Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:43



Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
formule 1 in Zandvoort 2020 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
[quote="@944S2"]Er zijn van die GroenLinkse azijnzeikers die willen voorkomen dat de F1 naar Zandvoort komt en dat met een petitie proberen af te dwingen.
Om een tegengeluid te geven is er ook een petitie opgezet. Vind je dat de F1 wel degelijk naar Zandvoort moet komen, teken deze petitie dan hier.



Sorry, ik teken deze petitie zeker niet. Ik ben voor Assen.

https://www.google.nl/search?client=saf ... l7EuJ-WrPM:


05 nov 2018 0:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Mij persoonlijk maakt het niet uit waar de F1 komt. Als het maar wel komt. :cheers:
Wat mij tegen de borst stuit is dat bepaalde figuren die sterk in de minderheid zijn gewoon weer hun zin willen doordrijven en willen voorkomen dat de F1 in Nederland gaat komen.
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


05 nov 2018 0:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Das met een heleboel dingen toch zo?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


05 nov 2018 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Hup Assen!

3 november 2018 Youp van 't Hek
De Formule 1 komt naar Zandvoort. Althans dat is de bedoeling. De eigenaar van het circuit wil het. En die eigenaar is niet de eerste de beste. Het is de beruchte pandjesmelker Prins Bernhard. Die aanstellerige bril die met een paar vriendjes heel Amsterdam huis voor huis opkoopt. Vastgoedvolk waar je ver van moet blijven.

Maar hij hoopt dus dat het in 2020 doorgaat. Met dank aan Max Verstappen die Nederland weer op de racekaart heeft gezet. Wat dat kost? Veel. Allereerst moet er aan de organisatie van de Formule 1 twintig miljoen worden afgetikt. Maar dat bedrag heeft die Bernhard toch wel? Kwestie van een doodlopend zijstraatje in de Amsterdamse Pijp verkopen. Of hij leent het van Mabel, die deze week met een godsvermogen van 240 miljoen de Quote 500 binnen is gestormd. Maar ik vrees dat dat allebei niet gaat gebeuren. Bernhard is een Oranje en Mabel is dat inmiddels ook een beetje. En iedereen weet: die Oranjes betalen niet graag iets uit eigen zak. Zelfs het onderhoud van hun jippie weekendbootje De Groene Draeck moeten wij voor ze betalen.

Nee, ik vrees dat Bernhard dat geld elders gaat ritselen en dat vooral de gemeente Zandvoort financieel de sjaak zal zijn. En dat diezelfde gemeente, die zich tegenwoordig heel aanstellerig Amsterdam Beach laat noemen, ook mag meebetalen aan het opknappen van het sterk verwaarloosde circuit. Ik vrees dat het Zandvoortse kampioensweekendje van Max ons minimaal 50 miljoen gaat kosten. Maar daar hebben we wel twee leuke uurtjes voor. En het meest milieuverontreinigende spektakel ter wereld. We mogen trots zijn. We tellen dan internationaal weer mee. En huisjesmelker Bernhard is daarna de trotse eigenaar van een geheel gerenoveerd circuit waar hijzelf geen cent aan meebetaald heeft. Goed zo Bennie!

Het grappige is dat er in Assen een kant en klaar circuit ligt te glimmen in het Drentse zonnetje en dat dat racebaantje eigenlijk al bijna geheel voldoet aan de huidige eisen van de Formule 1-organisatie. Assen was dan ook al ver in de onderhandelingen over de felbegeerde race. Daarbij is die stad veel beter bereikbaar dan Zandvoort waar je alleen kunt komen via een historisch ezelpad. Als je daar op een zonnige zondag met de auto naar het strand wil dan moet je op woensdagmiddag alvast in de file gaan staan en ben je de dinsdagavond daarna weer thuis. Het strand zelf heb je dan niet gezien. Parkeerprobleempje.

Verder heeft Assen veel meer ervaring. Sinds 1925 komen daar jaarlijks meer dan 100.000 bezoekers naar de TT. Zandvoort had zijn laatste racefeestje in 1985. Toen Niki Lauda zijn allerlaatste Grand Prix won.

Maar ik weet nu al zeker dat de felbegeerde Formule 1-wedstrijd in 2020 in Zandvoort zal plaatsvinden. En niet alleen omdat dat historisch gezien logischer is, maar omdat het in het belang van een tweedehands Oranje is. Ook nog de Oranje die naar zijn corrupte opa is vernoemd. Dat kan geen toeval zijn. Voor die vastgoedbril lopen duizenden geldgluiperds moeiteloos te knippen en te buigen.

Ik moet bij dit soort akkefietjes altijd aan Saoedi-Arabië denken. Daar zit ook zo’n corrupte Koninklijke familie die altijd alles voor elkaar krijgt. Die gebruiken alleen wel iets hardere middelen om hun zin door te drijven en reageren doorgaans feller op kritische columnisten. Maar met die familie zijn de Oranjes innig bevriend. Te goed zelfs. Onze koning ging in 2015 nog persoonlijk condoleren toen hun oude koning Abdullah een natuurlijke dood was gestorven. Dat werd er specifiek bij gezegd. Een natuurlijke dood is in dat land namelijk een uitzondering.

Als ik zo’n bericht over die enge prins lees dan moet ik aan die Saoedische familie denken. Natuurlijk krijgt Bernhard zijn Grand Prix. Zo werkt dat. Hoewel? Het mooiste is het natuurlijk als Assen gewoon wint en de GP krijgt. Ze zijn er op dit moment kwaad genoeg voor. Ik hoop zo dat ze winnen. GP Assen 2020! En dan moet die maffiose vastgoedprins glashard geweigerd worden. Al is het maar uit angst dat hij de halve stad opkoopt.


05 nov 2018 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Het zal een enorme uitdaging worden om het circuit aan de F1 standaard te laten voldoen. En dan heb ik het over bijvoorbeeld: Paddock, layout circuit, uitloopzones, parkeergelegenheid, catering, tribunes, toegangswegen, etc etc

Er is de laatste 20 jaar niets of nauwelijks geinvesteerd in het circuit in vergelijking tot bv Assen.

Die investering aan het circuit komt dus bovenop de fee van 20 miljoen die ze moeten betalen om het te mogen organiseren. Aangezien er bijna geen ruimte is om uit te breiden zie ik dat toch echt als probleem om een goeie GP te organiseren, want hoe ga 100.000 mensen in plekje geven....

De gemeente Amsterdam en Zandvoort nemen de infrastructuur voor hun rekening, maar de 10 miljoen waar onze prins mee schermt is veel te weinig om echt iets te doen aan de verloedering op het circuit.

Een GP in Nederland zal er echt wel komen, maar als dat in 2020 al gaat gebeuren zullen de graafmachines morgen al moeten beginnen..


05 nov 2018 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
@944S2 schreef:
Mij persoonlijk maakt het niet uit waar de F1 komt. Als het maar wel komt. :cheers:
Wat mij tegen de borst stuit is dat bepaalde figuren die sterk in de minderheid zijn gewoon weer hun zin willen doordrijven en willen voorkomen dat de F1 in Nederland gaat komen.

Is er een meerderheid voor de F1 in NL dan?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 nov 2018 13:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Dat denk ik wel.
Maar ik denk ook dat een kleine minderheid, GL graanhippies en milleu activisten er alles aan zullen doen om het te voorkomen.


05 nov 2018 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Youp heeft het natuurlijk wel helemaal goed gezien :cheers: Assen ligt veel meer voor de hand
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


05 nov 2018 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Daar zullen de MotoGP jongens niet blij mee zijn ivm verknallen van het asfalt.....


05 nov 2018 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
alvin01 schreef:
Dat denk ik wel.

In de petrolheadbubble waar wij in leven wel ja, maar daarbuiten...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 nov 2018 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Honderdduizenden Formule 1-fans in Nederland zullen dolenthousiast worden. Nadat Formula One Management (FOM) eerder al Zandvoort als eerste keus voor een Grand Prix in 2020 had aangewezen en Max-fans door het dolle zijn geraakt, is Assen nu definitief als ’back-up’ aangewezen.

Dat betekent dat de Formule 1 in 2020 na 35 jaar terugkeert naar Nederland en dat het leger Max-supporters de nieuwe wereldster in eigen land in een officiële race kan aanschouwen.

Hoewel Formula One Management dus een duidelijke voorkeur heeft uitgesproken richting het circuit van Zandvoort, heeft Assen de zekerheid dat het Formule 1-circus niet voor een ander land kiest mocht men in Zandvoort financieel de boel niet rondkrijgen.

Die keiharde toezegging door FOM is inmiddels op papier gedaan, zo melden bronnen in de paddock aan deze krant. De Formule 1-organisatie heeft aangegeven dat de Nederlandse Grand Prix zeker een plekje krijgt op de voorlopige kalender van 2020, die normaal gesproken in maart of april wordt opgemaakt. Dat verklaart ook waarom de deadline voor Zandvoort door FOM op 1 maart is gesteld.

Zoals deze krant op 2 november meldde, heeft de Formule 1 het circuit van Zandvoort op pole position gezet vanwege de racegeschiedenis in de duinen. Het autocircuit pur sang riep na de veelbesproken publicatie partijen op om de krachten te bundelen. Om op zo’n korte termijn een Grand Prix te kunnen realiseren, is er in Zandvoort namelijk dertig tot veertig miljoen euro nodig. Alleen de jaarlijkse fee bedraagt al twintig miljoen.

Premier Mark Rutte liet direct al weten dat het circuit geen staatssteun hoeft te verwachten en dat het geld uit investeerders of het bedrijfsleven zal moeten komen.

In Zandvoort en omgeving zijn met name de GroenLinks-fracties tegen de komst van de Formule 1. In de begroting van de gemeente Zandvoort is voor de komende jaren al een investering van liefst 65 miljoen euro opgenomen om het hele omgevingsgebied rond het circuit, zoals investeringen in de infrastructuur, grondig op te knappen.

Lang was onduidelijk of het TT-circuit nog in de race was. Dat blijkt zeker zo te zijn en dus zullen de betrokkenen in Drenthe opgelucht ademhalen. Men zegt in Assen al klaar te zijn voor de Formule 1. Het Drenthe circuit kan de organisatie zonder overheidssteun behapstukken.

Naast een minimale aanpassing aan het circuit – de MotoGP kan gewoon blijven bestaan – heeft de organisatie ook de financiën al rond. Assen heeft al een buitenlandse investeerder gevonden. De lokale politiek steunt de Formule 1-wens wel, maar zorgt niet voor financiële back-up. Er moet eerder gedacht worden aan vergunningen en de inzet van politie.

Zandvoort, dat ergens in de komende maanden duidelijkheid hoopt en zal moeten verschaffen, weet dat het nog altijd op pole position ligt en heeft die toezegging duidelijk gekregen van de FOM.

Is het circuit niet tijdig klaar, dan wint Assen de ’race’ alsnog. Met een plek op de voorlopige kalender voor 2020 is opnieuw een belangrijke stap gezet voor het terughalen van de Nederlandse Grand Prix.

Wat rest om op de definitieve kalender, die enkele maanden later bekend wordt gemaakt, te komen zijn dan de contracten die moeten worden afgesloten en de handtekeningen die gezet moeten worden. Dat is normaliter echter een formaliteit.

De betrokken partijen onthouden zich op dit moment van commentaar.

Bron: televaag
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


27 nov 2018 9:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Citaat:
Wat rest om op de definitieve kalender, die enkele maanden later bekend wordt gemaakt, te komen zijn dan de contracten die moeten worden afgesloten en de handtekeningen die gezet moeten worden. Dat is normaliter echter een formaliteit.


ROFL :mrgreen: teleheelvaag
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


27 nov 2018 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Laat ze Zandvoort alsjeblieft het leuke circuit voor jongens als wij laten, zodat we er soms op kunnen rijden.

Ben een F1-fan, maar voor onszelf is het niet persé goed nieuws als het circuit t.b.v. F1 aangepast wordt. Doe maar op Assen dus.


27 nov 2018 12:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
En waarom zouden "wij" niet op een aangepast Zandvoort kunnen rijden ? :scratch: :drive:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


27 nov 2018 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
De aanpassingen aan de baan zelf maak ik me ook niet zo’n zorgen over. Op Spa is het ook best fijn rijden met een E36. Maar het is nu op trackdays vaak al (te) druk op Zandvoort. Ik ben wel benieuwd hoe dat in de toekomst gaat.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 nov 2018 16:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Als Assen het eventueel zou worden gaat die baan naar de gallemiezen.
De F1’ s van nu vreten het asfalt op, en het wordt dan ook nog eens hobbelig.
Lekker voor de Moto Gp boys, niet dus.
Ben benieuwd hoe eea afloopt.....


27 nov 2018 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Panamera Hybrid 2015 991.1 4S cabrio 2013 Ex Macan S 2019
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Doe mij maar Assen anders moet je op de fiets naar Zandvoort om er te komen...en Assen is een lekker ritje vanaf zuid-holland
_________________________________________
I work for peanuts just for the fun of it


27 nov 2018 18:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Mooi in Zandvoort houden, de kosten voor de aanpassingen doorberekenen aan de deelnemers van de evenementen aldaar. Dan blijft Assen zoals het nu is....betaalbaar.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


27 nov 2018 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
alvin01 schreef:
Daar zullen de MotoGP jongens niet blij mee zijn ivm verknallen van het asfalt.....


De asfalt leveranciers dan weer wel. :mrgreen:


27 nov 2018 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Elk nadeel heb zijn voordeel.....


27 nov 2018 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Strijd gaat gewoon weer verder tussen Assen en Zandvoort nu dat het rijk niet mee wil betalen.

Assen hoeft de hand niet op te houden, dus Bernhard jr moet een paar meer vriendjes in Den Haag kietelen voor wat extra geld om alsnog de wedstrijd in Zandvoort te houden...... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


06 feb 2019 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Gaat hem niet lukken in Den Haag. Ik zet in op Assen.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


06 feb 2019 16:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Zandvoorter en oud Formule 1-coureur Jan Lammers wordt directeur van de Dutch Grand Prix op Zandvoort, als die er komt. Dat maakt Circuit Zandvoort woensdagmiddag bekend.

Geeft het Haarlems Dagblad aan :salut:

De persverklaring: ,,Circuit Zandvoort is blij te kunnen aankondigen dat Jan Lammers beschikbaar is als beoogd sportief directeur van de Dutch Grand Prix in Zandvoort. Als geboren en getogen Zandvoorter heeft Lammers een hechte band met het circuit en de grote historische waarde ervan. Als coureur heeft hij zelf twee keer de GP op Zandvoort gereden.’’

,,Lammers behoort tot de bekendste autocoureurs van Nederland. Zo was hij in 1980 de best gekwalificeerde Nederlandse Formule 1 coureur met een 4e plaats tijdens de GP USA West in Long Beach. Lammers is daarnaast de enige coureur die na 10 jaar een comeback maakte in de Formule 1, als enige Nederlander Europees Kampioen F3 werd in 1978 en bovendien driemaal op het podium stond tijdens de prestigieuze Formule 3 race in Macau.’’

Robert van Overdijk, directeur van Circuit Zandvoort laat mede namens initiatiefnemers TIG Sports en SportVibes weten: ,,We zijn vereerd met het feit dat Jan Lammers als icoon uit de Formule 1 als sportief directeur wil gaan optreden voor dit unieke evenement. We zijn ervan overtuigd dat hij vanuit zijn kennis en ervaring een grote bijdrage kan leveren aan de totstandkoming van de Grand Prix in Zandvoort.’’

Jan Lammers zal in deze rol ook gaan optreden als woordvoerder namens de verschillende initiatiefnemers van de Dutch Grand Prix Zandvoort.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


06 feb 2019 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
De Amerikaanse eigenaar Liberty F1 eist van elk organiserend circuit een bijdrage van de Overheid van E 5.000.000 per jaar.
Dit omdat volgens, de Amerikanen, er een hoop geld binnen stroomt door o.a. hotel boekingen enz, etc en in hun ogen ook de Overheid hiervan profiteert.
CPZ heeft gevraagd of het kabinet dit wil doen.
En heeft dus nee te horen gekregen.
RTL schijnt een brief in handen te hebben waarin ZOU staan dat Assen afvalt...
Assen schijnt wel de financiering al rond te hebben, maar is dus kansloos.
Maar stel dat Assen het wel zou kunnen, dan nog wil Liberty F1 dat de Overheid die E 5.000.000 per jaar ophoest.
En niet dat Assen dit bedrag zelf gaat financieren, ook al hebben ze dit wel.
Snapt u het nog?
Zo werd het vanmorgen door Jan Lammers op radio 1 uitgelegd.
We gaan het zien, maar ik vrees..... :oops:


06 feb 2019 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Panamera Hybrid 2015 991.1 4S cabrio 2013 Ex Macan S 2019
Bericht Re: formule 1 in Zandvoort 2020
Zal wel weer niks worden ook ivm uitstoot Co2 waar ze het wel op zullen gooien
ik denk dat zowel Zandvoort als Assen afvalt
_________________________________________
I work for peanuts just for the fun of it


06 feb 2019 18:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.