Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 13 mei 2024 16:01



Antwoord op onderwerp  [ 1152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 47  Volgende
Formule 1, Seizoen 2021 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Frustrerend.


05 dec 2021 22:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Mmmmm, ik vond het wel een toffe race.
Dat er vreemde besluiten genomen worden/dat iemand wel bestraft wordt en iemand anders niet voor een zelfde soort overtreding is vreemd.

Ik ben benieuwd wat er zo meteen uitkomt als beide heren bij de stewards zijn geweest.
Deze keer ga ik er niet op wachten. Mocht er voor 00.00 uur geen uitspraak zijn lees ik het morgen wel.
_________________________________________
Mvg,

René


05 dec 2021 23:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Neef was op bezoek en samen de race bekeken. Ik zal wel een oranje bril ophebben (mea culpa) maar had toch echt het idee dat beslissingen in nadeel van RB zijn gemaakt.

Zet ik de bril af dan denk ik niet dat de uitslag anders zou zijn geweest. Laten we het er op houden dat het een bijzondere race was. Weet nou niet of het een aanwinst is…
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


05 dec 2021 23:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
10 seconden tijdstraf voor Verstappen…


06 dec 2021 1:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Circuit is niks, schrappen van de kalender graag.
Heeft HAM nou echt een blond meisje achter zich aanlopen in de pits die zijn haar doet en hem zijn stepje aanreikt? :shock: :bang:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


06 dec 2021 6:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Dat is z'n fysio. En inderdaad, zelfs tijdens de onderbreking moest als eerste z'n elastiekje weer in z'n haar. Laat hij z'n aandacht op de baan houden,dan had hij een botsing kunnen voorkomen. Mega-eikel.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


06 dec 2021 8:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Nog 1 race F1 kijken en daarna (als het bij NENT blijft) voorlopig maar niet meer. Volg het al meer dan 50 jaar, maar dit jaar spant de kroon met het misselijkmakende politieke gezeur er om heen. :bang:
De boordradio's zijn soms leuk, maar al dat geklaag. Bah.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


06 dec 2021 8:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
De FIA heeft MV een 10 seconden time penalty gegeven voor de aanrijding in Jeddah.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


06 dec 2021 8:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Alhoewel chaotisch en dus “entertaining”, vond ik dit geen leuke race om naar te kijken.
Racen is in essentie zo hard mogelijk naar de finishlijn rijden, degene die er het eerste is heeft gewonnen. Punt.
Dit gelazer met al die domme regeltjes en (inconsistente) straffen maken het een zooitje. Frustrerend, zoals ik gisteren schreef, meer kon ik er op dat moment - uit frustratie - niet van maken.

Max agressief? Ja hehe, hij wil wereldkampioen worden. Wat dacht je dan?

Trouwe F1 fan sinds 1976.


06 dec 2021 9:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
En wederom komt de hypocriet in Hamilton boven. Roepen dat Max hem ge-brakchecked heeft, en dat dat echt niet kan.
Meneer deed exaxt hetzelfde bij Vettel in 2017 in Azerbeidjan (wat ook geen brakecheck was, net zomin als gisteren).
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


06 dec 2021 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
MarcoB schreef:
De FIA heeft MV een 10 seconden time penalty gegeven voor de aanrijding in Jeddah.

Stel, je hebt nog niet gehoord dat de auto voor je een plaats terug moet geven, je ziet de auto voor je ineens vertragen, dan haal je hem terstond in (mazzeltje). Oh wacht, je vertraagt ook en rijdt de auto voor je gewoon aan en krijgt daarvoor een penalty. Oh wacht, je vertraagt ook, rijdt de auto voor je aan en HIJ krijgt de penalty. :bang: :bang:

Ik doe al geen moeite meer om dit te begrijpen.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


06 dec 2021 10:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Het incident in Silverstone, waarbij Hamilton in mijn ogen zijn concullega Verstappen subtiel van de baan roste en hij zonder fatsoenlijke straf won (waarna een onpasselijk makende blije Hamilton te zien was) en Verstappen denk ik het kampioenschap verloor was volgens mij de opmaat voor de richting die de FIA dit seizoen koos. Mercedes.
Vrijwel alle beslissingen van de Fia vielen in het voordeel van Mercedes uit. Waar heeft Mercedes opeens die enorme snelheid vandaan gehaald? Wat was er nu toch met die spoiler? Toen Ferrari ineens heel hard ging kwam er een onderzoek met veroordeling. Bij Mercedes is kennelijk nooit iets mis.....
Nu weer dat incident waarbij Hamilton achterop Verstappen rijdt en Verstappen de schuld krijgt. Dus ik rem voor een file, degene die achter mij rijdt knalt achterop en dan krijg ik de schuld.... Heel bijzonder.
En zo was er gedurende het gehele seizoen wel wat. Ja, en Verstappen moet natuurlijk zorgen dat hij niet in die situaties terecht komt, maar toch.....
Ik vind het zo langzaamaan een walgelijk team van Mercedes. Met die ontploffende Wolf, jankende en hypocriete Hamilton. En dan inderdaad die rare poespas met die blonde tuthola die zijn haartjes recht legt en zijn stepje aangeeft. Kan die gozer niks zelf of zo. Als je je zo gedraagt, dan ben je toch van de wereld los. Wat een bal gehakt.
Vettel reageerde jaren geleden ook vaak zo verongelijkt in de periode dat hij niet meer de alleen heerschappij had en er echte concurrentie kwam.
Wie wint zal me een worst zijn. En het is slechts mijn mening. Ik zeg niet, dát het allemaal zo is.


06 dec 2021 11:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Vind het wel een goed verwoorde mening :thumleft:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


06 dec 2021 11:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Wordt spannend volgende week. Ze zijn beiden gebrand om de titel te pakken .ik hoop Max maar denk dat het weer lewis wordt..We gaan het zien …….
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


06 dec 2021 11:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Ik hou mijn hart vast volgende week. Zoals de kaarten nu geschud zijn, lijkt het inderdaad Lewis te worden die de meeste kans maakt op het kampioenschap.
Als Max zich dan niet kan beheersen, en hij rost Lewis van de baan (met of zonder zichzelf erbij), dan wint hij het kampioenschap op een hele onsportieve manier, en dat zal hem de rest van zijn carrière blijven achtervolgen. Hoewel, Schumacher was ook niet vies van wat controverse, en wordt inmiddels toch wel gezien als een (levende) legende. En zo zijn er meer voorbeelden van coureurs die hun concurrentie van de baan rosten om te kunnen winnen.

Ik hoop dat Max volgende week voor Hamilton eindigt, en dat het op een eerlijke manier gebeurt, maar ik vrees met grote vrezen.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


06 dec 2021 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Nou ja zeg, Mercedes is on the move, die gaan dus gewoon winnen de laatste race als er niks geks gebeurd, dus als er blijkbaar van alles geoorloofd is in de F1 (even herinnerend aan die diefstal eerder dit jaar waar zojuist ook aan werd gerefereerd), dan toch maar die Hamilton de vangrail in rijden in de eerste de beste bocht ... dat accident onderzoeken ze dan maar na de race. Maar als het dus niet om sportiviteit gaat om Champion te zijn, dannuh ... wordt het wellicht een korte race zondag .... dan maar zo!! :mrgreen:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


06 dec 2021 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Opdat we Toto live zijn koptelefoon op mogen zien eten ... :ba:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


06 dec 2021 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Anne 2.7 schreef:
Heeft HAM nou echt een blond meisje achter zich aanlopen in de pits die zijn haar doet en hem zijn stepje aanreikt? :shock: :bang:


Wij hebben het hier thuis altijd over "het blonde hondje van Hamilton".
Ze lijkt met een onzichtbaar koordje met hem verbonden want ze wijkt nooit van zijn zijde.

Dit heeft met fysiotherapie niets te maken overigens.

Hij is ook de enige in de F1 waar de "therapeut" zo prominent aanwezig is.


06 dec 2021 12:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Aantal jaar geleden was het Ferrari die altijd het voordeel van de twijfel van de FIA kreeg. Nu Mercedes. Wat ik niet begrijp dat er veel kenners in de FIA zitten. Hoe kunnen zij nou zo'n andere mening hebben als wij als enthousiaste F1 volgers? Ik heb geen oranje bril. Ben F1 fan en geen Max fan. Maar wat Anne hierboven schrijft, dat is precies wat ik dacht ... :shock:

@ Ewout: inzake het blonde hondje :cheesy: - wie betaalt bepaalt. Als hij het belangrijk vindt dat er altijd iemand voor hem klaarstaat om zijn billen af te geven en andere hand- en spandiensten, zal hij haar er wel voor betalen. Vind ik prima. Vind het zielig, maar moet hij lekker zelf weten. Heb in mijn omgeving ook mensen die een PA hebben die zowel zakelijks als privé alles regelen (vakanties, hotels, vluchte, auto onderhoud, schoonmaak bladibla). Ik regel dat liever zelf dan weet ik dat het gaat op een manier die ik goed vind. Maar ieder zijn meuk wmb
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 dec 2021 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Regeltjes, regeltjes, geneuzel, ego's, polarisatie ... De F1 begint aardig op de hedendaagse politiek te trekken waar andere belangen gediend worden dan de essentie. Dat de heren coureurs haantjes zijn hoort bij het spel. Dat de heren coureurs daarom gediend moeten worden als farao's gaat net te ver en is eerder lachwekkend. F1 is véél van zijn glans verloren en valt mee onder de categorie: verpest door geld en pass or crash strategiën.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 dec 2021 12:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Even wat relativerende woorden..

Ik ben zeker geen Lewis fan :!: maar Max ging gisteren wel erg ver in het verdedigen van zijn positie. Vandaar ook dat het team hem vertelde om Ham zijn plek terug te geven na de inhaalactie (waarbij hij buiten de baan kwam) in bocht 1. Dat teruggeven van die positie ging niet "vlotjes" en "veilig", door een communicatiefout van de wedstrijdleiding was Ham nog niet op de hoogte van het feit dat Max hem voorbij zou laten. Ook Max had naar mijn mening iets meer naar rechts kunnen sturen, nu leek het alsof hij niet volledig de rechterkant van de baan hield. Beetje dom dat Ham daar achter op Max reed.

Dan de straffen voor Max, tja... bij eerdere races kwam Ham ongestraft vrij na twijfelachtige acties, het is jammer dat het nu zo uitvalt. We hebben de mening van de stewards te respecteren, het is net als in het foebal. Overigens hebben de opgelegde tijdstraffen geen gevolgen voor de uitslag van deze race.

Ik heb een Engelse collega die voet bij stuk houdt dat Max wereldkampioen gaat worden dit seizoen. Zelf gun ik het Max van harte, maar ik vrees dat het wel eens anders zou kunnen aflopen.

Dat blondje van Ham is zijn fysio: Angela Cullen. hier: https://www.artsenauto.nl/hamiltons-ste ... oeverlaat/ lees je meer over haar. Overigens heeft Max ook zijn persoonlijke assistent; Bradley Scanes.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


06 dec 2021 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Max gaat ver en daarbij gaat hij ook wel eens over de grens. Uiteindelijk probeert hij nog steeds met een mindere (snelle) auto het kampioenschap te winnen van een sterkere Mercedes. Lewis hoeft dat niet of veel minder te doen. Hij is misschien 1x echt op de spreekwoordelijke noodrem gaan staan. Ik denk ook dat als het akkefietje van Silverstone niet was voorgevallen of anders was bestraft, Max nu nog steeds een punten voorsprong had en al WK was geweest. De belangen voor Mercedes, Lewis, Toto zijn ook veel groter dan die van RedBull. Gelukkig heeft Redbull Max.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 dec 2021 13:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Het niet zo slimme van Verstappen is dat hij zijn rem aantikte wat toch een soort kleine brake test was. Verder vind ik het wel vermakelijk allemaal. Vind het sneuer voor Ocon die 10 meter tekort kwam.


06 dec 2021 13:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
Ocon is nog steeds wel een Mercedes protegee
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 dec 2021 13:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2021
giulia schreef:
Het niet zo slimme van Verstappen is dat hij zijn rem aantikte wat toch een soort kleine brake test was. Verder vind ik het wel vermakelijk allemaal. Vind het sneuer voor Ocon die 10 meter tekort kwam.


Uit de gegevens welke bekend zijn gemaakt blijkt dit niet. Hamilton deed op het moment van de aanrijding iets anders dan ervoor.
Waarom dat men toch besloten heeft om Max de straf te geven is niet heel duidelijk. Het kan zijn dat men meer gegevens heeft dan welke vrij gegeven worden, het kan natuurlijk ook zijn dat men de uitslag niet wilde veranderen.

Verder had Hamilton natuurlijk helemaal geen rede om Max niet in te halen. Buiten het feit dat hij dan Max een DRS zou geven. Mocht bijvoorbeeld de versnellingsbak vast slaan op de zelfde plaats dan zou Hamilton er zeer waarschijnlijk niet opgereden zijn. Al zou de auto van Max dan veel harder geremd hebben.

Maar zoals hierboven ook reeds geschreven we hebben het besluit te respecteren ook al vinden we het een vreemd besluit.
_________________________________________
Mvg,

René


06 dec 2021 13:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 47  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.