Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Porsche ramt vrachtwagen

24 jan 2018 21:56

Afbeelding

http://www.bild.de/regional/leipzig/unf ... .bild.html

Re: Porsche ramt vrachtwagen

24 jan 2018 22:01

komt daar levend uit zeg!!!!!! :bang:

Re: Porsche ramt vrachtwagen

24 jan 2018 22:19

996 Turbo, zal wel erg hard zijn gegaan. Hardrijden blijft link ook in Duitsland. Met alle risico's die hier voor de fahrer fataal afliep..

Re: Porsche ramt vrachtwagen

24 jan 2018 23:21

Ik zag op de foto in eerste instantie helemaal geen Porsche, maar dat klopt ook ... bijna.

Jeetje...

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 0:12

verzopen int bier :mrgreen: :mrgreen:

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 3:25

Afbeelding

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 4:53

vaudi schreef:996 Turbo, zal wel erg hard zijn gegaan. .

Als ik zie tot hoever hij eronder geschoven is dan zal het snelheidsverschil wel meevallen.

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 13:04

Afbeelding

Afbeelding

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 15:17

raychem schreef:komt daar levend uit zeg!!!!!! :bang:



Het zal wel aan mij liggen maar ik snap deze opmerking niet.

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 15:29

Ik heb 1x een flimpje gezien van een subaru impreza welke ook onder een vrachtwagen gereden was, gelukkig was deze niet in brand gevlogen.
Toen ze de auto onder de vrachtwagen trokken kwam er iemand uit "gesprongen" hij was in de voetenruimte terecht gekomen.
Kan dit fimpje helaas niet zo 123 vinden.

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 15:47

Subdriver schreef:Als ik zie tot hoever hij eronder geschoven is dan zal het snelheidsverschil wel meevallen.


Nou, denk het niet. Zie hem op Heran z'n fotoos er bijna in zijn geheel onder zitten. Dan moet je eerst
door een stalen bumper en dan door een stalen constructie waar de reservewielen in zijn opgeslagen.

Maar het lijkt er ook een beetje op, dat in het in de vluchtstrook heeft plaatsgevonden. Daar kan de
vrachtauto stil gestaan hebben......tsjahhh, dan hoeft het niet met al te grote snelheid te zijn gebeurd.

Maar hoe dan ook; tziet er vreselijk uit!!

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 15:51

Gebeurde tijdens t rijden. Daarna is vrachtwagen pas de vluchtstrook opgegaan.

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 16:06

Henk965 schreef: Dan moet je eerst door een stalen bumper en dan door een stalen constructie waar de reservewielen in zijn opgeslagen.


Ik denk dat het het andersom moet zien, die stalen bumper en de stalen constructie waar de reservewielen gaan door de Porsche :|

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 16:10

Okee TargaF; duidelijk.
Olaf; tis maar hoe je het bekijkt

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 16:13

MY00 schreef:Kan dit fimpje helaas niet zo 123 vinden.

Zoektocht op "Subaru", "truck" en "crash" leverde dit op: https://www.youtube.com/watch?v=yzn2y3hrfac
Kwam er nou niet bepaald uitgesprongen, maar soit ;)

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 16:50

Zoals ik de foto's zie is de Porsche onder de stalen bumper geschoven. Met andere woorden het zijn alleen de dakstijlen die, in eerste instantie, de auto tegenhouden. Er is niet veel voor nodig om het dak eraf te scheuren.
Pas daarna zijn het de onderliggende delen zoals de reservewielophanging die de auto tegen houden en dat zie je dan ook.
Ik heb wel eens filmpjes op youtube en zo gezien waarbij auto's met een zeer gering snelheidsverschil al erg ver onder een vrachtwagen schoven omdat deze zo hoog is.
Als de vrachtwagen 80 km/u reed en de Porsche 130 km/u (geen vreemde snelheden toch?) dan is het snelheidsverschil al 50 km/u en dan kom je denk ik al een heel eind. Als de Porsche bijvoorbeeld 170 km/u had gereden, dus een verschil van 90 km/u, dan denk ik niet dat je het hele achtereind er nog onderuit had zien steken.
Zomaar een inschatting mijnerzijds, ik heb er geen ervaring mee, dus kan er ook compleet naast zitten.

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 16:56

Ik heb een fiat 500 1971 tot aan het voorraam onder een vrachtwagen gereden, is wel een compleet andere auto maar was niet heel veel snelheid voor nodig

Blij dat ik niet harder reed anders had ik het misschien niet na kunnen vertellen

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 16:59

Afbeelding

Ok, oudere Porsche, maar crashtest met 56 km/uur ... om je een idee te geven :wink:

EDIT: wat moderners :arrow:

Afbeelding

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 18:27

Bedenk daarbij dat in dit geval de klap niet door de bumper van de Porsche wordt opgevangen maar door de dakstijlen.
Als je het blok beton vervangt door een stalen balk (op zeg 1.10 m hoogte) dan denk ik dat de auto gewoon doorrijdt, maar dan als speedster! :mrgreen:

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 18:52

Subdriver schreef: (op zeg 1.10 m hoogte)


Als voorbeeld, dat dit de hoogte van een achterbumper oplegger is??

Ik rij dagelijks met zo'n ding op de Europese wegen; een bumper zit ong. 40cm boven de weg.
Dus de impact was ver onder de raamstijlen.

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 20:31

Ik heb echt geen idee hoe hoog die dingen zitten dus ik geloof je graag!

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 20:55

Ik heb even op Youtube gezocht naar een filmpje. (Verschrikkelijke dingen zie je dan!)
Op dit filmpje kun je een beetje zien wat ik bedoel. Het dak is er gewoon afgescheurd. Aan het einde van het filmpje zie je de stalen bumper liggen.
Het gaat hier wel om een trailer dus ik weet niet of dat nog veel verschil maakt.

https://www.youtube.com/watch?v=1u2VYX2uCn0

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 21:34

Kan me het ongeval nog herinneren; ik woon aan die A37.
Nee, trailer/oplegger geen verschil.
Deze bumper heeft de klap niet op kunnen vangen.
Zal je de details besparen, maar dit is een bumper die kan scharnieren/wegklappen.

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 22:54

Maakt niet uit hoe laag die bumper van de oplegger is de auto ‘kreukelt’ er gewoon onder. Geen vergelijk met het blok in de proefopstelling.
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 25 jan 2018 23:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Porsche ramt vrachtwagen

25 jan 2018 23:03

En daar wil je niet inzitten.
Plaats een reactie