Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 11:27



Antwoord op onderwerp  [ 669 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 27  Volgende
Formule 1, Seizoen 2023 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Nou de andere teams zijn dan wel minders snel maar er kunnen geen vrije pitstops gemaakt worden


19 maart 2023 21:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Het komt vanzelf wel weer dichter bij elkaar in de loop van het seizoen. En klopt, het middenveld is groot en geeft weinig op elkaar toe
_________________________________________
Wim


19 maart 2023 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
anton964 schreef:
Nou de andere teams zijn dan wel minders snel maar er kunnen geen vrije pitstops gemaakt worden


Dat heeft natuurlijk er ook mee te maken wanneer men een pitstop wilt maken.
Ik heb niet vaak gezien dat en per ronde ongeveer 1 seconde sneller gereden wordt door één team dan de rest.
_________________________________________
Mvg,

René


19 maart 2023 22:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
alvin01 schreef:
Ik merk wel op dat verstandhouding Perez/Verstappen steeds slechter wordt.

Leg eens uit? Want dat zie/zag ik niet.

Tuurlijk trapt PER hard door (hij wil ook een keer winnen), en dit keer hield hij het hoofd koel en maakte geen (rem)fouten. VER moet gewoon geduld hebben, als zijn auto heel blijft moet hij Checo heus wel voor kunnen blijven zowel bij de kwalificaties en/of races. (en dus weer WK worden)

Jammer voor ALO dat die bekendmaking van die 10 sec straf pas zo laat kwam.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


19 maart 2023 22:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
outletvalve schreef:
Leg eens uit? Want dat zie/zag ik niet.


Checo was duidelijk teleurgesteld toen em tijdens het interview verteld werd dat ie z'n snelste ronde was kwijtgeraakt.
tijdens de race werd hem al verteld dat ie 32.6 plus 0.4 moest rijden, en hij was toen al op z'n hoede.
Ik weet niet wat ze Max verteld hebben, maar je weet gewoon dat ie er voor gaat. Dood of de Gladiolen!
Dat zal Perez vast niet lekker zitten, wat dit geintje kost 'm effectief 2 punten tov Max.
Naar mijn mening toont dit gewoon weer eens aan waarom Max een kampioen is en Perez niet.


19 maart 2023 23:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Kijk even goed terug naar de ruimte net na de race met Perez en Alonso, dat zegt alles.....


19 maart 2023 23:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
volgens mij is Alonso toch weer derde nu , tis terug gedraaid :cheers:


.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


20 maart 2023 1:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Idd, Alonso toch 3e

Citaat:
Aston Martin tekent bezwaar aan
De basis hiervoor is dat er een overeenkomst is dat de auto niet aangeraakt mag worden terwijl de auto stilstaat om een tijdstraf te dienen. Elke vorm van aanraken telt volgens de stewards als ‘werk aan de auto verrichten’, een interpretatie die volgens hen door alle teams wordt ondersteund.

Aston Martin liet het er niet bij zitten en tekende meteen bezwaar aan. In het document van de FIA staat te lezen dat Aston Martin maar liefst zeven andere situaties op wist te rakelen waarin de persoon met de krik de auto aanraakt zonder dat daar gevolgen aan verbonden zijn. Op basis daarvan konden de stewards niet anders oordelen dan dat deze interpretatie blijkbaar niet zo unaniem geaccepteerd was als in eerste instantie gedacht. Deze beoordeling, gecombineerd met het videomateriaal dat Aston Martin had gepresenteerd, leidde ertoe dat de stewards de straf weer introkken. Drie uur na de race kreeg Alonso te horen dat zijn honderdste podium toch behaald was.
_________________________________________
Mvg,

René


20 maart 2023 9:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Volgens de officiele lezing is de marshalls pas in de laatste ronde van de race verteld (door middel van een klacht) dat AM hun stop/straf niet goed had uitgevoerd.
Geen idee van wie dat kwam, maar aangezien alleen Mercedes hier echt iets bij te winnen had.... heb ik zo m'n vermoeden.
En ik snap dat ze dit allemaal doen, maar wat een achterbakse rotstreek dan zeg. bah :ass:


20 maart 2023 23:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Het gaat om veel geld, dat zal wel de rede zijn.

Mbt Perez, ik meen toch echt gehoord te hebben dat ook hij er gewoon vol voor kon gaan. Dat hij de laatste ronde ook vol aan heeft gezet, maar in het eerste stuk een fout maakte en toen afhaakte.
_________________________________________
Mvg,

René


21 maart 2023 9:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
“Free to push” heb ik toch ook echt gehoord. Dat hij dan fout maakt in eerste sector dat is zijn probleem.

Vond Max ook niet echt vrolijk kijken trouwens.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


21 maart 2023 10:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
patrick911 schreef:
wat een achterbakse rotstreek dan zeg. bah :ass:


Elkaar naaien is F1 las ik hier enkele posts geleden :mrgreen:
Dit gaat dan nog over verschillende teams die er allebei iets aan te winnen/verliezen hebben, is nog een andere grootorde dan uwe maat naaien waar je je wereldkampioenschap aan te danken hebt terwijl het voor jou geen h*l meer uitmaakte op de hoeveelste plaats je eindigde.
Sommige noemen dat de winnersmentaliteit, ik noem dat kinderlijk egoïstisch.
Go Perez!!
Je hebt een nieuwe fan :drive:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


21 maart 2023 11:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Laten we nou realistisch zijn, hoe vaak gaat het niet precies zo tussen teamgenoten? Ik noem een paar zeer bekende voorbeelden:

Prost-Senna ................grote ruzie, elkaar van de baan af rammen in 2 opvolgende jaren
Hamilton-Rosberg.......ze konden elkaars bloed wel drinken op sommige momenten
Hamilton-Alonso........ de beruchte "trage" pitstop van Alonso in de kwalificatie om Hamilton te hinderen
Ocon-Gasly................ hebben ooit gigantische ruzie gehad en zijn kennelijk nog steeds (??) gebrouilleerd, ook nu ze teamgenoten zijn
Vettel-Webber.............elkaar van de baan rammen, en 'de Multi 1-2" opmerking van Webber in de cooldown room toen Vettel de snelste wilde zijn
enz.

En nu Verstappen-Perez.

We zullen nooit zeker weten wat er nou voorgevallen is in Monaco vorig jaar, maar het lijkt er verdacht veel op dat Checo toen een "Schumachertje" heeft gedaan bij het inrijden voor de tunnel om te voorkomen dat Max een snellere tijd zou rijden. Max is daar terecht pissig over, en vandaar dus vorig jaar (in de laatste race?) het gevalletje "ik help hem niet, i told you before".

En nu dus de snelste rondetijd zetten terwijl er misschien wel teamorders waren om niet voor de snelste ronde te gaan. Kun je dat Max kwalijk nemen? Het is een manneke dat altijd wil winnen/laten zien dat hij de snelste is. Checo is ook een coureur in hart en nieren en zou graag laten zien dat hij ook WK kan worden, dus hij wil geen "Barrichello" zijn die altijd aan de kant gaat (Ferrari: Schumacher-Barrichello pact). Geef hem eens ongelijk :drive:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


21 maart 2023 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Perez komt toch niet in de buurt van Verstappen qua talent?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 maart 2023 12:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Maarten schreef:
Perez komt toch niet in de buurt van Verstappen qua talent?

Maar als je echt een hele goede auto hebt, is talent wat minder belangrijk.
Kijk ook maar eens naar Stoll en Alonso. Zo heel veel langzamer is Stroll niet momenteel en hij zal ook nog wel last hebben van zijn polsen.

MarcoB schreef:
“Free to push” heb ik toch ook echt gehoord. Dat hij dan fout maakt in eerste sector dat is zijn probleem.

Precies.
_________________________________________
Mvg,

René


21 maart 2023 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
MY00 schreef:
Maarten schreef:
Perez komt toch niet in de buurt van Verstappen qua talent?

Maar als je echt een hele goede auto hebt, is talent wat minder belangrijk.
Kijk ook maar eens naar Stoll en Alonso. Zo heel veel langzamer is Stroll niet momenteel en hij zal ook nog wel last hebben van zijn polsen.Precies.


Ik denk dat Stroll talent heeft. Als je op dit niveau op tweetiende van een seconde van wereldkampioenen (Vettel/Alonso) zit, of tijdens kwalificaties zelfs sneller bent, dan zie ik dat véél meer als talent dan als het geluk van een goede auto.

Tilt! schreef:
Elkaar naaien is F1 las ik hier enkele posts geleden :mrgreen:
Dit gaat dan nog over verschillende teams die er allebei iets aan te winnen/verliezen hebben, is nog een andere grootorde dan uwe maat naaien waar je je wereldkampioenschap aan te danken hebt terwijl het voor jou geen h*l meer uitmaakte op de hoeveelste plaats je eindigde.
Sommige noemen dat de winnersmentaliteit, ik noem dat kinderlijk egoïstisch.


Weet jij alles wat er vorig seizoen is voorgevallen tussen Max en Checo? Als Checo in Monaco inderdaad een Schumachertje deed, kan ik me voorstellen dat Max daar op deze manier op reageert, ook aan het eind van het seizoen.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


21 maart 2023 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
erwin996 schreef:
Als Checo in Monaco inderdaad een Schumachertje deed, kan ik me voorstellen dat Max daar op deze manier op reageert, ook aan het eind van het seizoen.

outletvalve schreef:
het lijkt er verdacht veel op dat Checo toen een "Schumachertje" heeft gedaan


Wellicht, misschien, inderdaad, als, had ik maar...
Wat ZEKER is zijn de beelden van Perez die Hamilton als een leeuw afhield het jaar ervoor.

Wie een hond wil slaan vindt licht een stok :salut:

Let's agree to disagree :thumleft:
Bij mij heeft de jonge blonde God afgedaan en eigenlijk... wat zit erin voor mij? Niks. Dus wat kan mij het schelen :mrgreen:
Perez kan nu als een luis in Max zijn pels zitten ipv 'm te helpen zoals 't jaar ervoor. Perez heeft wellicht geen "Schumachertje" gedaan, maar Max heeft een "Putinneke" gedaan: IK wil alles en f*ck de rest. Moet nu maar op de blaren zitten. En zo wordt het misschien toch nog spannend :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


21 maart 2023 14:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Tuurlijk moet Max erkentelijk zijn voor het eerder verrichte werk door Checo. Checo heeft ook niet voor niets sindsdien de bijnaam "the Mexican Minister of Defense" :mrgreen:

Maar dat laat onverlet dat Checo hem een niet zo'n mooie poets flikte (dat "schumachertje" in Monaco). En als ik in Max zijn schoenen stond zou ik daar ook zwaar pissig over zijn. :oops:

Even het geheugen opfrissen:
het "schumachertje" van Checo

en het echte "schumachertje" uit 2006

en misschien zien we ergens in de toekomst weer een echt "nelsinho(tje)" = ("crashgate") herhaald worden... :
Crashgate Explained: The Scandal in Singapore
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


21 maart 2023 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Wete?
Ik denk er zo over, een ander denkt er anders over, dat zijn van die ICE/EV discussies waar niemand zijn mening wijzigt.

Stel dat Perez idd een "Schumacherke" gedaan heeft om pole te hebben in Monaco... So what? Hij is dit weekend ook op pole begonnen en na 500 meter reed hij niet meer op pole. Big deal.
Netjes? Nee, maar dat zijn dan truukjes van de foor die ik wél kan begrijpen en nogmaals NIKS ivm zijn gevecht tegen Hamilton ter meerder eer en glorie van Max, en ook niks ivm als tweede te kunnen eindigen in het eindklassement waar er voor Max op dat moment niets meer te verdienen was.

O ja, en EV's sucken :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


21 maart 2023 15:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Een Belg voor een Mexicaan, bij gebrek aan beter, krijgen we dat …
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 maart 2023 16:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
F1 is, sport en drama tegelijk. Max gaat hem hoe dan ook weer pakken :cheers:


21 maart 2023 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Heel simpel: het team draait om Max vanwege zijn uitzonderlijke talent. Perez is inwisselbaar. Dus hij zal zich koest moeten houden.
_________________________________________
Wim


21 maart 2023 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ken jezelf aan een ander.
Ik ben véél te braaf voor deze wereld en ik laat me vangen tegen de sterren op, maar zeg me dat ik me koest moet houden en ik ga tot aan het gaatje.
Hopelijk zit er dus een beetje Tilt in Perez, en heeft Max zijn eigen worst f*ckin´ nightmare gecreëerd. Wordt het toch nog een mooi seizoen.
En indien niet, ook goed, ikzelf win er niks bij ;)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


21 maart 2023 22:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Tilt, ik snap je reactie. Perez zit echter in het meest gewilde stoeltje van de F1, dus voor hem 10 anderen. Er loopt veel talent rond, met meer talent dan Perez. Dit zie je niet alleen in F1; dit is inherent aan topsport.
_________________________________________
Wim


21 maart 2023 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
@ Wimpie 67 ; Zo is het en goed voorspelt btw.
U heeft een glazen bol. :mrgreen:
En Perez mag weer terug naar zijn mand.
WK kampioenen zijn snoeihard, Senna, Schumacher en dus ook Max.


21 maart 2023 22:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 669 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 27  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.