Er is bij Rennlist meer over geschreven dan hier, maar wellicht is hier ook wat aanvullende kennis over, of tenminste tips.
https://rennlist.com/forums/991/1181635-fault-cooling-system-visit-repair-shop.htmlMomenteel rijdende in een 991.1 C2S X51, welke inmiddels een nogal hardnekkige storing geeft.
"Storing koelsysteem - Zoek werkplaats op". Doorgaans is dit een gevolg van een vacuüm probleem weet ik inmiddels.
Tot dusver de PSE (sportuitlaat) kleppen getest, geen lekpunt.
Blok eruit, en alle vacuümkleppen (COV oftewel Change Over Valve) vervangen, uit m'n hoofd 7 of 8. (Ik dacht, vervang de hele zooi maar, het blok ligt er nu toch uit.)
Alle twijfelachtige vacuümslangen vervangen.
AOS vervangen.
Het plenum van de X51 wil nog wel eens een vacuümlek krijgen op de aansluiting met de kleppen -> klopt, er lekte er een, vervangen (gelukkig los leverbaar), meteen de hele inlaat nagelopen en gereinigd.
Geen temperatuurproblemen, motor blijft op de gewenste waarden (=getest). De rempomp vertoont geen vacuümproblemen. Sensoren werken.
Enfin. Al een hele riedel aan gedoe getest en vervangen, en nog steeds popt op willekeurige momenten tijdens het rijden (dus niet persé bij remmen of activeren PSE) de storing weer op.
Begin er zowat wel zat van te worden. Iemand nog een idee waar te zoeken?
Aangezien het vaker voorkomt bij de 991, las ik op Rennlist, hier maar eens een topcicje aan besteed.
Benieuwd naar ervaringen, tips, etc. Thanks vast!