Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:10



Antwoord op onderwerp  [ 966 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Formule 1, Seizoen 2018 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Erg jammer inderdaad van die eerste plek. Maar is die twee dagen taakstraf nu een polemiek waard? Twee dagen handen uit de mouwen steken zal zijn carrière heus niet benadelen. Senna kreeg, voor Irvine een 'halve' slag te geven, twee raceweekendbans in 1993. Dus straffen voor fysieke geweldpleging of intimidatie zijn niet alleen iets van deze tijd. Wees blij, Max kan nu nog wat meer met Senna vergeleken worden :lol:
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


12 nov 2018 14:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Tja stomme fout. Hij had ruimte moeten laten.
Maar nee; vol gas rechtdoor naar de apex met twee mooie schuivers tot gevolg!
Eigen schuld dikke bult.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


12 nov 2018 15:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Ik ben het niet met je eens. Max heeft nooit gekeken of Ocon daar zou rijden. Want hij hoort er gewoon niet te zijn.
En natuurlijk had hij dit kunnen voorkomen. Maar zoals de engelse commentators al gelijk riepen zoiets doms heb ik nog nooit gezien.
Dan mag Max er toch ook wel vanuit gaan dat Ocon daar niet zou zijn en gewoon zijn racelijn nemen.
_________________________________________
Mvg,

René


12 nov 2018 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Plus 1 en zelfs Villeneuve neemt het voor hem op.....


12 nov 2018 16:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Vond hem wel scherp :mrgreen:

Hup Assen!

De Formule 1 komt naar Zandvoort. Althans dat is de bedoeling. De eigenaar van het circuit wil het. En die eigenaar is niet de eerste de beste. Het is de beruchte pandjesmelker Prins Bernhard. Die aanstellerige bril die met een paar vriendjes heel Amsterdam huis voor huis opkoopt. Vastgoedvolk waar je ver van moet blijven.
Maar hij hoopt dus dat het in 2020 doorgaat. Met dank aan Max Verstappen die Nederland weer op de racekaart heeft gezet. Wat dat kost? Veel. Allereerst moet er aan de organisatie van de Formule 1 twintig miljoen worden afgetikt. Maar dat bedrag heeft die Bernhard toch wel? Kwestie van een doodlopend zijstraatje in de Amsterdamse Pijp verkopen. Of hij leent het van Mabel, die deze week met een godsvermogen van 240 miljoen de Quote 500 binnen is gestormd. Maar ik vrees dat dat allebei niet gaat gebeuren. Bernhard is een Oranje en Mabel is dat inmiddels ook een beetje. En iedereen weet: die Oranjes betalen niet graag iets uit eigen zak. Zelfs het onderhoud van hun jippie weekendbootje De Groene Draeck moeten wij voor ze betalen.

Nee, ik vrees dat Bernhard dat geld elders gaat ritselen en dat vooral de gemeente Zandvoort financieel de sjaak zal zijn. En dat diezelfde gemeente, die zich tegenwoordig heel aanstellerig Amsterdam Beach laat noemen, ook mag meebetalen aan het opknappen van het sterk verwaarloosde circuit. Ik vrees dat het Zandvoortse kampioensweekendje van Max ons minimaal vijftig miljoen gaat kosten. Maar daar hebben we wel twee leuke uurtjes voor. En het meest milieuverontreinigende spektakel ter wereld. We mogen trots zijn. We tellen dan internationaal weer mee. En huisjesmelker Bernhard is daarna de trotse eigenaar van een geheel gerenoveerd circuit waar hijzelf geen cent aan meebetaald heeft. Goed zo, Bennie!

Het grappige is dat er in Assen een kant-en-klaar circuit ligt te glimmen in het Drentse zonnetje en dat dat racebaantje eigenlijk al bijna geheel voldoet aan de huidige eisen van de Formule 1-organisatie. Assen was dan ook al ver in de onderhandelingen over de felbegeerde race. Daarbij is die stad veel beter bereikbaar dan Zandvoort, waar je alleen kunt komen via een historisch ezelpad. Als je daar op een zonnige zondag met de auto naar het strand wil, dan moet je op woensdagmiddag alvast in de file gaan staan en ben je de dinsdagavond daarna weer thuis. Het strand zelf heb je dan niet gezien. Parkeerprobleempje.

Verder heeft Assen veel meer ervaring. Sinds 1925 komen daar jaarlijks meer dan 100.000 bezoekers naar de TT. Zandvoort had zijn laatste racefeestje in 1985. Toen Niki Lauda zijn allerlaatste Grand Prix won.

Maar ik weet nu al zeker dat de felbegeerde Formule 1-wedstrijd in 2020 in Zandvoort zal plaatsvinden. En niet alleen omdat dat historisch gezien logischer is, maar omdat het in het belang van een tweedehands Oranje is. Ook nog de Oranje die naar zijn corrupte opa is vernoemd. Dat kan geen toeval zijn. Voor die vastgoedbril lopen duizenden geldgluiperds moeiteloos te knippen en te buigen.

Ik moet bij dit soort akkefietjes altijd aan Saoedi-Arabië denken. Daar zit ook zo’n corrupte koninklijke familie die altijd alles voor elkaar krijgt. Die gebruiken alleen wel iets hardere middelen om hun zin door te drijven en reageren doorgaans feller op kritische columnisten. Maar met die familie zijn de Oranjes innig bevriend. Te goed zelfs. Onze koning ging in 2015 nog persoonlijk condoleren toen hun oude koning Abdullah een natuurlijke dood was gestorven. Dat werd er specifiek bij gezegd. Een natuurlijke dood is in dat land namelijk een uitzondering.

Natuurlijk krijgt Bernhard zijn Grand Prix. Zo werkt dat. Hoewel? Het mooiste is het natuurlijk als Assen gewoon wint en de GP krijgt. Ze zijn er op dit moment kwaad genoeg voor. Ik hoop zo dat ze winnen. GP Assen 2020! En dan moet die maffiose vastgoedprins glashard geweigerd worden. Al is het maar uit angst dat hij de halve stad opkoopt.

Youp van ’t Hek NRC 3 november 2018
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 nov 2018 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Bah! Die ouwe zure zeur van een van't Hek weer. En natuurlijk het NRC die dat publiceert. Vroeger was dat een blad met aanzien, maar dat is het al lang niet meer. Bah! :bang:
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


12 nov 2018 17:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Hij lijkt een beetje op je buurman Ben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 nov 2018 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Oud nieuws Molen is van 3 november.... :mrgreen:


12 nov 2018 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
ik denk dat Toto een belletje naar Ocon heeft gedaan. "He dude, als je straks een racestoeltje bij ons ambieert, dan zou ik maar heel snel mijn excuses aanbieden aan Max. Want wij willen Max te vriend houden en ooit voor ons laten rijden. Als jij bij ons wilt komen rijden, zorg dan dat je op goede voet met Max komt".

Ocon schijn op social media zijn excuses (na 10 uur) aan Max te hebben aangeboden. Dat was denk ik de tijd die hij nodig hij om het vermeende telefoontje van Toto om te zetten in daden...


12 nov 2018 21:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Het schijnt dat ze de wagen van Verstappen nu iets aangepast hebben in verband met zijn onsportieve gedrag!
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


13 nov 2018 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Ocon: ‘Ik wilde race nog winnen’.

https://speld.nl/2018/11/12/ocon-ik-wil ... og-winnen/
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


13 nov 2018 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Jolyon Palmer vindt er het zijne van:
https://www.bbc.com/sport/formula1/4618 ... boFpL2wRTc


13 nov 2018 18:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Wat mij betreft heeft hij helemaal gelijk! :thumleft:


13 nov 2018 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
MY00 schreef:
Max heeft nooit gekeken of Ocon daar zou rijden.
Je bent het dus met me eens; Max keek niet uit zijn doppen en knalde zichzelf en iemand anders uit de baan.
Max: "off course you can unlap yourself, but you also have to take caution"
Precies; iedereen moet opletten behalve hij. Wat een arrogantie.
I am the leader I am the leader geen verrek mee te maken, de anderen zijn ook aan het racen.
Als je relatief comfortabel op kop rijdt is maar één ding belangrijk: veilig thuis komen.
Ik neem aan dat dit uitvoerig in het team besproken is en dat hij volgende keer veiliger moet rijden in zo'n geval.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


14 nov 2018 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Als jij dat wilt lezen heb je helemaal gelijk :popcorn:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


14 nov 2018 16:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Lezen is erg moeilijk. Ocon had daar nooit mogen rijden en dus mag je als raceleider ervan uit gaan dat hij er ook niet is en je er niet op hoeft te letten.
Met wie was Ocon dan aan het racen?

Maar ik zou geen F1 of andere gemotoriseerde races meer kijken als ik jou was.
_________________________________________
Mvg,

René


14 nov 2018 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Dat is het mooie van de toegenomen populariteit van F1 tegenwoordig.
Iedere koekenbakker denkt er ineens verstand van te hebben.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 nov 2018 17:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Precies. En dan ook vooral nog die koekenbakkers met een oranje bril. :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


14 nov 2018 19:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
NordRack2 schreef:
MY00 schreef:
Max heeft nooit gekeken of Ocon daar zou rijden.
Je bent het dus met me eens; Max keek niet uit zijn doppen en knalde zichzelf en iemand anders uit de baan.
Max: "off course you can unlap yourself, but you also have to take caution"
Precies; iedereen moet opletten behalve hij. Wat een arrogantie.
I am the leader I am the leader geen verrek mee te maken, de anderen zijn ook aan het racen.
Als je relatief comfortabel op kop rijdt is maar één ding belangrijk: veilig thuis komen.
Ik neem aan dat dit uitvoerig in het team besproken is en dat hij volgende keer veiliger moet rijden in zo'n geval.

Je hebt er duidelijk geen bal van begrepen. Niet van MY00’s post, en ook niet van de situatie op de baan.


14 nov 2018 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Je vergeet de spelregels, die snapt hij ook niet :scratch:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


14 nov 2018 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Ronaldo schreef:
Precies. En dan ook vooral nog die koekenbakkers met een oranje bril. :wink:


In dit geval viel me een andere koekenbakker op. Had die maar een bril op gehad. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 nov 2018 20:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Max-fanboys hebben duidelijk een andere mening dan ik :)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


14 nov 2018 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
Ben er nog niet uit wat sneuer is,
Max fanboys of trollen ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 nov 2018 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
NordRack2 schreef:
Max-fanboys hebben duidelijk een andere mening dan ik :)

Sorry je hebt helemaal gelijk.
_________________________________________
Mvg,

René


14 nov 2018 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2018
De pace was wel redelijk goed van de Red Bull en het verschil met Mercedes / Ferrari tijdens Kwalificatie was ook niet zo heeeel groot rekening houdend dat het een circuit is waar motorvermogen goed uit de verf komt.

Ben benieuwd wat de de banden gaan doen. En hoe de verschillende strategieën gaan uitpakken.


25 nov 2018 11:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 966 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.