30 okt 2025 22:13
30 okt 2025 23:34
30 okt 2025 23:50
31 okt 2025 9:46
31 okt 2025 9:50
31 okt 2025 11:23
Polydeukes schreef:Als je een beetje zoekt op het forum dan kom je erachter dat een versleten accu vaker niet dan wel de oorzaak is van allerlei vage foutmeldingen of klachten.
Clueless schreef:Mijn Porsche wordt minimaal 2x per week voor woon-werk verkeer gebruikt en daarnaast gewoon als daily driver.
31 okt 2025 12:03
31 okt 2025 15:22
Stiruam schreef:Polydeukes schreef:Als je een beetje zoekt op het forum dan kom je erachter dat een versleten accu vaker niet dan wel de oorzaak is van allerlei vage foutmeldingen of klachten.
Inhoudelijk helemaal eens, maar ter voorkoming van verwarring: je bedoelt "vaker wel dan niet" toch?Clueless schreef:Mijn Porsche wordt minimaal 2x per week voor woon-werk verkeer gebruikt en daarnaast gewoon als daily driver.
Maar accu's hebben ook gewoon een beperkte levensduur. Hoe oud is deze accu?
31 okt 2025 20:33
Polydeukes schreef:volt leveren, ampère (vermogen) hebben
31 okt 2025 22:21
01 nov 2025 8:49
01 nov 2025 10:03
01 nov 2025 13:09
Clueless schreef:Auto is afgevoerd naar de garage en daar waren alle foutmeldingen weer weg. Lekker wel![]()
Ik denk dat ik de accu hoe dan ook laat vervangen.
01 nov 2025 13:56
01 nov 2025 13:59
anton964 schreef:Heb nog nooit gehoort dat die vanzelf verdwijnen.
01 nov 2025 14:14
01 nov 2025 16:09
Valve Body, the most likely suspect
The hydraulic section includes electro-magnetic actuators (solenoids) that regulate the flow of hydraulic fluid to control clutch and gear engagement when commanded by the transmission control unit. This seems to be the most prevalent failure location, but fortunately they are easily accessible and replaceable by switching out the valve body itself. (Porsche calls this an “electrohydraulic control unit” but anyone who’s ever worked on a transmission will know it as a valve body.) The valve body can be replaced by dropping the PDK oil pan and does not require transmission removal. It can clearly be seen in this photo below, the solenoids are the colored cylinders on the left side of the picture.
A PDK control unit fault code relating to accessing a specific gear (or inability to shift to a specific gear) is very likely a valve body solenoid issue. In addition, there are also electrical sensors within the transmission that monitor responses to solenoid action and report status to the transmission control unit. Sensor failures can also cause faults and are discussed later in this post.
01 nov 2025 17:11