Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:54



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche op A9 vat vlam 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Porsche op A9 vat vlam
Iemand van hier?

Porsche heeft warmlopertje
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


14 okt 2018 9:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
helaas kan dat weer een bekend mankement zijn gezien de brand achterin, oude brandstofleidingen misschien?? eeuwig zonde en vaak niet meer te blussen als het eenmaal gaat. weer een mooi exemplaar verdwenen, sterkte voor de eigenaar.
_________________________________________
Picasa album


14 okt 2018 10:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Als ik het benzine filter vernieuwde rechts achterin controleerde ik dit wel vele malen, op het absurde af :oops:
Je moest er niet aan denken boven het motorblok :cry:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


14 okt 2018 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Hans, aan de buitenzijde van de leidingen is vaak niets te zien het is het materiaal wat door de jaren heen verdroogd waardoor ze gaan lekken op een heet gedeelte van de motor. heb je pas een "oldie" aangeschaft laat dan op voorhand de leidingen vervangen en doe dit desnoods om de 5 jaar waardoor je verzekerd bent van dichte leidingen. heb je al langere tijd een "oldie" en de leidingen nog niet vervangen doe dit dan z.s.m. waardoor je eventuele brand kunt voorkomen. kreeg laatst de opmerking van iemand die wist mij te vertellen dat zijn auto dan niet meer origineel was en dat wilde hij zolang mogelijk behouden. gelijk de vraag maar even gesteld of hij nog op de originele banden reed waarmee hij was afgeleverd, het was erg stil daarna. :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


14 okt 2018 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
En bedoel je dan alle leidingen van voor naar achter of alleen die boven de motor liggen komende vanaf het filter. (Met die T verbinding erin)
Die van mij zijn gecheckt (als in gedraaid of ze nog soepel waren) tijdens revisie maar dit soort berichten ga je toch denken aan preventief vervangen.... Maakt aantal km nog uit dat ze boven hete motor liggen of is het echt tijdgebonden?


15 okt 2018 6:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
de leiding van af de tank tot achter aan de motor is van staal (op een klein stukje na in de kofferruimte) en die zal je voor de APK net als de remleidingen roestvrij moeten houden. het slechtste stuk zit vanaf uiteinde stalen leiding naar het brandstoffilter, die zul je moeten controleren en eventueel vervangen. kosten van niets maar behoud van de auto.
_________________________________________
Picasa album


15 okt 2018 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Zal ze bij mn 964 ook eens checken! Bedankt voor de reminder Hans :thumleft:


15 okt 2018 10:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Ja ik ben de gelukkige. Het onderzoek is gaande wat de oorzaak precies is. Brandstof slangen zijn vervangen


15 okt 2018 20:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Wat een drama! Hopelijk ongeschonden uit de strijd gekomen.
Geldt dit ook voor 993 slangen? Quess so...
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


15 okt 2018 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
@ Wolkers 911: Inderdaad wat een drama. De ene emotie na de andere zal je wel gevoeld hebben.
Veel sterkte met alles !


15 okt 2018 23:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Wolkers 911 schreef:
Ja ik ben de gelukkige. Het onderzoek is gaande wat de oorzaak precies is. Brandstof slangen zijn vervangen


Mooi klote! Hopelijk goed verzekerd, maar altijd verdrietig om je auto zo verloren te zien gaan.

Succes met de afwikkeling :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


15 okt 2018 23:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Da’s brute pech.
Erg jammer van de auto én hopelijk ben je er zelf zonder kleerscheuren (brandwonden) vanaf gekomen.

Brandstof leiding kan ook losgeschoten zijn ... met een beetje geluk wijst het onderzoek uit hoe de brand ontstaan is en wordt je linksom of rechtsom schadeloos gesteld.
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


16 okt 2018 11:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Geld dit ook voor 964 en 993?

Best preventief vervangen of is een of andere controle mogelijk?


16 okt 2018 19:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Wolkers 911 schreef:
Ja ik ben de gelukkige. Het onderzoek is gaande wat de oorzaak precies is. Brandstof slangen zijn vervangen


Sh.. zeg!
Sterkte met de afhandeling.


16 okt 2018 19:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Wolkers 911 schreef:
Ja ik ben de gelukkige. Het onderzoek is gaande wat de oorzaak precies is.
Da's verschrikkelijk klote!
Ik moet zeggen dat ik na de eerste post even in mijn garage heb gekeken of iemand die van mij niet had 'geleend'. Lijkt er op het filmpje erg op met de smalle koets, het chroom, ontbrekende rechter buitenspiegel en de kleur.
Sterkte met de afhandeling.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


17 okt 2018 5:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Au, doet gewoon pijn om dit te zien. Sterkte met de afhandeling.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


18 okt 2018 7:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
@Wolkers 911, veel sterkte, hopelijk goed verzekerd... dit wens je niemand toe! :cry: :cry: :cry:

Is jammer genoeg niet de eerste en het zal ook niet de laatste zijn die in rook opgaat... beter safe than sorry.... ik heb geïnvesteerd in een Blazecut T-Systeem, - werkt het? geen idee, ik hoop het nooit te moeten ontdekken, maar als het dan toch moest gebeuren zal er tenminste al iets gedaan worden voor ik ontdek dat de vlammen al door de motorkap slaan....
_________________________________________
"4 wheels move the body, 2 wheels move the soul"... except Porsche, they move both of them!


19 okt 2018 1:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Nooit van gehoord: https://www.volksrepairs.nl/product/bla ... m3-ruimtes
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 okt 2018 14:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Ik ken wel de variant die aangesloten word op een blussysteem, maar dit is wel heel erg mooi. :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


19 okt 2018 14:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Ik ken het systeem zelf niet maar het lijkt me dat je (zoals eigenlijk altijd) wel goed rekening moet houden met herontbranding.
Het spul is zwaarder dan lucht en zal dus uit het motorcompartiment weglekken. Als de concentratie te laag is geworden en er is nog steeds brandstof die op een warme motor/uitlaat lekt dan zal het brandje dus weer oplaaien.
Verder lijkt het me een ideale oplossing; vol-automatische detectie en activering, geen residu of aantasting van metaal/plastic.
En voor de prijs hoef je het niet te laten!
Moet je wel nog even drie meter slang in je motorcompartiment wegwerken. :mrgreen:


19 okt 2018 15:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Leverbaar in 1, 2, 3 en 4 meter slangen, goed voor ruimtes van 0,25 m3 tot 1,0 m3. :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


19 okt 2018 19:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Citaat:
De BlazeCut T-systemen functioneren geheel onafhankelijk van enige spanningsbron en reageren op temperatuurverhogingen in de bewaakte ruimte. Wanneer de temperatuur in ruimte een kritieke temperatuur bereikt, zal de detectieslang smelten en zal de blusstof op het heetste punt uit de slang ontsnappen zodat deze direct op de brandhaard gespoten wordt.


Ik ben toch écht benieuwd hoe snel de brand aangepakt wordt door dit systeem - én inderdaad, hoe groot is de kans op herontsteking van alles dat kan branden, in het motorcompartiment.


19 okt 2018 20:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Ik denk als je de juiste lengte slang hebt (ik denk dus dat je de 3-meter slang nodig hebt) en hij is goed geplaatst, dan denk ik dat de brand nagenoeg onmiddellijk uit is. Het spul is bewezen zeer effectief.
Hoe lang hij uit blijft? Ik heb geen idee.


19 okt 2018 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
Ik heb de 3 meter slang, en dat is voldoende gas om de brand binnen seconden te blussen.

Eens het vuur uit is, heb je de tijd om verdere maatregelen te nemen op een veilige manier.

Herontsteking? Ik denk dat we hier wel vrij zeker kunnen zijn.
Warmte alleen van bv een uitlaatcollector doet geen vuur ontstaan.
Om vuur te hebben moet je verschillende zaken samen hebben: brandstof, zuurstof, ontsteking...

Als je bij brand je contact afzet, stop de benzinepomp ook met draaien.... je neemt de brandstof weg
Door het afgaan van de Blazecut, neem je de zuurstof weg waardoor het vuur dooft
Blijft de ontsteking.... een vonk is voldoende, en dat kan gewoon het slepen van bv een remschijf zijn.

Btw, benzine zelf is niet brandbaar, het gas bij verdamping wel, en de minste vonk is voldoende om dat gas te laten ontsteken, daarom zal een benzinebrand altijd gepaard gaan met een 'ontploffing' Het opgehoopte gas ontsteekt in 1 keer waardoor je en enorme energieopbouw krijgt... en dat geeft de knal "Whoef". Dat verklaard ook het typische brandpatroon van 'benzine'... eerst niets te zien, een plotse ontsteking veroorzaakt steekvlammen, een knal (vooral luchtverplaatsing), een grote vuurmassa en om vervolgens een kleine brand te worden die gevoed wordt door de verdampende benzine en eventueel andere brandbare materialen in de buurt.

Dus, eens de vlammen gedoofd, en de benzinetoevoer dicht (er komt er geen brandbaar gas meer vrij) dus is er ook geen risico op herontbranden.

Geloof wel in het systeem, al hoop ik het nooit nodig te hebben!
_________________________________________
"4 wheels move the body, 2 wheels move the soul"... except Porsche, they move both of them!


19 okt 2018 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Porsche op A9 vat vlam
@wolkers911. Dat is echte pech ,sterkte met de afhandeling
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


19 okt 2018 23:08
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.