Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:47



Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Oude targa gestolen, triest 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Oude targa gestolen, triest
2 augustus 2020, 19.57 uur ยท Door Mark Arents

Porsche uit 1974 uit garage gestolen: "Net met pensioen, maar droom vervaagt"

HOORN - Zonder accu weggezet in een beveiligde garage. Hans Peeters deed er alles aan om zijn Porsche uit 1974 veilig op te bergen, maar toch wist iemand zijn trots te stelen. Net nu zijn pensioen voor de deur staat. "Het eerste tripje naar Limburg stond al gepland", vertelt Peeters.

Afbeelding

De '1974 Porsche 911 Targa S' stond in een garage in Hoorn achter slot en grendel. "Iedere keer als ik hem daar neerzette, haalde ik de accu eruit, zodat niemand er zomaar mee weg zou kunnen rijden", legt de Horinees uit. Peeters huurde een parkeerplek waar je alleen met een druppel toegang tot hebt. "Toch is het iemand gelukt om de auto daar weg te krijgen."

Jaren geleden kocht Peeters de auto. "Het is een super mooie machine. Geen uniek exemplaar, maar ik was er verliefd op." Flink wat onderhoud later, reed hij er alleen wat weinig mee rond. "Nu ik na 38 jaar in het onderwijs eindelijk wat meer tijd had, was het tijd voor mooie ritjes." Maar of die er nu nog inzitten, weet Peeters simpelweg niet.

"Het gaat niet zozeer om het geld, maar het is gewoon een fantastische auto"

"Mijn plan was om juist nu veel te gaan rijden. Daarna wilde ik de auto aan mijn kinderen doorgeven, die zijn er ook gek op", vertel Peeters teleurgesteld. "Het gaat niet zozeer om het geld, maar het is gewoon een fantastische auto. Ik zou hem nooit verkopen."

Hoop blijft bestaan

De autoliefhebber hoopt dat iemand de auto aangeboden krijgt die toevallig weet dat de auto gestolen is. "Zowel nationaal als internationaal staat de auto als gestolen in de boeken, maar je weet natuurlijk nooit wat dat oplevert." Zijn zoon heeft de diefstal inmiddels op meerdere Facebook-pagina's gedeeld.

Heb jij tips: westfriesland@nhnieuws.nl


03 aug 2020 15:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.