wel ff helemaal lezen Paul, niet alleen de kop..scrollen helemaal naar beneden
uiteraard verlies je tijd door schakelen....maar op een willekeurig punt bij .. km/h herpak (accelereer je op
dat punt) sneller met een kortere overbrenging (zie grafiek). Feit.
Ik kan me nog herinneren dat bij wat "geijkte autoblad" vergelijken (van 50-80 km/h in 3 ... of iets van die aard) van tussenaccelaraties een standaard Seat 1.8T Leon sneller was dan een boxster S en een Ford Focus 2.0 Turbo RS....Guess what bij 0-100 km/h: 1) P Boxster S, daarna de 2) F Focus en dan de 3) Seat. Kan best frustrerend voor de P rijder als nu in de praktijk deze situatie zich voordoet (50-80 in 3)....sukkel, hij heeft te "vroeg" opgeschakeld. De Boxster S is wel ...euh de enige die bij de 260 km/h komt...daar zit het h'm in...
Stel, je hebt 2 identieke 964's behalve de bakken verschillen (G50/03 vs. G50/21 conform door mij hierboven geplaatste grafiek) en je versnelt van -in de 2e- 60 naar de 90 km/h en loopt dan tegen ander verkeer....toch frustie dat die met de G50/21 bak bij de ander ietsiepietsie "wegloopt"... Moeten ze beide net over de 100 km/h, moet de G50/21 bak schakelen naar de 3e maar de G50/03 nog net niet..loopt dus in. That's it, niet meer, niet minder.
Maar de 6-bak lijkt me leuker, i.i.g. geen straf
Laatst bijgewerkt door
Roi op 13 jul 2007 0:48, in totaal 1 keer bewerkt.