Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
18 aug 2017 0:29
Ik heb vandaag de benzine pomp van mijn pas gekochte Porsche 944s type 2 vervangen na dat deze een aantal jaar heeft stik gestaan.
Alles aangesloten en na gekeken maar hij blijft maae 3/4 seconden lopen(pruttelen) na het starten. Iemand enig idee waar het aan kan liggen
18 aug 2017 6:19
das gewoon normaal.
zolang je motor niet start, moet de pump dus niet continue blijven draaien
je DME relais doet de benzine pomp 3 seconden draaien en dan stopt hij terug als de motor in die tijd nog niet draait.
Dit heeft als bedoeling de pomp te stoppen in geval van een ongeval.
18 aug 2017 8:50
Pauljeffrey944s2 schreef:Alles aangesloten en na gekeken maar hij blijft maae 3/4 seconden lopen(pruttelen) na het starten.
mayonaise schreef:das gewoon normaal.
zolang je motor niet start, moet de pump dus niet continue blijven draaien
je DME relais doet de benzine pomp 3 seconden draaien en dan stopt hij terug als de motor in die tijd nog niet draait.
Blijft de motor maar 3/4 seconden lopen, of de benzinepomp?
18 aug 2017 9:05
Probeer eens met een ander dme relais. Dit relais geeft stroom aan de pomp. Bij starten gaat de pomp aan, pas als het relais een puls van de ontsteking krijgt blijft de pomp lopen.
Zoek even op dme overbruggen (pomp continue aan). Daarmee test je of het daaraan ligt.
18 aug 2017 10:24
Niels911SC schreef:Pauljeffrey944s2 schreef:Alles aangesloten en na gekeken maar hij blijft maae 3/4 seconden lopen(pruttelen) na het starten.
mayonaise schreef:das gewoon normaal.
zolang je motor niet start, moet de pump dus niet continue blijven draaien
je DME relais doet de benzine pomp 3 seconden draaien en dan stopt hij terug als de motor in die tijd nog niet draait.
Blijft de motor maar 3/4 seconden lopen, of de benzinepomp?
goed punt, ik had gelezen de pomp, maar idd
En dan is het idd misschien gewoonde DME relais die kapot is
18 aug 2017 16:58
De motor blijft niet lopen ik ga vanavond kijken of ik m kan door verbinden ik laat het wel weten
18 aug 2017 20:03
Heb m door gelinkt maar wil nog steeds niet starten
??????
Iemand nog verdere ideeen ik kom er niet uit
18 aug 2017 20:29
Waarschijnlijk een van de sensoren defect.
Op het 944forum.com is er veel informatie over te vinden
18 aug 2017 21:19
Beetje zwak om iemand op een technisch forum te zeggen dat ie maar naar een ander technisch forum moet gaan en daar eens herbeginnen.
Toch zeker als er hier nog altijd genoeg mensen zijn die willen en kunnen helpen.
Als je zelf geen idee hebt moet je daarom niet meteen iemand wegsturen en de rest die wel kunnen en willen helpen afdoen.
Btw, ik heb zelf lang genoeg op 944forum gezeten.. dus...
Paul,
In die 4 seconden, loopt ie dan netjes of rommelig?
Als je net daarna opnieuw probeert, slaat ie dan opnieuw netjes aan voor 4 seconden of niet?
Als je in die 4 seconden gas geeft, reageert de motor daarop, wil hij draaien en toeren maken of valt ie dan gewoon uit bij gas geven?
19 aug 2017 17:36
Hij loopt heel rommelig en reageert niet op gas of iets dergelijks
19 aug 2017 23:11
Als die auto lang heeft stil gestaan,
wat is er met de benzine gebeurd in de tank en benzine filter?
Heb je de auto na die jaren eerst geprobeerd te starten met de oude benzine er nog in?
Oude benzine is gewoon smerig, gumt alles op.
Idealiter heb je alle benzine uit de tank eruit gehaald, en tegelijk met die nieuwe benzine pomp een nieuwe filter gestoken, en alle leidingen netjes gespoeld voor het starten.
Als dat niet is gebeurd heb je vele kans dat je één of meerdere injectors hebt die nu verstopt zijn en/of slecht sproeien.
1
Benzinedruk op de rail eens meten
2.5 bar +/- 0.2 bar met motor gestopt en DME relay kort gesloten.
2 bar met draaiende motor
20 minuten na draaiende motor, nog eens meten
je zou 1 Bar druk moeten hebben
Heb je dat niet dan lijkt hij ergens, bv op het diafragma op de rail.
2
benzine rail eens los maken en met een assistent de motor starten met rail eruit, en kijken hoe die injectoren sproeien.
Als ze niet netjes sproeien, ultrasoon reinigen
en bij hermontage nieuwe rubberen o ringen monteren zodat je geen valse lucht zuigt op de injector.
3
Controleer alle aansluitingen
je stationair regeling, je rubberen buizen naar de luchtweger enzovoorts
alles moet netjes aangesloten zijn zodat er geen valse lucht wordt gezogen.
4
controleer de DME temperatuur sensor op de motor(niet de koelwator sensor)
als die niet werkt zal de DME de koude start ook niet goed voor mekaar krijgen.
Je kan de weerstand eens doormeten op de DME connector
tussen terminal 13 end de grond
Bij koude motor hoge weerstand, heb je dat niet
15C 3.3K-ohms
30C 1.46K-ohms
80C 280-360 ohms
De weerstand moet dus lager worden bij hogere temperatuur.
gebeurt dat niet, sensor vervangen.
23 aug 2017 19:42
Iemand aan adresje waar ik 4 injectoren kan bestellen?
23 aug 2017 21:11
die kun je overal vinden... bosch nummer in google duwen en zien wat er naar boven komt.
vaak is ebay in Duitsland goed voor dat soort dingen.
Anders rosepassion.com of een bosch centrum in de buurt.
Maar ben je zeker dat ze kapot zijn? ultrasoon reinigen helpt in meeste gevallen.
05 sep 2017 22:29
misschien wat laat om in te haken, maar als je injectoren (injector) kapot zou zijn zouden ze niet alle 4 kapot zijnof je moet serieus veel geluk hebben.
Ik zou eerst even het een en ander uitsluiten.
Hij heeft een x aantal jaar stil gestaan dus hier komt corrosie van begin met het na kijken van oa massa punten, bougie's , verdeler kap, rotor, luchtfilter.
Als dit allemaal in orde in en in goede staat en hij wil nog niet blijven lopen ga je verder zoeken oa DME door lussen.
Hoop dat je hier wat aan heb
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.