Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:25



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche op A9 vat vlam 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
De brandweer heeft minimaal 30 minuten moeten blussen voor het vuur gedoofd was. Ben weer voorzichtig aan het oriënteren voor een andere, valt niet mee :(
Ben aan het k kijken voor een 911 2.7S of een 964. Zijn de twee varianten even duur in onderhoud of zit hier een degelijk verschil tussen en we wonen in het centrum van Haarlem en welke type komt moeilijker door een milieuzone heen?


20 okt 2018 21:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Een 92’er 964 moet aan de 4-gas meting voldoen (APK) - denk dat dat je beste optie is - mocht Haarlem ook een milieu zone in gaan voeren.

Let dan wel op dat de datum eerste toelating na 1 juli 1992 is. Dat is de huidige leeftijd voor de reeds bestaande zones in NL.
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


21 okt 2018 9:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Jeetje Wolkers, wat een narigheid, dat je 'onze' grootste nachtmerrie mee moet maken, ik hoop dat je er snel overheen komt en je een weer een hele fijne mag vinden :drive: !!
_________________________________________
'Life is what you make it!'


23 okt 2018 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Ik heb ooit mijn Opel Kadett 12S van '83 in vlammen zien opgaan (was mijn eerste oldie), bluswerken hebben toen ook meer dan 30 min geduurd... eens de vlammen om zich heen grijpen, is het te laat en dan moet er veel en langer geblust worden.

Die blazecut grijpt in als de brand pas begint en dan kan er wel nog ingegrepen worden in seconden....


https://www.youtube.com/watch?v=G0g0mW-hZmU

Advies voor welke mogelijke opvolger??? Moeilijke keuze... De 2.7S is een legende, de 964 één van de laatste luchtgekoelde legendes.... beiden begerenswaardig....
De keuze zal vooral afhangen van de regeling bij jullie ivm uitstootnormen, lage emissie zones, ...
Is er een uitzondering voor 'echte oldies? +40jaar? Dan kan je de 2.7 overwegen (1974-1977), de 964 zal daar nog lang niet aan voldoen....
Succes bij je keuze!
_________________________________________
"4 wheels move the body, 2 wheels move the soul"... except Porsche, they move both of them!


23 okt 2018 20:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Bollocks schreef:
Ik heb de 3 meter slang, en dat is voldoende gas om de brand binnen seconden te blussen.

Eens het vuur uit is, heb je de tijd om verdere maatregelen te nemen op een veilige manier.

Herontsteking? Ik denk dat we hier wel vrij zeker kunnen zijn.
Warmte alleen van bv een uitlaatcollector doet geen vuur ontstaan.
Om vuur te hebben moet je verschillende zaken samen hebben: brandstof, zuurstof, ontsteking...

Als je bij brand je contact afzet, stop de benzinepomp ook met draaien.... je neemt de brandstof weg
Door het afgaan van de Blazecut, neem je de zuurstof weg waardoor het vuur dooft
Blijft de ontsteking.... een vonk is voldoende, en dat kan gewoon het slepen van bv een remschijf zijn.

Btw, benzine zelf is niet brandbaar, het gas bij verdamping wel, en de minste vonk is voldoende om dat gas te laten ontsteken, daarom zal een benzinebrand altijd gepaard gaan met een 'ontploffing' Het opgehoopte gas ontsteekt in 1 keer waardoor je en enorme energieopbouw krijgt... en dat geeft de knal "Whoef". Dat verklaard ook het typische brandpatroon van 'benzine'... eerst niets te zien, een plotse ontsteking veroorzaakt steekvlammen, een knal (vooral luchtverplaatsing), een grote vuurmassa en om vervolgens een kleine brand te worden die gevoed wordt door de verdampende benzine en eventueel andere brandbare materialen in de buurt.

Dus, eens de vlammen gedoofd, en de benzinetoevoer dicht (er komt er geen brandbaar gas meer vrij) dus is er ook geen risico op herontbranden.

Geloof wel in het systeem, al hoop ik het nooit nodig te hebben!

Heb jij een foto van hoe het ingebouwde systeem eruit ziet in je porsche?
Ben benieuwd hoe dit gemonteerd zit en hoe de slang loopt.
Heb op google wel het 1en ander gevonden maar niet bij een porsche en kan ook niet zien hoe het vast zit.


25 okt 2018 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Ik heb niet onmiddellijk een foto bij de hand, maar ziet er zo uit:
https://www.facebook.com/BlazeCutAustra ... 812604863/

is niet de mijne, maar zo heb je een idee.
Bij de set die je koopt zitten snelspanbanden bij om te moteren...
:thumleft:
_________________________________________
"4 wheels move the body, 2 wheels move the soul"... except Porsche, they move both of them!


25 okt 2018 20:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Helaas ,geen facebook.
Maar bedankt voor de moeite :thumleft:


26 okt 2018 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Probeer deze eens...

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C3E08D1
_________________________________________
"4 wheels move the body, 2 wheels move the soul"... except Porsche, they move both of them!


26 okt 2018 17:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
:thumleft: ,Yup die is voor mij zichtbaar.
Echt mooi en netjes afgewerkt kan ik de kleur en bevestiging niet vinden.
Zal volgende week eens informeren bij een leverancier hier in de buurt over het 1en ander
Thx again.


27 okt 2018 11:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Straks worden we door de verzekeringsmaatschappij ook nog verplicht dat in de oudjes in te bouwen :roll:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


27 okt 2018 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Tja, is natuurlijk altijd een mogelijkheid dat de verzekeringen daar beginnen naar te vragen. Net zoals ze een alarm en/of startbeveiliging vragen als je een diefstalverzekering afsluit...ergens wel logisch toch?
Als je een all risk verzekering neemt op je oldie, is het al geen doordeweekse wagen die je op elke hoek van de straat kan terugvinden, maar een waardevolle wagen. Ik ken weinig mensen die een brandverzekering hebben op bv hun Toyota Starlett of Opel Kadett van begin jaren 80....

Je zit hier op een Porsche forum, dus de oldies zijn meestal wel wat geld waard.

Just my 2C, Als ik mag kiezen tussen een brandverzekering betalen om iets terug te krijgen als mijn oldie opfikt en naar de schroothoop moet, of diezelfde verzekering betalen met een veiligheid ingebouwd die bij brand de schade kan beperken en dan vergoed worden voor de herstelling en de wagen terug in gebruik nemen, dat is me de aankoopprijs van dat ding wel waard... Misschien krijg ik zelfs een korting op mijn premie, en dan is die Blazecut zelfs vrij snel terugbetaald....
_________________________________________
"4 wheels move the body, 2 wheels move the soul"... except Porsche, they move both of them!


27 okt 2018 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.0 SC 1983 Coupe
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Er bestaan ook blusdekens voor auto's. Zoiets zou ook nog handig kunnen zijn misschien, als deze compact te vervoeren is. Misschien wel moeilijk om in je eentje over een auto te gooien.
_________________________________________
3.0 SC 1983 coupe


01 nov 2018 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Gewoon een aanloop nemen..... :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 nov 2018 10:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
917 schreef:
Er bestaan ook blusdekens voor auto's. Zoiets zou ook nog handig kunnen zijn misschien, als deze compact te vervoeren is. Misschien wel moeilijk om in je eentje over een auto te gooien.


Wie heeft er een foto van? bedoel je geen winterhoezen :mrgreen:
Een blusdeken helpt alleen als de brandhaard volledig omwikkeld is zodat er geen zuurstof meer bij kan. Een licht vlamdovend effect zo mss nog wel kunnen.
Ben benieuwd naar info.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


02 nov 2018 13:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Ideetje, maar dan de andere kant op? :mrgreen:
Afbeelding
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 nov 2018 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.0 SC 1983 Coupe
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
:mrgreen:

https://firetexx.com>productengroepen

Is iets van de brandweer
_________________________________________
3.0 SC 1983 coupe


02 nov 2018 23:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Dank voor de link :thumleft: ; ziet er goed uit; ben benieuwd of je alleen zo'n deken over de auto kan trekken.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


03 nov 2018 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Is effectief goed, ooit mee geoefend destijds als vrijwilliger bij brandweer.... maar om veilig te kunnen werken moet je minstens met 4 man zijn...

Helpt ook alleen maar als de boel serieus in de fik staat... en dan is het sowieso te laat om nog iets te redden behalve oud ijzer...
Als je met onze troetels brand krijgt, moet je nog naar de kant, uitstappen, dat blusdeken uit de koffer halen, open plooien.... en tegen dan is het te laat....
Is een goed blusmiddel; maar geen preventiemiddel noch een blusmiddel dat snel ingrijpt om erger te voorkomen.
_________________________________________
"4 wheels move the body, 2 wheels move the soul"... except Porsche, they move both of them!


03 nov 2018 17:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gebe, Rodenburg


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.