Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 13:09



Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Gestolen 37-SL-ND en afgehandeld (lees: uitgekeerd) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:
Mijn vriend vroeg aan de politie hoe ze de VW hadden kunnen starten zonder sleutel (met chip).

Politie vertelde hem:
Wat criminelen vaker doen is een voertuig te koop aanbieden voor een vriendelijke prijs.
Voordat je de auto komt halen maken ze een sleutel bij (zonder chip) en uit 1 van de orginele sleutels halen ze de chip en plakken deze ergens in de buurt van het contactslot.
Voertuig is dus te starten met de nagemaakte sleutel...... :shock:
Na een aantal weken komen ze het voertuig "halen" en verkopen hem weer in onderdelen, of gaat naar het buitenland, 2x winst..... :evil:


Dit is mij dus overkomen. Twee maanden nadat ik de auto gekocht had. De verkoper was geen vriend en de prijs was niet vriendelijk. Wel is er vanuit de verzekering een rechercheur opgezet die kwam kijken of er al meer auto's van mij gestolen waren en wat mijn band met de verkoper was.
Uiteindelijk heeft de verzekering (voldoende) uitgekeerd.

Succes met de afhandeling.


13 nov 2008 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Heel erg vervelend dat je zoiets moet gebeuren! Aan de andere kant hebben ze jullie gelukkig rustig laten slapen en is de diefstal zonder geweld of bedrieging verlopen. Het blijft natuurlijk verschrikkelijk klote.

Veel succes met de afhandeling!


14 nov 2008 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 '96
Amsterdam
Bericht 
Dit gaat me aan het hart, sterkte er mee dus.

Voor mij zou uitbetaling van de taxatiesom onvoldoende genoegdoening geven. Heb nl. ook een emotionele band met de P. Het is dan ook een flinke nightmare als ie op een dag weg zou zijn. Heb zo'n geel handremslot erop, ook al verklaren sommigen me voor gek...


14 nov 2008 13:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gelukkig biedt uitkering van de taxatiesom meestal wel de mogelijkheden om een gelijkwaardige terug te zoeken. De taxatiewaarde ligt meestal toch iets boven de reële waarde, dus ook je zoektocht kan ermee gefinancierd worden.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


14 nov 2008 16:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3, 911 targa '85 en 911 '76 (project)
Bericht 
Morgenmiddag komt de expert langs. Verder natuurlijk niks meer gehoord over de auto. We wachten maar verder af.


17 nov 2008 9:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3, 911 targa '85 en 911 '76 (project)
Bericht 
Even een up-date over de afwerking van de verzekering. Iets voor de kerstdagen worden we gebeld door een "expert". Hij doet een voorstel dat we maar snel moesten accepteren zodat we snel het geld zouden ontvangen. Het voorstel zat ruim 15% onder de taxatiewaarde dus we hebben de expert vriendelijk maar heel duidelijk verteld dat wij hiermee niet akkoord waren.

Ik heb daarop onze tussenpersoon gebeld van de verzekering en daar ons beklag gedaan. Dit zowel over het uit te keren bedrag als over de manier van doen van de expert.
Kort daarna worden we weer gebeld, excuses worden gemaakt en de zaak zou opnieuw bekeken worden. Er zou ook een andere expert ingezet worden die wel verstand van Porsche zou hebben.

Vorige week opnieuw bericht gehad. De taxatiewaarde wordt uitgekeerd en ook nog 750 euro voor vervangend vervoer. Er is inmiddels afstand getekend van de auto waardoor de zaak, als het geld binnen is, helemaal afgewerkt is.

Uiteindelijk dus keurig afgewerkt door de verzekering, alleen wel jammer dat ze toch eerst proberen om onder het verzekerde bedrag uit te komen.

Zoals al eerder gemeld is er ook al een vervanger gevonden in een Ferrari 360 spider dus is de zaak compleet afgewerkt.

Ps. Had graag de titel aangepast maar wist natuurlijk niet hoe dit werkt.


12 jan 2009 21:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Goed om te horen dat het is opgelost. Wel jammer dat ze het toch even 'proberen'.....
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


12 jan 2009 21:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
in wat had je het willen aanpassen? Hij is toch nog steeds gestolen? :wink:

gewoon even bij je openingspost op 'wijzig' rechtsboven van je post klikken en de titel veranderen. Of hier je wens zetten, doen wij het wel. :salut:

Have fun met je 360! Gezond jaloers.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 jan 2009 21:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
grensrijder schreef:
Ps. Had graag de titel aangepast maar wist natuurlijk niet hoe dit werkt.


Auto is toch (nog) niet terug gevonden :?:

Ik heb het topic verplaatst naar de rubriek gestolen :idea:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


12 jan 2009 21:30
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.