Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 12:16



Antwoord op onderwerp  [ 954 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 39  Volgende
Formule 1, Seizoen 2022 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Dat is zéker verrassend! Dus volgend jaar Ocon en Piastri bij Alpine…
_________________________________________
Wim


01 aug 2022 10:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Welkom Oscar Piastri :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 aug 2022 6:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Ik heb toch een flink :popcorn: gevoel erbij https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/886 ... opleveren/
_________________________________________
Mvg,

René


02 aug 2022 15:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
F1 moet niet de reglementen aanpassen (of het moet zijn dat teams worden verplicht porpoising te voorkomen), Mercedes moet de auto aanpassen. :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


02 aug 2022 15:56
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Wat een huilbak die Toto, ik was vroeger echt fan van hem, maar hij kan gewoon niet tegen zijn verlies en dan verloor ik alle respect.

Volgens mij is de huidige afspraak over de maximale verticale beweging en de manier van meten reeds gemaakt, toch? Dat zou ruim voldoende maatregel moeten zijn om porpoising tegen te gaan, i.e. als je teveel hopt, moet je de rijhoogte aanpassen, maar dat gaan ten kosten van snelheid en dat komt Toto en MB niet uit. Hij wil perse dat Ferrari en RedBull hun flexibile vloeren aanpassen waardoor zij ook meer gaan hoppen en dan zijn ze allemaal even langzaam :bang:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


02 aug 2022 17:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Het is in ieder geval duidelijk dat Hamilton al een flinke hersenbeschadiging heeft opgelopen. Heb je geen rapport voor nodig :mrgreen:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


02 aug 2022 17:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Gebaseerd op wat dan? Graancirkels x 144 of zo?


02 aug 2022 20:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Hmmm, Piastri ontkent dat hij een contract heeft getekend :roll: :oops:

Citaat:
@OscarPiastri
I understand that, without my agreement, Alpine F1 have put out a press release late this afternoon that I am driving for them next year. This is wrong and I have not signed a contract with Alpine for 2023. I will not be driving for Alpine next year.


https://twitter.com/OscarPiastri/status/1554527452231262210
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 aug 2022 20:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Ja, wat een raar verhaal zeg! Volgens de roddelkanalen zou hij bij McLaren hebben getekend. Ausie in - Aussie out!
_________________________________________
Wim


02 aug 2022 22:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
giulia schreef:
Gebaseerd op wat dan? Graancirkels x 144 of zo?

:mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 aug 2022 0:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Even een vraag van algemene F1-aard, en ja het leidt wellicht tot een semantische discussie, maar goed.

We zien op dit moment dat Ferrari met name in de 'strategie' steken laten vallen. En alles wat je hier over leest, hoort en ziet is 'strategie hier... strategie daar'.

Maar... Een strategie (=plan) bepaalt het langetermijndoel, tactiek (=geheel van acties) is voor de kortere termijn om sturing te geven aan de operatie en zo de strategie te verwezenlijken. Althans, zo gebruikt men de termen in het bedrijfsleven.

Dus dat is meteen mijn semantische vraag. Zoals ik het begrijp bedenkt een team meerdere strategieën voor een race, maar tijdens de race moet je flexibel zijn, en je aanpassen aan de veranderende omstandigheden. Dan heb je het dus over tactiek en niet over strategie. Toch?

Nogmaals, het is semantisch, maar ik vroeg het me af.
Afbeelding
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


03 aug 2022 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Wil je een strategisch, of een tactisch antwoord? :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


03 aug 2022 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Strategie BETEKENIS & DEFINITIE
Een strategie is een plan waarmee doelstellingen kunnen worden gerealiseerd.

Een strategie is meestal bedoeld voor de lange termijn. Om doelstellingen te bereiken zal er een keuze moeten worden gemaakt uit mogelijke wegen en middelen. Het gaat er om dat de doelstellingen worden gerealiseerd door middel van de strategie. Zo kan een bedrijf een strategie bedenken om meer winst te behalen door bijvoorbeeld meer producten te verkopen tegen een lagere prijs. Om de doelstelling te behalen wordt dan gebruik gemaakt van een strategische planning. Ook in de krijgskunde wordt vaak gebruik gemaakt van een strategie. In dat geval heeft de strategie te maken met de wijze waarop een oorlog gevoerd dient te worden.


Bron: https://www.ensie.nl/redactie-ensie/strategie

Ik denk dat er in de Formule 1 vaak gesproken wordt over de "pitstopstrategie" waar bedoelt wordt de keuze(s) voor het type band dat gebruikt gaat worden bij de start en op welk moment (verplicht) te wisselen naar een ander type band. Misschien een niet helemaal correct gebruik van het woord, maar het is volgens mij letterlijk vertaalt uit het engelse jargon dat gebruikt wordt in de F1.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


03 aug 2022 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Polydeukes heeft natuurlijk gewoon gelijk, het heeft met strategie weinig van doen. Het is taktiek.

Maar ja: het woord strategie wordt tegenwoordig voor alles gebruikt, sommige mensen hebben het al over een “strategische stop” als ze gewoon moeten gaan zeiken.

Maar ja: dit is geen taalforum.nl en dat is maar goed ook….


03 aug 2022 17:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Volgens mij was het Verstappen die als laatste zei tijdens de opwarm ronde die Witte banden gaan we niet doen terwijl dat aanvankelijk wel het plan was. Max merkte al in die ronde dat zelfs op de rode banden er nauwelijks temperatuur in kwam, wellicht gesteund door die dame Schmidts, al met al mooi team werk, maar ik denk dat Verstappen zelf de lead had en dat mag... 8)


03 aug 2022 18:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Probeer “pitstoptaktiek” eens 1” keer achter elkaar uit te spreken…
_________________________________________
Wim


03 aug 2022 21:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Ik heb nu al spijt van mijn vraag... Hahaha...

Laten we terugkeren naar échte F1...
Wat een soap rondom die Piastri. Ik weet niet wie zijn persadviseur is, maar op Twitter reageren met een stellige "ik ga niet voor Alpine rijden in 2022" lijkt met gewoon niet verstandig. Waarom laat hij Alpine zelf niet een persbericht uitsturen met een correctie? Dit is gewoon niet slim. Maar goed, ik ben van een generatie die niet iedere scheet die dwarszit direct op Twitter, Facegram of TikTokTime mikt.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


04 aug 2022 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Polydeukes schreef:
(...) maar op Twitter reageren met een stellige "ik ga niet voor Alpine rijden in 2022" lijkt met gewoon niet verstandig. (...)


Mee eens, maar ik denk dan ook dat iemand die perse een stoeltje in de F1 wil dit alleen doet als ie al getekend heeft.
Zelfs als ie denkt een deal te hebben met McLaren maar nog geen handtekening heeft gezet, dan doe je niet zo'n definitieve uitspraak.

Ik denk dat de optie op Piasti verliep en hij inmiddels al bij Mclaren heeft getekent, maar dat McLaren nog aan het shoppen zijn voor (een ander stoeltje voor) Ricciardo.
(of erop hopen dat die zelf ophoepelt.)
Ricciardo heeft nl nog tot eind volgend jaar een kontrakt en dat gaat McLaren dus flink geld kosten.
Al met al een behoorlijk gerommel. Dit kon nog wel eens door de rechtbank(en) bepaald gaan worden.
:popcorn: :popcorn:


05 aug 2022 7:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Citaat:
Maar goed, ik ben van een generatie die niet iedere scheet die dwarszit direct op Twitter, Facegram of TikTokTime mikt.

Ze zijn tegenwoordig de weg een beetje kwijt


05 aug 2022 8:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Tja, of jullie worden langzaam fossielen…
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 aug 2022 9:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Als dit allemaal waar is, dan wordt het een vreemde 2e helft van het seizoen: https://www.youtube.com/watch?v=MJsnWk6d1qI
_________________________________________
Wim


05 aug 2022 13:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Piastri dus naar Mclaren. :!:

Citaat:
Alpine kondigde dinsdag aan dat juniorcoureur Oscar Piastri per 2023 voor de hoofdmacht uitkomt. Niet veel later echter ontkende de Australiër dit in alle toonaarden. Het was overduidelijk dat Piastri ergens anders ook aan de slag kon, waarbij de naam van McLaren nadrukkelijk rond zong.

Maar hoe zat de vork werkelijk in de steel? RacingNews365 heeft van hooggeplaatste bronnen in Australië begrepen dat Oscar Piastri daadwerkelijk een contract heeft getekend met McLaren om in 2023 de tegenvallende Daniel Ricciardo te vervangen.

Dit contract is naar FIA's contract recognition board gestuurd, daar waar alle F1-contracten worden gecontroleerd op geldigheid. Dit orgaan heeft het contract van Piastri met McLaren geldig verklaard. Alpine ondertussen claimt ten onrechte recht te hebben op de diensten van de Australiër.

Immers, RacingNews365 heeft begrepen dat Piastri weliswaar een contract met Alpine heeft voor 2022, maar niet voor 2023. In dat contract voor 2022 staat een optie beschreven waarin men het voornemen uitspreekt om met de Australiër in zee te gaan voor wat betreft 2023, maar die optie is nooit gelicht, dat terwijl die optie al binnen dertig dagen na het tekenen van dat contract gelicht had moeten worden.
En Ricciardo dan?

FIA's contract recognition board oordeelde dan ook snel dat dat er geen geldig contract tussen Alpine en Piastri voor 2023 op tafel lag, waardoor McLaren vrij spel had. Het team uit Woking beklonk de deal op de avond van 30 juli, ruim voordat Fernando Alonso werd bevestigd bij Aston Martin.

Alpine kan het besluit van FIA's orgaan bovendien niet aanvechten, want de Formule 1-teams hebben ooit unaniem besloten dat dit het hoogste orgaan is dat over deze contracten kan beslissen. Dit is ook opgenomen in de Formule 1-reglementen.

Betekent dit dan het einde van het Formule 1-avontuur van Daniel Ricciardo? Dat hoeft zeker niet zo te zijn, want McLaren zou er op inzetten de meervoudig Grand Prix-winnaar op zijn beurt onder te brengen bij Alpine, het team waar hij in 2019 en 2020 al voor reed toen het nog Renault heette.


Bron: https://racingnews365.nl/onthuld-piastri-vervangt-ricciardo-per-2023-bij-mclaren
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


05 aug 2022 15:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Vind Daniel een mooie baas, jammer dat het niet zo lekker gaat met zijn carriere
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 aug 2022 2:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Hopelijk werkt deze link: https://twitter.com/ConorSketches/statu ... -imitaties
Persoonlijk vindt ik deze goed.
_________________________________________
Mvg,

René


06 aug 2022 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
Citaat:
Alpine-baas Szafnauer hekelt gedrag Piastri: 'Zoiets doe je gewoon niet'

Alpine-teambaas Otmar Szafnauer is erg teleurgesteld in Oscar Piastri. Het Formule 1-team had de reservecoureur gepresenteerd als opvolger van Fernando Alonso voor 2023 naast Esteban Ocon. Maar de Australiër zelf ontkende de deal. Inmiddels lijkt Piastri op weg naar McLaren.

"Ik had meer loyaliteit verwacht. We hebben miljoenen in hem geïnvesteerd en hem zijn eerste meters in een Formule 1-auto laten maken. Dus ik begrijp niet waarom hij naar een ander team wil. Ik ben sinds 1989 actief in de Formule 1 en ik heb zoiets nog nooit meegemaakt", zegt Szafnauer tegen het Spaanse El Confidencial.

"Het gaat hier om de integriteit van een persoon. Zoiets doe je gewoon niet", vervolgt de teambaas, die ervan overtuigd is dat het contract van Piastri een optie heeft om hem in 2023 bij de Franse renstal te houden. "Hij heeft het contract in november getekend. We hebben met onze advocaten gesproken en zij hebben gezegd dat dit bindend is."

Szafnauer laat weten dat Alpine daarom een persbericht had verstuurd met de boodschap dat Piastri volgend jaar voor het team actief zou zijn in de Formule 1. De teambaas vertelt dat het plotse vertrek van Fernando Alonso naar Aston Martin ervoor zorgde dat Alpine snel de promotie van Piastri wereldkundig maakte.

Formule 1Zie ook: Overzicht: Zo ziet de Formule 1-grid van volgend jaar er (mogelijk) uit
'Alpine heeft beter plan dan McLaren'
Volgens diverse media gaat McLaren aankondigen dat Piastri volgend seizoen de plek van Daniel Ricciardo inneemt bij de Britse renstal. De 21-jarige regerend Formule 2-kampioen zou daar al een meerjarig contract hebben getekend. Szafnauer kan de mogelijke overstap niet begrijpen.

"Ons plan met Piastri is erg goed, hij weet dat ook. Het is zelfs beter dan dat van McLaren. We liggen voor ze in het kampioenschap (99 om 95 punten, red.) en hopen ook aan het einde van het seizoen boven ze te staan."

Momenteel is er een zomerstop. De eerstvolgende race is de Grand Prix van België op 28 augustus. Een week later wordt in Zandvoort de GP van Nederland verreden.
https://www.nu.nl/formule-1/6216559/alpine-baas-szafnauer-hekelt-gedrag-piastri-zoiets-doe-je-gewoon-niet.html
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


08 aug 2022 13:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 954 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 39  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.