Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:47



Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!! 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
De internationaal patent op Lego is a lang verlopen.

Op 14 september 2010 werd beslist dat Lego tevergeefs heeft getracht om via een merk (vormmerk) een langere bescherming te krijgen voor haar bouwblokjes. Omdat het octrooi al decennia verlopen is, probeerde Lego via een Europese merkinschrijving feitelijk eeuwigdurende bescherming te verkrijgen.Sep 19, 2010
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 apr 2020 12:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
@Cazzo

In principe ben ik het wel met je eens...maar voor mijn zijn mijn principes nog al een ruim begrip! :mrgreen:
Ik heb geen idee van verkoopcijfers van Lego, maar ik denk dat ze een grote groep "fans" hebben waar ze de zaak aardig op draaiend kunnen houden.
Helaas liggen de prijzen voor sommige mensen nou éénmaal te hoog en door de Chinese nepperts kunnen ze dan toch iets vergelijkbaars bezitten.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


21 apr 2020 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Dus als ze straks nep-Porsches gaan produceren (1:1) dan moet dat ook kunnen? Want niet iedereen kan een echte betalen :scratch:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 apr 2020 15:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Flink prijsverschil, dat wel.

Ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over het Chinese 'LEGO'. Voor mijn zoontje een aantal malen immitatie LEGO gekocht (LOTR, Jurrasic World) en dat was allemaal prima. Niets ontbrak, past goed, etc.

85 eur; Immitatie LEGO
https://www.aliexpress.com/item/4000743271496.html?spm=a2g0o.detail.1000014.1.3f3a4df3BwdjQd&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.14976.157518.0&scm_id=1007.14976.157518.0&scm-url=1007.14976.157518.0&pvid=677f6265-f5b6-432f-8a11-691de8b7a77c&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.14976.157518.0,pvid:677f6265-f5b6-432f-8a11-691de8b7a77c,tpp_buckets:668%230%23131923%2310_668%23808%233772%23916_668%23888%233325%2317_4976%230%23157518%230_4976%232711%237538%23282_668%232717%237565%23794

Afbeelding

500 eur; Origineel
https://misterbricks.nl/lego-technic-42056-porsche-911-gt3-rs.html?channable=e6288.NTk0&gclid=EAIaIQobChMIjZrb29L56AIVweDICh0ieglYEAYYASABEgKpOfD_BwE


21 apr 2020 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Cazzo Super Veloce schreef:
Dus als ze straks nep-Porsches gaan produceren (1:1) dan moet dat ook kunnen? Want niet iedereen kan een echte betalen :scratch:


Goed punt, maar ze produceren nu ook al auto's die erg veel lijken op die van andere merken.
Het verschil met een stukje speelgoed en een auto is natuurlijk wel de doelgroep.
Stel ze zouden een exacte kopie maken van een 911 dan zal de klant daarvoor ook wegenbelasting/benzine e.d. voor moeten betalen.
Nou zal dat voor veel mensen geen probleem zijn maar ik doelde meer op de gezinnen die het financieel echt niet breed hebben....en die zullen echt geen nep Porsche gaan kopen.
De kosten om deze te rijden zullen dan toch nog te hoog zijn voor ze.
Maar deze gezinnen kunnen hun kind wel een leuk cadeau geven in de vorm van nep Lego.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


21 apr 2020 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
En een nep Rolex en een nep Gucci tasje. Moet kunnen allemaal.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 apr 2020 16:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Waarom niet, ik heb nog nooit gehoord dat er een bedrijf failliet is gegaan omdat er een nep variant van was (maarja....ik volg ook geen nieuws en al helemaal geen economisch gebeuren)
Ik denk dat de mensen die normaal het echte spul zouden kopen dit toch wel doen. De nep variant zorgt eigenlijk alleen maar voor extra stimulans van de economie omdat er nu ook ander bedrijfjes geld verdienen en voor werkgelegenheid zorgen...(nogmaals....leken opmerking ik heb er echt de ballen verstand van. :wink: :mrgreen: )
En om eerlijk te zijn interesseert het me eigenlijk ook helemaal niets...snap ook niet waarom ik hier zolang op door ga!!! :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


21 apr 2020 16:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Door die mentaliteit is/wordt de Europese maakindustrie om zeep geholpen.
Daar gaan we nog spijt van krijgen, maar blijkbaar kiezen de meesten voor de korte termijn en eigen portemonnee.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 apr 2020 16:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Het zijn grote producenten die de maakindustrie om zeep helpen door alles naar lagelonenlanden te verhuizen, niet die paar consumenten die een nep product kopen....dat is waar het nu even om ging.
En het is in dit geval niet kiezen voor korte termijn en eigen portemonnee, ze kopen namelijk iets wat ze anders nooit zouden kunnen betalen.
Ik zelf koop ook niks op Ali of wat voor een nep-site dan ook....mede omdat ik graag kwaliteit wil en het geen probleem vind om hier wat meer geld voor neer te leggen.
Maar als ik zie hoeveel producten Made in "vul maar in" zijn dan lijkt het soms wel alsof je bijna geen keuze meer hebt.....
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


21 apr 2020 17:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Neppert snap nu waarom je auto nog steeds niet af is :)


Laatst bijgewerkt door porschenot op 21 apr 2020 19:36, in totaal 1 keer bewerkt.



21 apr 2020 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Heb ook 3 bouwdozen van Lepin :?
Zag ze passeren op FB, prijs was OK en dacht er al effe aan om zo'n doos te kopen, gewoon voor de heb (want eerlijk: ze zijn afschuwelijk lelijk. Met vierkante blokjes kan je moeilijk een mooi gecurvde auto maken), en om ze misschien ooit eens in elkaar te steken want Lego = cool. Totaal niet bij stilgestaan dat "Lego Lepin" (zoals ze geadverteerd werden) namaak bleek te zijn. Wist niet dat er namaak was, en had nog nooit van Lepin gehoord.
Boxen kwamen toe, ik zie dat logo en :(
Niks mis mee qua kwaliteit etc, maar 't is de boel bedriegen, en nee, dat is niet ok.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


21 apr 2020 18:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Wanneer komt de GT3 turbo van de Chinezen? Ik wil er een!
verrek de Duitsers, ze zijn veel te duur! :ass:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


21 apr 2020 19:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Denen in dit geval... :wink: maar Duitsers ook hoor :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 apr 2020 8:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Neppert schreef:
Het zijn grote producenten die de maakindustrie om zeep helpen door alles naar lagelonenlanden te verhuizen, niet die paar consumenten die een nep product kopen....dat is waar het nu even om ging.
En het is in dit geval niet kiezen voor korte termijn en eigen portemonnee, ze kopen namelijk iets wat ze anders nooit zouden kunnen betalen.
Ik zelf koop ook niks op Ali of wat voor een nep-site dan ook....mede omdat ik graag kwaliteit wil en het geen probleem vind om hier wat meer geld voor neer te leggen.
Maar als ik zie hoeveel producten Made in "vul maar in" zijn dan lijkt het soms wel alsof je bijna geen keuze meer hebt.....


Dat alles tegenwoordig uit China komt is natuurlijk een slechte zaak, zie de afhankelijkheid van Chinese mondkapjes.
Maar imitatie-meuk uit China is de overtreffende trap van fout.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 apr 2020 8:51
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Dat setje van LEGO kost bijna 500 euro. Ik vind dat echt absurd. De blokjes in de doos kan geen 20 euro kosten om te produceren. Dus ze vragen ieder persoon 400+ voor een boek te betalen terwijl de ontwikkelingskosten vast geen 100k was. Dus met 500 euro per bouwdoos hebben ze hun geld terug verdiend na ongeveer 300 sets en daarna is het bijna alleen maar winst. Wat ook erg is, is dat die bouwdoos begon bij 350 oid, en met de jaren is de prijs alleen maar omhoog gegaan :scratch:

Daarnaast is er geen patent meer op Lego, dus iedereen mag de blokjes produceren en de markt mag de prijs bepalen, en blijkbaar is dat ongeveer 100 euro per set. Als de spul van LEPIN nep was hebben ze al heel lang geleden de pakketjes onderschept bij de douane.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 apr 2020 9:51
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Volgens mij heeft lego ook geanticipeerd op de Lepin sets, want ik zag deze een tijdje geleden voorbij komen:

https://www.bol.com/nl/p/lego-technic-p ... 098526673/

Weliswaar wat minder steentjes, maar wat mij betreft wel een prima prijs!

Ik heb van de gt3rs de lepin variant met mn zoontje gebouwd en de kwaliteit van de steentjes en de handleiding zijn prima op orde! Dat geldt niet voor alle nep lego, mn zoontje heeft ook wel een iets ander besteld (niet lepin) en dat paste maar matig.


22 apr 2020 10:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Johann schreef:
Dat setje van LEGO kost bijna 500 euro. Ik vind dat echt absurd. De blokjes in de doos kan geen 20 euro kosten om te produceren. Dus ze vragen ieder persoon 400+ voor een boek te betalen terwijl de ontwikkelingskosten vast geen 100k was. Dus met 500 euro per bouwdoos hebben ze hun geld terug verdiend na ongeveer 300 sets en daarna is het bijna alleen maar winst. Wat ook erg is, is dat die bouwdoos begon bij 350 oid, en met de jaren is de prijs alleen maar omhoog gegaan :scratch:

Daarnaast is er geen patent meer op Lego, dus iedereen mag de blokjes produceren en de markt mag de prijs bepalen, en blijkbaar is dat ongeveer 100 euro per set. Als de spul van LEPIN nep was hebben ze al heel lang geleden de pakketjes onderschept bij de douane.


Een Rolex van 10K is ook absurd. Productiekosten 500 euro max. Koop je dan ook alleen maar neppers?
Mijn punt is dat als je het te duur vindt of niet kunt betalen je het ook gewoon niet kunt kopen ipv voor een rip-off te gaan.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 apr 2020 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Volgens mij is de productie van een Rolex geen 500 euro hoor. Aangezien hier nog best wel wat handwerk inzit: https://youtu.be/x5ArSjYlJ9Y

Er zijn trouwens mooiere oplossingen dan dat Lego zelf aanbied. Dan dien je losse (lego) stenen bestellen of reeds in bezit te hebben. De handleiding koop je apart. Kwa afwerking zijn deze dan veel mooier. Moet er wel bij zetten dat sommige stukjes net passen en het iets minder sterk is dan een lego opzet. Dit is er een voorbeeld van viewtopic.php?f=1&t=53491&p=1347300&hilit=1964+lego+blocks#p1347300
_________________________________________
Mvg,

René


22 apr 2020 11:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
@Ticcie Dat bedoel ik dus, waarom is de RSR een vijfde van de prijs? 125 euro vind ik een normale prijs, 500 voor de GT3 is van de zotten.

@Cazzo Een nep Rolex is bij lange na niet gelijk aan de echte product. Ze zijn goedkoop omdat ze kwalitatief veel minder is en ze spreken een totaal andere doelgroep aan dan een echte Rolex. LEPIN of Brickr of Blockzone of Brickinstructions.com is gewoon een alternatief voor een A merk die veel te hoge marges hebben. Ik heb trouwens deze RSR setje die Ticcie heeft gelinkt al een tijdje geleden gekocht van Lego omdat de prijs goed is en vergelijkbaar met andere bouwsels op de markt. Met de RSR heeft lego op dit moment een USP, en daar moeten ze hun geld mee verdienen i.e. continue nieuwe innovatieve bouwsets aanbieden om de competitie voor te blijven. Dat doet Porsche ook, anders hebben we allemaal massaal een andere goedkopere merk gekozen, toch?

En een heel belangrijk punt; Op de blokken van Lepin zal je nergens een logo van Lego tegenkomen. Ook de bouwplannen is niet gelijk, de manier waarop je bouwt (sub assemblies dus), is totaal anders. Nep probeer voor te doen alsof het iets anders is, dat doet LEPIN dus niet. Ze bieden gewoon een alternatief. Meer Cola vs. Pepsi dan Rolex vs. Nep Rolex.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 apr 2020 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
OK, we worden het niet eens. ik vind het ordinair jatwerk.
Zonder LEGO was er geen Lepin geweest. Ze liften gratis mee op het succes van een ander.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 apr 2020 12:48
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Ik denk het niet, maar dat geeft ook niet. Een goeie gesprek vind ik altijd leuk :D

Ik laat het even hierbij

Afbeelding
Afbeelding

Immitatie of voorborduren op iets die werkt?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 apr 2020 13:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Cazzo Super Veloce schreef:
.Zonder LEGO was er geen Lepin geweest. Ze liften gratis mee op het succes van een ander.


Zonder Benz geen andere auto's met verbrandingsmotor.....
Beetje een loos argument als je het mij vraagt.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


22 apr 2020 13:29
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
:arrowu: Dat dus. :arrowu:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 apr 2020 13:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Johann schreef:
Ik denk het niet, maar dat geeft ook niet. Een goeie gesprek vind ik altijd leuk :D

Ik laat het even hierbij

Afbeelding
Afbeelding

Immitatie of voorborduren op iets die werkt?


1 auto met en 1 auto zonder uitlaten?

:mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 apr 2020 15:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Neppert schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
.Zonder LEGO was er geen Lepin geweest. Ze liften gratis mee op het succes van een ander.


Zonder Benz geen andere auto's met verbrandingsmotor.....
Beetje een loos argument als je het mij vraagt.


Slechte vergelijking.
In 1862 bouwde Étienne Lenoir zijn hippomobile, voorzien van een met lichtgas aangedreven verbrandingsmotor. Pas toen de Duitser Nikolaus Otto in 1878 verbeteringen aanbracht werd de gasmotor van Lenoir een commercieel succes.
Daimler verbeterde vervolgens het al bestaande principe.

Ik heb het over 1 op 1 kopiëren. Jatwerk, maar wel lekker goedkoop.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 apr 2020 15:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.