Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 10:29



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Kroatië tour 2021 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Kroatië tour 2021
Een lang gekoesterde wens is eindelijk uitgevoerd. Een tour met de 993 vanuit Nederland naar Dubrovnik langs de Adriatische kust. De Jadranska Magistrala in Kroatië. En dan via Italië naar Zuid-Frankrijk. Twee tussendoelen hadden we (mijn vrouw en ik) ook. De Nockalmstrasse in Karinthië. Daar waren we 32 jaar geleden ook geweest en daaraan hadden we mooie herinneringen. Het tweede tussendoel waren de Plitvice meren in Kroatië. Zoveel mogelijk geen snelwegen. Natuurlijk speelde corona in de voorbereidingen mee op de achtergrond. Je wilt toch hotels boeken en natuurlijk de ferry. Veel informatie ingewonnen, allerlei formulieren ingevuld, meldingen naar landen verstuurd en uiteraard de coronacheck app en de inentingspaspoorten mee.

Vrijdagmorgen 20 augustus vertrokken in de stromende regen. Duitse grens: geen controle, geen testen, geen coronachecks. Via de Bundesstrassen richting Beieren voor de eerste overnachting in Wildersbach. Daar werd onze gezondheid voor de eerste en laatste keer via de coronacheck gecontroleerd. De volgende dag door naar Flachau.
Dag 3 via de Nockalmstrasse richting Rijeka. Gelukkig niet zo druk op de Nockalm. Heerlijk weer dus het dak eraf. Genieten!!

Afbeelding

Via Slovenië door naar Rijeka. Gelukkig weinig oponthoud bij de grenzen. Ook geen corona gedoe, alleen even een tolvignetje kopen voor Slovenië.
Steden zijn aan ons niet besteed. Dus een hotel aan de haven in Rijeka en met onbenullig grote jachten op de achtergrond heerlijk aan de haven gegeten.

Dan de volgende dag helaas in de stromende regen naar de Plitvice meren. Onderweg wordt je nadrukkelijk geconfronteerd met de Balkanoorlog van de jaren '90. Veel huizen met oorlogsschade of slechts restanten van huizen. Brrrr. We hadden een hotel (hotel Jezero) geboekt vlakbij een van de ingangen van de meren. Het hotel was prima. De meren....., ja mooi, maar na een paar uur hadden we het wel gezien. En dat had niet alleen te maken met de regen. Veel van hetzelfde. Gelukkig was het niet zo druk en konden we lekker doorwandelen.

Volgende morgen dus niet nog een keer naar het park maar wel even uitslapen. Door naar Sibenik. Heerlijk weer, dus dak eraf en genieten van de kustweg. De Jadranska Magistrala. Ja echt magistraal. Oké, af en toe heb je een vrachtwagen of een camper voor je die voor geen meter opschiet, maar dat behoedt je ook voor politiecontroles.

Afbeelding

In Sibenik weer een hotel aan de haven. En weer van die onbenullig grote jachten. Het is oneerlijk verdeeld, of ik heb iets niet goed gedaan.
De volgende dag het vervolg van de Jadranska richting Dubrovnik. Helaas was het eerste deel slecht weer en rijd je wel langs de kust maar je ziet niks anders als bomen. En één uitgevallen verkeerslicht zorgde in een dorp voor een mega verkeerschaos. We hebben toch zo'n beetje 2 uur gedaan over een 10 kilometer. Pffff.
Direct na de middag werd het stralend weer en was de zee weer zichtbaar. Onderweg naar Dubrovnik rij je 23 km door Bosnië. En het passeren van de grenzen levert behoorlijk oponthoud op. Daar viert de bureaucratie en mensen aan het werk houden nog een grote rol.
Maar goed. Verder weer een geweldige rit. In Dubrovnik in een buitenwijk een lekker hotel. Het volgende doel was terug naar Split om vandaaruit 's nachts met de boot over te steken naar Ancona, Italië.

Afbeelding

Vanuit Ancona via errug slechte binnenwegen in Italië (jeetje wat klapperen de portieren dan in zo'n cabrio! :scratch: ) en met nog één overnachting in de buurt van Ventimiglia door naar Agde, Zuid-Frankrijk. Zaterdagmiddag 28 augustus kwamen we daar na 3563 heerlijke kilometers moe maar voldaan aan. We hebben daar een stacaravan aan de Middellandse zee en blijven we nog tot half oktober. Je moet toch wat met je vrije tijd niewaar :D

De 993 heeft geen slag verkeerd gegeven. Wat een fijne auto blijft het toch. En telkens valt het me weer op, hoelang je eigenlijk gewoon comfortabel in zo'n 993 zit.
En volgend jaar? Misschien de Pyreneeën vanaf de Middellandse Zee naar de Atlantische kust.


02 sep 2021 21:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Mooi verhaal, goede quality time zo met zijn tweeen. Doe je goed, geniet nog ruim een maand in La Douce. :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 sep 2021 22:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Zo had ik me mijn pensioen ook voorgesteld, voordat er een "griepje" de kop op stak.


03 sep 2021 9:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Mooie reis, geniet ervan!
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 sep 2021 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Mooie trip!
_________________________________________
Got coffee?


03 sep 2021 9:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Waardeloze trip wat een rot leven heb je
En nu nog in weken in een caravan
Geniet dan maar veel van de 993


03 sep 2021 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Kroatië tour 2021
bjft schreef:
Zo had ik me mijn pensioen ook voorgesteld, voordat er een "griepje" de kop op stak.

Jammer, maar het kan dus wel weer.
_________________________________________
Mvg,

René


04 sep 2021 9:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Kroatië tour 2021
bjft schreef:
Dan de volgende dag helaas in de stromende regen naar de Plitvice meren.

Was dit toevallig maandag 23 Augustus?

Mooi verslag.
_________________________________________
Mvg,

René


04 sep 2021 9:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Ja klopt. Vanuit Rijeka via Senj naar de Plitvice. Ben ik gespot?


04 sep 2021 10:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Mooie reis, en tis wat met die pensioenado’s om zo je vrije tijd door te komen.. :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


04 sep 2021 10:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Ik voel me dan ook meer een Porschenado.....


04 sep 2021 10:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Kroatië tour 2021
bjft schreef:
Ja klopt. Vanuit Rijeka via Senj naar de Plitvice. Ben ik gespot?

Nee, maar wij waren toen ook in Kroatië en dat was onze enige dag met slecht weer.
_________________________________________
Mvg,

René


04 sep 2021 14:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Ow haha. Ja klopt. Het had daar in 40 dagen niet geregend. Toen dus wel. En de volgende morgen ook nog. Voor de rest was het heerlijk weer.


04 sep 2021 14:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Na 5302 prachtige kilometers weer thuis. De 993 heeft het geweldig gedaan. Geen slag verkeerd. Afgelopen winter allerlei onderhoudswerkzaamheden zelf uitgevoerd en dan is het toch en goed gevoel dat je kennelijk alles goed gedaan hebt. Helaas werd de voorruit gisteren in Luxemburg aangevallen door enkele steentjes die werden opgeworpen door een paar snellere jongens die mij inhaalden. Daar kun je natuurlijk niks aan doen. Sticker erop geplakt en woensdag wordt het (hopelijk) gerepareerd.
Verder merkte ik dat er bij hogere snelheden heel langzaamaan een trilling in de auto voelbaar was. Ik vermoed een onbalans in de wielen. Laat ze binnenkort even opnieuw balanceren.

En volgend jaar? Mijn echtgenote wil graag naar zuid Italië met de 993. Geen idee waarom, maar dat lijkt me voor mijn gemoedsrust geen prettig idee. Als je steeds met je billen samengeknepen je auto ergens parkeert, dan lijkt me dat niet fijn. Of denk ik te ver door??

Het alternatief is Corsica en eventueel nog door naar Sardinië, om vervolgens weer in zuid Frankrijk te eindigen. Lijkt me ook niet slecht.
Straks eerst eens even de auto wassen en van binnen uitmesten.
Daarna beginnen aan de 924. Maar daar maak ik wel een apart onderwerp over.


15 okt 2021 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Zuid Italië is fantastisch, al vaak op vakantie geweest (met gezin in camper geen Porsche).
Abruzzo/Puglia/Calabrië/Basilicata/Sicilië, allemaal mooi en je komt er niet veel/veel minder toeristen tegen.
Heb me er nooit onveilig gevoeld en denk dat het met de criminaliteit erg meevalt.
Als je hotels doet gewoon zoeken naar hotels met parkeergarage.
Wij zaten ook regelmatig in kleine agriturismo's, dan is je auto zeker safe.
Wij gingen meestal met de auto in etappes helemaal naar het zuiden en dan vanaf Palermo terug naar Genua op de boot. Ook andersom gedaan. echt een aanrader.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 okt 2021 12:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Kroatië tour 2021
Het is denk ik ook meer gevoelsmatig. Misschien moet ik me eroverheen zetten en het toch maar doen. Het is net als Frankrijk wel een fantastisch land om te rijden, alhoewel de wegen in frankrijk wel beter zijn is mijn ervaring.


17 okt 2021 9:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.