Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:40



Antwoord op onderwerp  [ 954 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Formule 1, Seizoen 2022 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Targa Floriaan schreef:
Edit: inmiddels gevonden. Tsja, als ze wel bestraft waren, had de FIA het ook verkeerd gedaan, dan was het weer spijkers op laag water, zout op slakken etc.


Volgens mij niet. Er is een regel dat men op een bepaalde manier zich moet opstellen. Indien dit niet is krijgt men daar een straf voor.
Drie rijders hebben dit verkeerd gedaan tijdens de sprintrace. Tijdens de reguliere race stond iedereen goed.

Men kreeg geen straf omdat men er geen voordeel van had gehad.

Dus als je door rood rijdt en er komen geen ongelukken van is het toegestaan?
_________________________________________
Mvg,

René


14 nov 2022 16:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
giulia schreef:
Verstappen zat er niet volledig naast, verder misselijk dat hij Perez die punten niet gunt.

Eens. Tijdstraf terecht. En dat hij ondanks wat het team Perez toezegde Max hem er niet langs laat zal hem door de F1 wereld niet in dank worden afgenomen. Zal zijn populariteit - meer dan terecht - niet helpen. "Checo is a legend!" My ass, als het hem uitkomt ja. :evil:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 nov 2022 18:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
MY00 schreef:
Was het handig van Max mbt Perez nee. Maar we weten ondertussen wel hoe Max min of meer denkt.

Het voorval met Hamilton. Ik begrijp het niet waarom Max hiervoor een straf kreeg en ook nog eens 2 strafpunten.

Echt niet? Ik weet dat je F1 al lang en 'intensief' volgt. Ben het in de regel ook met je eens. Maar dat je deze niet begrijpt verbaast me. Max haalt aan de binnenkant in, hij is er niet voorbij dus Lewis heeft het recht de ideale lijn te rijden. Stuurt iets naar rechts maar Max maakt een slinger(tje) naar links omdat hij de curb raakt. Niet express, maar hij raakt Lewis. En niet andersom. Toen het gebeurde zei ik iig meteen 'shit, dat wordt een tijdstraf'.

En Max haalde Perez in (had rode, betere, jongere banden dus kon ook niet anders). Team zei tegen Max dat hij moest proberen punten af te pakken van Alonso en indien mogelijk van Leclerc. Logisch en slimme beslissing. Vervolgens werd vanuit het team gezegd dat als dat Max niet zou lukken hij de plaats terug zou geven aan Perez. Max besluit echter oost-indisch doof te zijn en dat verhaal gewoon aan zijn laars te lappen. Hij is al wereldkampioen. 5e of 6e plaats maakt voor hem geen ruk uit, voor Perez des temeer. Ik vind het oprecht een onsportieve asociale actie. De beste man daalt een heel stuk in mijn achting. Als ik Perez was geweest had ik hem na de finish op zijn bek geslagen :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 nov 2022 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
horn schreef:
Als ik Perez was geweest had ik hem na de finish op zijn bek geslagen :wink:
Hèhèhè ... dat zou ik ook gedaan hebben. En die zou niet meteen terug rechtkomen. :wink:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


14 nov 2022 19:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
horn schreef:
Echt niet? Ik weet dat je F1 al lang en 'intensief' volgt. Ben het in de regel ook met je eens. Maar dat je deze niet begrijpt verbaast me. Max haalt aan de binnenkant in, hij is er niet voorbij dus Lewis heeft het recht de ideale lijn te rijden. Stuurt iets naar rechts maar Max maakt een slinger(tje) naar links omdat hij de curb raakt. Niet express, maar hij raakt Lewis. En niet andersom. Toen het gebeurde zei ik iig meteen 'shit, dat wordt een tijdstraf'.

De regel is aangepast idd. Eerst diende men al ruimte te geven als de rijder welke de inhaal actie inzette net voorbij het achterwiel was. Max zat echt behoorlijk naast Hamilton. Hamilton wist dat Max en zat en ging toch zijn ideale lijn rijden terwijl hij wist dat Max er zat. Hij had dit bij geen enkele andere rijder gedaan. Als Engelse journalisten al zeggen dat er zeker geen straf had uitgedeeld had moeten worden aan Max, dan zegt mij dit genoeg. Dat stukje dat hij de ideale lijn mag rijden heb ik nog nooit gehoord of gelezen. De regels zijn aangepast dat klopt, maar het lijkt er nu op dat je alleen nog mag inhalen als je met en DRS 100% zeker weet dat je in kan halen. Is dit niet zo, mag je de rijder welke jouw probeert in te halen van de baan rijden.

horn schreef:
En Max haalde Perez in (had rode, betere, jongere banden dus kon ook niet anders). Team zei tegen Max dat hij moest proberen punten af te pakken van Alonso en indien mogelijk van Leclerc. Logisch en slimme beslissing. Vervolgens werd vanuit het team gezegd dat als dat Max niet zou lukken hij de plaats terug zou geven aan Perez. Max besluit echter oost-indisch doof te zijn en dat verhaal gewoon aan zijn laars te lappen. Hij is al wereldkampioen. 5e of 6e plaats maakt voor hem geen ruk uit, voor Perez des temeer. Ik vind het oprecht een onsportieve asociale actie. De beste man daalt een heel stuk in mijn achting. Als ik Perez was geweest had ik hem na de finish op zijn bek geslagen :wink:


Je zult niet de enige zijn. Ik ben het helemaal met je eens dat hij Sergio zeker voor had moeten laten gaan.
_________________________________________
Mvg,

René


14 nov 2022 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Slechte aktie van Max idd.
Viel me ook op hoezeer hij werd uitgejouwd tijdens de riders parade.
Max was een held sinds zijn inhaal regenrace in Brazilië in 2016, maar daar is nog maar weinig van over.... :|


14 nov 2022 19:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Ik heb wel steeds meer het gevoel dat dat Max geen ruk uitmaakt. Kan ik me bijna niet voorstellen, maar wellicht heeft hij echt schijt aan wat de wereld van hem vindt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 nov 2022 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Klopt. En dat lijkt allemaal heel stoer maar gaat op een gegeven moment tegen je werken. Ik bewonder hem als coureur echt enorm zonder fan te zijn van hem. Als mens valt er nog wel wat te leren vind ik. Gelukkig heeft hij daar nog heel veel tijd voor. Aan de andere kant kom je in de wereld van F1 niet aan de top zonder een absolute egoïstische k l ootz ak te zijn.


14 nov 2022 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Wat ben ik afgeknapt op max :bang:
Ongelofelijk narcistisch mannetje om die punten niet ff aan Peres te gunnen.bah.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


14 nov 2022 20:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
outletvalve schreef:
Ook de inhaalactie op Lewis was dubieus, terechte straf naar mijn mening want de “bocht was voor HAM” omdat die iets voor lag op Max. (Hoezeer ik ook een antifan ben van Lewis, dit keer zat Max fout)

Niet mee eens. Als je op deze manier redeneert, dan kunnen we wel stoppen met het maken van inhaalacties over meerdere bochten. Als coureur ben je verplicht elkaar de ruimte te geven en je kunt duidelijk zien dat Hamilton Verstappen afknijpt. Naast dat het ook slecht voor Hamilton had kunnen aflopen had hij er waarschijnlijk gewoon voor kunnen blijven als hij Verstappen de ruimte had gegeven.

Overigens had ik er net zo over gedacht als Hamilton zo’n actie als Verstappen had gemaakt.
_________________________________________
Wim


14 nov 2022 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Ook niet mee eens. Horn schrijft dat Max er niet voorbij was. Toen hij aan de binnenkant zat in de bocht naar rechts. Maar het is een links rechts combinatie. Waarbij Max eerst aan de buitenkant bij de bocht naar links wel degelijk Lewis voorbij was. De bocht naar rechts zit er vervolgens direct aan vast en daar kon Lewis iets meer snelheid meenemen en zat Max er idd weer iets achter maar nog wel naast. Op dat moment had Max ook niet zo heel veel opties meer. Hij zat daar al. Vervolgens geven ze allebei elkaar geen mm ruimte. Ik vond het nog niet zo’n uitgemaakte zaak dat alleen Max schuld had. Of eigenlijk beter gezegd, dat Lewis hier geen schuld aan had. Het verhaal tussen Norris en Leclerc was veel duidelijker dat Norris hem niet kon houden aan de binnenkant en daardoor naar buiten gleed en de Ferrari raakte.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 nov 2022 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Wat jammer eigenlijk dat we met de regels in de hand denken recht te hebben hierop en daarop…het gaat er toch om een race te winnen en daarvoor al het mogelijke te doen? Dat mag best hard tegen hard, maar altijd met respect. Dus niet zomaar de deur dichtgooien, je tegenstander van de baan afrossen of stukken circuit af te snijden omdat het je anders niet lukt…
_________________________________________
Wim


14 nov 2022 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
De reactie van Max zullen velen lang bijblijven. Of hij gelijk heeft of niet doet hier niets ter zake. Jammer! Had best anders gekund.


14 nov 2022 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Vind het niet een kwestie van gelijk hebben of krijgen. Blijkbaar vond hij zelf dat hij een reden had dit te doen. We weten een beetje in welke richting dat gaat maar alle details hebben we ook niet. Het is aan de andere kant ook wel typisch zijn karakter en Redbull had het ook handiger kunnen aanpakken want ze wisten van te voren heel goed dat hij het niet zou doen. Vervolgens vragen ze het hem toch. En daarna vragen ze hem over de boordradio ook nog uitleg als hij het niet doet. Je kunt veel van Max zeggen en vinden en ook wel of niet met hem eens zijn maar vind hem wel altijd duidelijk. Als Redbull wist dat hij er blijkbaar zo in zat, terecht of niet, waarom hem dan toch voor het blok zetten. Regel of bespreek het dan van te voren. Dat dit ongunstig voor hem uitpakt is wel duidelijk.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


15 nov 2022 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Akkoord. Ik zal het anders zeggen; of Max een reden heeft om zo te reageren weten we niet. Het mag dan nog typisch zijn karakter zijn, hij zou moeten beseffen dat hij niet alles naar de buitenwereld kan of mag verkondigen. Hij had misschien beter geen repliek op de vraag gegeven, en het intern Redbull gehouden. Mijns inziens moet ie daar nog wat ‘maturiteit’ opdoen.


15 nov 2022 7:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Verstappen 0,7 seconden sneller dan Perez in de tweede vrije training, lust er iemand nog peultjes?
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


18 nov 2022 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Sorry, niet te vergelijken. Misschien is de opdracht aan Perez een andere dan aan Verstappen.
_________________________________________
Wim


19 nov 2022 1:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Dat kan idd zeker een rede ervoor zijn.
Maar dat Liam Lawsen maar 0,234 seconden langzamer was tijdens VT1 :shock:

En ook daar kan een andere opdracht de rede van zijn. Maar ik vond het verschil wel erg klein.
_________________________________________
Mvg,

René


19 nov 2022 9:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Ach, het is natuurlijk z’n vader: Opvallende teksten vader Pérez: ’Verstappen voelt hete adem in zijn nek’
_________________________________________
Wim


20 nov 2022 1:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Checo’s vader vs Max’ moeder. The gloves are off :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 nov 2022 10:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Nou was F1 altijd wel een vat vol intriges en venijn, maar het lijkt nu wel erger dan ooit :shock:

Kunnen we gewoon weer gas geven en racen graag.


20 nov 2022 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Ik denk dat het tussen rijders en teams altijd wel haat en nijd is geweest.
Maar het publiek was nooit zo. Was altijd erg gezellig en gemoedelijk.

Verder heeft de vader van Checo natuurlijk nu uitspraken gedaan welke nergens opslaan.
Ook maakt hij blijkbaar gebruik van de bekendheid van zijn zoon voor zijn politieke carrière.

Ach ja, het gaat mij om wat er op de baan gebeurt en dat is best aardig.
_________________________________________
Mvg,

René


20 nov 2022 11:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
MY00 schreef:
Ik denk dat het tussen rijders en teams altijd wel haat en nijd is geweest.
Maar het publiek was nooit zo. Was altijd erg gezellig en gemoedelijk.

Ik denk dat social media een hele grote rol speelt. In combinatie met alle media die ‘iets te melden moeten hebben’.

Helaas.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 nov 2022 11:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
15! Overwinningen, het is en blijft ZEER bijzonder.
Wat een seizoen, Verstappen (wel wederom weer uitgejouwd :evil: ) een held op wielen. 8) :drive:


20 nov 2022 17:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Nou geloof niet dat max er mee zit hoor,
Max is een klasse apart en zal nog veel gaan winnen


20 nov 2022 17:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 954 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ATanis, dunnerudy, Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.