Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Zonde

18 sep 2018 7:26

Iemand van hier?
https://twitter.com/regio15/status/1041 ... 79362?s=21

Re: Zonde

18 sep 2018 8:06

Toch ook hier weer de term peperduur. Maar geen apk en dan toch de weg op? Hmmm
https://www.omroepwest.nl/nieuws/369519 ... he-in-puin

Re: Zonde

18 sep 2018 8:12

Echt heel jammer. Zonder APK rijden is nooit verstandig, maar het ziet er toch bepaald niet volkomen onverantwoord uit. Vast een logische verklaring voor; proefrit na restauratie?

Re: Zonde

18 sep 2018 8:22

ik heb ook weleens gereden met een auto zonder apk, als bijv. de auto lang heeft stil gestaan en wil even de remmen opnieuw inremmen en accu opladen.
Ik zorg er dan wel voor dat ik alleen de boerenweggetjes pak waar ik weet dat er geen verkeer is. Niet op een drukke weg in de avond met stoplichten e.d.

Re: Zonde

18 sep 2018 8:37

tjsa, mag niet, en daar is een reden voor natuurlijk. Ben je wel verzekerd dan (staat misschien wel ergens in de kleine lettertjes dat je APK moet hebben voor het verzekerd zijn)? En zonder APK rijden mag toch alleen als je groenen plate hebt (misschien zaten die hier wel onder).

Re: Zonde

18 sep 2018 8:45

Onder sommige omstandigheden mag een oldtimer echt wel zonder APK de weg op. Zal dit hier wel niet zo zijn geweest.
Jammer, maar na de winter weer zo goed als nieuw.

Re: Zonde

18 sep 2018 9:00

zonder de betweter uit te willen hangen, maar bij mijn weten moet je gewoon apk hebben en dan pas rijden, tenzij de auto van voor 1960 is. Of dus groene platen heeft, maar dat laatste weet ik niet zeker. Maar kan het helemaal mis hebben en een regel over het hoofd zien. In ieder geval wel zonde van de P, maar neem aan dat dit wel gemaakt gaat worden..

Re: Zonde

18 sep 2018 9:26

De RDW schreef:U mag met het voertuig rijden naar een APK-keuringsstation voor de APK-keuring, maar dan moet u het voor die dag ook voor WA- verzekeren. Als u rijdt, moet u de APK-afspraakbevestiging, met daarop de tijd, bij u hebben. U mag alleen rond de afspraaktijd rijden van uw woonadres naar het adres waar u de APK-keuring laat doen.


én De RDW schreef:Een handelaarskenteken is een kenteken voor autobedrijven om met voertuigen uit de bedrijfsvoorraad, voertuigen die het bedrijf bewerkt of herstelt, of voertuigen die geen kenteken hebben, te rijden. Bijvoorbeeld voor het maken van een proefrit.


Overigens werd deze hier al gisterenavond gemeld, netjes met foto's in plaats van alleen een hyperlink :idea:

Het PF is tenslotte geen doorlink-site :popcorn:

Re: Zonde

18 sep 2018 13:09

Wanneer je gebruik maakt van de "evenementen regeling" mag een auto zonder geldige APK, maar wel in APK waardige conditie gewoon de weg op. Je hoeft hem niet eens uit de schorsing te halen. Enige eis is wel dat hij verzekerd is (logisch ook)

Zo heb ik meer dan eens een evenement met mijn Defender gedaan :-)

Re: Zonde

18 sep 2018 13:14

Mag je denk ik wel die conditie aan kunnen tonen als de verzekering er aan te pas moet komen.

Inderdaad kunnen evenementen-organisaties ontheffing aanvragen voor geschorste auto’s of auto’s die in de overgangsregeling zitten :!:

Re: Zonde

20 sep 2018 16:40

Als de tegenpartij aantoonbaar fout zat, dan moet die gewoon uitkeren. Als de 911 fout zat, dan zal hij moeten aantonen dat het ingeval niet te wijten is aan een manekement aan de auto, ook dan heeft hij enige kans op uitkering bij allrisk. Daar zal dan een expert bij moeten komen, en uit onderzoek het goede moeten blijken.
Zo niet dan isie voor zn 911 maar ook voor de VW de klos.
Vlgs kenteken / RDW inderdaad APK vervallen in 2012.

Re: Zonde

21 sep 2018 7:39

Je mag zonder APK rijden als je aantoonbaar kan maken dat je onderweg bent naar je APK afspraak bij de garage!

Re: Zonde

21 sep 2018 9:14

Dat is al een paar keer geroepen inderdaad.
Plaats een reactie