Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 9:09



Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
[Filmpje] 996turbo vs. BMW M6 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
En Honda 240pk uit 2 liter...
Baas boven baas (rotatiemotor van de RX-8 buiten beschouwing gelaten)
:wink:

Overigens, zowel de M5 als M6 prachtige stukjes techniek, maar toch wat zwaarlijvig. Als je de supertest van Autovisie erop naslaat lees je ook dat fading (remmen) vrij snel optreedt dankzij dit overtollige vet.


24 okt 2005 23:18
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Vraagje:

Wie heeft er een BMW en wie een Porsche, duidelijk toch.



Afbeelding
Dit akelige mannetje over een paar jaar een 6 serie??.




Afbeelding
Of deze Porscherijder een nieuwe P.





Conclusie BMW of Porsche: (zonder woorden).


Afbeelding


25 okt 2005 9:12
Profiel
Bericht 
Rij zelf BMW 530i en morgen een P 993.


25 okt 2005 10:43
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Raf schreef:
Jongens, jongens, ...
Ik heb vrijdag proefgereden in een M5 !
Als je het niet geprobeerd hebt, dan weet je niet waar je over spreekt !
Die auto heeft een angstaanjagend snelle acceleratie, uitmuntende remmen en wegligging !
Dit is een topwagen !!! Hij is gewoon veel feller dan zelfs mijn GT3 was !
En wat een sound ! Ook al zou ik er graag een hebben, een porsche zal voor mij nooit op de 2de plaats komen ! Maar toch, wat een wagen...

Iedereen die ervan geproefd heeft, spreekt er nadien lovend over. Dus moet wel waarheid in zitten.
Bij Porsche zelf zullen ze dit ook wel weten, vandaar misschien ook het idee om een antwoord te bieden met de Panamera.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


25 okt 2005 11:11
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
John4S die z'n X5 inruilde voor een Cayenne schreef:
Conclusie BMW of Porsche: (zonder woorden).

Afbeelding

;) :^:

rufie schreef:
Iedereen die ervan geproefd heeft, spreekt er nadien lovend over. Dus moet wel waarheid in zitten.

Dat geldt wellicht ... :oops: ... ook voor een (andere) vriendin, maar of je die "total package" zou willen ruilen voor je vrouw/vriendin ...... 8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 okt 2005 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Als geld geen rol zou spelen, zou die M5 toch wel als dagelijks werkpaard een plaats krijgen in mijn garage.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


25 okt 2005 11:31
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
rufie schreef:
Als geld geen rol zou spelen .....

..... dan hoefde je ook niet te kiezen voor Porsche of BMW :!: :arrow: stonden ze waarschijnlijk allebei in jouw grote garage naast vele andere auto's ;) ..... en moest je dagelijks dus toch weer kiezen tussen BMW of Porsche of ..... :P :roll:

..... (om met dezelfde vergelijking verder te gaan) had je misschien ook wel "een groot bed" en ..... :roll: :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 okt 2005 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Ik kan dagelijks kiezen tussen 993 en M5 (E39) en DAGELIJKS gaat mijn voorkeur naar M5 uit, echter voor de meer speciale momenten, ja dat is een ander verhaal...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


25 okt 2005 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
ik kies altijd voor mijn posje

of de fiets :wink:


25 okt 2005 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944
Grave
Bericht 
Tja...Wat nu ??

Mijn persoonlijke mening is dat een BMW verre van emotieloos is,op de 4 cilinders na dan (met uitzondering van de E-30 M3).De Hartge,Alpina en M-versies gooien daar nog een schepje bovenop.Met een 3,8 liter E-34 M5 ben ik al héééééél tevreden.
Ik vond mijn 325i automaat echt een pure rijderskar.Maar dat kan aan mij liggen.Mijn 325i met handschakeling vond ik meer een racemachine.Beide waren E-30's.

Een E-36 M3 Coupé in mijn garage ? Ik wil er graag mee gestraft worden.

Nu er een vergelijking wordt gemaakt tussen een schaatser in de P,en een rapper in de Bimmer......Doet mijn bijna besluiten de 944 te verruilen voor een Maserati. :twisted: :twisted:
Hi hi,grapje......

Doegie,ik ga werken !!
_________________________________________
Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!


25 okt 2005 12:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marcel schreef:
Ik kan dagelijks kiezen tussen 993 en M5 (E39) en DAGELIJKS gaat mijn voorkeur naar M5 uit .....

Wat maakt voor jou de 993 niet of minder dan de M5 geschikt voor dagelijks gebruik :?:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 okt 2005 13:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
EriC4C schreef:
rufie schreef:
Als geld geen rol zou spelen .....

..... dan hoefde je ook niet te kiezen voor Porsche of BMW :!: :arrow: stonden ze waarschijnlijk allebei in jouw grote garage naast vele andere auto's ;) ..... en moest je dagelijks dus toch weer kiezen tussen BMW of Porsche of ..... :P :roll:

..... (om met dezelfde vergelijking verder te gaan) had je misschien ook wel "een groot bed" en ..... :roll: :^:


Is toch eenvoudig.
Als het slecht weer is, zout op de baan, of je hebt een uitje met vrienden, of met de kinderen, of je hebt koffer nodig om op reis te gaan, dan zou ik de M5 nemen.

Voor de fun meetings, etc...neem je de P.

En wat dat groot bed betreft : economisch niet te verantwoorden. Komt veel duurder uit dan een collectie auto's. Hoeft dus niet voor mij :cyclops:
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


25 okt 2005 13:38
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
rufie schreef:
Is toch eenvoudig.
Als het slecht weer is, zout op de baan ..... dan zou ik de M5 nemen

Inderdaad, dat doe je een Porsche niet aan :roll: , geen probleem echter om een BMW aan bloot te stellen. ;) :lol::^::lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 okt 2005 13:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
rufie schreef:
Als het slecht weer is, zout op de baan, of je hebt een uitje met vrienden, of met de kinderen, of je hebt koffer nodig om op reis te gaan, dan zou ik de M5 nemen.

Vandaar zaterdag de Beemer

rufie schreef:
En wat dat groot bed betreft : economisch niet te verantwoorden. Komt veel duurder uit dan een collectie auto's. Hoeft dus niet voor mij :cyclops:


Daarom dat ik nu een garage vol P-tjes heb. Dat ging voor een jaartje niet hoor :wink: :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


25 okt 2005 14:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2
Amsterdam
Bericht 
Jongens jongens jongens, waar hebben we het nu over.... Je hebt een P voor het totale plaatje (zoals al vaak eerder gezegd). Als je (heel) snel wil zijn kan je ook een opgefokte mini cooper s kopen......in het roze... :mrgreen:


26 okt 2005 18:30
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Mannen laat het duidelijk zijn de M6 en M5 rijden de nieuwste p's in rechte lijn zeker uit de wielen.

Bij een intensief gebruik op een bochtig parcours blijft de p de prins, wegligging en remmen zijn nog altijd beter als je er meer dan dagdagelijks gebruik van maakt.

1 belangrijk ding, als je p snel genoeg is om enigzins mee te kunnen met een M6 of M5 met SMG-bak, een gouden tip:

Doe een roodlichtstart en laat je verliezen...
Doe binnen de 5 minuten een 2e poging: Hier ligt je kans, de LAUNCHCONTROL kan maar ten vroegste na 5 minuten opnieuw geactiveerd worden, als je het vroeger probeert, beperkt de electronica het toerental om zo de versnellingsbak te sparen...
Dus blijven doorgaan en dan lukt het misschien wel om die M's eens te klpoppen. 8)

Dus zoek een ringweg op met veel verkeerslichten en vermijd start en landingsbanen...
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


26 okt 2005 21:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
vandaag op de bouw hoorde ik nog een goeie

''die nieuwe m3tjes en m5vies rijden rondjes rondom die nieuwe poRsssjes''

:evil: :evil: :evil:
_________________________________________
duitse laagvlieger


26 okt 2005 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Van horen zeggen,
met van alles gereden maar de nieuwe M5 is echt een beest van een auto,
en goed, beter dan Porsche??
Nee, anders :!:
Maar dit wil niet zeggen slechter.


26 okt 2005 23:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Het is inderdaad een beest van een wagen, maar voor mij zeker geen alternatief voor mijn Porsche.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 okt 2005 8:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
van horen zeggen:
www.nu.nl schreef:
Alpina B6 gaat de BMW M6 voorbij

Uitgegeven: 26 oktober 2005 13:28
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2005 14:09


AMSTERDAM - Waar BMW een V10 voor nodig heeft, kan Alpina met een V8. De nieuwe Alpina B6 legt de BMW M6 het vuur aan de schenen.

De Alpina B6, die zijn primeur beleeft op de Tokyo Motor Show, is voorzien van een 4,4-liter V8 die 500 pk levert. Het maximale koppel is 700 Nm; dat wordt bereikt tussen 4250 en 5250 toeren per minuut. Ter vergelijking: de M6, het vlaggenschip van de fabrieksproducten van BMW, heeft een V10 met 507 pk en een maximale trekkracht van 520 Nm.

De Alpina B6 is te koop als coupé en cabriolet. De prestaties van die twee verschillen marginaal. Zo geeft de BMW-tuner voor de cabriolet een sprinttijd van 4,9 seconden op van 0 naar 100. De coupé kan het in 4,6 seconden. Die laatste tijd is gelijk aan de M6. Wat betreft topsnelheid kloppen de Alpina´s de M6. Niet gehinderd door begrenzers kunnen ze 310 (cabrio) en 315 km/u halen.

In het interieur is het leder en houtaccenten wat de klok slaat. Verder zijn er speciale Alpina-sportstoelen en is er een met Lavalina-leder bekleed stuurwiel dat volgens de Duitse tuner zorgt voor een stevige grip.


hier met foto's
_________________________________________
Got coffee?


27 okt 2005 12:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
ppp 356 schreef:
Het is inderdaad een beest van een wagen, maar voor mij zeker geen alternatief voor mijn Porsche.

Zou het eigenlijk wel kunnen zijn.
Lees GT3RS echte circuitracer! :wink:


27 okt 2005 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Prestaties : Ja.

Looks : Nee :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 okt 2005 12:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
ppp 356 schreef:
Prestaties : Ja.

Looks : Nee :wink:

GT3RS?




















:wink:
Zou me niet schamen om in een M5 gezien te worden.


27 okt 2005 13:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
RS-R schreef:
Zou me niet schamen om in een M5 gezien te worden.

Nee, kan ik me voorstellen ..... want gaat er toch "op tijd" weer uit. ;)

Zoals jezelf al zei
RS-R schreef:
..... de nieuwe M5 is echt een beest van een auto, en goed, beter dan Porsche??
Nee, anders :!:
Maar dit wil niet zeggen slechter.

Niet beter/slechter, maar anders inderdaad (ook intentie van mijn eerdere opmerking) en o.b.v. emotie dus ook geen alternatief voor elkaar. 8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


27 okt 2005 13:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Hierbij past de slogan van een Duitse hotelketen waar we regelmatig meetingen / trainingen / introdukties hebben:
"NICHT NUR BESSER, ANDERS"
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


27 okt 2005 20:26
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.