Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:47



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Duitse verkeerboetes fors omhoog maar blijven een lachertje 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Duitse verkeerboetes fors omhoog maar blijven een lacher
Dial_888 schreef:
geen schaamranden en bij ontmoetingen met veel bravoure hun 'tijden' staan te verkondigden.


:lol: Lijkt Scuderia Cazzo Vecchio wel. Rondetijden zijn idd wel een dingetje in ons cluppie en toevallig heb ik de kortste :mrgreen:

Maar ieder zn ding uiteraard :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 okt 2021 21:26
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Duitse verkeerboetes fors omhoog maar blijven een lacher
NordRack2 schreef:
Mijn laatste boete in Pruissen kreeg ik toen ik bij een T-splitsing kwam met een stopbord, alwaar ik stapvoets de kruising "nam" en 50 m verderop staande werd gehouden door twee agenten.
Ik betaalde ter plekke €10 und damit war die Sache geritzt!

Nederlandse boetes zijn geen boetes maar geld binnenharken. Een boete moet opvoeden, niet straffen.

Vind je dan dat 10 euro helpt om af te raden om te snel te rijden?
Het lijkt mij eerder geld binnenharken voor zo'n lage boetes want het is niet echt een afradend effect.


27 okt 2021 23:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Duitse verkeerboetes fors omhoog maar blijven een lacher
NordRack2 schreef:
Mijn laatste boete in Pruissen kreeg ik toen ik bij een T-splitsing kwam met een stopbord, alwaar ik stapvoets de kruising "nam" en 50 m verderop staande werd gehouden door twee agenten.
Ik betaalde ter plekke €10 und damit war die Sache geritzt!

Nederlandse boetes zijn geen boetes maar geld binnenharken. Een boete moet opvoeden, niet straffen.


Enkele jaren geleden hetzelfde meegemaakt maar dan in Frankrijk. Vanuit Parijs kwam geen verkeer en vanuit de richting Barcelona kwam ook niks. Dus ook heel langzaam doorgerold bij het stopbord. Helaas stonden er 150 meter verderop twee Louis de Funès'sen verkleed als gendarmes achter en onder een paar bomen verscholen in de schaduw. In de tijd dat de bon van €90 werd uitgeschreven, zag ik in mijn spiegel meerdere auto's (met Frans kenteken) hetzelfde doen terwijl de niet schrijvende Funès stond toe te kijken. Geen enkele reactie. Na het overhandigen van de €90 maakte ik een opmerking over alleen buitenlanders opschrijven.... Franse gendarmes kunnen heel boos worden :D . Maar bij elke stopkruising in Frankrijk sta ik echt stil. Voor de gendarmes. Bij mij heeft het wel geholpen, watje dat ik ben :D


28 okt 2021 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Duitse verkeerboetes fors omhoog maar blijven een lacher
Ik had het ook niet helemaal scherp origineel dat zo'n bord betekent dat je echt stil moet gaan staan voordat je de kruising op rijdt.
Maar ik heb het inderdaad als soort slapstick geleerd op een compleet overzichtelijke kruising zonder verkeer op toendertijd Fidels Cuba van een voor ons onverstaanbare Spaans sprekende gebarende Cubaanse Motor agent (waar kwam die ineens vandaan?), misschien wel de enige van het hele eiland, die zo uit een speelfilm leek te komen, hij deed ook al die gebaartjes met achter je stoppen, helm op de motor leggen, heel gewichtig rustig aan komen lopen met een dikke snor en grote donkere zonnebril, in vol leder gekleed, heel bijzonder allemaal, duurde zeker een kwartier dat gesprek STOP is STOP, ofwel STOP STOP, nu nog elke keer als ik zo'n bord zie denk ik STOP STOP dan denk ik terug aan die man, ik zeg hardop STOP is STOP STOP met een grote glimlach en dan stop ik even. hahahahahaha

Heb toen geen boete gehad trouwens alleen een waarschuwing dus ... Maar toch dus ook heel leerzaam en opvolgend sommige dingen, waarbij een waarschuwing voldoende is voor het gedrag levenslang daarna. :drive:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


28 okt 2021 10:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.