Ik heb een probleem met mijn 996 wat erg lijkt op het plof reutel verhaal van Zmausz, maar ik wil zijn bericht niet kapen Mijn 996 start normaal (max 2 omwentelingen) echter loopt daarna zo slecht dat hij na max 2 seconde uitvalt. Hij is niet met gas aan de praat te houden. Ik heb ondertussen de brandstofdruk gecontroleerd (3.8 bar), de MAF sensor vervangen, de krukassensor en nokkenas sensor vervangen. Geen enkel verschil en geen foutcodes. Compressie van alle 6 cilinders is gelijk. Heeft iemand misschien nog een idee?
Vacuüm in de tank? Vacuüm lek? Die van mij blijft wel lopen alleen op 3 cilinders. En pas na een halve minuut gaat hij beroerd lopen maar slaat niet af.
Ja bobines zou kunnen, maar die heb ik een half jaar geleden uit voorzorg alle 6 vervangen. De kans dat er 2 tegelijk kapot gaan is ook niet zo groot denk ik en op 5 cilinders zou hij in ieder geval moeten blijven lopen.
Welk jaar is je 996? C2 C4? Indien auto met gaskabel zou je de stationair regelklep ook even moeten controleren. En dan vooral de pakking ook nakijken.
Ik zat ook aan de Stationairklep te denken want dat is een veel voorkomend kwaaltje bij porsche met Motronic, maar ik dacht dat de 996 die niet meer had. Maar na opnieuw zoeken op andere termen heb ik dit filmpje gevonden
Johann en Kheldar dank voor jullie antwoorden. Soms is de oplossing veel eenvoudiger dan in eerste instantie gedacht! Ik heb luchtfilter en stationair regelklep verwijderd en ik zag een rare dop liggen op de bovenkant van de motor (onder de dynamo). Wat bleek: achter de stationair regelklep zit normaal de onderdruk slang die naar de AOS gaat. Ik heb 2 jaar geleden de AOS modificatie uit laten voeren bij Resto. Bij deze modificatie haalt hij deze slang van de inlaat af en laat deze slang in het luchtfilter eindigen. Schijnbaar drukt hij een afsluitdop in het gat van de inlaat. Deze afsluitdop was eraf gevallen met als resultaat dus een ontzettend groot onderdruk lek en totaal niet willen lopen. Ik heb een nieuwe dop erop gezet en voilà, hij loopt weer als een zonnetje! Heren, hartelijk dank!
Ja Johan de eerste 996 C2 uit 1999, en misschien een aantal uit 2000 hebben nog gaskabel en daarom ook de stationair regelklep. Vanaf e-gas vervalt dat.