Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:34



Antwoord op onderwerp  [ 1152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 47  Volgende
Formule 1, Seizoen 2021 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
De straf was voor t incident zelf (aantikken waardoor andere rijder van de baan raakt) wellicht gepast.

Ze hebben daarbij blijkbaar geen rekening willen/kunnen houden met
1) het concrete gevolg van het van de baan raken: keiharde crash (met mogelijk zwaar letsel als gevolg);
2) het feit dat een zeer ervaren rijder op zijn thuiscircuit een positie kiest waarmee hij nooit de racelijn had kunnen rijden, en daarmee bewust het risico neemt dat hij naar buiten glijdt (vgl inhaalactie op Leclerc waar hij wél gas terugnam); en
3) het belang van Hamilton bij het benadelen van zijn directe concurrent.

Als Max alleen zn plek had verloren, maar wel had kunnen doorrijden, was de straf wel gepast geweest. Ik ken de reglementen niet, en ben benieuwd wat de overwegingen van de stewards zijn geweest. Nu lijkt t (met of zonder oranje bril op) op een calculeerbaar risico: 10 sec straf vs uitschakelen directe concurrent. Als je weet dat je de snelste auto in t veld hebt (na uitschakelen tegenstander) wordt t wel een aantrekkelijke rekensom.
"Lewis, plan X, + 10, minus Max"
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


19 jul 2021 10:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Citaat:
"Lewis, plan X, + 10, minus Max"


Eens! En het is misschien nog wel cynischer: in de positie die Hamilton op dat moment had, was de uiterste consequentie van zijn actie - namelijk om zelf ook uit te vallen - nog steeds gunstiger geweest. Hij had namelijk nog 7 punten grotere achterstand opgelopen in het kampioenschap als beide rijders in hun respectievelijke posities van dat moment waren gefinished. En dat was heel aannemelijk: hij zou Verstappen normaal gesproken niet meer hebben ingehaald. Bottas reed bovendien in fortuinlijke positie tov Perez om voor het constructeurskampioenschap heel veel punten binnen te halen tov Red Bull. Ik wil niet zeggen dat het win/win was, maar in elk geval het risico méér dan waard.


19 jul 2021 10:20
Profiel Facebook  Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Ach, Max heeft in de afgelopen jaren ook regelmatig onbezonnen moves gemaakt die niet konden. En soms wél lukten. Hij wordt niet voor niets door velen ‘Crashstappen’ genoemd…

Wel blij dat hij er goed afgekomen is. Wat een klap!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 jul 2021 10:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Targa Floriaan schreef:
Ik ken de reglementen niet, en ben benieuwd wat de overwegingen van de stewards zijn geweest. Nu lijkt t (met of zonder oranje bril op) op een calculeerbaar risico: 10 sec straf vs uitschakelen directe concurrent.


Ze kijken naar de oorzaak van het incident. Het gevolg staat er helemaal buiten helaas. Dat is een afspraak die al jaren geleden zo is bepaald door de FIA en de teams. Feitelijk heeft Hamilton de zwaarste straf gekregen die er is. Meer kan niet binnen de regels. De laatste keer dat een coureur naar mijn weten een wedstrijd is geschorst was Grosjean die heel bewust een stomme actie deed op de baan met flink wat gevolgen.

Het zou Hamilton en Der Toto sieren als ze toegeven dat de gekozen racelijn, komend vanaf het vuil, gewoon onhaalbaar is. Je ziet het het beste vanaf Leclerc zijn auto.


19 jul 2021 11:25
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Hij had niet de zwaarste straf gekregen, maar de een na lichtste :idea:

Hij had ook een ten-second stop-go of nog zwaarder een grid penalty kunnen krijgen. Black Flag was hier dan niet van past, maar dat is dan de tweede zwaarste zwaarste penalty, met de Race Ban als zwaarste penalty die je in een race kunt krijgen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 jul 2021 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Voor het incident tijdens de race was zijn 10 second penalty de zwaarste straf...


19 jul 2021 12:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
10 second stop/go is alweer poosje geleden maar volgens mij had Hamilton die een jaar geleden


19 jul 2021 12:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
horn schreef:
Ach, Max heeft in de afgelopen jaren ook regelmatig onbezonnen moves gemaakt die niet konden. En soms wél lukten. Hij wordt niet voor niets door velen ‘Crashstappen’ genoemd…

Wel blij dat hij er goed afgekomen is. Wat een klap!


Crashstappen.com was natuurlijk pure onzin en is overigens al een tijdje niet meer in de lucht omdat … jawel … weinig tot geen crashes.

En hoe vaak heeft LH iemand uit de top 3 eruit getikt terwijl hij er zelf met de punten vandoor ging … en allemaal vrij recent nog …

Max staat overigens op 0 strafpunten … Lewis had er 4

Maar Mercedes heeft ergens op social media een racistisch bericht gevonden … dus nu gaat het daarover.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 jul 2021 12:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Zo kan je alles gekleurd lezen. Als je ziet wat die drie engelse spelers die een penalty in de EK finale misten over zich heen kregen aan bagger, daar lusten de honden geen brood van. Wat ik bedoel is dat ik graag over het incident discussieer met mensen die hun mening die niet laten beinvloeden door een Max- of een Lewisbril. En nu moord en brand schreeuwen over wat Hamilton heeft gedaan en doen of Max heilig is. Het vervelende van het Max-legioen is in de regel dat hij niks verkeerd kan doen en deze 'Formule 1 kenners' te pas en te onpas blijven roepen dat Lewis geen goede coureur is maar 'alleen maar de beste auto heeft'. Geeft duidelijk blijk van geen historisch F1 besef. Niet mee te praten. Net als met Lewis fans die het altijd hebben over dat Max een omhoog gevallen verwend ventje is dat schijt heeft aan iedereen.

Ik word vaak een beetje moe van social media :wink:

PS Ik had het niet over http://www.crashstappen.com maar over hoe vaak je op social media supporters van andere coureurs naar Verstappen ziet refereren als Crashstappen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 jul 2021 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Als Max iets fout doet dan doet ie iets fout. Ik heb zeker geen last van de ziggo, Mol/Plooij blinde vlekken mbt Max. Maar feit is dat Lewis geen echte concurrentie meer gewend is. Dan kan hij wel roepen dat hij het respect mist bij Max. Maar dat maakt Max ook juist zo interessant, geen grote voorbeelden of adoratie voor de coureurs met wie hij racet. En Max heeft inderdaad een agressieve rijstijl. Ook dat maakt het in mijn beleving eindelijk weer eens minder saai om F1 te kijken. Ik kijk sinds het Senna tijdperk (imho nog steeds de goat) maar na de hegemonie van Schumacher was ik er eigenlijk wel een beetje op uitgekeken. Los van de kwaliteiten van Lewis heb ik zijn jaren als WK nooit mega interessant gevonden als kijker, uitzonderingen daargelaten. Nu met Max hebben we eindelijk weer eens een spannend F1 WK. Dat Max dan toevallig Nederlander is maakt het alleen maar nog mooier maar ook als het geen Nederlander was geweest had ik me ook top ermee vermaakt.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 jul 2021 12:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
https://podcastluisteren.nl/ep/NUsport- ... ant-S04E12
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 jul 2021 13:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
@MarkS - met jouw verhaal hierboven ben ik het 100% eens. Ik kijk 'fanatiek' sinds Jos begon in de F1. Heb het Senna tijdperk helaas gemist. Vind dit ook weer een van de leuke seizoenen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 jul 2021 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Jos, die was ik idd even vergeten. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 jul 2021 14:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Met de legendarische "Wedden Dat" grap. Jos Verstappen die geblinddoekt aan de hand het geluid van het grind kan vertellen van welk circuit dit grind afkomstig is.... :cheesy:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 jul 2021 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Blijft flauw.


19 jul 2021 16:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Nog meer nabeschouwingen, Driver61

https://youtu.be/I2fn0D2wqko
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 jul 2021 16:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Afbeelding

Tim Hofman met BOOS op bezoek bij Max Verstappen

In de nieuwe aflevering van BOOS, het programma waarin Tim Hofman mensen ‘onboos’ probeert te maken, gaat gaat hij deze week langs bij de 23-jarige Max Verstappen. Max is boos op Lewis Hamilton omdat hij uitgebreid zijn zege vierde nadat hij Max liet crashen.

“Zo Max, jij bent meer dan boos?”, opent Tim Hofman het gesprek. “Zou je aan de kijker willen uitleggen hoe dat komt?” Max slaat z’n armen over elkaar en begint te vertellen. Over hoe zijn auto dit weekend botste met die van Lewis Hamilton, hoe zijn tegenstander na afloop ging juichen en nog veel meer. “En hij vond ook een keer dat ik moest knielen. Heb ik toen mooi niet gedaan”, besluit hij zijn verhaal.

“Dat klinkt allemaal niet goed Max”, zegt Tim Hofman. “Zullen we dan maar bij Lewis Hamilton langsgaan?” In het volgende shot staan Tim Hofman en Max Verstappen voor de deur bij Lewis Hamilton in Monaco. “We gaan je kwelgeest zo confronteren Max. Ben je er klaar voor?” Max knikt dapper.

Hamilton doet open. Hij schrikt. “Onee Tim Hofman”, zegt hij verbijsterd. Even later biedt de Engelse coureur zijn excuses aan Verstappen aan. Zo komt alles toch nog goed.

Als de twee onderweg terug in de auto zitten vraagt Hofman: “Ben je nu minder boos Max?” “Mwah, niet echt eigenlijk. Ben nog steeds wel een beetje boos”, zegt Max. “Dat is dan jammer”, zegt Hofman. “En voor de kijkers: tot volgende week met weer een nieuwe aflevering van BOOS met daarin Johan die nog 100.000 euro krijgt van zijn ex.”
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 jul 2021 18:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
https://mobile.twitter.com/hikojunn/sta ... 5494494209
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 jul 2021 19:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
LH kan goed kopiëren


19 jul 2021 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
En het ettert maar door...... :shock:

https://nl.motorsport.com/f1/news/revie ... e/6637545/


27 jul 2021 17:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Tsja voor 750K schade zou ik toch ook nog even wat proberen....... of het allemaal goed is voor de sport is een 2e....... :roll:


27 jul 2021 18:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Schade was zeker twee keer dat bedrag. Los van de gemiste punten en de mogelijke toekomstige straffen als RB alsnog blijkt onderdelen te moeten vervangen. Dus snap wel dat ze het even heel goed willen uitzoeken allemaal. Belangrijkste is wel dat Max weer 100% is komend weekend.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 jul 2021 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Respect voor de zeer beheerste en professionele reactie van Max hier:

https://verstappen.com/nl/article/12143/
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


27 jul 2021 22:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
En van het team. Want dat hele protest lijkt me volstrekt kansloos. Hoe kansrijk ben je om nu nog met een argumentatie te komen waar niemand al eerder aan heeft gedacht? En Hamilton is niet helemaal niet bestraft, maar slechts licht bestraft; het is dus ook nog eens niet zwart/wit. Ik denk daarom dat hier iets anders speelt: door er vanuit het team keihard in te blijven gaan, halen ze ook druk en negatieve energie bij Verstappen weg, terwijl Hamilton altijd iets boven het hoofd blijft hangen.


28 jul 2021 10:31
Profiel Facebook  Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Hamilton is niet licht bestraft. 10 sec penalty is best veel. En ze hebben afgelopen weken al meermaals hebben aangegeven dat de straf slaat op de overtreding en geen rekening wordt gehouden met de gevolgen.

Maw (zoals ik het begrijp) als Max door had kunnen rijden óf als Max de crash niet had overleefd, zou Lewis in beide gevallen dezelfde 10 sec penalty gehad hebben.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 jul 2021 11:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 47  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: meganiek


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.