24 mei 2006 20:50
24 mei 2006 20:59
24 mei 2006 21:03
24 mei 2006 21:23
24 mei 2006 21:52
24 mei 2006 22:27
Huyssoon schreef:Niet onbelangrijk :
Het fraaiste geluid komt uit de motoren met veel, veel, dubbele carburateurs.....Het aanzuig-geluid is n.l duidelijker hoorbaar...
24 mei 2006 22:34
24 mei 2006 22:51
24 mei 2006 22:51
24 mei 2006 22:55
Renntech schreef:Ik heb jaren geleden een Weberset gemonteerd op een SC waar ik toen op de straat mee reed en races mee reed.
Een geweldige motor krijg je dan. En veel sneller reagerend op het gaspedaal, net als de oude 911 motoren.
24 mei 2006 22:56
Renntech schreef:Veel onwaarheden in bovenstaande posten gelezen.![]()
Een Weber carburateur is geen "snelle" carburateur. Wel een carburateur met veel mogelijkheden en daardoor worden ze veel toegepast op getunde motoren. Maar naast Weber zijn er vele carburateurmerken. Porsche gebruikte zelf Solex, Zenith en Weber carburateurs. Weber is bij velen de favoriet doordat losse onderdelen eenvoudiger te verkrijgen zijn. Ook was Weber kwalitatief goed en is oa. de sproeierbezetting makkelijker te wijzigen.
Een carburateur geeft een motor géén mooier geluid. Wel is het zo dat bij een 911 motor 6 gaskleppen werden gebruikt waardoor de motor sneller op toeren komt en oa. daardoor het karakterestieke geluid geeft zoals de oude motoren dat hadden.
Maar een mechanische injectiemotor uit die tijd had ongeveer hetzelfde geluid. Nog feller dan een carburateur motor.
Ik heb jaren geleden een Weberset gemonteerd op een SC waar ik toen op de straat mee reed en races mee reed.
Een geweldige motor krijg je dan. En veel sneller reagerend op het gaspedaal, net als de oude 911 motoren.
24 mei 2006 23:01
Renntech schreef:Veel onwaarheden in bovenstaande posten gelezen.![]()
Een carburateur geeft een motor géén mooier geluid. Wel is het zo.. ...en oa. daardoor het karakterestieke geluid geeft zoals de oude motoren dat hadden.
25 mei 2006 0:24
25 mei 2006 1:21
911-lover schreef:Kleine vraag van een leek: En Race-injectie of Weber InjectieWerkt dat niet met Carburators EN injectie
25 mei 2006 10:54
25 mei 2006 11:12
25 mei 2006 12:05
Hansv schreef:Ha, die Huissoon;
Heb jij zelf nog F1-auto's met carburateurs gezien? Dan ben je wel héééél errug oud, hoor....![]()
25 mei 2006 12:07
25 mei 2006 12:18
924 schreef:is het zoiets wat Koen bedoeld?
25 mei 2006 12:35
25 mei 2006 12:50
25 mei 2006 13:10
Huyssoon schreef:Simpel gesteld :
Injectie = inspuiting van een lucht - brandstofmengsel via een 'injector',
ook wel 'verstuiver'genoemd, op het moment van openstaan van de inlaatklep(pen). Onder hogere druk dan bij de carb. ( en nog hogere druk bij de turbo's ) Injectie = effectiever.
25 mei 2006 13:25
Ger schreef:Huyssoon schreef:Simpel gesteld :
Injectie = inspuiting van een lucht - brandstofmengsel via een 'injector',
ook wel 'verstuiver'genoemd, op het moment van openstaan van de inlaatklep(pen). Onder hogere druk dan bij de carb. ( en nog hogere druk bij de turbo's ) Injectie = effectiever.
Voor zover ik weet wordt er geen mengsel van lucht en brandstof ingespoten maar alleen brandstof. Deze brandstof wordt onder hoge druk ingespoten en is afkomstig van (de naam zegt het al) de brandstofpomp. Lucht (comprimeerbaar) in dit traject komt het inspuiten niet ten goede.
Ook staat de inlaatklep niet open tijden het inspuiten.
De inlaatklep staat alleen open tijden de inlaatslag.
Brandstof wordt ingespoten net voordat de compressieslag beeindigd is, en dan zijn zowel de in- als uitlaatklep gesloten, anders valt er immers weinig te comprimeren.
Bij een diesel vindt vervolgens zelfontbranding plaats en bij een benzinemotor zorgt de bougie voor de ontbranding.
Hierna volgt de arbeidsslag, uitlaatslag (uitlaatklep open), inlaatslag (inlaatklep open), en met de compressieslag zijn we bij een viertakt weer rond.
25 mei 2006 14:01