Switch to full style
De boekenkast van PorscheForum.
Plaats een reactie

13 apr 2008 16:59

Leuke plaatjes :lol: Nee - helemaal niet. Heb hem behoorlijk de sporen gegeven want ik kan maar geen genoeg krijgen van dat accelereren!

Heenweg (c.a.) 120 gereden, toen paar uurtjes gecruised met een maatje over B- wegen en terug 'wel ietsje' harder dan op de heenweg :wink:

Verbruiken jullie veel meer dan?

13 apr 2008 17:02

Gemiddeld 1 : 9.5, maar als ik regelmatig flink accelereer haal ik dat niet.

13 apr 2008 17:08

Denk dat een cabrio ook wel wat meer zal verbruiken vanwege het gewicht en de luchtweerstand...

Maar ik denk ook dat 'het' al begint te werken :wink: Zal het de komende tijd eens in de gaten houden.

13 apr 2008 17:10

Dat zou kunnen, maar daarvan heb ik nooit cijfers gezien.

13 apr 2008 17:32

Het gewichtsverschil (volgend 'de bijbel' ) is 50 kilo. De stelregel is 0,1 liter meer per 100 kilometer per 10 kilo extra gewicht, dus 0,5 liter per 100 km. Niet schokkend, maar het maakt wel uit.

Luchtweerstand maakt een groter verschil - ik weet het verschil in luchtweerstand tussen een 911 cabrio en een coupé niet maar als je op een normale auto een 'ski box' zet maakt dat al 15%-20% uit en de luchtweerstand van een cabrio is aanzienlijk hoger dan van een coupé.

Ik had hiervoor een classic Saab 900 cabrio en een coupé en de cabrio (met de kap open) verbruikte een stuk meer dan de coupé.

Verder spelen natuurlijk zaken als bandenspanning (2%), airco (3% tot 5%)- zelfs achterruitverwarming (4%-7%) een rol. Als je dat bij elkaar optelt - kun je weer een paar keer extra hard doortrekken voor hetzelfde geld :wink:

13 apr 2008 19:53

Joris , ik vind dat je een goed verhaal hebt en het bovendien op een prettige manier brengt. Als leek klinkt het mij erg geloofwaardig in de oren.
Ik kan me voorstellen dat je niet het fijne van de producten van de concurrent weet (of niet wilt vertellen dat je het wel weet... :wink: ), maar ik ben een vaste klant bij BP en tank altijd hun Ultimate 98...sorry, zit gewoon vlakbij :wink: ...maar ; is deze Ultimate enigzins vergelijkbaar met de V-power van Shell?
Dacht dat het nl. ook voor een "schonere" motor zorgde, met eveneens "iets" betere prestaties (althans, volgens hun slogans).


Het is een product van een ander, dus als je hier niet op in wilt gaan no hard feelings...maar als íemand er iets zinnigs over kan zeggen, ben jij het wel volgens mij... 8)



(Mijn verbruik is al jaren 1 : 5,5 maar dat durf ik niet in de schoenen van Ultimate te schuiven... :wink:)

13 apr 2008 20:07

(Mijn verbruik is al jaren 1 : 5,5 maar dat durf ik niet in de schoenen van Ultimate te schuiven... :wink:)[/quote]

Vind je dat hoog of laag? :shock:

13 apr 2008 20:37

Gezien mijn rijstijl vind ik dat aardig hoog. Onder de 1 op 5 is bijna niet te komen...dus is 1 op 5,5 bij een gemiddeld redelijk rustige rijstijl veel.
Plaats een reactie