Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

16 jan 2018 21:40

Zou het er dan toch van komen? Een elektrische 911 in schaal 1:1 vanaf 2023?

https://www.vierenzestig.nl/29883/toch- ... hter-2023/

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

17 jan 2018 9:26

'Hij gaf echter al wel aan dat hij een elektrisch rijbereik wil kunnen garanderen van minstens 70 kilometer.' :shock:

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

17 jan 2018 9:30

Perfecte auto voor bij jou op Curacao toch!! 8) :mrgreen:

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

17 jan 2018 10:53

Mij lijkt een hybride met (minstens!) 70km bereik wel iets.
Voor de meesten voldoende om elektrisch woon/werk te rijden, vervolgens in het weekend of op langere afstanden de benzineslurper aanzetten.

De accu technologie gaat nu hard, dus of die 70km elektrisch tegen 2023 nog concurrerend is..

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

17 jan 2018 22:25

70km is voor hedendaagse begrippen veel, maar over 5 jaar niet lijkt me... Ze zullen wel moeten als er in 2030 geen brandstofmotoren meer verkocht mogen worden. Dit is de tussen stap om P-aanhangers eraan te laten wennen denk ik

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

18 jan 2018 0:34

Denk dat de uitdaging gewicht (en formaat) vs actieradius nog wel even kan duren. Waar wel grote stappen mee worden gemaakt, dat is de snelheid van het laden en dat lijkt mij minstens zo belangrijk.

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

18 jan 2018 2:06

Als een 911 elektrisch wordt, heeft het geen zin meer om 911 te rijden.....dan is het geen 911 meer.

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

18 jan 2018 9:17

Welkom in de grote wereld. Dat dachten de mensen met een pre 996 ook... :popcorn:

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

18 jan 2018 10:28

De 911 is een 911 omdat er een bepaald type motor in zit. Dat is ook zo met een AMG, een M3, een Ferrari, enz...
Als alle (sport)auto's elektrisch worden, dan maakt het geen moer meer uit waar je in rijdt, omdat er geen onderscheid meer is in motorisering.

ALLE auto's hebben dan een elektro-motor van Bosch of Miele aan de wielen hangen, en zijn allemaal even snel, hebben uiteindelijk allemaal dezelfde actieradius, er is gewoon geen verschil meer. Dat maakt deze tijd nog zo leuk: je kan kiezen. En wat mij het meest beangstigd is, dat je gewoon niet meer MAG kiezen in de toekomst. Alles wordt voor je bepaald. En iedereen mag zich erg modern opstellen en meegaan met de tijd, helemaal geil worden van een Tesla met flikkerlichtjes en vleugeldeuren die op de muziek op-en-neer kunnen....niet voor mij. Ik kick nog op de verschillende technieken, geluiden en vermogensverschillen die de verbrandingsmotor met zich meebrengt.

Ben ik een dinosaurus, of ben ik liberaal (wat is dat ook alweer.... :scratch: )?
Je kan ook gewoon meegaan met de tijd, en doen wat je opgedragen wordt.....dat is natuurlijk ook een keuze, alleen niet je eigen keuze! Dat denk je alleen maar.

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

18 jan 2018 10:41

Uiteindelijk zullen er heus wel verschillen in de elektro-motoren zitten hoor.
Ik denk niet dat kleine stadsauto's de 100 in 2 seconden gaan aantikken.
De vrijheid in keuze die jij suggereert zal er, net als nu, alleen voor mensen met geld zijn.

Afbeelding

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

18 jan 2018 21:30

elektro Turbo, of elektro Turbo S of 2 elektromotoren :wink: . ze verzinnen vast wel wat om onderscheidend te zijn en van een auto een sportauto te maken. En Porsche heeft het nog makkelijk om zich te onderscheiden, een van de weinigen met de elektromoter achterin :mrgreen:

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

06 feb 2018 22:46

https://www.autowereld.nl/info/porsche/ ... tails.html

Afbeelding

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

07 feb 2018 11:17

Ik vind dat Steef wel een punt heeft en dat er wel heel veel voor je bepaald gaat worden in de toekomst. Het is de vraag of we daar met z'n alle als makke schaapjes in mee moeten gaan (terwijl ik het schrijf besef ik mij ook dat dit moeilijk te voorkomen is). Misschien volledig off topic en vergeef mij dit dan, maar vorige week hoorde ik de voorzitter van de ANWB op BNR. Hij is er groot voorstander van om vanuit verkeersveiligheid / verzekeringsoogpunt alle auto's te voorzien van een chip waarmee de verzekeraar een seintje krijgt als je bijvoorbeeld meer dan 40 km/uur te hard hebt gereden. Na een eerste waarschuwing kan je dan uit de verzekering gegooid worden. Ook ander rijgedrag wordt dan bijgehouden. Iets dat een aantal verzekeraars al doen, alles onder het mom van veiligheid. Wat is er mis met het huidige systeem van no claim kortingen gekoppeld aan schadevrije jaren, waarbij je nog altijd zelf enige vrijheid hebt om te bepalen wat je doet in het leven. Door alles te kunnen meten en zien van elkaar lever je wel een heleboel vrijheid en privacy in naar mijn mening. Dit moest ik even kwijt, en nu maar weer terug 'on topic'.

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

07 feb 2018 11:44

steef schreef:De 911 is een 911 omdat er een bepaald type motor in zit. Dat is ook zo met een AMG, een M3, een Ferrari, enz...
Als alle (sport)auto's elektrisch worden, dan maakt het geen moer meer uit waar je in rijdt, omdat er geen onderscheid meer is in motorisering.

ALLE auto's hebben dan een elektro-motor van Bosch of Miele aan de wielen hangen, en zijn allemaal even snel, hebben uiteindelijk allemaal dezelfde actieradius, er is gewoon geen verschil meer. Dat maakt deze tijd nog zo leuk: je kan kiezen. En wat mij het meest beangstigd is, dat je gewoon niet meer MAG kiezen in de toekomst. Alles wordt voor je bepaald. En iedereen mag zich erg modern opstellen en meegaan met de tijd, helemaal geil worden van een Tesla met flikkerlichtjes en vleugeldeuren die op de muziek op-en-neer kunnen....niet voor mij. Ik kick nog op de verschillende technieken, geluiden en vermogensverschillen die de verbrandingsmotor met zich meebrengt.

Ben ik een dinosaurus, of ben ik liberaal (wat is dat ook alweer.... :scratch: )?
Je kan ook gewoon meegaan met de tijd, en doen wat je opgedragen wordt.....dat is natuurlijk ook een keuze, alleen niet je eigen keuze! Dat denk je alleen maar.


Afbeelding

Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?

07 feb 2018 17:57

Afbeelding

Afbeelding

Porsche 993 motor, dus ook goed? :popcorn: :salut:

Een 911 is een iconische vorm, een sportauto én een motor. Een flat six zonder iconische vorm = soms leuk ;)
Plaats een reactie