Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:30



Antwoord op onderwerp  [ 669 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Formule 1, Seizoen 2023 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ook in het e-Sim racen kan een F1 wereldkampioen pech hebben en opgeven :wink:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230115_97690791
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


16 jan 2023 11:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Yep, het vreemde aan het verhaal is dat hun hun verloren tijd niet terug kregen en andere teams.
Het is al heel vaak voor gekomen dat de verbinding verbroken wordt tijdens races.
Maar afgelopen weekend was het wel heel erg.

Indien men het niet voor elkaar krijgt moet men zich niet zo'n grote schoenen aanmeten.

Er kwam ook een stukje voorbij waar Verstappen bijna de muur in knalt. Ook daar zie je dat er een glitch is waardoor Verstappen in een slide richting de muur gaat.

Mocht hij de auto dan niet uit de muur houden, weet je wel wat er geschreven gaat worden.

En natuurlijk is dit ook bij andere rijders zo, alleen staat daar niet zo de spotlight op.
_________________________________________
Mvg,

René


16 jan 2023 15:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Terug naar de echte F1, de regels veranderen weer vanaf 2023, hier de dingen die veranderd zijn vanaf dit seizoen:

=== Technisch reglement ===
==== Porpoising ====
Nadat er gedurende het seizoen 2022 vaak porpoising-problemen zijn voorgekomen, stelt de FIA voor om wijzigingen in het reglement aan te brengen om excessieve porpoising / stuiteren te beperken. De vloerhoogte boven het wegdek wordt 15 mm hoger en de achterzijde van de diffuser wordt ook verhoogd, met een nog te bepalen verandering in hoogte. De stijfheid van de diffuserrand wordt verhoogd en een extra sensor wordt verplicht gesteld om het fenomeen porpoising beter in de gaten te houden. De zijdelingse vloerafbuigingstesten zullen ook strenger worden.

==== Rolbeugel ====
Naar aanleiding van het ongeluk van Zhou Guanyu tijdens de Grand Prix Formule 1 van Groot-Brittannië 2022, zal er nu een afgeronde bovenkant op de rolbeugel vereist zijn, waardoor de kans kleiner wordt dat deze tijdens een ongeval in de grond graaft; er zal een wijziging worden doorgevoerd om te zorgen voor een minimale hoogte voor het aangrijpingspunt van de homologatietest; er komt een nieuwe fysieke homologatietest waarbij de belasting de rolbeugel in voorwaartse richting duwt; er komt een definitie van nieuwe tests, uit te voeren door berekening.

==== Gewicht ====
In 2022 was het maximum gewicht van de wagen gesteld op 798 kilogram (brandstof niet meegerekend). Voor 2023 wordt dit verlaagd met twee 2 kg tot 796 kg, wat betekent dat de ontwerpers voor een extra uitdaging staan om het gewicht te verminderen.

==== Spiegels ====
In een poging om het zicht van de coureur te verbeteren, worden de achteruitkijkspiegels van de Formule 1-auto's met de 2023-specificatie gewijzigd: de breedte van het reflecterende oppervlak wordt met 50 mm vergroot van 150 tot 200 mm.

==== Gekoelde brandstof ====
Teneinde betere prestaties van de motor te bewerkstelligen wordt er al langere tijd gebruik gemaakt van gekoelde brandstof. Vanaf 2023 mag de brandstof in de auto op het moment wanneer de auto de pitbox verlaat niet kouder zijn dan de laagste van 10 graden Celsius ofwel 10 graden Celsius onder de omgevingstemperatuur.

=== Sportief reglement===
Teams zijn gewoonlijk vrij om te kiezen met welke bandensamenstelling ze rijden tijdens de kwalificatie. Echter - met de bedoeling het bandengebruik in de toekomst duurzamer te maken - zal de Formule 1 bij twee races in 2023 een proef doen met een vermindering van het aantal toegewezen bandensets van 13 naar 11. Bij die kwalificaties wordt ook een bepaald type band verplicht gesteld: de harde band in Q1, de medium in Q2 en de zachte band in Q3, ervan uitgaande dat het droog weer is tijdens de kwalificatie.

==== Gridstraffen ====
Er is een verduidelijking van de toepassing van gridstraffen: coureurs die meer dan 15 cumulatieve gridpositiestraffen hebben opgelopen, of die zijn gestraft om achteraan op de grid te starten, starten achter elke andere geclassificeerde coureur. Hun relatieve positie wordt bepaald in overeenstemming met het kwalificatieklassement.

=== Sprint ===
Het sprintformat zal vanaf dit seizoen bij zes Grands Prix (Azerbeidzjan, Oostenrijk, België, Qatar, Verenigde Staten en São Paulo) worden verreden, tegenover drie in 2022. Deze weekenden bevatten op vrijdag een vrije training van 60 minuten en een volledige kwalificatie. De uitslag van de kwalificatie bepaalt welke coureur de term "poleposition" toegekend krijgt en bepaalt de startopstelling van de sprint. Op zaterdag is er nog een vrije training van 60 minuten voordat de sprint van 100 kilometer verreden wordt. De eerste acht coureurs verdienen punten: Er zijn 8 punten voor de winnaar, 7 punten voor de nummer twee en zo door tot 1 punt voor nummer acht. Op zondag wordt de hoofdrace gereden, de startopstelling hiervan wordt bepaald door de uitslag van de sprint.

Bron: https://www.formula1.com/en/latest/article.from-cutting-curfews-to-grid-penalties-10-rule-changes-you-need-to-know.5EN5ENd23oOqFDnw8fD0rp.html
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


16 jan 2023 15:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ze zullen de bezem toch wel een keer door dar viaplay gaan halen?! Ik spreek echt niemand die enthousiast is
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 jan 2023 18:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Wij hebben het er dan ook niet over gehad, Horn ;-)
_________________________________________
Wim


16 jan 2023 19:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ik ben zelf ook niet heel ontevreden over ViaPlay.

Dit komt ook omdat ik sommige heren van Ziggo ook meer dan zat was.

Commentaar zou beter kunnen idd, maar ik mopperde ook vaak genoeg voor de TV over Olaf.

Zat er zeker meer passie in het verhaal van Olaf, maar deze had dit waarschijnlijk ook niet toen hij begon.

In 2023 kijk ik vrolijk F1 via ViaPlay.
_________________________________________
Mvg,

René


17 jan 2023 9:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ik kijk viaplay met commentaar van Olav. Voor mij prima alternatief
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jan 2023 17:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
MY00 schreef:
Zat er zeker meer passie in het verhaal van Olaf, maar deze had dit waarschijnlijk ook niet toen hij begon.

Monaco 1991, volgens mij zijn eerste race. Geleend van dhr. van Gameren.
https://twitter.com/vangamerenf1/status/988427987061178368

Kijk zelf al jaren naar Sky F1 en F1 tv, heb het helemaal gehad met Mol en Plooij. :mrgreen:


17 jan 2023 17:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Mol en Plooij zijn inderdaad beter in entertainment. Inhoudelijk vind ik Viaplay concept beter, wat de nerd in mij prettig vindt. Verder vind ik Mol bij tijd en wijle nogal arrogant overkomen, wat ik jammer vind. Het is nl. echt een aardige vent.
_________________________________________
Wim


17 jan 2023 19:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Subdriver schreef:
Kijk zelf al jaren naar Sky F1 en F1 tv, heb het helemaal gehad met Mol en Plooij. :mrgreen:

helemaal mee eens!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


17 jan 2023 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ook het kijken naar f1 ontkomt er niet aan
Viaplay verhoogd de prijzen


25 jan 2023 7:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Dit zal zeer waarschijnlijk wel zo zijn. Maar ViaPlay heeft zelf hier nog geen bericht over uitgestuurd.
_________________________________________
Mvg,

René


25 jan 2023 10:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Shummie, toch tot de finale geschopt (En Vettel verslagen) in de ROC :D
https://racingnews365.nl/schumacher-verslaat-vettel-maar-verliest-in-finale-van-concurrent-die-licht-in-brand-staat
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


29 jan 2023 17:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
MY00 schreef:
Dit zal zeer waarschijnlijk wel zo zijn. Maar ViaPlay heeft zelf hier nog geen bericht over uitgestuurd.

Ik zou als ik jullie was echt die F1 TV Pro abo doen. Goedkoper dan ViaPlay, stabiel, leuke extra’s en goed commentaar. Wel in het engels natuurlijk.


29 jan 2023 20:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Dank voor de tip. Maar Ik kijk ook nog wel andere dingen dan alleen F1 via ViaPlay.
Verder heeft F1 TV Pro geen app voor onze LG tv als ik het goed heb.
_________________________________________
Mvg,

René


30 jan 2023 9:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
MY00 schreef:
Verder heeft F1 TV Pro geen app voor onze LG tv als ik het goed heb.


Ik gebruik ChromeCast icm F1TV Pro... Kijk nog steeds op een oude plasma :)
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


30 jan 2023 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Apple TV is ook een goede optie.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


30 jan 2023 18:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
yohanv schreef:
Ik gebruik ChromeCast icm F1TV Pro... Kijk nog steeds op een oude plasma :)

Ik gebruik ChromeCast icm F1TV Pro op een LG OLED tv :wink:
Wat beeldkwaliteit betreft zou ik overigens de plasma houden :P
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


30 jan 2023 21:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
EriC4C schreef:
Wat beeldkwaliteit betreft zou ik overigens de plasma houden :P


Dat lag ook in de planning, zolang die t nog blijft doen, hoef ik nog geen nieuwe :D en bedankt voor de tip....
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


01 feb 2023 8:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Een goed begin is het 1/2 werk https://www.f1maximaal.nl/formule-1/str ... etsongeluk
_________________________________________
Mvg,

René


20 feb 2023 19:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Z'n zijwieltjes braken af en toen viel hij...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


20 feb 2023 20:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Hier braken ook bijna een paar zijwieltjes af... Practice start in Bahrein :roll:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 feb 2023 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/27 ... ger-stroll

Elk nadeel heeft zijn voordeel. Ik ben benieuwd welke keuze gemaakt gaat worden. Kwa publiciteit kan men niet om Vettel heen, lijkt mij.
_________________________________________
Mvg,

René


25 feb 2023 13:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Nieuw talent een kans geven, zou ik zeggen.
Hie sympathiek ook, Vettel heeft afscheid genomen en je moet vooruit kijken.

Maar ja: dat is maar mijn mening…..
Publiciteit, geld….. nou ja, vul maar in.


25 feb 2023 13:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Drie dingen welke mij zijn opgevallen:

Poeh je zult maar columnist bij de volkskrant zijn:
https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/102 ... ekostigen/
Laten we het er maar ophouden dat hoge bomen veel windt vangen en dat iedere Nederlander welke meer dan 70k per jaar verdient en zeker miljonairs in Nederland 49,5% belasting betalen over hun inkomen.

Verder de stukken dat ViaPlay de radiorechten gekocht heeft van de F1 in Nederland en de opmerkingen welke je hierop leest.
In mijn ogen begrijp ik het wel. Ze betalen heel veel geld en zien dat er abonnees weg gaan omdat iemand iets op de radio uitzendt. Dan koop je deze rechten.

Dat er enkele teams zouden hebben sandbaggen de vorige week. Het kan natuurlijk maar ze hebben maar 3 dagen om te testen en dan lijkt het mij vreemd dat je niet met lege tanks rijdt of andere besluiten neemt om niet de volle potentie van de auto te testen.

Maar ja bovenstaande is mijn mening.
_________________________________________
Mvg,

René


01 maart 2023 22:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 669 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.