Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 2:16



Antwoord op onderwerp  [ 954 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 39  Volgende
Formule 1, Seizoen 2022 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Eigen reglementen zo ingewikkeld maken dat ze ze zelf niet meer snappen of kunnen toepassen…

Maar goed, verdiende wereldkampioen, was het niet vandaag dan toch over een paar weken!
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


09 okt 2022 10:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Los daarvan, hij rijdt in een dik half uur wel iedereen het snot voor de ogen zeg. Meedogenloos.


09 okt 2022 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Zo hij is binnen, hij had nog een extra pit kunnen doen, klasse apart!


09 okt 2022 10:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Erg goed door Max gereden, ook door Perez. Terechte wereldkampioen hoewel ik de manier waarop wel een beetje anticlimax vond.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


09 okt 2022 10:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Max heeft een abonnement op bizarre wereldtitels


09 okt 2022 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Nou deze is vrij overtuigend.
Klasse apart weer vandaag. Begon al in ronde een, buitenom bij Leclerc. Waanzinnig.


09 okt 2022 14:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Voorsprong Max was wel mede te danken aan Perez, die Leclerc in de verdediging dwong.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 okt 2022 15:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
@Enguess, dat was wel de move van de dag. 8)


09 okt 2022 16:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
De eerste rondes was die spray wel dermate dicht dat je als rijder op kop als enige lekker door kon trappen. Hielp ook wel.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 okt 2022 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Ik bedoel meer de uitremactie op LeClerc in de 1ste bocht en het buitenom inhalen, bizar goed. 8)


09 okt 2022 18:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Ik doelde op het snot voor de ogen in een half uur van Giulia. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 okt 2022 19:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Dat kan natuurlijk ook..... :mrgreen:


09 okt 2022 20:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Mooie titel voor Max! En dan ook gewoon zeggen dat je dit seizoen wilt doorgaan met wedstrijden winnen…wat een Koning! Ook zijn dominantie vandaag was weer next level. Ik vraag me af of we met z’n allen wel echt beseffen hoe goed Max is…past nu al in het rijtje “grootsten aller tijden”!

Heb erg genoten van Ocon vandaag. Hoe hij Hamilton steeds opving vond ik echt heel knap!

En ongelofelijk dat LeClerc het in de laatste bocht wéér voor zichzelf verprutst. Pérez had allang bewezen dat hij er op eigen kracht niet langs kon komen, dus hij had die bocht best met minder risico kunnen nemen.
_________________________________________
Wim


09 okt 2022 21:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Nou nou nou, ‘grootsten aller tijden’ vind ik persoonlijk veel te veel en veel te snel. Vorig jaar met de nodige mazzel wereldkampioen. Dit jaar met verreweg de beste auto erg goed gereden. Denk dat hij (één van) de beste coureur(s) in het huidige veld is. Er zijn heel veel mensen die Hamilton de GOAT vinden. Want 7x wereldkampioen. Maar ook in de allerbeste auto. Als je vandaag deze GOAT rondenlang tevergeefs zag proberen om Ocon in te halen vraag ik me daadwerkelijk af ‘hoe groot’ Sir Lewis daadwerkelijk is. Vooraan in de beste auto is hij goed. Maar hoe goed precies … :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 okt 2022 21:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Nou verreweg de beste auto valt wel mee, perez kon lec er niet mee inhalen. Max was er allang langs geweest. Ham heeft wel altijd de beste auto gehad.
Ik ben geen fan van ham als persoon maar wel als rijder. Is ook gewoon erg goed. Met drs had hij ocon zo tepakken gehad.


09 okt 2022 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
horn schreef:
Nou nou nou, ‘grootsten aller tijden’ vind ik persoonlijk veel te veel en veel te snel. Vorig jaar met de nodige mazzel wereldkampioen. Dit jaar met verreweg de beste auto erg goed gereden. Denk dat hij (één van) de beste coureur(s) in het huidige veld is. Er zijn heel veel mensen die Hamilton de GOAT vinden. Want 7x wereldkampioen. Maar ook in de allerbeste auto. Als je vandaag deze GOAT rondenlang tevergeefs zag proberen om Ocon in te halen vraag ik me daadwerkelijk af ‘hoe groot’ Sir Lewis daadwerkelijk is. Vooraan in de beste auto is hij goed. Maar hoe goed precies … :scratch:

Uiteraard ben ik het niet met je eens. Vorig seizoen werd niet in 1 race beslist, maar in een race of 20. Soms heb je geluk en soms pech. En dan nog, onder onmenselijke druk voor zo’n jonge vent pakt ‘ie z’n kans in de laatste ronde. Dat over vorig jaar.

Ik zeg niet dat Max de beste is, maar hij hoort zeker bij de grootste namen in de F1. Dat heeft ‘ie dit jaar - en ook weer in deze race- laten zien. Ik denk overigens dat het onmogelijk is te bepalen wie de beste F1 rijder ooit is, net zoals bij voetbal, wielrennen etc.

Kijk je van vanaf Max’ debuutjaar, dan zijn de momenten waarop hij heeft laten zien hoe goed ‘ie is niet te tellen. YouTube staat er vol mee.
_________________________________________
Wim


09 okt 2022 23:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
En Hamilton? Het kan toeval zijn, maar vaak zitten de beste coureurs in de beste auto. ;-)Hij hoort zeker in hetzelfde rijtje waar ik het eerder over had. Kijk naar de resultaten.

Ocon heeft knap gereden. Heel goed gebruik gemaakt van zijn hogere topsnelheid en Hamilton steeds mooi opgevangen in de high downforce gedeeltes.
_________________________________________
Wim


09 okt 2022 23:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
anton964 schreef:
Nou verreweg de beste auto valt wel mee, perez kon lec er niet mee inhalen.

Tja, LH won tenminste 5 van zijn 7 kampioenschappen omdat hij verreweg de beste auto had. Waar Bottas ook nooit mee kon wat HAM ermee kon. En Rosberg ook maar één jaar. Daarom is/was voor mij Hamilton een betere coureur dan oa die twee. Max is ook een veel betere coureur dan Checo. Maar om hem nu al ‘één van de grootsten ooit’ te noemen gaat mij gewoon te ver. Goede kans dat ik dat over 7 jaar wél vind, maar nu niet. Bijzonder talentvol wel.

En mbt DRS: is ook alleen maar leuk omdat er zoveel circuits zijn waar je niet of nauwelijks in kan halen. Zonder DRS zou er geen hol aan zijn. Maar ik zou liever circuits zien waar je zonder DRS kunt laten zien dat je beter bent.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 okt 2022 1:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Tja, wereldkampioenschappen tellen om te zien of een coureur wel of niet bij “de besten” behoort is natuurlijk niet zo moeilijk. Op die manier kan je nog wel een tijdje volhouden dat Lewis beter is dan Max. Lekker makkelijk.
Maar zo werkt het natuurlijk niet. Van Max kon je in zijn kartjaren al zien dat hij een hele grote ging worden. Toen hij in de F1 kwam en sommigen, onder wie ook ik, verwachtten dat hij succesvol zou worden werd - ook hier op het forum - fans verweten een “oranje bril” op te hebben. Terwijl het potentieel gewoon overduidelijk was, ook al waren er nog geen overwinningen, poles of WDC’s.
De geschiedenis is vol van talenten die nooit WDC werden, maar die - in de ogen van velen - wel degelijk bij de allergrootsten horen. Gilles Villeneuve is een goed voorbeeld. Andersom gebeurt ook: pappa Keke Rosberg was weliswaar spectaculair, maar niet van het niveau Lauda of Prost. Toch werd hij WDC, door constant te presteren en een beetje geluk te hebben.
Met andere woorden: WDC’s tellen kunnen we allemaal maar dat vertelt nooit het hele verhaal. Max hoort nu al tot de topgroep coureurs aller tijden (hoe weinig zinvol die lijstjes idd ook zijn, Wimpie). Ik hoop dat hij nog veel WDC’s wint zodat hij ook op Facebook erkend wordt voor zijn buitengewone talent.


10 okt 2022 6:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Targa Floriaan schreef:
Voorsprong Max was wel mede te danken aan Perez, die Leclerc in de verdediging dwong.

Max was al een seconde per ronde sneller dan Leclerc toen Perez aan de staart van Leclerc verscheen.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


10 okt 2022 9:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
horn schreef:
De eerste rondes was die spray wel dermate dicht dat je als rijder op kop als enige lekker door kon trappen. Hielp ook wel.

Klopt, maar die spray blijft geen 20 seconden hangen. Op een gegeven moment heb je als volger geen last meer van spray, maar toch liep Verstappen met grote stappen (1 sec per ronde) uit op Leclerc.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


10 okt 2022 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Tsja, ik ben ook niet zo van het ophemelen, maar vorig jaar werd ie kampioen toen ie niet de beste auto had, hoe vaak gebeurt dat? En de beste auto maak je met het hele team, dus daar heb jezelf als rijder ook aandeel in. Ik vind het wel heel knap en indrukwekkend allemaal. Ik hoop wel dat de Top ernstig aan elkaar gewaagd blijft de komende jaren, anders wordt het maar een saaie boel toch ...
_________________________________________
'Life is what you make it!'


10 okt 2022 10:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Heren, in de eerste paar rondes, na de her start, was Leclerc sneller dan Max. Max nam bij de start een voorsprong en werd langzaam bij gehaald.
Leclerc heeft ook een hele tijd de snelste ronde op zijn naam gehad.

@Enguess in mijn ogen heb je het goed beschreven.

Mbt Hamilton, hij behoort zeker tot een van de grote rijders. In zijn begin jaren heeft hij zijn team genoten, wat zeker niet de minste waren, allemaal verslagen.
Dat hij nu misschien minder presteert, zou kunnen zijn, maar zal ook aan zijn wagen liggen. Russel kwam gisteren ook niet echt vooruit en werd achtste voor Latifi.
_________________________________________
Mvg,

René


10 okt 2022 10:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Hamilton is gewoon een begenadigd goede en toegewijde coureur. Niks dan lof voor hem. Met zijn talent en doorzettingsvermogen heeft hij 7 jaar lang een compleet team naar zich weten te zetten waardoor hij de beste auto had, ook t.o.v.zijn teamgenoten. In de basis zijn de auto's hetzelfde (maar wel met de nr 1 coureur als leidraad) maar het verschil zit hem in hoe je als coureur de vertaalslag kan maken in de microafstelling die het beste bij je past als coureur. En dat wist (en weet) Hamilton haarfijn te vertalen naar de engineers. Net als Verstappen, Schumacher, Alsonso...

Het feit dat Hamilton gisteren niet voorbij Ocon kwam is te wijten aan het echt goede rijden van Ocon en de Alpines die hard lopen op de langere stukken maar ook doordat Hamilton's vleugel zo'n beetje rechtop stond waarbij hij gewoon tegen zijn rev limiter aanliep. Snelheid was gewoon op.


10 okt 2022 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
De stap van de vries, wat vinden we daar van.
Die had denk ik toch wel een beter stoeltje kunnen krijgen. Of zou het een opstapje zijn naar redbull?


10 okt 2022 12:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 954 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 39  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.