Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:49



Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Mark Rutte snap jij het zelf? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Als youngtimer eigenaar zeg ik :ass:

En: hele leven VVD gestemd maar nie wieder.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


07 jan 2019 20:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Dial_888 schreef:
Als particulier en geen beroep voor lease-auto kan ik sowieso nooit degelijke nieuwe auto’s rijden vandaar al dat oude meuk hier.....een mini uit 2002 waar ik zelf aan sleutel......en......

Heb wel het beroep voor leuke lease auto’s maar kies er ook bewust voor om in ouwe meuk te rijden. Vind het oprecht veel leuker.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 jan 2019 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Ik weet uit betrouwbare bronnen dat de youngtimer regeling mogelijk nog op de schop gaat. Daarbij is de inzet om die bijtelling niet langer op de dagwaarde te baseren, maar op de oorspronkelijke catalogusprijs. Doorgaans veelal niet al te zuinige auto’s, dus CO2 emissies en staat dus haaks op ambities concept Klimaatakkoord / deelakkoord. Wordt vervolgd.


07 jan 2019 21:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
die discussie is anderhalf jaar geleden ook gevoerd. toen is eea getorpedeerd omdat er maar relatief heel weinig mensen gebruik van maken en het een van de weinige regelingen is waar ondernemers wat aan zouden hebben. De potentiele winst was zeer laag. We’ll see.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 jan 2019 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'01 Porsche Boxster 986 2.7
Steenwijk
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Óf je gaat gewoon je hobby volgen en je rijdt ‘n Boxster dagelijks als youngtimer met bijtelling... Dan kan je in elk geval het onderhoud, de wegenbelasting, de verzekering, de dorstige brandstofrekening  én een donatie aan ‘t forum aftrekken van de winst. Bijtelling is ook wel te overleven met een dagwaarde van 10k...


07 jan 2019 22:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Ik zeg niets....ik deed huiliehuilie, maar doe nu nog lachielachie.....
T4 op dagwaarde 300,-, bijtelling 100,-. Als het over gaat met de gunstige bijtelling, en er blijft niets meer over om profijt uit te trekken, wat doe ik hier dan nog? Nergens ter wereld wordt een kleine ondernemer zó leeggezogen als in Nederland. Ik heb nog jonge kids, dat is het enige wat me nog hier houdt. Ik zit niet in een business waar ik ook maar 1 stuiver zwart kan wegwerken, zelfs de kerstpakketten voor het personeel wordt belast. Echt schandalig! Er is nog veel meer wat niet klopt in dit land, wellicht dat de komende jaren het tij iets wordt gekeerd, maar ik moet het nog maar zien.
Wat doe ik hier? Wat doe ik fout als burger? Open je ogen, en kijk hoeveel armoede er momenteel ontstaat.
Oh ja: in het gezin 7000,- aan zorgkosten, zonder dat er ook maar iets aan zorg is geconsumeerd. 2x basispremie, 2x ‘zelfstandigentoeslag’ :shock: plus de AV’s....oh ja, zojuist het nieuws dat het AMC geen contracten heeft getekend met Achmea Zilveren Kruis....je zou er maar verzekerd zijn, kan je straks naar Groningen voor je openhart operatie.....fijn land, dat Nederland. Maar ik merk ook dat de weerstand enorm stijgt, en dat is een goede ontwikkeling, maar komt wel wat laat. Rutte zou eigenlijk zijn Volkert moeten tegenkomen, dat doet ze de ogen wel openen...maar hey, we leven in een links-radicale maatschappij, dus hij kan lekker doorgaan met wat hij doet. Zogenaamd voor het milieu. Ik ben gestopt met het scheiden van plastic, ik werd er moedeloos van.....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


08 jan 2019 2:36
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Ewout schreef:
Wedden om een kratje bier dat mijn Porsche over 200K km nog steeds dezelfde motor heeft en jij het accupakket van je Tesla dan al eens vervangen hebt?!

Kom maar brengen. Heb een tesla model s uit dec 2013 met 208000 km op de klok. Batterij is zeer stabiel al een jaar op 370 km. Eerst jaar 4% radius eraf daarna 1% per jaar, nu stabiel.

Er zit overigens een dikke rekenfout in de Topic starter zijn aannames: een tesla van deze jaargang gaat na 5 jaar naar 25% over alles. Niet naar 4% tot 50k en daarna 22%. Want dat was de regeling voor alles behalve elektrisch. Dus compleet drama. Keuze: auto naar prive en kilometers schrijven ofwel ding verkopen. Als je m naar prive haalt is t namelijk direct een marge auto wat niet handig is als je m op korte termijn gaat verkopen. Zelfde verhaal hier, ik ga naar een porsche hybride voorlopig. Heb preorder op taycan staan maar de sedan Zal te klein zijn.


08 jan 2019 7:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Porsje schreef:

Daarnaast nog een superregeling (MIA) kunnen gebruiken, dus genoeg korting gehad lijkt me...




MIA, KIA en VAMIL :)




Guy schreef:
Overigens wat helemaal dubieus is, is een tweede auto (X5) zakelijk aanschaffen naast de eerste zakelijke (tesla). En deze eigenlijk praktische geheel prive te rijden. Ruikt naar fraude



Mits sluitende rittenregistratie op de Tesla is hier niks mis mee hoor.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


08 jan 2019 9:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Ewout schreef:
Wedden om een kratje bier dat mijn Porsche over 200K km nog steeds dezelfde motor heeft en jij het accupakket van je Tesla dan al eens vervangen hebt?!

Die ga je dik verliezen, Ewout, accu gaat makkelijk 200k mee.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 jan 2019 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Ik vind het wel bijzonder dat 2 auto's met een leeftijdsverschil van 13 jaar worden vergeleken.
Vervolgens blijkt de oude auto minder te kosten, vreemd hoor...?

Daarnaast moet deze meneer niet vergeten dat 20dkm met 1:6 al meer dan 3300 liters brandstof kosten.. dat zijn ook de nodige belastinginkomsten voor de overheid :!:

overigens is de beste tip: X5 privé aanschaffen, dan heb je 0 bijtelling!


08 jan 2019 10:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Iets van knuppel en hoenderhok:
Als we nou eens helemaal van het fenomeen leaseauto afstappen. Niks bijtellen, niks bijzondere regelingen die door niemand begrepen worden, of oneerlijk worden ervaren. Iedereen gewoon zijn eigen auto. Zelf je auto kopen. Km vergoeding en zorg maar dat je daarvan de kosten betaalt.
Misschien heeft het wel andere, positieve effecten. Ja ik weet het, ik mag niet generaliseren, maar misschien is dan dat idiote jakkeren voorbij. Net zo lang trappen tot je in de achterzijde van je voorganger belandt. Met een bak file tot gevolg. Scheelt ook veel vervuiling. Misschien ontstaat er zo wel een rustiger verkeersbeeld, waardoor het aantal ongevallen afneemt. We rijden immers voorzichtiger, want ja, schade kost no-claim en dus geld. En je hebt niet binnen een uur weer een andere auto. Oh ja. En het tanken met een pasje van de baas waar je niks van ziet en niks van voelt, wordt dan tanken met je eigen bankpas. Dat doet telkens zeer!
Ik heb in mijn directe omgeving een paar voorbeelden van de wissel van lease-auto naar privéauto. En er vond echt een gedragsverandering plaats.


08 jan 2019 11:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Verde schreef:
overigens is de beste tip: X5 privé aanschaffen, dan heb je 0 bijtelling!

Ja. En 19 ct/km declareren. En alle kosten zelf betalen. Top tip :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 jan 2019 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
horn schreef:
die discussie is anderhalf jaar geleden ook gevoerd. toen is eea getorpedeerd omdat er maar relatief heel weinig mensen gebruik van maken en het een van de weinige regelingen is waar ondernemers wat aan zouden hebben. De potentiële winst was zeer laag. We’ll see.

Op zich is ratio niet echt iets wat in dit soort discussies meespeelt. Maar goed: mijn 2001 E46 heeft een dagwaarde van (zeg) 5k en een cataloguswaarde van 50k. Ga toch echt niet over 50k bijtellen...
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


08 jan 2019 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Probleem is wel dat de youngtimer regeling te populair aan het worden is, en daardoor net als de oldtimer regeling een keer afgeschaft gaat worden. Zou jammer zijn.


08 jan 2019 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Maarten schreef:
horn schreef:
die discussie is anderhalf jaar geleden ook gevoerd. toen is eea getorpedeerd omdat er maar relatief heel weinig mensen gebruik van maken en het een van de weinige regelingen is waar ondernemers wat aan zouden hebben. De potentiële winst was zeer laag. We’ll see.

Op zich is ratio niet echt iets wat in dit soort discussies meespeelt. Maar goed: mijn 2001 E46 heeft een dagwaarde van (zeg) 5k en een cataloguswaarde van 50k. Ga toch echt niet over 50k bijtellen...

Das logisch. Eigenlijk zou een bijtelling over de dagwaarde standaard moeten zijn. Bijv ieder jaar dat de auto ouder wordt 5-10% van de cataloguswaarde af.
Zal de Bovag wel tegen zijn.
Wel een verplichte uitlaatgaskeuring bij de APK voor barrels ouder dan 5 jaar :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 jan 2019 12:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
ATanis schreef:
Probleem is wel dat de youngtimer regeling te populair aan het worden is

Waar bij de oldtimer regeling echt misbruik van de regeling gemaakt werd tov de reden om die regel ooit in het leven te roepen (ouwe diesels waar belastingvrij 50K per jaar mee werd gereden). En de youngtimer regeling weliswaar vaker wordt gebruikt, maar wel waar hij ooit voor is bedacht. Tja, het wordt niet hier besloten dus ik zal er weinig aan kunnen veranderen ben ik bang.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 jan 2019 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Het is 7% en 25% i.p.v. 4 en 22....
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


08 jan 2019 13:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Als jij het zegt geloof ik je :mrgreen:


08 jan 2019 13:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Citaat:
Das logisch. Eigenlijk zou een bijtelling over de dagwaarde standaard moeten zijn. Bijv ieder jaar dat de auto ouder wordt 5-10% van de cataloguswaarde af.

Wel een verplichte uitlaatgaskeuring bij de APK voor barrels ouder dan 5 jaar :thumleft:


Dat zou natuurlijk heel logisch zijn maar kost te veel geld

[Oprechte vraag] Waarom uitlaatgaskeuring? Wat gaat dat brengen?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


08 jan 2019 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Als het leasen van oudere auto's aantrekkelijker wordt, veroudert het wagenpark.
Dat betekent minder schone auto's op de weg en meer uitstoot.
Lijkt me niet wenselijk.
Zo zie ik wel eens van die Toyota D4D's rijden met een enorme rookwolk erachter.
Mogen van mij van de weg gehaald worden.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 08 jan 2019 15:43, in totaal 1 keer bewerkt.



08 jan 2019 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Om roetfilters te testen bijvoorbeeld, op werking, of per ongeluk kwijtraken :lol:


horn schreef:
En de youngtimer regeling weliswaar vaker wordt gebruikt, maar wel waar hij ooit voor is bedacht. Tja, het wordt niet hier besloten dus ik zal er weinig aan kunnen veranderen ben ik bang.


Helemaal waar, maar deze regeling is helaas wel een doorn in het oog van de groene partijen, dus dat gaat vroeg of laat gebeuren.

Zelf aan het rondkijken voor een E klasse E55 AMG station. Maar doen zolang het nog kan :drive:


08 jan 2019 15:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
p.willemse78 schreef:
Er zit overigens een dikke rekenfout in de Topic starter zijn aannames: een tesla van deze jaargang gaat na 5 jaar naar 25% over alles. Niet naar 4% tot 50k en daarna 22%. Want dat was de regeling voor alles behalve elektrisch. Dus compleet drama.


Volgens mij zit het anders, de Tesla gaat naar de 2018 regeling, met 18% korting op de bijtelling (4% dus voor een nieuwe want 22-18%) gebaseerd op de bruto bijtelling van 25% uit 2013. 7% bijtelling dus.

Hij vergeet alleen 2019 nog..

2019 en verder wordt ie nog een stukjje duurder: dan is het 7% over de eerste € 50.000 en over het restant 22%...

Dan beter naar prive denk ik.


08 jan 2019 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Privé wil je geen batterijen vervangen....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


08 jan 2019 20:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Weetje :arrow: als de "huishoud-accu" in je Tesla overleden is, ga je nergens meer heen - ondanks het mega accu-pack dat in de bodem zit ....

Op dat grote pakket zit volgens mij 10 jaar garantie - prive vervangen zal dan ook niet uit eigen zak betaald hoeven worden.

Porsje schreef:
Dan beter naar prive denk ik.


Tesla gekocht op eenmanszaak - alle subsidies gecashed, waarbij zo'n 125.000 euro nog maar 25.000 euro investering is geworden - en na 3 jaar overzetten naar prive voor weinig - om na 4 jaar voor nog dik 50.000 te kunnen verkopen :popcorn:

Hoe ver zit ik naast de werkelijkheid in dit verhaal :?:


08 jan 2019 20:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Mark Rutte snap jij het zelf?
Ik denk bij "naar prive voor weinig", maar daar kan de fiscalist vast iets zinnigs over zeggen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 jan 2019 21:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boxster60


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.