Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 1:43



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Problemen met Taycan accupakket (?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Problemen met Taycan accupakket (?)
Naast Porsche fora volg ik oa ook enkele EV blogs en pagina’s. Zelf heb ik een lease-ID.3 en de Taycan staat hoog op mijn lijstje favoriete Porsches. Ik sluit bepaald niet uit dat ik over een paar jaar met een mooie Rutte IV subsidie (…) een tweedehands Taycan naast mijn laadstation parkeer. Al een paar keer las ik echter over geruchten dat de Taycan een probleem zou hebben met het complexe 800V accupakket. Meestal anonieme bronnen etc. Ook dit verhaal is van een anonieme klokkenluider, maar is van een doorgaans betrouwbare site en lijkt wel redelijk goed gedocumenteerd: 60% van de Taycans zouden een probleem hebben met het accupakket. Heeft de Taycan zijn eigen ‘IMS’?

https://www.teslarati.com/porsche-whistleblower-taycan-battery-charger-fires-coverup/


19 dec 2021 11:10
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Problemen met Taycan accupakket (?)
Ik rijd zelf in een Taycan 4S. Dit is een van de eerste die in Nederland is afgeleverd. Inmiddels staat de teller op 68.00km en ik moet zeggen dat ik nog nooit problemen met de accu's of het laden hiervan heb gehad. Ik merk zelfs geen achteruitgang in de range van de auto. Deze lijkt eerder beter dan slechter te worden, maar dat kan ook liggen aan het feit dat je toch ongemerkt 'anders' gaat rijden. Wat meer anticiperen om zo te voorkomen dat je veel remacties hebt die dan weer gevolgd moeten worden door accelereren. Op die manier kan je toch met vrij hoge snelheid rijden en opvallend ver komen op één keer laden. Dat spelen doe ik dan wel met de 911.

Uiteraard weet ik niet wat er in de garage gebeurt als de auto er eens staat voor een software update, maar ik kan mij toch moeilijk voorstellen dat hier dan een deel van het accupakket vervangen wordt.

Ook het aantal auto's dat in brand zou vliegen zou toch in de media dan meer aandacht krijgen lijkt mij. Als er een Taycan in vlammen opgaat lijkt me dit toch nieuws waar men vanuit de media op zou duiken en dit zouden uitvergroten. Een beetje wat ook bij Tesla gebeurt.

Ik zeg niet dat de info in het artikel niet waar is, en ik ben ook maar één van de gebruikers, maar heb wel zo mijn twijfels.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


19 dec 2021 13:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Problemen met Taycan accupakket (?)
Nieuws over een coverup bij Porsche op een Tesla site? :popcorn:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


19 dec 2021 17:29
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Problemen met Taycan accupakket (?)
Teslarati gaat verder dan enkel Tesla, ze coveren zowat al het EV nieuws.
En ze zijn af en toe ook kritisch genoeg op Tesla zelf.


19 dec 2021 18:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Problemen met Taycan accupakket (?)
Kan er niks zinnigs over zeggen.
Heb zelf geen problemen, maar heb ook pas 6k km. Range is keurig als beloofd, ook in de winter. Laden gaat probleemloos. Ik had wel steeds kleine software-gerelateerde dingetjes, maar na de laatste software update zijn die eigenlijk ook weg.
We zullen het wel zien.


19 dec 2021 19:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.