Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

10 sep 2015 10:48

Sid86 schreef:Ik heb 'm klaarliggen, echt vakwerk. Alleen nog niet gemonteerd, dus nog geen ervaring mee...
Maar vind alles wat hij maakt wel fijn klinken 8)
https://www.facebook.com/Pro9Porsche/vi ... 1/?fref=nf


Wanneer gaat hij er onder? En welke uitvoering heb je gekozen? Competition of Street?

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

29 sep 2015 15:57

fins schreef:Heeee... Dus die heb jij er al onder zitten? Waar woon je?


Sorry, duurde iets langer. Inmiddels gemonteerd:

66100

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

29 sep 2015 16:09

FILLEMPJE!!!!

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

29 sep 2015 16:13

Ik zal proberen van het weekend een filmpje te maken. Je bent welkom om eens te komen luisteren. Den Haag.

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

29 sep 2015 16:30

Cool! Als het weer goed blijft en mijn 3,2 is klaar is dat zeker een optie!

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

07 okt 2015 13:33

Net een gesprek met EPS gehad. Mijn wens is een lastige.
Door het type dempers beschikbaar voor 911's krijg je eerder een laag brommend geluid dan raspend wat ik zoek.
Ook cabin drone schijn veel en snel voor te komen bij 911's. Tricky verhaal dus, en zij zijn heel reeel hierin. Ze willen geen verwachtingen scheppen die ze niet waar kunnen maken.

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

07 okt 2015 13:43

Dat laatste vind ik zelf wel vaak een teken dat je met kwaliteit te maken hebt.
Maar maakt jouw keuze misschien wel weer iets lastiger.

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

07 okt 2015 14:21

Absoluut een pré.

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

08 okt 2015 20:16

fins schreef:
Sid86 schreef:Ik heb 'm klaarliggen, echt vakwerk. Alleen nog niet gemonteerd, dus nog geen ervaring mee...
Maar vind alles wat hij maakt wel fijn klinken 8)
https://www.facebook.com/Pro9Porsche/vi ... 1/?fref=nf


Wanneer gaat hij er onder? En welke uitvoering heb je gekozen? Competition of Street?


Street. Maar in eerlijkheid heb ik 'm afgelopen maandag teruggestuurd voor een paar aanpassingen. Hij 'deed' namelijk ±90db stationair warm dus was iets té :lol:
Komen nu een paar decibel killers in en dan weer testen.

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

14 okt 2015 14:22

Update. Rebel engineering gaat een RVS demper op maat maken / aanpassen.

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

14 okt 2015 15:39

Heb je nog speciale wensen uitgesproken?

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

14 okt 2015 17:00

Ja........

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

14 okt 2015 17:52

Olaf schreef:Heb je nog speciale wensen uitgesproken?


O.a. drie uitlaatpijpen voor extra cabin drone tijdens relax cruisen op de snelweg. :drive:

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

14 okt 2015 18:04

Ja, top...

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

22 okt 2015 9:08

Originele tuutje klinkt zo gek nog niet: http://nl.tinypic.com/player.php?v=js1tw7&s=8#.ViiLAluEp2A

Maar maandag gaat de nieuwe RVS demper er onder. Ben érg benieuwd!

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

22 okt 2015 9:24

Heb zelf goede ervaringen met Turbo Thomas. Ik was een early adopter bij mijn eerste uitlaat, hij had er nog een baan bij toen. De man communiceert zeer prettig, levert mooi werk en denkt mee. Als jij kunt omschrijven wat voor geluid je wilt en met welke setup je rijdt denk ik dat hij genoeg ervaring heeft om de juiste pijp te creeeren.

Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?

20 nov 2015 17:34

Was leuk je te ontmoeten, P32!

Het fijne van Rebel is dat hij me aan heeft geboden een uitlaat op maat te maken, maar dat wanneer hij me niet zou bevallen ik hem niet af hoefde te nemen.
Mooie deal kun je niet krijgen lijkt me en uitlaatgeluid is toch iets heel persoonlijks en subjectief.

Rebel heeft een mooie RVS-demper gebouwd met als doelstelling verbeterde flow, geen cabin drone en een mooi geluid.

Wat de flow betreft merk ik dat de motor beter presteert. De oude uitlaat maakte dat de wagen tussen de 3-4000rpm een soort weerstand gaf en boven de 5000rpm weer.
Dat is nu helemaal weg; je merkt duidelijk dat de motor zijn lucht veel beter kwijt kan. Ik zou hem eigenlijk even op de rollenbank willen kunnen vergelijken.

Wat het geluid betreft heeft Rebel iets knaps gedaan; de uitlaat klinkt erg racy, bijna GT3-achtig. Dat heeft veel invloed op de beleving merk ik.
Je hebt het idee dat het harder gaat als hij lekker brult.

Het soort geluid is alleen mijn smaak niet. Ik heb liever een rommelig en hortend en stotend boxer-geluid zoals mijn 964 heeft.
Maar ik kan me zeker voorstellen dat anderen het geluid helemaal fantastisch vinden. Er zit een lekker snerpje in, en het klinkt heel symfonisch.


View My Video

View My Video
Plaats een reactie