Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:28



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Toch een elektrische 911 vanaf 2023? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
Zou het er dan toch van komen? Een elektrische 911 in schaal 1:1 vanaf 2023?

https://www.vierenzestig.nl/29883/toch- ... hter-2023/
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


16 jan 2018 21:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
'Hij gaf echter al wel aan dat hij een elektrisch rijbereik wil kunnen garanderen van minstens 70 kilometer.' :shock:


17 jan 2018 9:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
Perfecte auto voor bij jou op Curacao toch!! 8) :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


17 jan 2018 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
Mij lijkt een hybride met (minstens!) 70km bereik wel iets.
Voor de meesten voldoende om elektrisch woon/werk te rijden, vervolgens in het weekend of op langere afstanden de benzineslurper aanzetten.

De accu technologie gaat nu hard, dus of die 70km elektrisch tegen 2023 nog concurrerend is..


17 jan 2018 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
70km is voor hedendaagse begrippen veel, maar over 5 jaar niet lijkt me... Ze zullen wel moeten als er in 2030 geen brandstofmotoren meer verkocht mogen worden. Dit is de tussen stap om P-aanhangers eraan te laten wennen denk ik
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


17 jan 2018 22:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
Denk dat de uitdaging gewicht (en formaat) vs actieradius nog wel even kan duren. Waar wel grote stappen mee worden gemaakt, dat is de snelheid van het laden en dat lijkt mij minstens zo belangrijk.
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


18 jan 2018 0:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
Als een 911 elektrisch wordt, heeft het geen zin meer om 911 te rijden.....dan is het geen 911 meer.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 jan 2018 2:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
Welkom in de grote wereld. Dat dachten de mensen met een pre 996 ook... :popcorn:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


18 jan 2018 9:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
De 911 is een 911 omdat er een bepaald type motor in zit. Dat is ook zo met een AMG, een M3, een Ferrari, enz...
Als alle (sport)auto's elektrisch worden, dan maakt het geen moer meer uit waar je in rijdt, omdat er geen onderscheid meer is in motorisering.

ALLE auto's hebben dan een elektro-motor van Bosch of Miele aan de wielen hangen, en zijn allemaal even snel, hebben uiteindelijk allemaal dezelfde actieradius, er is gewoon geen verschil meer. Dat maakt deze tijd nog zo leuk: je kan kiezen. En wat mij het meest beangstigd is, dat je gewoon niet meer MAG kiezen in de toekomst. Alles wordt voor je bepaald. En iedereen mag zich erg modern opstellen en meegaan met de tijd, helemaal geil worden van een Tesla met flikkerlichtjes en vleugeldeuren die op de muziek op-en-neer kunnen....niet voor mij. Ik kick nog op de verschillende technieken, geluiden en vermogensverschillen die de verbrandingsmotor met zich meebrengt.

Ben ik een dinosaurus, of ben ik liberaal (wat is dat ook alweer.... :scratch: )?
Je kan ook gewoon meegaan met de tijd, en doen wat je opgedragen wordt.....dat is natuurlijk ook een keuze, alleen niet je eigen keuze! Dat denk je alleen maar.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 jan 2018 10:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
Uiteindelijk zullen er heus wel verschillen in de elektro-motoren zitten hoor.
Ik denk niet dat kleine stadsauto's de 100 in 2 seconden gaan aantikken.
De vrijheid in keuze die jij suggereert zal er, net als nu, alleen voor mensen met geld zijn.

Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


18 jan 2018 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
elektro Turbo, of elektro Turbo S of 2 elektromotoren :wink: . ze verzinnen vast wel wat om onderscheidend te zijn en van een auto een sportauto te maken. En Porsche heeft het nog makkelijk om zich te onderscheiden, een van de weinigen met de elektromoter achterin :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


18 jan 2018 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
https://www.autowereld.nl/info/porsche/ ... tails.html

Afbeelding


06 feb 2018 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
Ik vind dat Steef wel een punt heeft en dat er wel heel veel voor je bepaald gaat worden in de toekomst. Het is de vraag of we daar met z'n alle als makke schaapjes in mee moeten gaan (terwijl ik het schrijf besef ik mij ook dat dit moeilijk te voorkomen is). Misschien volledig off topic en vergeef mij dit dan, maar vorige week hoorde ik de voorzitter van de ANWB op BNR. Hij is er groot voorstander van om vanuit verkeersveiligheid / verzekeringsoogpunt alle auto's te voorzien van een chip waarmee de verzekeraar een seintje krijgt als je bijvoorbeeld meer dan 40 km/uur te hard hebt gereden. Na een eerste waarschuwing kan je dan uit de verzekering gegooid worden. Ook ander rijgedrag wordt dan bijgehouden. Iets dat een aantal verzekeraars al doen, alles onder het mom van veiligheid. Wat is er mis met het huidige systeem van no claim kortingen gekoppeld aan schadevrije jaren, waarbij je nog altijd zelf enige vrijheid hebt om te bepalen wat je doet in het leven. Door alles te kunnen meten en zien van elkaar lever je wel een heleboel vrijheid en privacy in naar mijn mening. Dit moest ik even kwijt, en nu maar weer terug 'on topic'.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


07 feb 2018 11:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'78 911SC Targa - Champagne Metallic
Delft
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
steef schreef:
De 911 is een 911 omdat er een bepaald type motor in zit. Dat is ook zo met een AMG, een M3, een Ferrari, enz...
Als alle (sport)auto's elektrisch worden, dan maakt het geen moer meer uit waar je in rijdt, omdat er geen onderscheid meer is in motorisering.

ALLE auto's hebben dan een elektro-motor van Bosch of Miele aan de wielen hangen, en zijn allemaal even snel, hebben uiteindelijk allemaal dezelfde actieradius, er is gewoon geen verschil meer. Dat maakt deze tijd nog zo leuk: je kan kiezen. En wat mij het meest beangstigd is, dat je gewoon niet meer MAG kiezen in de toekomst. Alles wordt voor je bepaald. En iedereen mag zich erg modern opstellen en meegaan met de tijd, helemaal geil worden van een Tesla met flikkerlichtjes en vleugeldeuren die op de muziek op-en-neer kunnen....niet voor mij. Ik kick nog op de verschillende technieken, geluiden en vermogensverschillen die de verbrandingsmotor met zich meebrengt.

Ben ik een dinosaurus, of ben ik liberaal (wat is dat ook alweer.... :scratch: )?
Je kan ook gewoon meegaan met de tijd, en doen wat je opgedragen wordt.....dat is natuurlijk ook een keuze, alleen niet je eigen keuze! Dat denk je alleen maar.


Afbeelding
_________________________________________
'78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3


07 feb 2018 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toch een elektrische 911 vanaf 2023?
Afbeelding

Afbeelding

Porsche 993 motor, dus ook goed? :popcorn: :salut:

Een 911 is een iconische vorm, een sportauto én een motor. Een flat six zonder iconische vorm = soms leuk ;)


07 feb 2018 17:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarkS, MetalGreen911SC, Sandman, Stiruam


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.