Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 11:25



Antwoord op onderwerp  [ 629 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Volgende
Formule 1, Seizoen 2020 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Ik wil echt oppassen om door een oranje bril te kijken. Maar ik vraag mij af of Max het heeft laten liggen of dat je met de Honda motor gewoon niet beter kan wegrijden. In bijvoorbeeld de 2.
Verder was het idd zo, dat je niet kon inhalen. Zonder DRS zijn de snelheden op het rechte stuk behoorlijk gelijk. Als je dan op deze zeer gladde baan op het iets minder droge stuk gaat rijden lukt het gewoon niet. Max had zeker moeten wachten, maar nogmaals het gaat nergens meer over dus gewoon lekker knallen en als je dan 6e wordt :popcorn:
_________________________________________
Mvg,

René


16 nov 2020 8:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Kennelijk hadden ze het bij de wagen van Max niet voor elkaar. Ik heb nog eens de fragmenten van de fameuze regenrace in Brazilië bekeken en dan is het wel heel apart wat er gisteren gebeurde. Gelukkig gaf ie toe dat ie zelf ook niet heel goed was. En de inhaalactie die helemaal fout ging bleek helemaal geen inhaalactie te zijn, maar een geval van geen grip. Voor wat het waard is.
En weer door!


16 nov 2020 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Helemaal mee eens, gewoon weer door :drive:
Alleen Doornbos is mijn inziens wel over zijn top, bralt lekker met de wind mee als het over Lewis gaat en etaleert steeds meer vermeende “racekennis”, maar was zoals Horner al aangaf geen topper :mrgreen:


16 nov 2020 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Zelfs mijn vrouw viel dat op. Beetje haantjes gedrag van Doornbos. Ik vond het hem in verleden altijd wel leuk doen.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


16 nov 2020 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
bjft schreef:
Ik sluit me hier bij aan. Ik hoorde een kenner bij de NOS roepen dat Hamilton een prima race had gereden..... Waar dan? Hoe dan? Hij was toch ook alleen maar aan het modderen achter Vettel. De banden en teamstrategie hielpen hem enorm. Verdiend wereldkampioen hoor, maar volgens mij heeft ie wel heul veul aan zijn auto te danken.


Denk je dat het aan zijn banden lag en aan zijn auto dat hij uiteindelijk 50 rondes reed op de intermediates? Denk dat het ook grotendeels komt door hoe hij z'n race opbouwt, en nadenkt over de wat langere termijn, en niet alleen de eerst volgende inhaalactie. :salut: Kijk maar eens naar de data van de laatste 30-35 rondes, hoe constant en strak Hamilton die rondes reed, lijkt (doordat ie zo'n goede auto heeft) als een makkie, maar ik vermoed dat het dat niet was..

Zeker als je kijkt hoe het in de vrije trainingen ging, denk ik dat de mercedes (specifiek dit weekend) echt niet perse een betere auto was dan de red bull of ferrari (of racing point).

Max z'n vechtlust en agressie is mooi en leuk om naar te kijken, maar dit zijn gewoon de momenten waar hij nog van moet leren, wellicht niet voor losse overwinningen, maar wel als je mee wil doen om de titel.
Ik mis soms bij Max wel wat zelfkritiek, het is vooral de auto en de omstandigheden (althans in de interviews die ik heb gezien). Bijvoorbeeld over de start spreekt 'ie uit dat het lag aan de linkerkant van de baan, en dat het daardoor logisch was dat z'n start zo slecht was. Terwijl Hamilton, Raikkonen en LeClerc vanaf dezelfde kant juist een prima start hadden.
Dat de RB's als enige in de 1e versnelling startten kan zijn doordat de motor anders niet goed werkt, maar zeg daar dan iets over. Werd door de ziggo-fanclub overigens ook weer weinig kritisch ondervraagd.

Vond 't ook wel sneu voor Lance, zo lang mijlenver op P1, moet gedacht hebben dat ie droomde. En dan niet alleen de overwinning weg, maar ook ver van het podium. En dan bij binnenkomst ook nog je teamgenoot op P2 zien. Zal niet goed hebben slapen denk ik.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


16 nov 2020 13:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Dat dus...spot on.

Geduld en zelfkritiek mag Verstappen nog wel leren.

Maar hij heeft de tijd gelukkig nog dus dat zal wel goed komen.




(hoop k)


16 nov 2020 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
De laatste 30-35 ronden was in vrije lucht en vooraan dan kon je niet anders dan banden sparen en met de opdrogende baan, inters versleten tot slicks en DRS makkelijk inhalen van Peres. Verder hoefde hij niets te doen. Daarvoor kon hij ook niets beginnen tegen Vettel.
Inhalen in het begin was vanwege de natte baan onmogelijk en bv Max kon ook niet weten dat de alsmaar wegrijdende Strol na de bandenwissel voor geen pepernoot meer vooruitkwam :mrgreen:
Oke, hij wachten rustig af, ontzettend goeoeoeoeoeoed :thumleft:
Lewis had dus wederom alle geluk van de wereld en het viel derhalve allemaal zijn kant op, wat niet wegneemt dat het een uitzonderlijke rijder is.
Misschien heb ik best wel een oranje bril op, maar ik geniet vele malen meer van Noris, Saints, Leclerc en Verstappen en wordt een beetje moe van het verheerlijken van de verheerlijkte, almachtige, ‘s werelds allerbeste coureur aller aller tijden :mrgreen:
Bottum line: Hij is uitzonderlijk goed en verslaat zijn teamgenoot meestal en rijdt al jaren in de “by far” beste auto!


16 nov 2020 17:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Vergis je niet. Lewis was Max’ leeftijd toen hij voor het eerste WK werd. Max rijdt spectaculair maar maakt vaak nog cruciale fouten door ongeduld en ‘jeugdig enthousiasme’. Leuker om te zien dan Lewis, Schumacher en ander voormalig wereldkampioenen. Maar wel nog steeds met lege handen... :evil:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 nov 2020 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Max is gewoon af en toe te gretig naar mijn mening. Ik schreef al tijdens de race -voordat hij de schuiver maakte- in een appje naar een maat "als dat maar goed gaat".

Bovendien is Max af en toe iets TE bijdehand naar mijn mening. Ik geef toe, het is moeilijk om niet naast je schoenen te gaan lopen als zoveel mensen -door een oranje bril kijkend- blijven roepen dat je zo geweldig bent.

Maar goed, hij komt er wel in de toekomst. Ik gun hem dat zeker.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


16 nov 2020 23:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Ja, hij komt er zeker. Zou erg leuk zijn als dat in een Ferrari gebeurd net als schumi 5 x wereld kampioen in een ferrari. Wie weet .....
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


16 nov 2020 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Dat is helemaal niet zo zeker hoor. Er zijn zat super talentjes geweest die nooit kampioen werden. Je moet ook een beetje geluk hebben door net op het goede moment naar het juiste team te gaan die dan de beste auto hebben. En dat is dan weer niet alleen geluk, je moet ook zo goed zijn dat je gevraagd wordt door zo'n team. Die uitspraken laatst van Wolff zijn niet veelbelovend voor Max, misschien heeft hij die deur al gesloten door zijn gedrag of uitspraken, wie weet :?:


17 nov 2020 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Hamilton heeft volgens mij wel laten zien afgelopen race waarom hij kampioen wordt dit jaar.
Daarnaast was dit de tweede race dit jaar waar na de kwalificatie echt kansen lagen voor Max en wederom is het er niet uitgekomen.
_________________________________________
vroem vroem.......


17 nov 2020 11:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Televaag schreef:
Het Formule 1-team van Red Bull heeft toegegeven dat de voorvleugel van de bolide van Max Verstappen zondag verkeerd was afgesteld voor de Grand Prix van Turkije, zoals de 23-jarige Limburger zondag al tegenover Telesport verklaarde.

De Nederlander had daardoor geen goede balans en kon de auto minder goed besturen. Verstappen had onder meer een trage start en spinde na een mislukte inhaalactie bij de Mexicaan Sergio Pérez.

Red Bull heeft aan de website van de Formule 1 de fout erkend. Bij het aanpassen van de voorvleugel was er aan een zijde een afwijking van 7 graden en dat is veel te veel.

Verstappen sprak na de race al zijn frustratie uit over zijn onvermogen om de auto foutloos over het spekgladde circuit van Istanbul te loodsen. „Het was een race om snel te vergeten”, zei de nummer 3 in het wereldkampioenschap.

Verstappen eindigde de race op de teleurstellende zesde plaats. Het was de eerste keer dit seizoen dat de Limburger in een race die hij uitreed niet op het podium eindigde.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


17 nov 2020 19:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
https://nl.motorsport.com/f1/news/helmu ... =widget-22

Dus nog steeds geen topteam..... :?


17 nov 2020 19:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Wat ik dan niet begrijp. Max rijdt in de training bijna iedereen, op één na, naar huis. Dan gaat die RB als de brandweer onder toch vrijwel dezelfde omstandigheden. Welke malloot zit met zijn ratel dopje 10 dan nog aan die vleugel?


17 nov 2020 20:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Dat is dus het verschil met Mercedes en RBR, Mercedes top en RBR (op dit moment) net niet.


17 nov 2020 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo X50
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Heer Verstappen word gewoon de zoveelste coureur die veel talent heeft en nooit een WK zal worden. Zeker niet bij de rooie stier.
_________________________________________
Leerling Laagvlieger


17 nov 2020 21:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Ik was erg teleurgesteld over de prestatie van Verstappen tijdens de race. En heb een stuk meer respect voor Hamilton gekregen. Ik vind het een malle zeurpiet en ben geen fan, maar hij is wel ongelooflijk strak en constant.
Dat Verstappen in deze race tijdens deze omstandigheden niet wint na zo'n kwalificatie is voor mij een groot vraagteken. Een beetje onverstandig gereden, dat lijkt me duidelijk
En volgend jaar weer niet in een top auto. Dan is hij ineens alweer een paar jaar aan het racen en wordt het steeds moeilijker. Wereldkampioen worden is echt een uitdaging, alles moet passen. En er mogen geen andere coureurs zijn die beter zijn en ook in een goede auto rijden.
Misschien later nog in een klasse als de Le Mans Series wat bekers binnen halen of zo? Dan kan hij nog even door. Kunnen we nog lang van hem genieten. Ik hoop dat hij straks geen Rosbergje doet.
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


17 nov 2020 22:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Ik vind Hamilton ook een verschrikkelijke zeurpiet, maar constant rijden kan hij wel. Hij doet weinig domme dingen, maar dat kan hij zich in een Mercedes ook gewoon veroorloven. Waar coureurs in mindere auto's elke kans en elk gaatje moeten pakken, daar kan Hamilton in de Mercedes gewoon afwachten en toch eerste worden.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


18 nov 2020 7:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Dat is het precies, Lewis hoefde niets te doen en deed ook niets, en die mercedes brengt hem wel als eerste over de streep :mrgreen:


18 nov 2020 12:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Pondje schreef:
Dat is het precies, Lewis hoefde niets te doen en deed ook niets, en die mercedes brengt hem wel als eerste over de streep :mrgreen:

Dat lukte Botas alleen in de verste verte niet met dezelfde auto :wink: .....zelfs gelapt en de hand van Lewis :mrgreen:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


18 nov 2020 14:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Zag deze op facebook, kreeg toch wel een grote glimlach van de comment van Mercedes. :mrgreen: :res:
Prachtig filmpje overigens, leuk om die gasten zo jong terug te zien, bijzonder.

77904
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


18 nov 2020 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Televaag schreef:
Het Formule 1-team van Red Bull heeft toegegeven dat de voorvleugel van de bolide van Max Verstappen zondag verkeerd was afgesteld voor de Grand Prix van Turkije, zoals de 23-jarige Limburger zondag al tegenover Telesport verklaarde.

De Nederlander had daardoor geen goede balans en kon de auto minder goed besturen. Verstappen had onder meer een trage start en spinde na een mislukte inhaalactie bij de Mexicaan Sergio Pérez.

Red Bull heeft aan de website van de Formule 1 de fout erkend. Bij het aanpassen van de voorvleugel was er aan een zijde een afwijking van 7 graden en dat is veel te veel.


Ik denk niet dat een afwijking van zelfs 7° voorvleugelstand zo'n invloed heeft als men vertrekt. Snelheid was nog zéér laag toen de problemen zich voordeden. Ik zou zelfs durven zeggen dat Max gewoonweg haast niet kón vertrekken. De hoekinstelling van de voorvleugel zal wél een grote invloed gehad hebben tijdens de race.


18 nov 2020 17:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Probleem van de voorvleugel was pas na de pitstop. Dus de start en de eerste pirouette was aan Max zelf te danken.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


18 nov 2020 18:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
De pirouette kunnen we over discusieeren, maar bij de start tot 2x toe in anti stoll kan je Max m.i. weinig verwijten. (Honda dingetje-1ste versnelling).


18 nov 2020 18:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 629 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MY00, outletvalve, Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.