Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:18



Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Elektrische Boxster gespot 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Autoke schreef:
300 km range lijkt me eigenlijk voldoende voor een boxster, zodat die niet te zwaar wordt voor het bochten werk.. We zullen zien..

Plus supersnel laden, dan is het prima te doen :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 nov 2022 18:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Mijn vrouw heeft een EV en ik vind t prima voor kortere ritjes. Rijd je langere afstanden en / of onplanbare ritten, dan vind ik het een ongeschikte vorm van aandrijving, tenminste zoals het nu werkt.

Vwb die elektrische Boxster ben ik het eens met wat er vóór mij is geschreven: de fun bestaat voor een groot gedeelte uit het geluid, het samenspel tussen bestuurder, aandrijflijn en chassis. Neem je de mechanische aandrijflijn weg, dan is voor deze boomer de lol een stuk minder. Daarom is mijn Boxster dan ook handgeschakeld.
_________________________________________
Wim


21 nov 2022 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
me too - boxster EV moet minmaal rechte vertanding hebben, anders wordt het niks .. Heerlijk langs zo'n rotswand knallen in de bergen, en dan hoor je niks , ehm..

6 cyl. Handbakjes zijn er zo weinig - die gaan nog wel knallen tzt (ik weet het wishfull thinking), zie nu al weinig staan bij de Dealers, zelfs niet te krijgen op een 718 geloof ik als ik de configurator moet geloven....


Laatst bijgewerkt door Autoke op 21 nov 2022 23:37, in totaal 1 keer bewerkt.



21 nov 2022 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Ik heb destijds juist mijn 944S2 weggedaan voor een 987 vanwege het mooie geluid van die flat six.
Om dan over te stappen naar een EV??? :scratch: Voorlopig No Way!
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


21 nov 2022 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Afgelopen vrijdag heb ik een proefrit in de taycan gemaakt en ik moet zeggen dat de zoem van de electromotor bij het optrekken ook wel een futuristisch gevoel geeft. En als je dan echt emotie wilt voelen, kan de launch control je daar ook zeer goed bij helpen :D


27 nov 2022 9:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
En het rijdt gewoon beregoed.


27 nov 2022 12:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Ongetwijfeld, maar is toch niet te vergelijken met het pruttelen, zagen en krijsen van een luchtgekoelde boxer...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


27 nov 2022 14:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Alex90 schreef:
Afgelopen vrijdag heb ik een proefrit in de taycan gemaakt en ik moet zeggen dat de zoem van de electromotor bij het optrekken ook wel een futuristisch gevoel geeft. En als je dan echt emotie wilt voelen, kan de launch control je daar ook zeer goed bij helpen :D


Heb er vrijdag in Heteren ook in mogen rijden. Voor een DD erg mooie en fijne auto. Maar voor de hobby mag er van mij wel wat geluid uit de uitlaat komen
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


27 nov 2022 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
MarcoB schreef:
Alex90 schreef:
Afgelopen vrijdag heb ik een proefrit in de taycan gemaakt en ik moet zeggen dat de zoem van de electromotor bij het optrekken ook wel een futuristisch gevoel geeft. En als je dan echt emotie wilt voelen, kan de launch control je daar ook zeer goed bij helpen :D


Heb er vrijdag in Heteren ook in mogen rijden. Voor een DD erg mooie en fijne auto. Maar voor de hobby mag er van mij wel wat geluid uit de uitlaat komen


Daar was ik ook inderdaad. En toen de instructeur naast me eerst vertelde dat ik wel even op mocht trekken en 160 reed, vertelde hij daarna doodleuk dat hij ook bij de politie werkt!


27 nov 2022 21:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Die instructeur zat ook bij mijn collega in de auto. Ik had de dame als instructeur. Ik begreep dat zij nogal succesvol in het rallyrijden actief is.

Weet nog niet wat ik met die gouden voetbal moet :wink:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


27 nov 2022 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Geen tunnelcruise (linkje) meer met de EV , dan kan het kapje beter dicht, klinkt dan vast beter :-)

https://www.youtube.com/watch?v=knXed_RTegk


27 nov 2022 22:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Nieuwe video, bijna zonder camouflage. Ik denk dat introductie in '23 voor levering vanaf '24 reëel is: https://www.youtube.com/watch?v=xNMc00-4y5o


28 nov 2022 9:48
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Maar nog wel ff een paar andere velgen eronder


28 nov 2022 11:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Nog een render, weer iets dichter op de waarheid, zo lijkt het:
Afbeelding


12 jan 2023 14:50
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Ik vraag me af of die dichter bij de waarheid komt, of dat die website gewoon een Boxster en een Taycan aan elkaar hebben geshopt. Waarom zouden er luchtinlaten in zitten?


15 jan 2023 13:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Autoke schreef:
300 km range lijkt me eigenlijk voldoende voor een boxster, zodat die niet te zwaar wordt voor het bochten werk.. We zullen zien..


Wel eens electrisch gereden met je voet echt op het gaspedaal?
Deel de waarde uit de foldertjes maar door 2, 3....
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


15 jan 2023 13:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Nee hoor.
Als ik echt aan het trappen ben op de Autobahn, 180-220 km/h, daalt de normale range van ongeveer 380km naar 250km.

Dat is niet veel, maar komt niet in de buurt van delen door 2, 3.


15 jan 2023 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
912 schreef:
Autoke schreef:
300 km range lijkt me eigenlijk voldoende voor een boxster, zodat die niet te zwaar wordt voor het bochten werk.. We zullen zien..


Wel eens electrisch gereden met je voet echt op het gaspedaal?
Deel de waarde uit de foldertjes maar door 2, 3....


Nee niet echt - geen behoefte aan nog :mrgreen: - maar heb wel al electrisch gereden ..

Even een analyse:

Huidige Boxster : 1300 kg - (ICE vs E -motor )100 kg = 1200 kg leeg - body ex batterij.
Batterij: 5 kg/kwh -> 20 kWh per 100 km -> 60 kWh batterij -> 300 kg
Gewicht: 1500 kg dan, range sportief 150 km (jouw factor 2, je hebt ook regeneratie he, en dan moet de boxster rijder maar aan de koffie ergens of naar huis). De k.pp..rszaak ligt toch niet verder weg meestal :-)


of

80 kwH - 400 km range - 200 km - gewicht 1600 kg (dit is wel al A4/3 serie diesel gewicht voor de boxster!)
100 kwH - 500 km range - 250 km sportief - gewicht 1700 kg (leuk die vretende banden geluiden, voor de rest hoor je niks...)

Dus ja , voor weekend uitje op zondag - of voor de auto erbij voor de vrouw :-) , lijkt me 1500 kg nog ok ..
Beetje marge voor Batterij degradatie als occasion - dus zal wel 1600 kg worden dan..

Zuinigste benzine versie 2.7 sportief: 12 l/100km -> 10 kWh/l, rendement 30% -> zonder generatie 40 kWh nodig (in het echt beter). Op snelweg best zuinig door lage frontale oppervlakte (bij 100 -120 kmh uiteraard).. Dus naar huis tuffen kan zuinig ..

Dus of een log apparaat met nog steeds een korte range of een agile ding met relatief korte range - denk dat de huidige boxster koper geen logge auto zoekt. We zullen zien..


15 jan 2023 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Huidige Boxster is 1400 kg.
Maar grote verschil tussen ICE en EV is zwaartepunt.
Is bij EV veel gunstiger, en dat compenseert het hogere gewicht voor een groot deel.
Vond mijn Model 3 alles behalve log met 1800 kg.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 jan 2023 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Model 3 verbaasde me ook bij eerste rit door dit effect klopt - maar op twisties kunnen ze niet aanhaken - tot dusver niet bij mij dan - net als met een quattro op nat wegdek - bumperklevers verdwijnen vanzelf na de bocht :mrgreen:
Plus je zult de bandjes flink horen bij open rijden (denk ik)..


Ben wel benieuwd wat het met de prijzen van de 6 cylinders doet als de auto er is tzt - denk dat de 981 nu al op peil blijft door 4 cylinder effect (4.0 GTS /GT4 daargelaten, maar dan ook weer 991/992 categorie ..), electrisch variant ruimt dan "6 cyl. geluid aanbod" helemaal op .. Of de GT4/GTS blijft wellicht nog even - maar net hoe de e-variant bevalt. Wellciht dan puur voor de Cayman - voor maximale marges erop.


Laatst bijgewerkt door Autoke op 15 jan 2023 15:36, in totaal 1 keer bewerkt.



15 jan 2023 15:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Citaat:
Ik vraag me af of die dichter bij de waarheid komt, of dat die website gewoon een Boxster en een Taycan aan elkaar hebben geshopt. Waarom zouden er luchtinlaten in zitten?

Met dat laatste heb je technisch een punt, maar die inlaten zijn wel karakteristiek voor de Boxster, al vanaf de 986. Zonder die inlaten wordt de Boxster/Cayman eigenlijk een soort 911 met een hele lange achterhang. Het is lastig te zien, maar op de spionagefoto's lijkt er optisch inderdaad toch iets van die inlaten over te blijven. Het familiegezicht met de Taycan gaat er in elk geval zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


15 jan 2023 15:34
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Met 12L/100km kan je iig 400km rijden zonder te hoeven tanken.
Met die E-Boxster krijg je op den duur maagproblemen van al die kopjes koffie die nodig zijn...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


15 jan 2023 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
:mrgreen: :mrgreen:

Boxsters rijden toch alleen maar met mooi weer - dus dat scheelt weer dan , tenminste het terras open..


15 jan 2023 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Hoop niet dat ze er zon Taycan neus op plakken, niet de sterkste kant van het design.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 jan 2023 18:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Elektrische Boxster gespot
Ik hoop vooral dat dit een boze droom is.
_________________________________________
Wim


15 jan 2023 19:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ethy, Geronimo78, J-v-h, Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.