Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 7:53



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
3 Porsches ontvreemd 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht 3 Porsches ontvreemd
Bizar bericht in de Televaag, maar toch.

Afbeelding Afbeelding


07 maart 2022 22:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 3 Porsches ontvreemd
Niet - of half - te lezen voor niet-leden :|


07 maart 2022 22:32
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 3 Porsches ontvreemd
Citaat:
Drie Porsches van Peter zijn ineens weg, waarde 1,5 ton: ’Dit is een gerichte actie’
Door MONIQUE BANKRAS
Updated Gisteren, 20:38
Gisteren, 18:12
in BINNENLAND

ZANDWERVEN - Vol ongeloof stond Peter de Jongh in Zandwerven te kijken naar een lege plek in het midden van de loods. Zijn drie Porsches 911 met een waarde van zo’n anderhalve ton zijn spoorloos verdwenen.

Van een van de auto’s heeft hij de motor nog liggen. Een tweede auto moest alleen nog nagekeken worden, de derde gespoten. „Het was niet zo dat ze er zo mee weg konden rijden. De motor was gereviseerd en moest weer ingebouwd worden. Er is een aanhanger gebruikt.”

Peter heeft een bedrijf in Stompetoren. Hij restaureert en verkoopt luxe auto’s en bestelwagens. Voor de Porsches, auto’s uit 1977, 1978 en 1981, had hij geen plek meer. „Ze stonden eerst bij de buurman, maar die ging verhuizen, dus ik moest op zoek naar een andere plek. Die vond ik bij een boer in Zandwerven. Er staan in de loods ook boten en caravans.”

Sinds november stonden de auto’s daar, een witte en twee paarse modellen. De diefstal vond plaats in januari. Peter en zijn goede kennis Jack Wanschers besloten onlangs flyers te verspreiden in Zandwerven, om aandacht voor de Porsches te vragen. „Jack was begin januari in de loods, toen stonden de auto’s er nog. Eind januari kwam ik. Het slot was verbroken, dat was al raar. Binnen dacht ik: ’Huh!?’ Dit heb ik nog nooit meegemaakt.”

Peter noemt het zelf een ’heel apart verhaal’. „Ik denk dat het bekend werk is. Het is zeker een gerichte actie. Alleen de Porsches zijn weg. Er stond een Mercedes voor een van de auto’s. Ze hebben daarvan een raam ingeslagen om hem naar buiten te rollen. Daarna is die weer naar binnengebracht. Misschien zijn de auto’s wel op verschillende dagen gestolen.”

De boer merkte niets. Buren hebben geen werkende camera’s hangen, ontdekte Peter. Een overbuurvrouw zag wel wat ’volk dat heen en weer ging’, maar naar daders leidde dat niet. De onfortuinlijke eigenaar reed rond en ging langs garagebedrijven in de buurt, maar zijn auto’s zijn echt verdwenen.

De dieven kunnen volgens Peter maar weinig met de auto’s.
De dieven kunnen volgens Peter maar weinig met de auto’s.
De dieven kunnen volgens hem maar weinig met de voertuigen. „Als je een gewone auto steelt, is die nergens meer te vinden. Maar deze auto’s zijn zo specifiek, ze moeten links of rechts ergens boven water komen. Het is breed bekend in het wereldje dat ze gestolen zijn en dat wereldje is maar klein. Eén auto is Engels en rechtsgestuurd, dat valt al helemaal op. Ik heb nog hoop dat ze teruggevonden worden.”

Voor de gouden tip looft Peter een beloning uit van vijfduizend euro. „Een beloning kan net het juiste zetje geven. Het is een heel hard gelag, hier word je echt niet vrolijk van. Ik moet aan mijn hart geopereerd worden, dan zit je op dit soort zaken al helemaal niet te wachten. Hier werk je dan jaren keihard voor, als het zo gaat, wordt het wel heel snel minder.”

De politie bevestigt de aangifte en meldt dat de zaak onderzocht wordt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 maart 2022 7:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.