Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Mark Rutte snap jij het zelf?

08 jan 2019 22:35

De belastingdienst bepaald niet wat je minimaal moet vangen voor je auto, maar wel dat een zakelijke transactie moet blijven. ;)

.. natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de input van De Fiscalist in deze ;)

Re: Mark Rutte snap jij het zelf?

08 jan 2019 22:47

Porsje schreef:
p.willemse78 schreef:Er zit overigens een dikke rekenfout in de Topic starter zijn aannames: een tesla van deze jaargang gaat na 5 jaar naar 25% over alles. Niet naar 4% tot 50k en daarna 22%. Want dat was de regeling voor alles behalve elektrisch. Dus compleet drama.


Volgens mij zit het anders, de Tesla gaat naar de 2018 regeling, met 18% korting op de bijtelling (4% dus voor een nieuwe want 22-18%) gebaseerd op de bruto bijtelling van 25% uit 2013. 7% bijtelling dus.

Hij vergeet alleen 2019 nog..

2019 en verder wordt ie nog een stukjje duurder: dan is het 7% over de eerste € 50.000 en over het restant 22%...

Dan beter naar prive denk ik.


Gelukkig! Wist niet dat die bijtellingskorting over de eerste 50k ook gold voor 2013 autos. Scheelt weer. Ga desalniettemin toch naar panamera hybride...

Re: Mark Rutte snap jij het zelf?

09 jan 2019 11:19

Olaf schreef:Weetje :arrow: als de "huishoud-accu" in je Tesla overleden is, ga je nergens meer heen - ondanks het mega accu-pack dat in de bodem zit ....

Op dat grote pakket zit volgens mij 10 jaar garantie - prive vervangen zal dan ook niet uit eigen zak betaald hoeven worden.

Porsje schreef:Dan beter naar prive denk ik.


Tesla gekocht op eenmanszaak - alle subsidies gecashed, waarbij zo'n 125.000 euro nog maar 25.000 euro investering is geworden - en na 3 jaar overzetten naar prive voor weinig - om na 4 jaar voor nog dik 50.000 te kunnen verkopen :popcorn:

Hoe ver zit ik naast de werkelijkheid in dit verhaal :?:


Borrelpraat.
Het is veel ongunstiger, dan hier geschetst.

Re: Mark Rutte snap jij het zelf?

09 jan 2019 23:51

Waar het mis gaat is dat je de Mia aftrek geheel terug mag betalen als je het bedrijfmiddel binnen 5 jaar verkoopt....

En bij het voor weinig naar privé en dan voor veel verkopen...

En bij de btw

Re: Mark Rutte snap jij het zelf?

10 jan 2019 8:58

Jij WC eend? :mrgreen:

Re: Mark Rutte snap jij het zelf?

10 jan 2019 9:57

Niet dat ik alles weet maar hier ben ik zelf al tegenaan gelopen toen ik in 2013 zo n spaardiesel kocht met subsidie. Dat ding heeft een jaar ongebruikt voor de deur gestaan omdat dat goedkoper was dan de subsidie terug betalen.

In 2018 snel verkocht ( met een lekker lage km stand ;))
Plaats een reactie