Bedankt voor de tips.
Ik heb zelf een co2 tester besteld en deze zou volgende week moeten aankomen. Ik zal deze dus volgend weekend uitproberen.
Er is inderdaad nog wat druk in het koelvloeistoftankje, zelfs na 1 week stilstaan. Dit is dus niet normaal
Er zijn geen belletjes te zien bij een open koelvloeistoftank en warm worden van de motor. Dit is positief
Er is geen witte smurrie te zien onder het oliedopje. Ook goed
Olie is bijna zwart van kleur en dus niet licht melkchocoladekleurig. Olie moet dus gewisseld worden, maar de kleur wijst dus niet op een lekke koppakking
Olie laten branden en totaal geen gekletter, dus waarschijnlijk geen water in olie
Geen olielaagje op koelvloeistof te zien
Geen rook eenmaal warme motor. Maar bij opstarten in gelijk welke omstandigheid toch 10 min witte rook.
Binnenramen zijn wat vettig
Maar kan toeval zijn..
Snel druk op koelwaterreservoir na starten wagen
Nog steeds verlies van olie en koelwater. Wat oliedruppels te zien onder motorblok, maar geen plas. Nergens geen koelwaterlek te bespeuren
Geen vermogensverlies
Aannemelijk zou zijn om olie te verliezen via de kleine lek (waarschijnlijk krukaskeerring) maar 1 liter op zo'n korte afstand??
Waar het koelwater zou kunnen verdwijnen is mij een raadsel. En de witte rook bij het opstarten, natuurlijk deels veroorzaakt door condens, vertrouw ik niet 100%. Ik heb ook de indruk dat deze ietwat zoet ruikt ofwel focus ik me teveel op