. Voor de rest twijfelt er niemand aan zijn kwaliteiten. Zijn reactie was ook zeer volwassen en kritisch naar zichzelf. Maar ook naar Vettel toe door meteen na de wedstrijd zijn excuses aan te bieden. Ook dat hebben we hem niet eerder zien doen. Je ziet hem qua ervaring groeien en dat weten de andere teams ook. Daarom zullen ze hem ook nooit op lef en rijderskwaliteit pakken maar altijd op dit soort zaken. En die kun je afleren. Uithuilen en de volgende wedstrijd zal hij alleen maar met meer ervaring aan de start verschijnen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


16 apr 2018 15:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Klopt Franz. Maar we hebben dat al vaak gezegd. Dus nu moet er wel echt wat veranderen. F1 is hard en er zijn maar zoveel tweede kansen.

(Het lijkt wel of ik met mijn zoon praat over zijn schoolprestaties!)


16 apr 2018 15:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Hadden ze over de boordradio hem ook niet wat beter moeten ‘coachen’? Geen idee in hoeverre dat kan en mag?

Dat moeten ze nu toch al wel weten dat hij al te enthousiast soms is en de wedstrijd niet zo goed ‘leest’. Daarin is F1 toch wel wat anders dan het karten. Zeker aangezien de verschillen soms heel klein knn zijn.

En moet Max soms eerst niet eens uitproberen hoe hard de ander zijn plek verdedigt vooraleer het eerste gaatje te willen pakken dat zich voordoet. Zeker omdat hij moet geweten hebben dat zijn racepace beter was dan al de rest.

Met andere woorden de race-intelligentie lijkt er nog niet helemaal te zijn. Hopelijk komt die er nog wel en leert hij snel van zijn fouten.


16 apr 2018 15:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Ik denk dat hij over dat gat van Vettel nooit nagedacht heeft of gepland. Hij zag Vettel te laat remmen en gaan glijden en prikte hem dat gat in. Terwijl hij ook te hard reed en hem zo bij Vettel naar binnen gleed. Dat was imho wel het grote verschil met Ricciardo die in die hele kleine ruimte Bottas voorbij stak. Die was gewoon bezig met kijken waar hij kon inhalen en toen hij ruimte zag ging hij ervoor.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 apr 2018 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Ja ... goeie analyse ... BOT vs RIC is ook een heel mentaal spelletje. RIC weet dat BOT nooit de deur dicht zou doen en dat het gaatje dat hij laat vallen ook echt een gat is waar hij door kan. Maw RIC was al in het voordeel voor hij besliste door te zetten. Het blijft in ieder geval nog steeds fenomenaal hoe snel ze dat in een fractie van een seconde moeten beslissen.


16 apr 2018 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Ik denk dat we het allemaal in grote lijnen wel eens zijn met elkaar.
Over de rest van het seizoen ben ik positief : dit weekend heeft
bewezen dat er ook voor RedBull volop kansen zijn. Dat was vorig jaar rond
deze tijd wel anders. Aan Max om die kansen te pakken, en dan kan
hij in het kampioenschap nog een eind komen.

Ferrari is voorlopig het sterkste, maar dat kan de volgende keer ook
Mercedes of RedBull zijn. Afhankelijk van de layout van het circuit,
bandenkeuze, tactiek enz.

Ik denk dat dit een veel leuker seizoen wordt dan het vorige, daar was
eigenlijk geen r##t aan.
_________________________________________
Win on sunday, sell on monday.


16 apr 2018 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Bob C4 schreef:
Ik denk dat dit een veel leuker seizoen wordt dan het vorige, daar was
eigenlijk geen r##t aan.


Hoewel ik een pesthekel heb aan safety cars, was het zonder SC ook bijzonder saai gebleven.


16 apr 2018 20:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Dit was gewoon een foutje van Max. Kan gebeuren. Het zal me niks verbazen als hij dit jaar meer punten gaat halen dan RIC.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


16 apr 2018 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Afbeelding
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


16 apr 2018 22:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
erwin996 schreef:
petquesha schreef:


Steeds als ik Christian Horner zie of over Max hoor spreken, denk ik weer dat hij het méér op RIC heeft voorzien dan op VER. Horner zegt vaker dat Max 'wat foutjes' maakte. Past niet bij een teambaas om zo over je coureur te spreken. :roll:

erwin996 schreef:
erwin996 schreef:
horn schreef:
Helemaal eens. Ongeleid projectiel. Maar ik geloof niet dat RB inzet op RIC en dus niet wil dat VER goed scoort. Gaat er bij mij gewoon niet in. Maar zoveel mensen zoveel meningen. :thumleft:


Gaat er bij mij ook niet in. Maar steeds als ik Christian Horner zie, denk ik weer dat hij het méér op RIC heeft voorzien dan op VER. Hij is best positief over VER, maar steeds denk ik weer dat Horner VER minder gunstig gezind is (dan RIC). Wellicht was Horner niet meteen enthousiast toen Helmut Marko VER naar Red Bull haalde? Ik zal wel de enige zijn die dit zo 'ziet'. Heb er verder niemand over gehoord :?


Helmut Marko: "Ze verklaarden me voor gek dat ik hem in de auto plaatste, zelfs binnen het team"

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/22 ... ogtepunten


Ook Max zelf valt het op...

Citaat:
Volgens Jos stoorde zijn zoon zich eraan dat teambaas Horner uiteindelijk nog erop wees dat de crash van Max Verstappen in de kwalificatie van de Grand Prix van Bahrein zijn eigen schuld was. Later zette Horner die uitleg nog recht, maar toen was het kwaad al geschied: "Dat Horner op zaterdagavond nog naar buiten bracht dat het Max zijn schuld was, het speelt toch in Max zijn hoofd, het is toch een ergernis. Hij is een professionele sporter en moet ermee omgaan en dat kan hij ook. Max trekt zich er niet zo heel veel van aan, maar hij wil zich wel altijd bewijzen."


https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... erstappen/
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


16 apr 2018 23:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
In Italië zijn ze een beetje klaar met het voortrekken van Vettel:

https://www.autoblog.nl/nieuws/ferrari- ... ken-108696
_________________________________________
Mvg,

René


17 apr 2018 18:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Kimi voelt zich prima in de wagen dit jaar ...
Vettel is zeker de man bij Ferrari ,maar Kimi is de laatste kampioen.

WDC erg belangrijk voor Ferrari ,WCC niet zo.

Hopelijk worden ze wakker en geven ze Kimi een eerlijke kans om mee te vechten voor de WDC.

Het was idd niet leuk om te zien dat hij Bottas op moest houden in China ....wel is hij een teamplayer ,zegt nooit iets slechts over zn team.

Ook in 2009 toen hij het veld moest ruimen voor Alonso bleef hij koel en zei niets slechts over Ferrari ,daarom kon hij ook terugkomen in 2014 vermoed ik.

Kimi is nog altijd bloedsnel ,zkr nu de wagen het goede gevoel geeft aan de voorwielen.

Vetel is ruthless net als Schumi ,dat zagen we weer in China bij de start ,leek onverstandig omdat nu Bottas een plek kon pakken.

Maarja kijk naar het verleden ...Irvine , Massa allemaal 2e rijders en Ferrari vindt het prima zo.


17 apr 2018 19:05
Profiel
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Max krijgt steun uit meerdere hoeken van verschillende coureurs, die zij het gejank van pers en de rest ook beu.

Even goed lezen is mijn advies voor de azijnpissers in dit forum met hun jaren F1 kennis.


27 apr 2018 13:10
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Iedereen zijn mening ... azijnpissers of niet ... graag!


27 apr 2018 13:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Jammer van de crash in VT1.
Op diverse fora gaat het alweer helemaal (negatief) los over Max. :oops:
Ik heb het filmpje tientallen keren bekeken, maar m.i. sloeg zijn versnellingsbak vast en was ie stuurloos.
Hoop dat ie in VT 2 wel weer kan rijden, ook al is het maar om te baan te verkennen, het blijft daar ook wel racen in de porseleinkast.
Go Max... :thumleft:


27 apr 2018 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Ric crashte vorig jaar en won de race op zondag ........

Er is dus goede hoop voor Verstappen jr :thumleft: :thumleft:


27 apr 2018 13:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
https://www.ad.nl/auto/porsche-keert-ov ... ~ac1ff206/

Afbeelding


27 apr 2018 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Dat moet eigenlijk in een nieuw topic: Formule 1, Seizoen 2021 :wink:
Ben benieuwd, zou het wel gaaf vinden !


28 apr 2018 10:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Dat komt wel over 2,5 jaar aangemaakt.
_________________________________________
Mvg,

René


28 apr 2018 13:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
MadMax does it again :roll:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


29 apr 2018 15:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Volvo S80 2.4 170pk aut. (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Fiat barchetta (1996) / Fiat Coupé 2.0 Turbo 20V Plus (2000) Ex: Porsche 924S (1986)
Dordrecht
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Ik zou nu niet graag in de ruimte van Red.Bull willen zijn. Denk dat daar wel wat spanning zal zijn...
_________________________________________
Geniet van je Porsche


29 apr 2018 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Mooie 2e plek voor Kimi !

Max ...wereldkampioen .........mhoaw ....erg veel incidentjes rond Max ,ik zie hem geen kampioenschap winnen ....teveel hype ,te weinig resultaten.


Max gaat hard de maldonado kant op ,erg veel DNF door eigen toedoen ...zonde!


29 apr 2018 16:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Citaat:
'They are both in the doghouse'

Red Bull team boss Christian Horner on the collision between team-mates Max Verstappen and Daniel Ricciardo: "They both recognise that they screwed up today and will be apologising to the team and to all members of the team. We allow them to race and allow them to go wheel-to-wheel. We spoke to them in team meetings about giving each other space, this was culmination of two guys talking things into their own hands, which shouldn't have happened.

"There were probably three incidents between them through the race. They touched wheels and were told to calm it down, we don't want to interfere with them going wheel-to-wheel. We are not apportioning blame one way or the other, they are both to blame for this.

"Our intention is to continue to let them race but they have to show respect and give space. They have been reminded that they are part of a team, they are highly paid indivudals with the team's interest at heart. The message was delivered very clearly.

"They are both in the doghouse. They will apologise to all of the staff before Barcelona."
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


29 apr 2018 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
De botsing waarvan je had kunnen verwachten dat die zou komen....
Max niet ok, Ricciardo niet ok, maar het was dan wel weer heel vermakelijk tussen die 2.
Teamorders nu? ik mag hopen van niet.(gaat wellicht wel gebeuren).
Race-incident, op naar Barcelona....
Go Max. :drive:


29 apr 2018 18:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 966 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 39  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.