Pagina 1 van 1
Topgear Cayman S video
Geplaatst: 07 dec 2005 10:13
door hoek0201
Re: Topgear Cayman S video
Geplaatst: 07 dec 2005 10:42
door don_carrera
ze zijn er goed over te spreken he....
ik vind het ook maar een gedrog...
wordt denk ik een flop...
gr m
Geplaatst: 07 dec 2005 12:08
door 911-lover
En ik denk net het omgekeerde.
Da het een zeer goede zet is van Porsche

Re: Topgear Cayman S video
Geplaatst: 07 dec 2005 12:23
door Devils son
don_carrera schreef:wordt denk ik een flop...
Integendeel. Het wordt DE moneymaker van Porsche. Productiekosten lager dan de Boxster, maar de prijs ligt hoger. En ze zullen er zeker een hoop van verkopen. De aandeelhouders kunnen gelukkig zijn...
Geplaatst: 07 dec 2005 12:56
door chiel
Ik ben het eens met Devils son... en persoonlijk vind ik ook nog eens een mooie auto!
Geplaatst: 07 dec 2005 13:14
door F@RGO
this video is temp not available
Geplaatst: 07 dec 2005 13:29
door evh928GT
Het commerciel gezien een goede stap van Porsche maar zelf vind ik dat Clarkson wel een beetje gelijk heeft.
Je moet hem niet te serieus nemem, maar waarom niet het beste uit een auto halen?
Geplaatst: 07 dec 2005 20:06
door rob964.c4
chiel schreef:Ik ben het eens met Devils son... en persoonlijk vind ik ook nog eens een mooie auto!
ik ook
robert
Geplaatst: 08 dec 2005 9:09
door Epicurus
Wordt geen succes denk ik;
Re: Topgear Cayman S video
Geplaatst: 08 dec 2005 9:14
door ppp 356
Devils son schreef:don_carrera schreef:wordt denk ik een flop...
Integendeel. Het wordt DE moneymaker van Porsche. Productiekosten lager dan de Boxster, maar de prijs ligt hoger. En ze zullen er zeker een hoop van verkopen. De aandeelhouders kunnen gelukkig zijn...
Het zal afwachten worden, ik zelf vond dat de genodigden bij de voorstelling, niet laaiend enthousiast waren. Ze zullen het moeten hebben van een nieuw publiek denk ik.
Langs de andere kant, de A-klasse is ook niet met veel enthousiasme onthaald geweest, daar kwam dan nog bij dat het wagentje zee angstig was voor rendiertjes

Ondanks dit alles is het toch uitgegroeid tot een van de betere verkopende modellen bij Mercedes.
Geplaatst: 08 dec 2005 14:17
door Jort
't is een schone, zoals de zuiderburen het zouden verwoorden.
Overigens, er is genoeg ruimte voor verbetering. Als Techart (geschat) 380pk uit het blok kan halen, zullen de Stuttgarters er in de toekomst ook wel wat bijplussen. Samen met een sperdiff..

Geplaatst: 08 dec 2005 14:28
door rufie
De Cayman kan me volledig bekoren. Indien ik moet kiezen tussen de Boxster en de Cayman, dan weet ik het onmiddellijk : de Cayman. Heeft net dat tikkeltje meer dan de Boxster. Vooral die brede heupen achteraan, het prachtige interieur, aanvaardbare kofferruimte en een geweldige baanligging ondanks het ontbreken van sperdifferentieel.
Doe mij maar een mooie gele met die prachtige Techart velgen er op.
Geplaatst: 10 dec 2005 16:33
door corry
Ja is mij ook niet tegen gevallen. De keuze tussen Boxster en Cayman lijkt mij niet moeilijk. De dealer had er op het introduktie week-end 8 verkocht. 8 kopers van BMW en 1 ex Boxster. Dus nieuwe markt.
Toch moet Porsche niet te veel van die Caymans etc. verkopen (er was ooit zelfs sprake van een model ONDER de Boxster), gezien het een down-grading van het merk betekend.
Jaguar gaat daar nu kapot aan door die goedkope type X als leasebakken te brengen. Leuk voor de modalen, maar het klasse-merk is weg genivelleerd, en stappen uit. Het merk ligt op straat.
Geplaatst: 10 dec 2005 16:56
door 911-lover
Maar geef toe dat je het verschil niet ziet tussen een baby Jag en een Groet Rover.
Dat hebben ze bij de Cayman niet
Geplaatst: 10 dec 2005 17:05
door Epicurus
Ben het met Corry eens;
Wendelin heeft na de 'zwarte' dagen van midden jaren negentig (samen met externe adviseurs van o.m. Toyota natuurlijk) een paar uitstekende stappen gezet, maar moet nu uitkijken dat ze niet doorschieten.
De Cayman zie ik daarin niet als een probleem, m.i. is er voor dat model geen echte toekomst náást de 911 (997), TENZIJ de 911 aangepakt gaat worden (Upgrade dan wel te verstaan...!) en DAT zou natuurlijk wel spannend worden. Vraag is dán weer wat de potentiële Boxster kopers zullen gaan doen...
Concluderend; de 'afstand' tussen de modellen Boxster-Cayman-997 is m.i. te klein, er móet daar minstens 1 de dupe van worden.
Geplaatst: 10 dec 2005 17:07
door corry
Zou eerder zeggen geen verschil tussen een baby Jag en Ford Mondeo, want daar ligt het nu.

Geplaatst: 10 dec 2005 17:15
door corry
Pas op, we spreken hier altijd nog over de Cayman
S 
Er komt binnenkort de instapversie!!!!! van Cayman. De 911( 997) zal straks standaard de 3.8 ltr motor krijgen om de afstand iets op te rekken.
Geplaatst: 10 dec 2005 17:15
door Beltar
Ik vind de cayman mooi, maar de elf, mooist... en dat is verschil...
Als er een dag is dat mijne portemonee de elf niet kan betalen, zal ik maar wat graag in een cayman rijden, zeker weten.
Als ik jonger was en nog geen budget voor een 11 zou hebben , k zou niet wachten, direct een cayman!
Geplaatst: 10 dec 2005 17:21
door corry
En dan elke dag met je neus plat gedrukt tegen de etalageruit van de Porsche dealer kijken naar de 911 die je eigenlijk wilde hebben. Doet mij denken aan de Honda Shadow motorrijders die elke ochtend vol spijt voor de etage staan van de Harley dealer.
Geplaatst: 10 dec 2005 17:23
door Beltar
corry schreef:En dan elke dag met je neus plat gedrukt tegen de etalageruit van de Porsche dealer kijken naar de 911 die je eigenlijk wilde hebben. Doet mij denken aan de Honda Shadow motorrijders die elke ochtend vol spijt voor de etage staan van de Harley dealer.
Natuurlijk, maar dat hoort bij de fun, dat heb ik ook gedaan:
1. 965 van 5j
2. 993 targa van 1j
3. 996 cabrio van 2.5j
4. 997S cab nieuw!!!!
Ondertussen heb ik toch al 10j p-fun!