Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:31



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Wheeler Dealers Boxster S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Bericht Wheeler Dealers Boxster S
Ik zit net (waarschijnlijk een herhaling) van Wheeler Dealers te kijken. Daarin pakten ze een Boxster S 986 aan.
Wat mij opvalt; de auto is op dat moment 13 jaar oud, en men zegt dat vergelijkbare Boxsters rond de 5.000 pond moeten kosten.
Lijkt me nogal weinig, vergeleken met de nl prijzen, zelfs vergeleken met de huidige prijzen nu die auto's ca 18-20 jaar oud zijn.
Zijn de UK prijzen zoveel lager?


25 mei 2018 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
Ja, auto's schrijven in Engeland sneller af. Een van de redenen is de beperktere exportmarkt- als niemand hier een auto wil hebben kan-ie makkelijk de grens over. Een RHD auto is minder gewild, RHD exportmarkten leveren meteen forse vervoerskosten op.
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


25 mei 2018 23:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
Vergeet niet dat UK ook geen bpm telt. Scheelt ook weer wat. Hoe was de EUR/GBP conversie op dat moment? Al deze en voorgaand vermelde beetjes bij elkaar opgeteld...


26 mei 2018 1:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
Grappig, dacht precies hetzelfde. Zitten die prijzen dan al flink in de lift?
Zie wel dat rechts gestuurd hier overal een stuk goedkoper is, maar dat spreekt natuurlijk wel op zich aan het vaste land.


26 mei 2018 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW G21 330i Touring
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
Heb ‘m ook gezien. Uitzending is van 2013. Toen was de pond ongeveer evenveel waard als nu.

Als je dagelijks geen parkeergarage of ander plein met slagbomen door hoeft en ‘m enkel voor de lol hebt, is een RHD wellicht te overwegen, al blijft inhalen hier ook nog wel een dingetje... Heb je ‘m eenmaal zul je ‘m dan waarschijnlijk ook wel nooit meer kwijtraken. Moeilijke markt die RHD’s als je er mee de openbare weg op wilt.


28 mei 2018 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
Ik ga er vrijdag een halen :-) een 2.7 weliswaar
_________________________________________
My other ride is a Volvo


28 mei 2018 19:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
stap je wel aan de goede kant in :mrgreen:


28 mei 2018 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
Mr.Borrie schreef:
Ik ga er vrijdag een halen :-) een 2.7 weliswaar

Hou je er wel rekening mee dat je bij een UK exemplaar ook linksdraaiende vonkjes hebt? :roll:
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


28 mei 2018 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche boxter gerestaureerd
Antwerpen
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
Heb er ook naar gekeken was een interessante aflevering


29 mei 2018 1:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
enigszins off topic, maar ik blijf het bizar vinden om te zien wat ze kunnen (en waar ze onderdelen vandaan kunnen halen en vooral kunnen laten opknappen). Zal zeker een vertekend beeld geven omdat alles in een half uur moet, maar ik zou soms wel willen dat ik ook zo kon klussen.. :wink:


29 mei 2018 8:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche boxter gerestaureerd
Antwerpen
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
Nou Mark996

Wat me wel opgevallen is waar ze de dure machines vandaan blijven halen, dan komt Ed met een freesmachine voor remschijven gelijk te frezen af
dan met een dure airco vuller dan weer met een ander hoogwaardig snufje.

Moet nogal een magazijn hebben. :|


29 mei 2018 10:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
Zelf rijdt ik Triumph en rij vaak clubritjes , zijn er op de club een paar met een RHD , gaat allemaal goed zolang je open rijdt , met de
kap erop is het zicht beperkter, en een RHD wordt dan toch wel een dingetje , vooral met inhalen . Heb zelf een RHD Defender gehad
en dat viel wel mee met rijden , je zit hoog goed overzicht, en inhalen doe je bijna nooit.. maar een sportwagen is anders .
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


29 mei 2018 11:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
Ik heb ook twintig jaar Engelse auto's gehad, waaronder 8 jaar een RHD Lotus en vond het niet zo'n issue; dat was ook een bijzonder lage auto. Alleen met dagelijkse handelingen is het onhandig, bv inderdaad bij slagbomen. Maar inhalen is geen probleem, omdat je juist links over je schouder geen dode hoeken hebt. Waar je er last van hebt is op tweebaans B-wegen, als je bijvoorbeeld een tractor alleen kunt inhalen door over de gestippelde lijn tegen het verkeer in te rijden. Dan moet je je veel verder laten afzakken om tegemoetkomend verkeer te kunnen overzien. Overigens heeft bijna iedereen hier ervaring mee: vergelijk het met een ritje met je LHD door het VK, alleen heb je dan nog andere voorrangsregels die het nog complexer maken.
Iets anders is dat het bij een Engelse of Japanse auto nog een soort van 'hoort', dat RHD, bij een Duitse is het echt afwijkend en moet je het dus echt voor het prijsverschil doen.
Tav de magie van het programma: het is natuurlijk wel televisie. Alles wordt geregisseerd. Inkoop - en verkoopprijzen etc. zijn - waar nodig - fake en de 'onderhandelingen' worden in scene gezet. Bovendien zijn veel uitzendingen die nu worden uitgezonden echt van jaren geleden en de wisselkoersen van destijds worden niet meevertaald. Wie weet nog precies hoe de pond stond ten tijde van de opname?


29 mei 2018 13:41
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
een beetje om te rekenen .. in 2013 1.1475** 2014 1.2250 ** 2015 1.40 ** 2016 1.22 2017 ** 1.11 2018 1.1450 allemaal beetje de midden koersen juiste koersen op de dag kan ik voor de liefhebber ook leveren :)
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


29 mei 2018 13:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
Dan kom je zeker een heel eind, alleen is de fluctuatie best groot en heb je de exacte opnamedatum niet. Die is altijd maanden voor (1e) uitzending is en wordt zelden bekend gemaakt. (Datum op aftiteling ivm auteursrecht betreft de 1e publicatie).


29 mei 2018 14:16
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Wheeler Dealers Boxster S
2013 bv zit nog geen 10% fluctuatie in .. dus valt wel mee... zijn geen crypto's :)
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


29 mei 2018 15:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacq., molen934, outletvalve, Targa 1977, Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.