Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:47



Antwoord op onderwerp  [ 954 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 39  Volgende
Formule 1, Seizoen 2022 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Ja idd en VW is de baas.


10 jan 2022 18:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Cazzo Super Veloce schreef:
Belgie is een apenland met 25 regeringen, daar gaat echt alles fout.


Het is België :wink: enne hoeveel nieuwe ministers en staatssecretarissen heeft jullie nieuwe regering eigenlijk? :D
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


10 jan 2022 20:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Vast minder dan de Vlaamse, Waalse, Federale en wie weet wat nog meer voor regeringen in Belgiëëë :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


10 jan 2022 21:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
alvin01 schreef:
Ja idd en VW is de baas.

Nee dus, Porsche SE (van de fam Porsche en Piëch) zijn als grootste aandeelhouder van VAG de "baas".
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


10 jan 2022 23:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Wat betekent die SE eigenlijk?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


10 jan 2022 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Is een rechtsvorm net zoals B.V. of N.V. Het is Latijns en staat voor Societas Europaea wat een Europese vennootschap is.


10 jan 2022 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Citaat:
Een Europese vennootschap of SE (Societas Europea in het Latijn) is een soort naamloze vennootschap waarmee u kunt zakendoen in verschillende Europese landen op basis van dezelfde regels.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


11 jan 2022 7:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Riep Hamilton niet de hele tijd in 2021 "Voor mij is de druk niet zo hoog als voor Max"?
Waarom dan dit: https://racingnews365.nl/hamilton-stelt ... verstappen
Nogmaals ik begrijp dat hij teleurgesteld is, maar hiervan je verloop laten afhangen!!!
_________________________________________
Mvg,

René


11 jan 2022 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
M.a.w., alleen als het onderzoek 'uitwijst' dat hij onterecht heeft verloren, dan komt hij weer rijden? :scratch: :popcorn:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


11 jan 2022 10:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Als hij van mening is dat de FIA eens goed bij zichzelf te rade moet gaan in het algemeen, dan ben ik het hartgrondig met hem eens. Minder complexiteit in regelgeving en meer consistentie in handhaving en strafmaat is hard nodig om de sport eerlijk en interessant te houden.

Als het uitsluitend gaat om de laatste beslissing in de laatste race, dan vind ik het een ander verhaal.

Maar je kan veel van Princess Lewis zeggen: een sportman is het (vind ik) wel. Tegenslag en pech horen erbij en dat weet hij ook. Daarom kan ik maar moeilijk geloven dat hij de handdoek in de ring gooit alleen maar op basis van die laatste rondjes van het WK….

We wachten in spanning af.


11 jan 2022 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Volgens mij zijn Lewis en MB ook niet het hele seizoen netjes en sportief bezig geweest.
In mijn ogen is dit wat nu gebeurt een grote wanvertoning welke een 7 voudig F1 kamioen onwaardig is!

Als rijder hoop ik dat hij blijft racen, maar als persoonlijkheid zie ik hem graag vertrekken.
Ook al dat gedram over racisme komt me behoorlijk de strot uit, dat hoort niet in de sport thuis.
_________________________________________
vroem vroem.......


11 jan 2022 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Goofy1 schreef:
In mijn ogen is dit wat nu gebeurt een grote wanvertoning welke een 7 voudig F1 kamioen onwaardig is!


Niet mee eens. Of je nu voor Max of Lewis bent/was, er moet toch gewoon eenduidig beleid zijn van de FIA, en heldere overzichtelijke regels.
De laatste rondes in Abu Dhabi (en al veel andere momenten eerder in het seizoen) waren gewoon niet goed qua raceleiding.
Ik vind het goed dat er de komende 2 maanden druk wordt opgevoerd bij FIA om te zorgen dat het vanaf de start van 2022 weer gewoon om racen gaat.
En als 7x kampioen heb je de macht en wat mij betreft ook de verplichting om hier je hard voor te maken. (zolang het idd geen huilie wordt over een 'bestolen' kampioenschap)

Overigens zie ik in interviews met bijna alle andere coureurs incl. Max dat ze er in de basis hetzelfde over denken, en duidelijk willen over de regels, en dat die regels vervolgens ook gewoon altijd zwart-wit worden nageleefd.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


11 jan 2022 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Probleem is dat (net als in andere sporten) de regels niet altijd zwart of wit zijn. Bovendien moet een wedstrijdleiding ook vaak onder grote tijdsdruk een beslissing nemen.

Het is voor ons als kijkers bijzonder makkelijk om achteraf vanuit de luie stoel te zeggen “dat hadden ze anders moeten doen”.

In beton gegoten regels die geen omissies hebben, zijn er niet te maken, zo simpel is het.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


11 jan 2022 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
outletvalve schreef:
Bovendien moet een wedstrijdleiding ook vaak onder grote tijdsdruk een beslissing nemen.


Helemaal mee eens, en dan staat er ook nog Koning Toto in je oor te tetteren, dus blijft er nog minder tijd over om na te denken.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


11 jan 2022 11:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Er zijn natuurlijk ook wel besluiten genomen, waarbij je je vraagtekens kan zetten, welke niet onder tijdsdruk genomen zijn.

En laten we niet vergeten dat Max een groot gedeelte schuld is aan dit.
Hij rijdt op de max en soms erover. Waarschijnlijk zijn de meeste rijders veel te netjes geworden en heeft men een tijd lang niet op de manier moeten acteren.
Nu is het er wel en moet men hier goed mee omgaan.

En de grote jongens uit het verleden waren ook niet echt netjes en hebben ook vele straffen ontvangen.
_________________________________________
Mvg,

René


11 jan 2022 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Zeg dat wel.
Prost, Senna, Schumi….


11 jan 2022 13:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Hunt...die sloeg tenminste nog een marshall op zijn kanis. :mrgreen:


11 jan 2022 13:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Oh ja!
En Piquet sloeg Salazar op zijn muil


11 jan 2022 13:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Max had na Silverstone ook kunnen zeggen dat t voor hem zo niet meer hoefde en dat hij duidelijkheid wilde van de Fia over welke straf in welke situatie passend is. Maar hij heeft zich gewoon vermand en is doorgegaan.
Laat Lewis lekker in zijn sop gaarkoken, samen met Mercedes.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


11 jan 2022 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
+1. :popcorn:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


11 jan 2022 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Targa Floriaan schreef:
Max had na Silverstone ook kunnen zeggen dat t voor hem zo niet meer hoefde en dat hij duidelijkheid wilde van de Fia over welke straf in welke situatie passend is. Maar hij heeft zich gewoon vermand en is doorgegaan.
Laat Lewis lekker in zijn sop gaarkoken, samen met Mercedes.


Dit is wat ik bedoel....

Uiteraard zal de FIA wel eenduidiger moeten zijn, maar om nou zoals LH te gaan lopen huilen over hoe slecht het is vind ik nogal hypocriet daar hij zelf ook niet het liefste jongetje uit de klas was.
_________________________________________
vroem vroem.......


11 jan 2022 15:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Niet te vergeten dat Mercedes/Princes Lewis de afgelopen jaren de kampioenschappen heeft weten te winnen door in een sterkere wagen te rijden en niet door overtreffende rijprestaties. Ferrari is dichtbij geweest en is betrapt op valsspelen, nu Honda dichterbij is gekomen is er eigenlijk pas strijd in de top. Dit grotendeels door het bijzondere talent van Max, die meer uit de RB wist te halen dan Ricciardo, Gasly, Albon of Checo. De grootste concurrent van Lewis in de afgelopen jaren was Bottas en dat is nou niet iemand die heel erg uitblinkt.

Nu het harder werken is voor Lewis vind ik het heel zwak als je je dan zo laat kennen door je deelname af te laten hangen van zaken die gewoon reglementair zijn. Masi mocht als wedstrijdleider van de geschreven regels afwijken, en hij mocht besluiten de laatste ronde nog een race-ronde laten zijn tussen de 2 rivalen. Mercedes heeft de, naar achteraf bleek foute keuze gemaakt om geen banden te wisselen vanwege rijderspositie. Als Mercedes een bandenwissel had gedaan net als RB, had Max niet kunnen winnen. Erg onsportief om dan op deze eigen keuze de schuld bij de wedstrijdleiding te leggen. Ik denk niet dat het wenselijk is om de 334 pagina's aan regeltjes nog verder uit te breiden.

Dit is een smet op de mooie sport. Doei Lewis... ga lekker modeshows lopen...!


(ik ga 't Mercedeslogo op m'n busje afplakken... :pale: )


11 jan 2022 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Basic schreef:
Mercedes heeft de, naar achteraf bleek foute keuze gemaakt om geen banden te wisselen vanwege rijderspositie. Als Mercedes een bandenwissel had gedaan net als RB, had Max niet kunnen winnen.

Dit is niet waar. Indien ze eerder naar binnen waren gegaan, was Max niet naar binnen gegaan. Want zijn banden waren nog enigszins goed.
Als ze later waren gegaan, had Lewis achter Max gezeten.

In beide gevallen had Lewis dus achter Max gezeten. En met nog 1 ronde te gaan weet ik niet of Lewis Max had kunnen inhalen.
Misschien wel, waarschijnlijk niet.
_________________________________________
Mvg,

René


11 jan 2022 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
MY00 schreef:
Er zijn natuurlijk ook wel besluiten genomen, waarbij je je vraagtekens kan zetten, welke niet onder tijdsdruk genomen zijn.

En laten we niet vergeten dat Max een groot gedeelte schuld is aan dit.
Hij rijdt op de max en soms erover. Waarschijnlijk zijn de meeste rijders veel te netjes geworden en heeft men een tijd lang niet op de manier moeten acteren.
Nu is het er wel en moet men hier goed mee omgaan.

En de grote jongens uit het verleden waren ook niet echt netjes en hebben ook vele straffen ontvangen.


Mmm, leest Coulthard hier ook mee: https://www.f1maximaal.nl/max-verstappe ... et-verlegd

Alleen dit stukje is niet helemaal juist "Na de crash in Silverstone kon hij bijvoorbeeld ook gewoon doorrijden."
Oké, hij kon door rijden. Maar als er geen rode vlag was geweest had hij de finish niet gezien.
_________________________________________
Mvg,

René


11 jan 2022 17:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
MY00 schreef:
Basic schreef:
Mercedes heeft de, naar achteraf bleek foute keuze gemaakt om geen banden te wisselen vanwege rijderspositie. Als Mercedes een bandenwissel had gedaan net als RB, had Max niet kunnen winnen.

Dit is niet waar. Indien ze eerder naar binnen waren gegaan, was Max niet naar binnen gegaan. Want zijn banden waren nog enigszins goed.
Als ze later waren gegaan, had Lewis achter Max gezeten.

In beide gevallen had Lewis dus achter Max gezeten. En met nog 1 ronde te gaan weet ik niet of Lewis Max had kunnen inhalen.
Misschien wel, waarschijnlijk niet.

Dat is niet iets waar de wedstrijdleiding rekening mee hoeft te houden.
Zoals Jeffrey Herlings voor de wedstrijd zei: "Je kunt beter de jager zijn dan de prooi, want dan kun je anticiperen en jouw strategie aanpassen". Zo ging het ook, Red Bull kon anticiperen op wat Mercedes (niet) deed. Mercedes had ook het initiatief kunnen nemen en Max een lekke band, omdat hij was doorgereden of .....
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


11 jan 2022 20:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 954 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 39  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dunnerudy


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.