Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 22:02



Antwoord op onderwerp  [ 669 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 27  Volgende
Formule 1, Seizoen 2023 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Haha, dank je. Was de meest logische optie.
_________________________________________
Wim


21 maart 2023 23:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Perez heeft Hamilton opgehouden 2 jaar terug. Dat heeft hij goed gedaan. Maar ‘you only had one job’. Dat is ook waarom hij bij Red Bull zit. Niet om wereldkampioen te worden. Gaat hem niet lukken. Hij kan nu een beetje nukkig gaan lopen doen (en in zijn ogen terecht) maar als hij té vervelend gaan doen krijgt hij een tik op de vingers van Horner of Marko.
Ik denk dat we dit nog een crash gaan krijgen als het om de plaatsen gaat, Verstappen Perez wil inhalen waar het net (niet) kan en Perez de deur dicht gooit ….
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 maart 2023 8:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Is ook een k@tbaan, tweede viool spelen. Bottas kan erover meepraten.
Maar ja, zo is het.


22 maart 2023 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
horn schreef:
Perez heeft Hamilton opgehouden 2 jaar terug. Dat heeft hij goed gedaan. Maar ‘you only had one job’. Dat is ook waarom hij bij Red Bull zit. Niet om wereldkampioen te worden. Gaat hem niet lukken. Hij kan nu een beetje nukkig gaan lopen doen (en in zijn ogen terecht) maar als hij té vervelend gaan doen krijgt hij een tik op de vingers van Horner of Marko.
Ik denk dat we dit nog een crash gaan krijgen als het om de plaatsen gaat, Verstappen Perez wil inhalen waar het net (niet) kan en Perez de deur dicht gooit ….


Inderdaad, ik denk dat ze Perez' 'Schumachertje' in Monaco echt niet zijn vergeten bij RBR. Mocht hij het werkelijk in z'n hoofd halen om Max nog een keer dwars te zitten dan denk ik dat hij een 'betrekking elders' voorgeschoteld krijgt. Dat weet Checo ook. Toch sluit ik het niet uit want het is een heethoofd die rare dingen kan doen. Denk aan de gevechten met Ocon bij Force India in 2017.
https://www.youtube.com/watch?v=7meRNow95rI


22 maart 2023 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Enguess schreef:
Is ook een k@tbaan, tweede viool spelen. Bottas kan erover meepraten.
Maar ja, zo is het.


Voor 8.5 miljoen per jaar!!
_________________________________________
Mvg,

René


22 maart 2023 11:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Wat er op de baan, in de pits, op de radio en achter gesloten deuren gebeurt is alleen maar vermakelijk voor ons als kijker.

Waar ik me echt enorm aan stoor zijn de (voornamelijk) Hamilton-fans die iedere kans aangrijpen om Max zwart te maken. Alsof hij de duivel op aarde is en het slechtste mens dat ooit in de F1 heeft gereden.
Terwijl wij (hopelijk) allemaal weten dat emotie bij sport hoort, en je alleen kampioen kunt worden als je voor ieder gaatje en ieder punt gaat. Ook al gaat dat ten koste van je teamgenoot of je concurrent. Is dat altijd sportief? Neuh... maar whatever it takes toch?

Daar zijn genoeg voorbeelden van, die ook op beeld zijn vastgelegd.
https://www.youtube.com/watch?v=jLyIWOrHJqc
https://www.youtube.com/watch?v=ekZnCPIS-QE
https://www.youtube.com/watch?v=f3GfFeDpP0Y
https://www.youtube.com/watch?v=ftMbeoUzzU4
etc...
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


22 maart 2023 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ik denk dat jullie de nuance niet zien.
VER en PER waren niet aan 't racen op 't scherp van de snee toen "het dingetje" gebeurde. Je hebt me ook niet gehoord toen VER zijn wagen bovenop HAM parkeerde.
VER was al wereldkampioen en effe van 't gas gaan om zijn makker effe een tweede plaats te gunnen én zijn team een 1-2'tje in 't kampioenschap was teveel gevraagd want PER had "misschien" ooit eens een pole position willen wegkapen. Dat staat NIET in verhouding tot quasi wereldkampioen worden 2 jaar ervoor door het verdedigingswerk van PER.

PER wou toen geen wereldkampioen worden, PER zal dat ook wel weten dat hij niet echt een kans maakt, maar nu heeft VER ipv een vriendje d'r een vijand bij. Soms moet je ook eens verder denken en niet je dwaze kop uitwerken. Dat dat gebeurt in de race zelf (zoals in het bovenvermelde filmpje) alle begrip voor, maar als er niks meer te winnen is...
Het is hun werk om voor ieder gaatje en ieder punt te gaan, maar VER had alle punten al en PER kon 2e worden.
Ik kon me de beelden al voorstellen van de 2 Red Bulls die quasi gelijktijdig over de streep kwamen waarbij VER de punten gunde aan PER. Die beelden zouden "Top Gun" shizzle geweest zijn. Daar zou jaaaaren later nog van gesproken geweest zijn. Helaas, ego's...

Soit, nogmaals, ik zal wel de losermentaliteit hebben, het is niet anders :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


22 maart 2023 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Dat is hier al eerder gezegd; aardige jongens komen niet ver in de F1.
VER is geen aardige jongen :popcorn:

Maar ook, PER had toch ook wel kunnen bedenken dat VER voor de snelste ronde zou gaan ongeacht teamorders.


22 maart 2023 12:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Maar waarom zou Perez nog wel mogen proberen zijn snelste ronde nog sneller neer te zetten (wat mislukte) en Verstappen zou dat niet mogen proberen? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


22 maart 2023 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Tilt! schreef:
Ik denk dat jullie de nuance niet zien.

Of misschien zie jij het grotere plaatje niet? :wink:
Citaat:
VER en PER waren niet aan 't racen op 't scherp van de snee toen "het dingetje" gebeurde. Je hebt me ook niet gehoord toen VER zijn wagen bovenop HAM parkeerde.
VER was al wereldkampioen en effe van 't gas gaan om zijn makker effe een tweede plaats te gunnen én zijn team een 1-2'tje in 't kampioenschap was teveel gevraagd want PER had "misschien" ooit eens een pole position willen wegkapen. Dat staat NIET in verhouding tot quasi wereldkampioen worden 2 jaar ervoor door het verdedigingswerk van PER.

ik denk toch echt dat jij het spelletje niet helemaal snapt (met alle respect) Het spelletje is dat die gasten rijden voor een team, teamorders gaan voor, dan daarna, dat is echt bij elke rijder, geldt de regel dat je sneller moet zijn dan je teammaat omdat dat de referentie is met gelijk materiaal. Dit wordt er al in gegoten wanneer die gasten een jaar of 4 zijn en beginnen met karten. Dit is ook de enige mentaliteit om in de F1 te kunnen overleven. Dus niks vriendelijk zijn of zo, het gaat om presteren voor tientallen miljoenen per jaar, 't is geen vriendschapsclubje met beleefdheden, zelfs niet in hetzelfde team. Natuurlijk zijn er ook vriendschappen, zoals Max met Alonso of Norris en Leclerc, maar geloof me, op de baan zijn ze keihard naar elkaar. Daarnaast is Perez als 2e rijder aangenomen, dus juist voor dat verdedigingswerk.

Citaat:
PER wou toen geen wereldkampioen worden, PER zal dat ook wel weten dat hij niet echt een kans maakt, maar nu heeft VER ipv een vriendje d'r een vijand bij. Soms moet je ook eens verder denken en niet je dwaze kop uitwerken. Dat dat gebeurt in de race zelf (zoals in het bovenvermelde filmpje) alle begrip voor, maar als er niks meer te winnen is...
Het is hun werk om voor ieder gaatje en ieder punt te gaan, maar VER had alle punten al en PER kon 2e worden.
Ik kon me de beelden al voorstellen van de 2 Red Bulls die quasi gelijktijdig over de streep kwamen waarbij VER de punten gunde aan PER. Die beelden zouden "Top Gun" shizzle geweest zijn. Daar zou jaaaaren later nog van gesproken geweest zijn. Helaas, ego's...

Soit, nogmaals, ik zal wel de losermentaliteit hebben, het is niet anders :thumleft:

Perez gaat geen wereldkampioen worden...
Dan heeft Perez 2 jaar geleden een kwali verkloot voor Max en bewust (kijk even naar het fimlpje wat outletvalve heeft gekopieerd
Citaat:
Even het geheugen opfrissen:het "schumachertje" van Checo
Hierin zie je dat Checo nog voor halverwege de bocht z'n gaspedaal helemaal indrukt, terwijl hij dat de vorige ronden natuurlijk niet deed. Ik hoef je niet te vertellen wat 1000pk op je achterwielen hiermee gaat doen. (Doe jij toch ook niet met je P, zelfs met een heel stuk minder vermogen?) Zo kon Max z'n kwali niet meer afmaken terwijl de strijd enorm hevig was en het om elke punt ging. Dus niks 'misschien'
Max heeft vorig jaar het team vooraf gewaarschuwd dat als ze 'm zouden vragen in te om Perez voor te laten om een betere positie te hebben dan Leclerc, dat hij dat niet zou doen. De fout van RBR is dat ze dat in de wedstrijd, terwijl iedereen dat kon horen, dit wel deden. Max is straight, als je het niet hebt verdiend, dan krijg je het ook niet. Leclerc heeft keihard voor die 2e plaats gevochten, ik vind het juist klasse dat Max niet heeft ingehouden ten gunste van Perez. Leclerc verdiende het, Perez niet.

We gaan het verder zien...veel kijkplezier :thumleft:


22 maart 2023 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Zie je?
ICE/EV discussie :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


22 maart 2023 15:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
dat was zonde van mijn tijd... :pale:


22 maart 2023 15:27
Profiel
PorscheForum Rakker
1997 Boxter 986
Goirle
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
MarcoB schreef:
Maar waarom zou Perez nog wel mogen proberen zijn snelste ronde nog sneller neer te zetten (wat mislukte) en Verstappen zou dat niet mogen proberen? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

dus dat


22 maart 2023 16:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Basic schreef:
dat was zonde van mijn tijd... :pale:

Solly! :mrgreen:
Maar we draaien in cirkeltjes.
Weer een heel betoog over hoe die mannen van kinds af aan alleen maar willen winnen etc...
Hij (VER) WAS al gewonnen. Hij WAS al kampioen.
Als je DAN nog niet iemand anders iets kan gunnen, tja, zielig.

Ik zeg ook nergens dat PER wereldkampioen wou worden toch? Hij wou 2e worden. Dus wat heel dat verhaal daar komt bij doen weet ik ook niet.

Kan me trouwens ook voorstellen dat het voor RB cooler is om nr.1 én nr.2 te zijn, dus denk wel dat Max daar ook wel een sigaar zal gesmoord hebben...
Is nu toch echt geen rocket science?
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


22 maart 2023 16:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Basic schreef:
Daarnaast is Perez als 2e rijder aangenomen, dus juist voor dat verdedigingswerk.


Dit dus. Perez is ingehuurd om Max te helpen, niet om Max een pole position te ontnemen met een Schumachertje. Dus de onvrede van Max om Perez die zijn kwalificatie verziekt, mag dan veel zwaarder wegen dan de erkentelijkheid voor diens hulp. Perez moet gewoon zijn plaats kennen, en erkennen dat hij de prestaties van Max niet moet gaan frustreren. Als Perez echt van hetzelfde niveau zou zijn als Max, zou hij een Schumachertje kunnen doen. Maar Perez is niet van hetzelfde niveau. En hij weet het. Dus dan kan je de reactie van Max wel verwachten ook.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


22 maart 2023 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
erwin996 schreef:
Dus de onvrede van Max om Perez die zijn kwalificatie verziekt, mag dan veel zwaarder wegen dan de erkentelijkheid voor diens hulp.


En in mijn wereld niet.
Vandaar dat ik geen winnaar ben :mrgreen:

Case closed wat mij betreft :thumleft:
Jullie hebben allemaal gelijk.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


22 maart 2023 17:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Polydeukes schreef:
Waar ik me echt enorm aan stoor zijn de (voornamelijk) Hamilton-fans die iedere kans aangrijpen om Max zwart te maken. Alsof hij de duivel op aarde is en het slechtste mens dat ooit in de F1 heeft gereden.

Eens. Andersom is het helaas niet anders. Het hersenloze Max legioen lijkt met de dag groter te worden. Als je de MV social media volgt springen de tranen je in de ogen. Wat een ongelofelijk dom volk die Max volgers. Moet je eens op zo'n Max Oranje camping gaan kijken. Kan me voorstellen dat die jongen zich daar zelf ook niet vertoont. Je zou je kapot schamen....

@ Tilt! - ben het voor een deel wel met je eens. Max (en zijn pa) denken alleen aan winnen en hebben schijt aan de wereld. Misschien moet je wel zo zijn om wereldkampioen te worden. Maar Jos was ook zo en die werd er geen wereldkampioen mee. Sterker nog, de kinkelde zijn eigen glazen meermaals in met dat botte gedrag. Max heeft het 'geluk' buitencategorie talentvol te zijn dus komt weg met dat gedrag. Tja, in the end heeft de winnaar gelijk. :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 maart 2023 18:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
MarcoB schreef:
Maar waarom zou Perez nog wel mogen proberen zijn snelste ronde nog sneller neer te zetten (wat mislukte) en Verstappen zou dat niet mogen proberen? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Mochten ze allebei. PER verklootte het en bleef als een huilend schooljochie achter en riep dat ze hem genaaid hadden. Verder niks.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 maart 2023 18:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
+1 for Basics betoog.
EV’s zijn minder slecht voor het milieu en rijden in de dagelijkse praktijk prima.
Elk jaar olieverversen is verstandig.
Winterbanden zijn aan te raden als je op wintersport gaat.
Ik ben gevaccineerd en voel me prima.
Een Porsche op LPG kan echt niet.

Zo - vrij schieten!


22 maart 2023 18:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
EV’s zijn stohom!!!
_________________________________________
Wim


22 maart 2023 19:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Wel, OK dat is jouw mening, maar de rest ben je het wel mee eens dus :?: :thumleft:


22 maart 2023 19:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Een Porsche met een trekhaak kan echt niet :lol:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


22 maart 2023 19:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Oh ja die was ik nog vergeten, dank je


22 maart 2023 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Tenzij Cayenne, want geen Porsche.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 maart 2023 20:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2023
Voor de rest overal mee eensch hoor ;-)
_________________________________________
Wim


22 maart 2023 20:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 669 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 27  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.