08 jan 2019 22:35
08 jan 2019 22:47
Porsje schreef:p.willemse78 schreef:Er zit overigens een dikke rekenfout in de Topic starter zijn aannames: een tesla van deze jaargang gaat na 5 jaar naar 25% over alles. Niet naar 4% tot 50k en daarna 22%. Want dat was de regeling voor alles behalve elektrisch. Dus compleet drama.
Volgens mij zit het anders, de Tesla gaat naar de 2018 regeling, met 18% korting op de bijtelling (4% dus voor een nieuwe want 22-18%) gebaseerd op de bruto bijtelling van 25% uit 2013. 7% bijtelling dus.
Hij vergeet alleen 2019 nog..
2019 en verder wordt ie nog een stukjje duurder: dan is het 7% over de eerste € 50.000 en over het restant 22%...
Dan beter naar prive denk ik.
09 jan 2019 11:19
Olaf schreef:Weetje als de "huishoud-accu" in je Tesla overleden is, ga je nergens meer heen - ondanks het mega accu-pack dat in de bodem zit ....
Op dat grote pakket zit volgens mij 10 jaar garantie - prive vervangen zal dan ook niet uit eigen zak betaald hoeven worden.Porsje schreef:Dan beter naar prive denk ik.
Tesla gekocht op eenmanszaak - alle subsidies gecashed, waarbij zo'n 125.000 euro nog maar 25.000 euro investering is geworden - en na 3 jaar overzetten naar prive voor weinig - om na 4 jaar voor nog dik 50.000 te kunnen verkopen
Hoe ver zit ik naast de werkelijkheid in dit verhaal
09 jan 2019 23:51
10 jan 2019 8:58
10 jan 2019 9:57