Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:20



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
PCay schreef:
Jeetje wat erg, je zult maar het bericht hebben gekregen vanmiddag als nabestaande… heel veel sterkte! Zit ook grote factor pech in als ik het duitse bericht zo lees.


Pech voor de drie langs de vangrail. Aan de andere kant stonden ze allemaal op zomerbanden terwijl de weersvoorspelling zeer duidelijk was dit weekend. Overmoedig waarschijnlijk.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 maart 2023 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Franz schreef:
Overmoedig waarschijnlijk.

Niet oordelen als je de omstandigheden niet kent. Ook de speculaties over te hard rijden vind ik niet juist. We weten simpelweg niet (precies) wat er gebeurd is.

Het is al erg genoeg. RIP

De enige les die volgens mij op dit moment geleerd kan worden uit dit ongeval: Gebeurd er iets op de snelweg (pech of ongeval) ga dan zo snel mogelijk achter de vangrail staan.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


26 maart 2023 23:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
outletvalve schreef:
Franz schreef:
Overmoedig waarschijnlijk.

Niet oordelen als je de omstandigheden niet kent.

Ik baseer me ook op de verklaring van de Duitse politie. „Es war zunächst ein Alleinunfall, der vermutlich wegen des starken Regens und nicht angepasster Geschwindigkeit geschah.“
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 maart 2023 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 (996) Carrera 2 tiptronic in Indisch Rot uit 1998.
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
De persoon die te hulp schoot had blijkbaar een racelicentie. Dat zegt niets over de anderen, maar vind het ook wat voorbarig om ze overmoedig te noemen. Het is wel apart dat ze blijkbaar op ongeveer hetzelfde punt de controle verloren. Kan echter meerdere oorzaken hebben.


26 maart 2023 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Lezen….ik zeg niet overmoedig. Ik zeg WAARSCHIJNLIJK overmoedig. Dat is ook precies de verklaring van de voorlichter van de Politie.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 maart 2023 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Het is daar een verraderlijk stuk van de autobahn vind ik, zelfs als het droog is. Dat wordt niet aangegeven en je mag meteen onbeperkt hard. Er wordt pas na die afslag aangegeven dat je vaart moet minderen bij nat wegdek. Zelfs als je er met de regen vanuit gaat dat je het rustig aan moet doen, zou het best kunnen dat je vertrouwen hebt in de kwaliteit van het wegdek als er geen snelheidsbeperking geldt om er met nat wegdek in ieder geval met een voor een snelweg normale snelheid overheen te rijden.

De politie heeft het niet over overmoedigheid, maar dat de snelheid niet aangepast was op de omstandigheden. Dat hoeft dus niets met overmoedigheid te maken te hebben.

Al met al blijft het in ieder geval een diep trieste gebeurtenis en erg ongelukkige samenloop van omstandigheden.


27 maart 2023 0:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Heel triest dit.
In feite is een aanvankelijk kleinschalig ongeval uitgelopen op een ramp voor 3 van de 4 die op zich ongedeerd aan de kant stonden... het is een stuk weg met regelmatig geulen in de lengterichting waar water in blijft staan.
Jammer dat de publieke opinie meteen weer klaar staat, al moet ik wel zeggen dat wervende teksten in de brochure voor deze rit als "de winterse uitlaten goed doorspoelen" en "de A3 op om even lekker de grens op te zoeken" daar nou niet aan meehelpen.
Daar heb ik persoonlijk wel moeite mee.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


27 maart 2023 9:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Heel treurig nieuws dit :cry: .

Sterkte voor iedereen die hier een bekende heeft verloren!
_________________________________________
vroem vroem.......


27 maart 2023 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Super triest dit. Las het echt met een brok in mijn keel.

Het is daar wat glooiend en ik heb begrepen dat er in die dalen op de autobahn nog wel eens plassen/stroompjes water willen blijven staan. Als je dan de heuvel af komt en zo'n plas in rijdt met brede banden en het gewicht achter je, dan kan ik me best voorstellen dat je daar lelijk door verrast kan worden... zonder echt de grenzen opgezocht te hebben. Speculatie natuurlijk, maar het past wel bij de plek die je achter die agent ziet die het verhaal vertelt.

Maar wat een pech ook dat net die drie mensen geraakt moeten worden... verschrikkelijk.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


27 maart 2023 9:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Erg triest :|

lindemans schreef:
.. al moet ik wel zeggen dat wervende teksten in de brochure voor deze rit als "de winterse uitlaten goed doorspoelen" en "de A3 op om even lekker de grens op te zoeken" daar nou niet aan meehelpen.


Waarschijnlijk heeft dit gebeuren nog wel een staartje voor de organisatie - ookal is er een non-disclosure gerekend door de deelnemers …


27 maart 2023 9:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Dit is het stuk net voorbij de grens waar je van het veilige ZOAB dat betonasfalt op komt. Met regenval en brede semi slicks zeer verraderlijk stuk. Ook met een Turbo cabrio 4x4 blijkbaar.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


27 maart 2023 10:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Dat is een feit.
Rij daar nog al eens.
Paar jaar geleden in de stromende regen met mijn 997.2 turbo S, harder dan 80 ging niet en had beide handen nodig.


27 maart 2023 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Hmm Ik weet het niet. Ten eerste is helemaal niet duidelijk dat er te hard gereden is. Ik heb wel eens een auto voor mij in Duitsland een 360 graden draai zien maken door Aquaplaning met een normale snelheid. Als je Nederlands asfalt gewend bent, dan ben je daar gewoon niet zo op bedacht denk ik.

Ten tweede is die brochure natuurlijk niet gemaakt met de gedachte dat het zoveel zou regenen en het wegdek nat is. Er wordt niet aangezet tot het maken van overtredingen, want er geldt daar gewoon geen snelheidsbeperking. En natuurlijk stel je een dergelijke route samen om even flink het gas open te gooien op de Duitse Autobahn. Moet je dan in die brochure meteen een disclaimer zetten dat je dat alleen gaat doen als de omstandigheden dat toelaten? Het lijkt me toch dat iedereen dat zelf ook wel kan bedenken en dat heeft iedereen waarschijnlijk ook wel bedacht.

Ik vind het nogal vroeg om iemand te verdenken van roekeloosheid. Zowel de bestuurders als de organisatie. Een onverwachtse situatie op de weg kan iedereen overkomen. Sterker nog, ik denk dat het velen hier ook wel eens is overkomen en dat het dan gelukkig goed is afgelopen. Hier helaas niet en ik denk dat we vooral stil moeten staan bij hoe ontzettend treurig dit is voor iedereen die er betrokken bij is.


27 maart 2023 10:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Roekeloosheid is wel een hele grote uitspraak inderdaad. Feit is wel dat er duidelijk is aangegeven dat er flink wat regen zou vallen dit weekend. Zo te zien op die foto van de GT4 stond deze op semi slicks. Dan neem je wel bewust een bepaald risico toch? Zeker in Duitsland met dat asfaltbeton. Dat is wat ik bedoelde met ‘waarschijnlijk overmoedig’.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


27 maart 2023 10:37
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Mijn diepste medeleven aan iedereen die door deze tragedie een verlies heeft geleden :(

In mei 2019 was ik op een hele vergelijkbare manier mijn GT3 kwijt geraakt vlak bij Ingolstadt. Het kwam ineens met bakken uit de lucht, mijn tank was leeg een ik was in de rechterbaan met ca.100km/h aan't rijden. Mijn plan was even de regen uit te wachten en te tanken. Met nog maar 500 meter te gaan voor de afrit van de tankstation reed ik ook over twee van die vrachtwagen geulen die inmiddels vol was gelopen met water. Door de hoeveelheid water waren de geulen en de poelen met water voor mij totaal onzichtbaar. Ik verlies ineens alle controle over de auto, alle vier mijn wielen was aan't glijden, ik had totaal geen grip en enkele seconden later eindigde ik in de berm. Mijn auto total loss maar ik gelukkig niet. Mijn vrienden stopte ook direct om te helpen. Een auto die vlak achter mij reed stopte ook, ze heeft me uit de auto geholpen en in veiligheid gebracht op de berm waar ze mijn verwondingen hebben behandeld. Ik had de mazzel dat ik er redelijk licht van af kwam en we kunnen het allemaal navertellen, maar na het nieuws van gisteren is de besef heel hard bij mij binnen gekomen dat het had zo maar anders had kunnen lopen. :pale:

Om jullie een idee te geven; Mijn auto stond op Michelin PS2's met net iets meer 5mm loopvlak. Hij zat best in elkaar, onderstel gebroken, alle airbags ging af, ruiten kapot etc.. Hij was een stuk meer in mekaar dan de grijze GT4 die gisteren als eerste ging aquaplanen. De agent die als eerste op de toneel verscheen was er 100% van overtuigd dat ik met zeer hoge snelheid aan't rijden was. Ik lag onder kruisverhoor in de Ambulance en kon me moeilijk verdedigen, ook mijn vrienden met hun Porsches geloofde hij niet. Volgens hem waren we een stelletje malloten die aan't straatracen waren. Als het niet was voor de, voor ons groepje, onbekende ooggetuigen die mij van eerste hulp hadden voorzien en mij van de weg zag gaan en aan de agent vertelde hoe langzaam ik reed had de politie mij ook nooit geloofd. :idea:

We weten niet wat gisteren is gebeurd, ik wil jullie alleen maar een ding vertellen en dat is dan aquaplaning een zeer heftig manier is om controle over je auto te verloren omdat er geen weerstand meer is om de auto te vertragen. De gevolgen is dan ook vele malen heftiger dan wanneer je op droge wegdek de controle over je auto verloren.

Ik wil jullie vragen respectvol te zijn en niet te speculeren. Wil je dat toch doen, zoek dan een andere uitlaatklep

Laten we vooral stilstaan bij de ongelooflijke impact van deze noodlottige ongeval; 4 mensen net als wij hebben gisteren hun leven verloren onder het beoefenen van hun hobby. Minimaal 7 kinderen zijn een ouder kwijt, mensen zijn hun partners kwijt, ouders zijn hun kinderen kwijt.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


27 maart 2023 10:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 'Vier doden bij ongeluk met Nederlandse Porsches'
Met name met die bijna laatste vetgedrukte en onderstreepte zin slaat Johann de spijker op zijn kop. Hou op met die insinuaties en misschien kan hier een slotje op. Klaar.


27 maart 2023 10:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.