Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 12:57



Antwoord op onderwerp  [ 1152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 47  Volgende
Formule 1, Seizoen 2021 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Ronaldo schreef:
MarkS schreef:
Ronaldo schreef:
MY00 schreef:
Het niet toegestaan de baan op te rijden zoals hij dit deed. Dit was blijkbaar in dit geval wel toegestaan.


Verklaar je nader? Welke regel refereer je aan?


Tegen de rijrichting de baan oprijden.


Ik zoek naar de specifieke regel uit 't F1 regelboek.


Nou dan pak je het F1 regel boek er toch even zelf bij ... :thumleft:

Kan ook achteruit de baan terug op rijden zijn.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 apr 2021 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
MarkS schreef:
Brulaap schreef:
Als neutrale kijker vond ik Lewis geen buitencategorie; hij lag bij de finish tig-seconden achter nr. 1 (en bij de herstart maar enkele seconden; terwijl hij eigenlijk 1 ronde achter lag) en had zijn banden 1 ronde langer warm kunnen rijden dan de rijders voor hem. En dat de Merc sneller is dan een McLaren en Ferrari weten we al 8jaar :D


Na rode vlag wordt er qua stand/volgorde teruggegaan naar een ronde ervoor. Toen had hij nog geen ronde achterstand denk ik.


Oja, goeie. Dat zou wel logisch zijn idd. :thumleft: Die regel was er ook nog.. :oops:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


19 apr 2021 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
... en zonder boek hè. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 apr 2021 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
MarkS schreef:
Ronaldo schreef:
MarkS schreef:

Tegen de rijrichting de baan oprijden.


Ik zoek naar de specifieke regel uit 't F1 regelboek.


Nou dan pak je het F1 regel boek er toch even zelf bij ... :thumleft:



Daar ben ik te lui voor. Daarnaast vind ik dat degene die een statement maakt juist ook moet zorgen voor de onderbouwing. :salut:
In dit geval dus MY00 die roept 'Het is niet toegestaan de baan op te rijden zoals hij dit deed'.

Heb overigens wel even zitten googlen, en lees dat de regel is dat je veilig weer terug moet keren op de baan. Staat niks over de rijrichting.
Aangezien veilig geen wetenschappelijk vast te stellen iets is houd je altijd meningen daarover.
Omdat 't in dit geval onder gele vlaggen was en hij niet in z'n manoeuvre op de racelijn kwam, is het beoordeeld als veilig genoeg.
Ben ik het zelf mee eens, maar kan me ook indenken dat anderen 't wel beoordelen als onveilig (los van welke bril ze op hebben).
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


19 apr 2021 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
MarkS schreef:
Brulaap schreef:
Als neutrale kijker vond ik Lewis geen buitencategorie; hij lag bij de finish tig-seconden achter nr. 1 (en bij de herstart maar enkele seconden; terwijl hij eigenlijk 1 ronde achter lag) en had zijn banden 1 ronde langer warm kunnen rijden dan de rijders voor hem. En dat de Merc sneller is dan een McLaren en Ferrari weten we al 8jaar :D


Na rode vlag wordt er qua stand/volgorde teruggegaan naar een ronde ervoor. Toen had hij nog geen ronde achterstand denk ik.


Dan is dat bij de SC ook zeker zo, want dan worden de achterblijvers ook doorgelaten. Wie het weet mag het zeggen.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


19 apr 2021 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
https://nl.motorsport.com/f1/news/waaro ... a/6344992/

Begrijp dat er toch meerdere ronden zaten tussen het ongelukje van Hamilton en de crash en daarna rode vlag nav Bottas en Russel.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 apr 2021 21:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Ronaldo schreef:
Heb overigens wel even zitten googlen, en lees dat de regel is dat je veilig weer terug moet keren op de baan


Dat is idd de regel. En dan wel "27.4 at no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person".

Het hele Mercedes team kan dan wel met Hamilton gesproken hebben hoe en wanneer hij de baan op mocht rijden. Maar niemand kon de situatie zien, ze stonden namelijk niet naast de auto van Hamilton.
En dan kun je met de zij spiegels welke men heeft op een F1 auto nooit zonder andere auto's in gevaar te brengen de baan oprijden.

Indien je dit filmpje bekijkt https://www.youtube.com/watch?v=ds0BC8RDJ5o op 4.20 zie je ook een auto op volle snelheid voorbij komen op het moment dat hij de baan oprijdt.
Hij rijdt zonder te stoppen de baan op. Ik ben echt helemaal niet tegen Hamilton, maar anderen waren hier zeer waarschijnlijk gewoon voor bestraft.
_________________________________________
Mvg,

René


20 apr 2021 7:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Zat net de F1 aan tafel podcast te luisteren en daar werd gezegd dat de regel 'tegen de richting in rijden' gold als je met je neus vooruit in de verkeerde richting reed. Dus niet als je achteruit de baan op rijdt. Voor wat het waard is.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 apr 2021 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
^^ dat dus.

Verder ziet het team wel degelijk waar andere auto's zich op de baan bevinden door middel van monitor tracking.

Verder allemaal gemauw om niets. Hij maakt een fout en lost het razendknap op. 9 van de 10 graaft zich in. Hij gebruikt zijn verstand en rijdt daarna een waanzinnig knappe inhaalrace. Kan je alleen maar respect voor hebben imho.


20 apr 2021 12:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
@giulia, Jammer dat je niet meer reageert op mijn uitleg waarom een straf misschien wel terecht was geweest.

Verder heb je je Hamilton bril weer op mbt het ingraven van 9 op de 10. Ik heb heel veel rijders de fout in zien gaan afgelopen weekend en meen dat ze er allemaal uitkwamen.
Groot voordeel is dat het nat was, dan is de grind wat harder.

Nogmaals ik vind het echt heel knap wat Hamilton heeft gedaan en hij is ook zeker een hele goede rijder, waarschijnlijk de beste.
Maar heeft vaak het voordeel van de kampioen.
_________________________________________
Mvg,

René


20 apr 2021 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Ik vond deze grindbakken supergoed werken zo: je wordt afgeremd en afgestraft, maar je ligt niet direct uit de race.


20 apr 2021 13:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
MY00 schreef:
@giulia, Jammer dat je niet meer reageert op mijn uitleg waarom een straf misschien wel terecht was geweest.

Verder heb je je Hamilton bril weer op mbt het ingraven van 9 op de 10. Ik heb heel veel rijders de fout in zien gaan afgelopen weekend en meen dat ze er allemaal uitkwamen.
Groot voordeel is dat het nat was, dan is de grind wat harder.

Nogmaals ik vind het echt heel knap wat Hamilton heeft gedaan en hij is ook zeker een hele goede rijder, waarschijnlijk de beste.
Maar heeft vaak het voordeel van de kampioen.



Omdat ik denk dat de mensen die werkzaam zijn in de Formule 1 en de dikke regelboeken meer dan goed kennen het waarschijnlijk echt beter weten dan ons toetsenbordridders. Als er echt een luchtje aan had gezeten aan Hamilton's terugkeer op de baan dan was dat heus wel bestraft hoor. Men vergeet nl. best snel dat hij de afgelopen jaren wel wat straffen heeft gehad voor bijvoorbeeld de pit inrijden terwijl die gesloten was, het passeren van een zgn. bollard aan de verkeerde kant.

Verder heb ik helemaal geen Hamiltonbril op. Ik vind het gewoon een begenadigd en een buitencategorie coureur. Zoals een boel Nederlanders heb ik een oranje bril op maar dat is niet voor Verstappen. Al ruim 40 jaar de F1 volgend ben ik altijd liefhebber geweest van McLaren...en dat ben ik nog steeds.


20 apr 2021 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Zeker heeft Hamilton ook straffen gekregen en genoeg, maar dat hoort bij een kampioen zijn.
Maar hij roep dan wel vaak "Men doet dit om mij af te stoppen" en dat is dus ook niet waar. Want men straft alleen als er echt iets aan de hand is.

Fijn dat het weer een stuk beter gaat met McLaren.
_________________________________________
Mvg,

René


20 apr 2021 17:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
MY00 schreef:
Want men straft alleen als er echt iets aan de hand is.

Daar valt nog wel eea op af te dingen. Maar goed, het is mensenwerk, beoordelen en dan beslissen. En de fans weten het natuurlijk altijd beter :mrgreen:
Ik geloof (ook) niet in structureel bevoordelen dan wel benadelen van coureurs. Niet structureel, wel random af en toe...


20 apr 2021 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Ticcie schreef:
Ik vond deze grindbakken supergoed werken zo: je wordt afgeremd en afgestraft, maar je ligt niet direct uit de race.


+1, je merkt in zo'n race direct weer 't verschil met al die nieuwerwetse asfaltplakken waar je gewoon buiten de baan door kan rijden en weer kan invoegen.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


20 apr 2021 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Ik word een beetje moe van die eventuele time penalty’s. Laat die mannen gewoon doen waar ze voor aangenomen zijn: racen.

Ben geen Hamilton fan maar hij heeft gewoon mazzel gehad met de rode vlag. En daarna gewoon erg goed gereden.

Mooie race weer. Hopelijk wordt de rest van het seizoen wat deze 2 races brachten. Ik zit er klaar voor
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 apr 2021 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Wat een gezeur over Hamilton.
Vinden jullie het wel terecht dat Le Clerq op de rem ging toen Max spinde vlak voor de herstart. Als hij Max voorbij was gereden was was hij weg geweest en Max geen podium gehad.. Of dat uiteindelijk 5 seconden straf had opgeleverd voor Le Clerq is nog maar de vraag.


20 apr 2021 21:49
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Heb je Leclerc's commentaar daarop niet gehoord? "Max had nog één wiel op het asfalt dus als ik hem voorbij gereden was, had ik zeker die plaats moeten teruggeven plus een penalty. Als hij van het asfalt was gespind was ik er voorbij gegaan en was het toegestaan geweest."
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 apr 2021 7:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Formatieronde, plaats altijd terug geven.


21 apr 2021 7:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Niet als hij er helemaal af was gespind, dan hadden ze echt wel mogen gaan. :salut:
Maar ben idd benieuwd hoe de wedstrijdleiding er dan mee was omgegaan. Vast 't hele veld een 10sec penalty. :mrgreen:

Ook weer genoten van Norris, wat een baasje. :res:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


21 apr 2021 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
"Wedstrijdleider Michael Masi geeft uitsluitsel. Verstappen had ook bij een spin zijn leidende positie terug mogen pakken, onder voorwaarden.
Na een neutralisatie geldt zo'n ronde wel als raceronde, maar wel volgens de principes van een formatieronde.
Dus als een van de rijders zijn positie kwijtraakt, kunnen ze die weer voor zich opeisen zolang het voor de eerste safety car-lijn is."


21 apr 2021 11:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Hij mag hem terugpakken voor de startlijn volgens mij maar Leclerc had hem niet terug hoeven geven voor de startlijn als Verstappen hem niet op tijd in het gareel had weten te houden. Zou ook raar zijn want dan zou iedereen moeten wachten


21 apr 2021 11:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Tijd was goed voor pole, maar het mocht niet zo zijn. Morgen weer van P3 naar P1?!


01 mei 2021 18:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Ik ben voor. Pace is er volgens mij
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


01 mei 2021 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Bijzonder dat hij zo reageerde aan het einde. Ik snap dat hij teleurgesteld was, maar ik had inmiddels wat meer relativeringsvermogen verwacht.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


01 mei 2021 20:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 47  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anton964, MetalGreen911SC, molen934, Subdriver


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.