Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:08



Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Kilometerteller-plaat vervangen (t/m 993) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Kilometerteller-plaat vervangen (t/m 993)
Ik heb de tellerplaat vervangen dit omdat bij de huidige de zwarte verf begon te bladeren( het leek welk een soort schurft :oops: )

Nou heb ik er zelf niet echt last van want ik het de tellerverlichting op de laagste stand staan en begrijp zelf ook niet zo waarom sommige kiezen voor fellere verlichting. Ieder zijn keus natuurlijk.

Nadat ik m'n internetbestelling binnen gekregen had, ben ik direct aan de slag gegaan.

Hier een foto van het "probleem" met de verlichting op de hoogste stand.
Afbeelding

Nu volgt een DIY:

verwijder eerst de teller uit het dashboard.Bij mij ging het met de hand maar gebruik een (bij voorkeur) stomp kunstof spatel, zo komt de teller los zonder schade aan het dashboard of teller.

Verder heb ik dit als gereedschap gebruikt.
Afbeelding

Leg de teller op een zachte ondergrond.
Ik deed het naast de wasbak zo kon ik het resetknopje van de dagteller(die steekt uit) daar net langs de rand laten gaan.

verwijder de rubber ring

Afbeelding

als de rubberring verwijderd is is de felsrand zichtbaar.

Afbeelding

buig voorzichtig de fels rand om met een fijne schroevedraaier, ik had ereen die afgebroken was en dat werkte erg goed.

Afbeelding

Als de fels rand bijna helemaal rond om terug gebogen is kan je die met het glas verwijderen.

Afbeelding

verwijder nu de dag teller knop,(alleen het bovenste gedeelte)
dit gaat het beste door een vinger onder het dikkere gedeelte de knop tegen de plaat te duwen en dan met de andere hand voorzichtig aan het bovenste gedeelte te trekken.

Afbeelding

verwijder de snelheids aanwijzer door deze tegen de richting van de klok te draaien en voorzichtig te trekken.
je moet deze iets helpen om de dagteller knop te passeren.
(dagteller knop iets opzij duwen)

Afbeelding

verwijder nu de twee schroefjes van de tellerplaat.
Afbeelding

nu kan de teller plaat verwijderd worden.
Afbeelding

haal de rooster eruit die voor de km en dagstand zitten.door deze van achteraf eruit te duwen

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

de plaat is geplakt , deze verwijderen en de nieuwe heeft als een plakkende achterzijd en uitsparingen op de rand voor de juiste plaats te monteren.
vergeet niet onder de nieuwe plaat het ringetje van vilt terug te plaatsen rond de opening van de dagteller.(zie foto hierboven)

Als het ringetje van vilt op zijn plek zit kan je de nieuwe plaat plakken
en daarna de roostertjes voor de km en dag teller terug plaatsen.

Afbeelding

zet de plaat terug, schroeven monteren en de dag teller er voorzichtig weer opdrukken.

daarna kan je het glas en de ring weer terug plaatsen.
Nu de felsrand weer terug buigen.

Ik gebruikte een lepel.
deze tegen de teller behuising aanhouden , drukken en tegelijk de zijkant van de lepel lang de behuizing laten gaan.
Je zal zien dat het eenvoudig weer terug buigt.

Afbeelding

Je ziet hier niks meer van.
Vrees niet dat iemand bij verwijderen van de teller denk dat er met de stand geknoeid is want dan moet je ook de 3 schroeven aan de achterzijde los halen en deze zijn met verf gemarkeerd.
AfbeeldingAfbeelding


Ik hoop dat iemand er wat aan heeft,

robert
_________________________________________
remmen is angst


13 dec 2008 17:37
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.